Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какъв водач съм...
Свий
X
-
До: Какъв водач съм...
Това да имаш изградени рефлекси е много хубаво. Това да разчиташ на тях много тъпо. Едно кихане или случайна прашинка в окото в неподходящия момент и всички сметки отиват на кино...Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
.....от пропастта в която летиш.Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение+1 .
Звънва ти телефона, само го поглеждаш и са минали 60тина метра
.B+
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Как връзваш двете?Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнениеТова да имаш изградени рефлекси е много хубаво.
Това да разчиташ на тях много тъпо.
Ако си изградил рефлекси, едно позвъняване или паднал фас не биха попречили на шофирането
Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
При разследването на пътнотранспортните произшествия има едно понятие "зона на неизбежност на събитието". В най-общи линии това е разстоянието, пред автомобила, на което ако се появи препятствие, не е възможно избягване на произшествието. Тази зона зависи от редица фактори, като: скорост на движение, спирачна система на автомобила, коефициент на сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка, наклон на пътя, но и времето за реакция на водача. С други думи: най-лошата комбинация е висока скорост, лоша спирачна система (не е задължително да е неизправна), спускане, хлъзгав път(или неподходящи гуми-например зимни гуми на лятна настилка) и лоша реакция-например след употреба на алкохол.
При висока скорост дори минимално отклоняване на вниманието, както в наведения пример за телефона, моментално увеличава тази зона. Никога не забравяйте, че дори при 20km/h съществува такава зона на неизбежност, но тя е доста близо до автомобила. При 200km/h само до момента на реагиране на добър шофьор, автомобилът изминава 55 метра! Ако тук добавим и времето за сработване на спирачната система (колкото и невероятно да изглежда, но ефектът на спиране не се проявява моментално с натискане на спирачката), то можете спокойно да считате, че при тази скорост всичко появило се ненадейно(сърна) на около 70 метра от автомобила, със сигурност предизвиква катастрофа!
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Аз да съм споменавал позвъняване? Казах кихане, прашинка в окото и други подобни, които не зависят от теб, като поглеждането на телефона. Един приятел доста опитен алпинист казваше - "Настинката също може да е с летален изход. Пишат го в статистиката поднал от някъде, катастрофирал, пребил се с колело, а той човека просто кихнал в неподходящ момент.". Това беше по повод падането на един приятел също много добър катерач на супер лесно място именно след едно нищо и никакво кихане. Защастие беше осигурен с въже и нямаше фатални последствия. Така че винаги предвиждайте, че при кофти късмет може да имате до цели 1 - 2 секунди по-малко от времето, за което бихте реагирали обикновено. Това е нещо като осигуровката с въже при катеренето на лесни турове. Обикновено въобще не стигаш до нея, ама веднъж на много пъти спасява живот.Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнениеКак връзваш двете?
Ако си изградил рефлекси, едно позвъняване или паднал фас не биха попречили на шофирането
Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Сега ще кажете че отново дърпам чергата към мен, но от съвсем пресни наблюдения затвърдих мнението си - най-рисковите и опасни ситуации на пътя отново бяха предизвикани от субекти движещи се с 50км/ч и създали километрични колони зад себе си... Признавам си че предприех няколко доста агресивни маневри за да се измъкна от колоната, но въпреки това в този момент се чувствах много по-уверен в развитието на събитията отколкото влачейки се в колона без видимост напред и назад... И отнова казвам, не е нужно да сте състезатели, не е нужно да се кара с бясна скорост, просто да се спазват ограниченията... Защото на извъградски път с ограничение 90 и без възможност за изпреварване движение с 60 вече е много сериозна предпоставка...Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
То аз заради такива като тебе от доста време, като съм на път с ограничени възможности за изпреварване и като видя насреща камион или нещо друго по-бавно, махам крака от газта и се приготвям да скачам по спирачки и да предприемам аварийни маневри. Щото вече не знам колко пъти ми се случва насреща ми, в моята лента, да излитат такива, дето им е неуютно като има някой пред тях ...Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеСега ще кажете че отново дърпам чергата към мен, но от съвсем пресни наблюдения затвърдих мнението си - най-рисковите и опасни ситуации на пътя отново бяха предизвикани от субекти движещи се с 50км/ч и създали километрични колони зад себе си... Признавам си че предприех няколко доста агресивни маневри за да се измъкна от колоната, но въпреки това в този момент се чувствах много по-уверен в развитието на събитията отколкото влачейки се в колона без видимост напред и назад... И отнова казвам, не е нужно да сте състезатели, не е нужно да се кара с бясна скорост, просто да се спазват ограниченията... Защото на извъградски път с ограничение 90 и без възможност за изпреварване движение с 60 вече е много сериозна предпоставка...
Ние не сме неутрални!
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Някъде да съм казал че съм изпреварвал срещу насреща идващи автомобили или без видимост?Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнениеТо аз заради такива като тебе от доста време, като съм на път с ограничени възможности за изпреварване и като видя насреща камион или нещо друго по-бавно, махам крака от газта и се приготвям да скачам по спирачки и да предприемам аварийни маневри. Щото вече не знам колко пъти ми се случва насреща ми, в моята лента, да излитат такива, дето им е неуютно като има някой пред тях ...
Това си е твоя интерпретация.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Навързването на колона обикновено става на места, където изпреварването е забранено. А изпреварването е забранено най-вече на места, където видимостта е силно ограничена ...Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеНякъде да съм казал че съм изпреварвал срещу насреща идващи автомобили или без видимост?
Това си е твоя интерпретация.
Но джигитите изпреварват и там ...Ние не сме неутрални!
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Изпреварвам на места където е позволено. Това че някои не могат да ползват конските сили дето ги имат под педала и за да изпреварят им трябват 3 километра прав път си е съвсем друго нещо.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
С това не съм съвсем съгласен! Според моите наблюдения колона може да се образува и по други причини (не само когато изпреварването е забранено). Примери: 1) Няколко (да речем румънски) тираджии са решили да пътуват в колона, плътно залепени един зад друг! 2) Камион, който кара със скорост "ни е да го изпревариш, нито пък да караш зад него" с няколко по маломощни леки коли и или други наредени зад него! И др. примери могат да се дадат.Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнениеНавързването на колона обикновено става на места, където изпреварването е забранено. А изпреварването е забранено най-вече на места, където видимостта е силно ограничена ...
А по второто изречение - маркировката в България просто е абсурдна и категорично не може да и се вярва! На много места с чудесна видимост има непрекъсната линия, но за сметка на това се срещат и завои без никаква видимост но пък с прекъсната линия! През годините на прохождащата пазарна икономика се нароиха под път и над път бензиностанции, караванки и мотелчета със съответните ограничения на скороста и забрани за изпреварване, щото така е по-лесно отколкото да накарат собствениците да си направят ускорителни и забавителни ленти осигуряващи безопастността на движението!"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеИзпреварвам на места където е позволено. Това че някои не могат да ползват конските сили дето ги имат под педала и за да изпреварят им трябват 3 километра прав път си е съвсем друго нещо.
Ето за това ще карам коли над 200коня (стига да мога да си ги позволя
) - бавно каране, но когато се налага да изпревариш - да става Бързо, а не панически да гледаш наближаващият насрещен камион, докато Мъчително се изравняваш с изпреварваният
Коментар
-
До: Какъв водач съм...
Абсолютно вярно. Само дето в 80% от случаите автомобила позволява сериозни ускорения, ама задкормилното устройство не смее да ги реализира като настъпи както трябва...И така си кара зад камиона, не изпреварва ама за сметка на това седи възможно най-вляво за да затрудни изпреварването на тези отзад които могат да го направят. Същото важи и за колоните както е описал колегата по-горе.Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнениеЕто за това ще карам коли над 200коня (стига да мога да си ги позволя
) - бавно каране, но когато се налага да изпревариш - да става Бързо, а не панически да гледаш наближаващият насрещен камион, докато Мъчително се изравняваш с изпреварваният
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

Коментар