Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофьорски изпити през 15 години?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Шофьорски изпити през 15 години?

    Добре де, ще трябва май да обясня моята позиция още един път.
    Аз съм шофьор в столичния градски("адски") транспорт. НЕ'къв такъв изпит поставя под въпрос хляба ми(ако не взема изпита), и въпреки това не съм против. Вероятно се питате защо. Много просто, каквото и да е ситото, все някаква полза ще има, дали някой ще се донаучи, дали на някой ще му вземат книжката(не всички винаги могат да си платят и пр.), на 100 некадърника пет-шест-десет да отпаднат, за мен реално полза има. И има, защото шофирам в столицата от 6 до 10 часа на ден(понякога до около 200 на месец), и реално дори средностатистически да ми се намалят стресовите ситуации на ден с две-три, значението е огромно. Това обаче са неща които не могат да се измерят съвсем обективно, та не очаквам и голямо разбиране от широката публика. Нормално е компютърен спец, който няма почивка да отиде и до тоалетната, камо ли до КАТ за документи нещо, да не го брига много, колко народ не може да кара. Ама това само до нервите и умората, а ако включим и безопасността, тъй като всичко е свързано?! При грешките на пътя, умират хора - аз, вие, моите и вашите близки... Това скоро няма да спре, поради много причини, но вероятността да се случва все пак намалява, каквото и да се направи за повишаване на безопасността. Да, статистиката са някакви странни цифри, зад които обаче реално се крият реални събития - често човешки трагедии... Никой нормален човек не поглежда тези цифри, докато той или близките му, не станат част от тях. По-ясно обяснение трябва ли ви?! ОК! Ако утре на такъв изпит ще вземат книжката на някой, който иначе би погубил ваш близък(жена, дете, родител, роднина...), пак ли бихте били против тези изпити?! Естествено, не сме пророци и няма как да знаем, но статистически погледнато, това все пак ще се случва, дори и да не може реално да бъде измерено. Да, дори и тук, дори и с корупцията и всички пропуски в системата, полза ще има и тя ще се увеличава. Естествено стои въпроса "колко?", винаги ни трябва количествено измерение на ползата, дали ако е само за един човек си заслужава, или ако е за двама, трима...десет...??! Каква е цифрата, която ни се струва разумна, за да жертваме себе си(отпуската, тъмните коридори и гишета)?! Аз лично бих ги дал тези неща и за един единствен(спасен) съвсем непознат човек, на вас колко Ви трябват? Това, което се изисква от всеки водач, за такъв голям период от време, е практически нищо, а полза реално не може да няма никаква(бах' ма'аму, Облогът на Паскал рЕпа да яде).


    За незнаенето, нарушенията и кое как... К'во да кажа, има ги и разни варианти, но "незнаенето" не е хич малък процент. Те това е страшното, те даже и не знаят, че нарушават. Аре, че не знаят какво им показва регулировчика хубаво, той ще дойде и ще им го обясни с прости думи, ама има и вариант на толкова кухи лейки, че обясненията може да са чак посмъртно или в болницата(просто не спират). За ден, само на едно единствено кръстовище(само за пример) се налага да пазя отнемащите ми предимството(ясно отбелязано със съответните знаци), по около два до четири пъти. Едни не виждат знака, други не го разбират, при положение че са длъжни и за двете неща...(а не е и да не се вижда). Кръстовището е до Зимния дворец в Студентски град, вероятно мнозина ще се сетят... Всичко примери от реалния живот...

    А за обучението...много мога да кажа и то с примери, но само един.
    Прекрасен слънчев ден, малко след обяд, чакам си смяната на една съвсем обикновена спирка на градския транспорт(на Семинарията по Св. Наум, посока хотел Хемус). На спирката спира учебен автомобил, вътре инструктора и "курсантката" си говорят, пишат си документи, автомобила изгасен... Така около 5-6 минути... Идва автобус и спира на спирката, за което учебния автомобил доста го затруднява(знам го от опит), както и за потеглянето му.
    Почуквам съвсем културно на стъклото на инструктора и му соча знака за спирка с многозначителен въпросителен жест. Той спокойно ми отговаря, че е разрешено спирането на спирка за качване или слизане на пътник..., а аз му соча калпаво спрелия заради него автобус, и добавям текста от закона "... ако не се пречи на превозните средства от градския транспорт" Той поглежда, и потвърждава че съм прав, докато аз добавям, че съм на спирката от 5 минути и никой не се е качвал или слизал от учебния автомобил. Казах му, че съм именно шофьор на автобус, и че чак сега ми се е изяснило защо често спират там и пред мен - просто хорицата така са обучени и не намират нищо лошо.

    ПП: Търтрей, там магазина е денонощен за алкохол и цигари, абсолютно си прав за "клиентелата". Дори при скорошното ми ПТП с автобуса(с друг автобус на ГТ), имаше паркирана кола там, което също има косвена роля за цялата ситуация тогава. В контекста на статистическите ми размишления горе, съм склонен да вярвам, че ако там нямаше кола тогава, нямаше да се стигне до ПТП. За щастие нямаше пострадали, при положение че общо хората в двата автобуса бяха минимум 150-200 човека. А не е да няма знаци там, даже този(след следващата пряка след магазина) който ми счупи предното стъкло и го прегазих докато прекосявах градинката посока тротоара, го възстановиха още на следващия ден.

    ПП2: Изписах си писането сигурно за седмица напред, моля да ме извините.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #92
      От: Шофьорски изпити през 15 години?

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Добре де, ще трябва май да обясня моята позиция още един път. ...
      Не можем да се разберем нещо, аз вече помолих колегите да кажат ако има повреда при мен.
      В София колко народ се трепят? Тенекии, едно-друго - да, но смъртните случаи са рядкост. Нетрениран човек може да бяга с 27 км/ч, аз се засичах по GPS, толкова са и нормативите за децата в 6-ти клас. Много пъти съм забелязвал, че мацката с колелото се движи по-бързо от нас в автобЯса.
      Сакатлъците стават при големи скорости. Чисто нов шОфер като колегата взема завои със 120, със супер мега стабилното си 15 годишно Мондео за 2000 лева, и кара със 160 извън магистрала. Понеже е Чисто Нов шОфер - няма да го хване висенето по мрачните коридори. Не посмях да се кача при него.
      Как може да сравняваш 15 годишен водач с пишлегар на 18 (какъвто съм бил и аз), и видях на живо аквапланинга, оцелях заради късмет. Критичните ситуации на пътя ни правят водачи, а не бумащина, опашки и кисели лелки.
      Айде да дам идея, че само негативно ми се пише... Полигон, симулация на хлъзгав път, контролирано високоскоростно каране, офроуд , и малко монтьорлък. Това те прави интелигентен придатък на машината, а не произведението на хартиените мишоци от мрачните коридори.

      Айде да зазидаме всички прозорци, че да намалим самоубийствата с 1%? Така ти виждам логиката. В момента дъвчем кой къде бил спрял и кой на кого попречил да си спази хартиения график. За това ли предлагаш да вися в КАТ през платената си отпуска, че евентуално можело да хванат 1 на 10, дето не може да си плати на правилния човек за новата книжка? То нова си купуваш, че стара ли няма?

      Не глоби и висене ще ме превъзпитат. Всъщност реакцията ми е точно обратна, "възпалителна". Откак омачках един таван - вече и на ТИР-овете давам път. Не ме е срам да го кажа, карам с 90 по двупосочни пътища. При вятър и дъжд - и с по-малко. Забелязвал съм, че професионалните шофьори карат с минималната разумна скорост. Вече и аз така, но само когато не преча на другите. Имаш време да се насладиш на гледката, писнало ми е от бетон.

      Ако скочиш от 24 етажна сграда - ще паднеш на земята с около 80, 80 и малко километра в чАс. Това написала ли го е писарушката в бумагата, и аз какво мога да науча от нея, и тя дали ще иска да го разбере от своя страна?
      Последно редактирано от Rabin; 15-10-13, 18:52.

      Коментар


      • #93
        От: Шофьорски изпити през 15 години?

        Ех, караш ме да пиша...
        ВЕрно, дългичък пост съм спретнал, ама и ти не си го попрочел, щом си схванал само, че ми дреме на мене за някакъв измислен график, което даже и не съм го написал.
        Самоубийствата викаш, ОК, ма аз викам за мене и за тебе да не ни изтрепе нЕкой, или пък за нЕкой близък, за да схванеш на къде бия.
        И няколко пъти повторих, че подкрепям и засилване на контрола по принцип, а не само изпити. А изпитите са си пак контрол, но за тези които не ги хваща нормалния.
        Естествено че в нормална държава като си олигофрен за 15 години ще ти вземат книжката многократно, но не и ако не я ползваш. Има толкова много варианти, ето го и твоя личен - имаш приятелка казваш, карала курсове, ОК. Сега нещо не ѝ се кефиш като шофьор, и не ѝ даваш да кара(чисто хипотетично). Тя от това няма да задобрее, вЕрвай ми, но че ще има в бъдеще ситуация, в която тя да ти е нужна като шофьор, е доста вероятно. И? Тя сигурно е експерт, щото няма глоби и нарушения, но в решаващ момент се оказва, че те затрива за едното нищо(не дай си Боже, да не помислиш че нещо...нали...). Ми по-добре е, след 15 години, да има изпит на който да я лишат от свидетелство и да се знае, или пък тя да не се оставя без тренинг до тогава, а и по принцип.
        А въпроса който аз поставих, е не за моята работа, разписания и глупости, а съвсем елементарен. Според теб, ако се въведат такива изпити(то явно ще стане и по някакъв график, не всички да ни изпитват на куп), съществува ли вероятността, да се спаси човешки живот, дори и при нашата слаба система, корупция и пр? А за 15 години, съществува ли вероятност да се спаси повече от един живот? А да не е само живот, а и нечие здраве? Ако да, защо да не е оправдан един такъв елементарен тест и то примерно по време когато така или иначе ще трябва да ходиш до твоите любими мрачни гишета с кисели лелки? Все пак няма да ни поставят на всички изисквания за космонавти, за да се спаси евентуално един човек на 15 години... Елементарен тест, спасява някакъв си процент хора, който никога може и да не узнаем като цифра, но между тях да са евентуално твоето и моето дете(аз за сега нямам, но дай Боже всекиму). Единствената причина да се дърпаш, е някакво притеснение от изпита, другото са от много кладенци вода.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #94
          От: Шофьорски изпити през 15 години?

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          Забелязвал съм, че професионалните шофьори карат с минималната разумна скорост.
          Забелязал си баба си. Карат с 89 щото на толко изключва
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #95
            От: Шофьорски изпити през 15 години?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            ... Единствената причина да се дърпаш, е някакво притеснение от изпита, другото са от много кладенци вода.
            Това е твоя интерпретация. Много е вероятно ако оня слух се окаже верен - да внасям данъци в някоя друга държава, може и за добро да е. Съвсем реален пример, че ще се занулят постъпленията към хазната, достатъчни за няколко патрулки и шефовете им, и деловодителките тоже. На хората просто им писна, идваха едни свежи пари от чужбинско.
            Много пъти съм питал - кажи едно нещо да е направено като хората в тая "държава". Всичко, което съм видял е основно губене на време, и оправдаване на заплати на нископлатени чиновнички.

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Забелязал си баба си. Карат с 89 щото на толко изключва
            Ами забелязал съм, и ти го потвърди, те да кажат каква е причината. Аз не съм професионален.

            Коментар


            • #96
              От: Шофьорски изпити през 15 години?

              Еми казвам ти причината. След 89 няма горивоподаване. Ако могат ше карат с 300. Изводът ти е грешен. За капак се изпреварват през 0.5 км/ч по гореописаната причина и пречейки на останалите евентуално печелят 15 мин на ден. По тая причина на 3/4 от немските и 2/3 от австрийските магистрали им е забранено да изпреварват. Могат където има поне три ленти в посока.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #97
                От: Шофьорски изпити през 15 години?

                turtey е прав... Имаме едно бусче мерцедесче, което също е ограничено на 90км/ч (дали е +/-2км/ч не съм го засичал)......
                И шофьора въпреки, че не спазва правилата по принцип, винаги спазва максималните скоростни ограничения
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #98
                  От: Шофьорски изпити през 15 години?

                  Сега нещо, избягваш нормалната дискусия. Задал съм ти няколко съвсем нормални въпроса, всичките със значение горе-долу "Наистина ли смяташ, че пък чак никаква полза никога и за никой обикновен човек(не държавен служител), не би имало от такива изпити?"
                  Моята интерпретация, е просто предположение. Когато кажеш, че не смяташ, че има полза въобще от изпитите, тя би се оказала грешна. С това спора ни ще приключи, защото не бих си позволил да го продължа, с човек с такова крайно и категорично мнение, което дори теоретично няма как да е правилно.
                  Ако признаеш, че ползи има, и още се дърпаш заради 1 час изпит на 15 години, пък ходенето до гишетата може и да си ти е същото каквото и без изпита(че и по-малко, ако не го вземеш), следователно нямаш основателна причина да се дърпаш. За да не правя мои интерпретации, начина е да ги направиш ти, т.е да се обосновеш по въпроса. Парите за евентуален изпит, едва ли може да са проблема, на човек който бачка толкова много, че няма време да отиде и до КАТ... Ма да не казвам, че ще излезе интерпретация... Дай ясни и смислени доводи по темата в подкрепа на твоята теза, защото от плюенето на общо основание на държавата определено няма полза като довод. А пък за него, всеки е свободен да напусне държавата, да си плаща данъци където иска, интересно е обаче, че там и за плюене на улицата да те глобят ще ги хвалиш и плащаш с усмивка, а тук проверовъчен изпит на 15 години веднъж и ще се мръщиш и псуваш.

                  ПП: За скоростоограничителите е така. 90км/ч за камионите и 100км/ч за автобусите. Градските са различно ограничени - моя на 70, други на 80, има и на 90км/ч.(що ли като ограничението в града е 50км/ч?)
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #99
                    От: Шофьорски изпити през 15 години?

                    Добре де, нали вече се писа в тази тема? Ама аз пак да напиша - за какво е точковата система? Нали е за това? Който не знае правилника нарушава, губи точки и се явява на изпит за възстановяване на точките! Остава само всичко да работи както трябва! За какво тогава е тази новата идея? Ако човек знае правилника, не нарушава, има си всичките точки за какъв да се явава на изпит?
                    יעבור
                    «И това ще мине»

                    Коментар


                    • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      ПП: За скоростоограничителите е така. 90км/ч за камионите и 100км/ч за автобусите. Градските са различно ограничени - моя на 70, други на 80, има и на 90км/ч.(що ли като ограничението в града е 50км/ч?)
                      Еми не е баш 50 и ще се сетиш сам къде не е 50 ))
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Сега нещо, избягваш нормалната дискусия. Задал съм ти няколко съвсем нормални въпроса, всичките със значение горе-долу "Наистина ли смяташ, че пък чак никаква полза никога и за никой обикновен човек(не държавен служител), не би имало от такива изпити?" ...
                        Има полза за нормалния човек, но загубата е далеч по-голяма, десетократно и стократно. Това е моето мнение, понеже попита. Давай кратки и ясни въпроси, не се дърпам от такива неща.

                        Коментар


                        • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                          Има полза за нормалния човек, но загубата е далеч по-голяма, десетократно и стократно. Това е моето мнение, понеже попита. Давай кратки и ясни въпроси, не се дърпам от такива неща.
                          Кратко и ясно - как изчисли тази загуба? Примерно един час или дори ден на 15 години, и да кажем 50 кинта за изпита, каква загуба са за човека, в сравнение със загубата на близък? А дори и да не е близък, но няма да е само един... Ти някъде написа пример за един на десет, това са 80-100 човека на година, живи, които ще ни струват...вече написах, почти нищо, отнесено за този голям срок. Аз не съм чак такъв оптимист, и смятам че ще са по-малко, но и 20 да са на година, пак са 300 човека за 15 години... Аз бих го направил и даже за един, без да се замислям кой колко печели от всичко това, защото този един може и да съм аз, може да е всеки.


                          Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                          Добре де, нали вече се писа в тази тема? Ама аз пак да напиша - за какво е точковата система? Нали е за това? Който не знае правилника нарушава, губи точки и се явява на изпит за възстановяване на точките! Остава само всичко да работи както трябва! За какво тогава е тази новата идея? Ако човек знае правилника, не нарушава, има си всичките точки за какъв да се явава на изпит?
                          Ако не кара как губи точки? А ако няма кой да го хване? Много примери има на хора които карат по изключение, на хора с купени книжки, на хора без образование... Някои от които няма да могат пак да си я купят да измамят и пр. Казвал съм и друг път за таксиджийте, повечето от които преди четяха вестници, а сега люпят семки...(да не се обиждат читавите представители на професията, които за съжаление намаляват)



                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Еми не е баш 50 и ще се сетиш сам къде не е 50 ))
                          Абе имаше по едно време наредба, за всичкия градски транспорт 50км/ч ограничение, независимо къде се движи. Но мисля, че отпадна.
                          А и сега нещо не знам как ги смятат някои разписания, но нямат стигане, па и глоби се опитват да наложат, добре че има и чалъми да не ни "виждат" баш постоянно. Иначе с тия таралясници и 70 са много понякога(лошо се пързалят). Аз го катастрофирах с 40-45, колегата не ме видял и ме засича, мокър път и...айде в него после през знака, градинката и почти на тротоара, срещу групичка младежи(и младежки), от които спрях на метър-два... На другия ден прочетох в медиите, че сме се изпреварвали неправилно. А във връзка със сегашната тема, колегата виновен за катастрофата, едвам си попълни документите за КАТ, та на проверовъчен не го виждам въобще(и за добро).
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                            Ич сА ни надЕвайте на големите глоби. Колкото по-големи глоби - толкова по-голям рушвет за избягването им / неписането на акт. Ако пък се плащат - толкова повече ДМС (допълнително материално стимулиране) на глобяващите. Те и сега глобите към КАТ не влизат в бюджета, а в някакъв "фонд за безопасност на пътищата" или нещо подобно - общо взето "БМВ-2" ЕООД Затова всички КАТ-аджии доволно потриват ръце в очакване на големите глоби - едни от тях ще печелят от неналагането им ("К`во шъ прайм ся ?"), други ще лапат от платените такива, за да развиват нови концепциЙ за безопасТност по пътищата, като напр. каране с постоянно включен клаксон (щото дневните светлини не са достатъчни), в града каране с предводител-пешеходец с флагче и биещ тъпан пред автомобила и т.н.
                            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                            Коментар


                            • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                              Ич сА ни надЕвайте на големите глоби.
                              Тва е ясно. Още чичо Маркс го е формулирал много красиво:
                              And besides, there is history — there is such a thing as statistics — which prove with the most complete evidence that since Cain the world has neither been intimidated nor ameliorated by punishment. Quite the contrary.

                              ПП Понеже тука не е темата за вицовете се надявам никой да не реве за превод
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: Шофьорски изпити през 15 години?

                                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                                ... нови концепциЙ за безопасТност по пътищата, като напр. каране с постоянно включен клаксон (щото дневните светлини не са достатъчни), в града каране с предводител-пешеходец с флагче и биещ тъпан пред автомобила и т.н.
                                Не им давай идеЙ, че и сега не са по-смислени.

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

                                Кратко и ясно - как изчисли тази загуба? Примерно един час или дори ден на 15 години, и да кажем 50 кинта за изпита, каква загуба са за човека, в сравнение със загубата на близък? А дори и да не е близък, но няма да е само един... Ти някъде написа пример за един на десет, това са 80-100 човека на година, живи...
                                Няма живи и умрели, 99% от катастрофите в СФ са тенекии. А нарушенията - безспорни по ЗДП и безсмислени по нормална логика. Знанието ми кой бил пешеходец няма да ми подскаже, че при гръмване на предна дума е добре да се даде газ, ако има мегдан, разбира се. И че не е добре да се суче волана със 120, ще ви запозная с камикадзето, ако ми нямаш вяра. Ти ще ходиш на изпит, и аз, а той - не.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X