Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофьорски изпити през 15 години?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Шофьорски изпити през 15 години?

    Какви пусти пари, какво загубено време?! Тоя изпит на 15 години веднъж, дали ще струва 50 лева, дали не... Нито държавата ще се замогне, нито който и да е шофьор ще обеднее. Пак реване за Нероден-Петко. На десет човека един олигофрен да отпадне(че и по-малко), пак си струва. И го казвам аз, който с шофиране си изкарвам хляба и би трябвало да ме притесняват такива изпити. Това защото просто всеки ден се наглеждам на абсолютни олигофрени на пътя, без които бих работил много по-спокойно. И въпреки, че съм свикнал и по принцип предвиждам повечето глупости на околните, напоследък все по често успяват да ме изненадат. Така че такъв изпит не е по-излишен от този за първоначално придобиване на СУМПС и цели периодично пресяване на наистина можещите от тези които просто си мисля че могат, заради притежанието на документ. Съгласете се, че притежанието на книжка от 15 години, не значи че въобще можеш да шофираш, или поне не и при настоящите условия. Дали има или няма точен аналог по света, не съм търсил, но със сигурност може да се даде примера с периодичните курсове и изпити за професионална компетентност на професионалните водачи, които са на всеки 5 години. В крайна сметка целта е една и съща, да се повиши безопасността и е нормално да се взимат примери от правилата при комерсиалния транспорт, където сигурността отдавна е взела своя данък.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #32
      От: Шофьорски изпити през 15 години?

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      ... Съгласете се, че притежанието на книжка от 15 години, не значи че въобще можеш да шофираш, или поне не и при настоящите условия...
      А ако за тези 15 години си навъртял 1 000 000 км без да прекъсваш и без произшествия значили че не можеш вече да шофираш?
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #33
        От: Шофьорски изпити през 15 години?

        Не мога да гледам в бъдещето, ама тия изпити ще са пълна проформа. Да залагаме по едно агне, ако си навит. А опашките ще са като даденост, като сянката на дървото и снега през зимата. Държавен чиновник ако не ти утрепе времето - все едно не е работил. Като дойде време да се занимавам с чиновници - настроението ми се разваля 2 дни предварително. А това, че ще работят баш с моето работно време - мисля, че дори няма да има навити за бас. Не съм коментирал цената в смисъл на кеш, обаче цялата администрация е мислена като за безработни. Как, по дяволите да ги изкарам тия пари, като се пресещат от ден на ден за нови задължения да си пълнят запуснатите чакални? Едни глоби не могат да си организират, че и нови задължения мислят! Аз на такава опашка като митинг, снимката на горния пост - на такова съм висял пред КАТ.
        p.s. Наедно с медицинските прегледи - отиде ми половината годишна отпуска в мрачните им коридори.
        Последно редактирано от Rabin; 11-10-13, 16:41.

        Коментар


        • #34
          От: Шофьорски изпити през 15 години?

          Комерсиалния транспорт изкарва пари, дядо ми, със 140 лв. пенсия - не, ако и да кара веднъж седмично и да няма катастрофи никакви през последните 50 години.
          Олигофрените по пътя ще ги отсее естествения подбор.
          Да , 50 лв. на 15 години са нищо, но не и за държавата, 3 милиона шОфери прави по 200 000 човека на година, или 10 милиона лева, найс а?
          подаръци за мъже от FACOM
          промоция на читави инструменти

          и на хоби такива

          тел. О879 Ч8Ч 2З5

          Коментар


          • #35
            От: Шофьорски изпити през 15 години?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            ... Съгласете се, че притежанието на книжка от 15 години, не значи че въобще можеш да шофираш, или поне не и при настоящите условия...
            А ако за тези 15 години си навъртял 1 000 000 км без да прекъсваш и без произшествия значили че не можеш вече да шофираш?

            Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
            ... Не би искал хирург-алкохолик (или пък просто болен от нещо) с треперещи ръце да те оперира, предполагам.... Има и доста такива, дето не са отворили една медицинска книжка от следването си насам и лекуват по методите отпреди Априлския пленум ...
            Има хирурзи с по 30-40 години стаж, на които се плащат хиляди, само за да дойдат и да покажат на младите някакъв вид операция. Тях никой дори и не си и помисля да ги подлага на изпит, защото са с толкова стаж.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #36
              От: Шофьорски изпити през 15 години?

              Олигофрените, естествения подбор, загуба на време и пари... От колко кладенеца вода ще носим този път?!
              Когато олигофрена отнесе някой неолигофрен или не дай Боже бая народ, почваме да търсим отговорност.
              Това, че дядо със 140лв пенсия има желание и финансова възможност да шофира, не е лошо, но не означава автоматично, че може да го прави безопасно до края на живота си. Нито дългия шофьорски стаж, нито безпроблемното изминаване на милиони километри, не означава че уменията му са завинаги. За съжаление много фактори влияят върху възможността ни за достатъчно безопасно управление на МПС и поради това тя неминуемо се променя с течение на времето. И още, хората са различни и техните възможности се променят по различен начин. Общовалидно е, че уменията в почти всяка област, в която взема участие едновременно психиката и физиката на човека, се изменят по приблизително еднаква логика. В кратце, вица за "младите могат но не знаят, старите знаят но не могат...". И именно поради това, изпита не е толкова излишен.
              За парите и милионите...найс...ама... Нали се сещаме, че от 50 кинта за изпит(примерно), я остане печалба за държавата 20 кинта, я не. Пари за бензин, за листовки, за изпитващ, за зала, за автомобил... Не толкова държавата ще вземе, колкото автошколите, ама пак разбито за толкова години не е нищо. А и 10 милиона на година да са, пак са дребни стотинки за държавата, така че не мога да разбера какво точно им завидЕхме.
              Загубеното време, си е загубено време - никой насила нЕма да те кара, както не те е карал да си губиш времето и парите да изкарваш книжка въобще. И ако за 15 години, ти е много един или дори два дена, то какво да кажа аз, като на 5 години само курса ми е седмица(и отгоре) и от това ми зависи хляба?!

              Сега, от хирурзи лични впечатления нямам, но знам че след определена възраст освен да дават акъл друго не могат. Те най-често са достатъчно ерудирани и отговорни хора(повечето) за да се сетят и сами каква отговорност е в ръцете им, и обикновенно се отказват сами.
              Обаче пък за шофьори с различни възможности, които не отговарят на съответната им възраст и стаж мога да кажа доста, защото имам преки наблюдения. И става въпрос за професионални шофьори, на които това им е работа. Казвал съм го и друг път, има такива от тях, на които не бих дал да карат и велосипед, нищо че са обиколили света зад волана. Имах такъв човек за стажант аз да го обучавам, три дена го гледам и ми е неудобно да му давам наставления, защото се налага да го правя по няколко пъти за едни и същи елементарни неща. А той с 30 години стаж зад волана, автобуси из цяла Европа, после цистерни с гориво и какво ли не, ма просто не кара добре. Миналата седмица заради подобен "професионалист" в пенсия, такова зрелищно ПТП сътворихме на Канала преди "6-ти септември"(посока НДК), че и аз не знам как се разминахме без сериозно пострадали. Човека(също шофиращ съчленен автобус пълен с хора, както и аз) не ме бил видял и ме прати през градинката на тротоара(където също имаше хора). Колеги, които го познават лично, потвърдиха че от години е с неадекватни действия, ма какво правеше там и кой го държи на работа не знам.
              Друг колега е на 70 години, и все още кара(до края на годината май) в нашата бригада, където е най-натоварено и като трафик и като пътникопоток. Обаче го виждам, как във всяка ситуация не се доверява и на себе си, и е максимално предпазлив. И още много примери мога да дам, от които извода е пак същия - хората са различни, и оценяването на техните възможности за извършване на отговорна дейност като шофирането, на определен период от време не е лишена от смисъл. Това, че всичко у нас се опорочава по един или друг начин, е една отделна тема на разговор.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #37
                От: Шофьорски изпити през 15 години?

                Шо ги не направят , както техническите прегледи всяка година.И в книжката да пише до колко KW( КС) може да управлява водачът
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #38
                  От: Шофьорски изпити през 15 години?

                  Цецо, хубаво го говориш, но какво би работил един професионален шофьор от 50-60 години до пенсия например? Дали ще има сили за докер, а ако реши да става метач дали пък ще има толкова работни места за метачи? А пенсионната възраст искат още и още да я вдигат.
                  "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Шофьорски изпити през 15 години?

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Абе вярно, че е идеята е шашава, ама поглеждали ли сте си книжките?
                    И по-точно колонка N11, дето е на гърба на книжката...
                    Явно това е мислено преди доста време...
                    Последната редакция на книжката ми е от преди два месеца , но в колонка 11 няма нищо. А , също няма заверка за превоз на пътници , но всичко друго са си написали.От горе до долу.
                    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Шофьорски изпити през 15 години?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      .....Колеги, които го познават лично, потвърдиха че от години е с неадекватни действия, ма какво правеше там и кой го държи на работа не знам.
                      Друг колега е на 70 години, и все още кара(до края на годината май) в нашата бригада, където е най-натоварено и като трафик и като пътникопоток. Обаче го виждам, как във всяка ситуация не се доверява и на себе си, и е максимално предпазлив. И още много примери мога да дам, от които извода е пак същия - хората са различни....
                      Въпроса тук не е за медицински и други прегледи... Периодичния психологически преглед за обществения транспорт май никой не го е отменял (а казваш, че колегите от години са карали - значи не ги е усетил този преглед).
                      По-честите медицински прегледи на възрастните шофьори - май също не са отменени...
                      В случая говорим за проверка знанията на правила на движение и практика на шофиране.
                      Не вярвам някой да е забравил правилата на движение. Пък ако е забравил нещо - ще го глобят веднъж-дваж, и ще му припомнят.... Това трябва да е правилния път - чрез контрол на пътя, а не някакви измислени междинни изпити...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Шофьорски изпити през 15 години?

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        ...Нали се сещаме, че от 50 кинта за изпит(примерно), я остане печалба за държавата 20 кинта, я не. ...
                        Загубеното време, си е загубено време - никой насила нЕма да те кара, както не те е карал да си губиш времето и парите да изкарваш книжка въобще. ...
                        Имах такъв човек за стажант аз да го обучавам, три дена го гледам и ми е неудобно да му давам наставления, защото се налага да го правя по няколко пъти за едни и същи елементарни неща. А той с 30 години стаж зад волана, автобуси из цяла Европа, после цистерни с гориво и какво ли не, ма просто не кара добре. Миналата седмица заради подобен "професионалист" в пенсия, такова зрелищно ПТП сътворихме на Канала преди "6-ти септември"(посока НДК), че и аз не знам как се разминахме без сериозно пострадали. ...
                        Друг колега е на 70 години, и все още кара(до края на годината май) в нашата бригада, където е най-натоварено и като трафик и като пътникопоток. Обаче го виждам, как във всяка ситуация не се доверява и на себе си, и е максимално предпазлив. И още много примери мога да дам, от които извода е пак същия - хората са различни, и оценяването на техните възможности за извършване на отговорна дейност като шофирането, на определен период от време не е лишена от смисъл. Това, че всичко у нас се опорочава по един или друг начин, е една отделна тема на разговор.
                        Оставам с впечатление, че никой около теб не може да кара. Загубено време - 2 дни, ама докато ти дойде ред - ще са колко пъти по 2 дни. Пък и силно ми е съмнително, че ще са само 50 лева, те толкова за един задграничен искат, и то ако не бързаш. "На чуждия гръб и 100 тояги са малко." "На Жак глупака гърбината е широка" - така казвали тогавашната управляваща класа преди Френската революция.
                        Все нови и нови налози и ангажименти към т.нар. държава, а подобрение не виждам. Хората на помощи се множат, данъкоплатците се топят, а пенсията е "зад хоризонта". Дипломите на лекарите на колко време ще ги зануляваш, или там не е отговорно към живота на другите?
                        Последно редактирано от Rabin; 11-10-13, 20:14.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Шофьорски изпити през 15 години?

                          Никъде не съм казал, че след определена възраст професионалния шофьор задължително трябва да е негоден. Казах, че преди всичко си е до човек, и затова в изпитите има резон. И темата не е само за професионалните, там ситото и сега е сравнително добре измислено, поне на теория - медицинско, психо, компетентност- препятствия само от държавата, а читав работодател слага и още. Отделно, че пенсионната възраст за професионалните водачи е малко по-ниска и описаните възрасти не би трябвало да се достигат(в момента съм втора категория труд, както и водачите на автомобили над 12т).
                          Но тук в темата въпроса е, че за обикновения водач не се прилагат периодични изпити. А там е още по-наложително, защото има още доста фактори които обуславят липсата на адекватност. Има хора, които едно че не са в час с промените в нормативната уредба, второ, че не шофират активно, и трето дори да шофират го правят изключително в провинцията и извън населените места, където губят елементарни навици влияещи твърде много върху безопасността. И да, голямата част от тези хора нямат ПТП-та, по съвсем обективни причини, именно защото карат където няма интензивно движение. Нямат и регистрирани нарушения, просто защото няма кой да ги регистрира там където карат. Но определено тези хора, оставайки си правоспособни водачи, рано или късно попадат в ситуации, където занемарената им култура на шофиране създава предпоставки за сериозни инциденти. Не мисля, че едно припомняне на правилника и навиците на цели 15 години срок, е кой знае каква репресия срещу тази група хора, и смятам че е в интерес на безопасността. За всички що годе нормални водачи, такъв изпит не би бил особен проблем. Шофьорите които не са активни, но имат свидетелство "за всеки случай" и карат само по необходимост са аналогичен случай на тези от провинцията, че и по-лош, защото по-често би им се налагало да шофират(макар и по изключение) в града, без необходимите навици. Така голяма част от тези рискови водачи ще отпаднат, заедно с някой и друг откровено необразован джигит, блондинка, циганин, старец и пр...без да се обиждат читавите представители на тези събирателни образи

                          Не знам защо започнахме да сравняваме нормалния шофьор с лекар, може би трябва да започна да се гордея с това. Като цяло, лекарите си имат техни си изпити и се квалифицират сами в съответствие с областта си на специализация. И там по-можещите, са по-търсени от по-неможещите. И наистина някои дипломи на непрактикуващи(а дори и на практикуващи но на друго място) не се признават след определено време(така е при юристите). Отделен въпроса, че дипломите, както и шофьорските книжки са просто хартийки, които без съответните умения нямат стойност. Разликата е, че книжка и кола може да вземе почти всеки олигофрен и става убиец, а лекар се става трудно.
                          Моя гръб не само че не чужд, а е под повече тояги. Казах вече за професионалистите как е - курс от близо десет дена на всеки 5 години, после съответно парички за карта и с доста късмет, работодателят ти може да е солидарен с теб и да ти помогне за някое от всичките неща, или най-малкото да те освободи от работа на добра воля. Иначе курса е около 300лв, и картата още близо стотина. И това е само за превоз на пътници или само за превоз на товари, двете заедно ако ти направят отстъпка минимума е към 600 с картата. Да не отварям приказка и за психото, за медицинското, и карта за тахограф(ако ти трябва е малко над 100кинта с един месец чакане). Повечето от тези неща си ги поемат самите шофьори, ако няма уговорка с фирмата за която работят. СмЕтай сам аз колко губя като пари и време за да имам правоспособността си да си изкарвам хляба.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #43
                            От: Шофьорски изпити през 15 години?

                            А свидетелство за сключен брак? Я през 15 години и него. Да видим на колко % ще им дойде на акъл да го подновят. Да не говорим че повечето няма и да помнят причините за свадбата... Ако въобще са валидни вече...
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #44
                              От: Шофьорски изпити през 15 години?

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              Олигофрените, естествения подбор, загуба на време и пари... От колко кладенеца вода ще носим този път?!
                              Когато олигофрена отнесе някой неолигофрен или не дай Боже бая народ, почваме да търсим отговорност...
                              Как отговорните институции гарантират,че един 18 годишен келеш след 25 часа зад волана,ще доживее следващите 15 години без да убие някой или себе си...А фактът,че 70 годишният дядо не убил никой,дори и себе си...Отговорноста не е кредит...Просто не трябва да се раздават на лудите картечници...Демек,изпита да си е изпит изначално,не след 15 години да гледаш какво л@йно си сътворил...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Шофьорски изпити през 15 години?

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                ...Като цяло, лекарите си имат техни си изпити и се квалифицират сами в съответствие с областта си на специализация. И там по-можещите, са по-търсени от по-неможещите. И наистина някои дипломи на непрактикуващи(а дори и на практикуващи но на друго място) не се признават след определено време(така е при юристите). Отделен въпроса, че дипломите, както и шофьорските книжки са просто хартийки, които без съответните умения нямат стойност. Разликата е, че книжка и кола може да вземе почти всеки олигофрен и става убиец, а лекар се става трудно.
                                ...
                                Някак мешаш верни с неверни (болднатото) с безспорни неща. И аз нямам против да се минава от време на време с някакво сито. Но нещата ще се опорочат, както сега са за новите шофьори. Приятелката ми взе книжка, а не успя да ми обясни с човешки думи за какво е съединителят. Време, пари и каквото още се сетиш - нахалост. Само ще ме размотават, а аз тия данъци трябва да ги заработвам някъде, докато те се почесват по бюрата.
                                http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=36542 ето една тема, дето все някой чакаме да ни оправя. Оправят тях си. И все избягвате темата за безумните въпроси в листовките. Не че се имам за кой знае колко добър шофьор, ама ми доказаха, че не знам какво е пешеходец. Вероятно съм опасен, според чантаджията зад гишето.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X