Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв водач съм...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Какъв водач съм...

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    2. Параноик съм (но не и паникьор) - очаквам винаги най-лошото от дадена ситуация, и се подготвям за него!
    Това е много важно . Както параноята така и владеенето на паниката. Вторто става чрез първото. Може да звучи парадоксално, но точно когато наистина те е страх достатъчно избягваш да изпадаш в паника . За щастие на пътя не ми се е случвало, но съм имал доста ситуации като падане в бързей, скъсване на въженца по парашут, губене в пещера(включително и Духла) и други подобни. Когато един приятел ме попита "Е, добре де, как оставаш спокоен всеки път и не се паникьосваш?", аз му отговорих "Страх ме е, бе човек. Толкова ме е шубе, че не смея да се паникьосам." . Виж, при бънджито където мозъка знае, че действително няма опасност и страхът не е достатъчно голям съм на ръба на паниката и за това повече до подобно нещо няма да се доближа, въпреки че с парашута нямам проблеми . При шофирането мисля, че е същото, ако не можеш да осъзнаеш напълно опасноста преминаваш от състоянието на безрасъдство директно към състоянието на паника без истинския страх и парадоя между тях. Сега ми хрумва идеята дали едни подходящи психотестове не са добра идея към шофьорския изпит? Не, че няма да се купуват, ама...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #17
      До: Какъв водач съм...

      Сега ще кажа нещо в разрез с мнението на повечето хора тук но аз съм убеден че бавно и не на място мудно шофиращи водачи са причини за много повече инциденти от такива които системно карат по-бързо отколкото пише в ограниченията. Типичен пример е неадекватен субект тип "кон с капаци" караш с 20 по път с завои, въпреки че пътя позволява нормално движение с 60-80км. И понеже е направил километрична колона отзад, хора които не са добри шофьори, но са достатъчно изнервени предприемат изпреварвания на места без видимост, а и изпреварват както един човек който кара обикновено бързо и агресивно никога не прави, демек неумело и опасно. И като капак имаме челен удар на някой на който не са му издържали нервите и някой кота даже не е разбрал за какво става въпрос. После полицията казва "Този не е спазил закона и ето." а за истинската причина никой не споменава, той така си и кара без да се замисля и в 99% от случаите дори не разбира какви ги е причинил. То е ясно че човек трябва да има железни нерви и да не се поддава на импулса, но не всички сме роботи. Просто тия пипковци дето не могат да карат по дефолт не трябва да са получавали книжка... Тук трябва да спомена и още едно мое наблюдение върху състоянието на пътната маркировка - повечето ограничения на скоростта заради завои обикновено с лекота се надвишават до 2 пъти дори с Вранглер при суха пътна настилка. Демек при завой с ограничение 40 км не е проблем да се вземе с 80 и още имаш сцепление на гумите преди да почне да поднася. Разберете ме правилно, в никакъв случай не проповядвам бързо каране и нарушаване на правилника, но тези неща остават много пожелателни и зависят най-вече от опита на водача. Защото когато хубава кола от последно поколение започне да взима даже леки завои с 30 и бие спирачки пред всеки ъгъл то е ясно че водача няма да може да направи никаква нормална маневра в критична ситуация. И ето ти го един подвижен прецедент за ПТП... И това не е някой пернишки състезател, това е съседа Пешо със запотените очилца, стиснал нервно волана и опитващ се да разгледа какво става току пред бронята и затова не виждащ нищо по-далечно от 20 метра...
      Та така, може би не е много ясно изложено но това са нЕкои наблюдения върху хората които карат около мен.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #18
        До: Какъв водач съм...

        Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
        Сега ще кажа нещо в разрез с мнението на повечето хора тук но аз съм убеден че бавно и не на място мудно шофиращи водачи са причини за много повече инциденти от такива които системно карат по-бързо отколкото пише в ограниченията.
        А пък на мене това ми прилича на търсене на извинение за камикадзетата, които се мятат безогледно да изпреварват всеки, който им попадне на пътя.

        При всички положения съм по-склонен да разбера хора, които карат по-бавно от разрешеното по разни завои или не смеят да предприемат изпреварване при по-сложна обстановка, защото не са уверени в себе си или в колата си, отколкото самонадеяните, които се надценяват и се хвърлят да изпреварват без оглед на рисковете.


        Безспорно е, че има и такива, които карат прекалено бавно, но, по мои наблюдения, те са в пъти по-малко от "състезателите". При всички положения нямам спомен през последните месеци да съм попадал на някой, който лази с 20-30 по завоите. Виж, за обратния случай, примери - дал Господ ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #19
          До: Какъв водач съм...

          Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
          А пък на мене това ми прилича на търсене на извинение за камикадзетата, които се мятат безогледно да изпреварват всеки, който им попадне на пътя.

          При всички положения съм по-склонен да разбера хора, които карат по-бавно от разрешеното по разни завои или не смеят да предприемат изпреварване при по-сложна обстановка, защото не са уверени в себе си или в колата си, отколкото самонадеяните, които се надценяват и се хвърлят да изпреварват без оглед на рисковете.


          Безспорно е, че има и такива, които карат прекалено бавно, но, по мои наблюдения, те са в пъти по-малко от "състезателите". При всички положения нямам спомен през последните месеци да съм попадал на някой, който лази с 20-30 по завоите. Виж, за обратния случай, примери - дал Господ ...
          Пак ми вадиш думите от контекста на следващите неща които съм казал и те са точно в потвърждение на това което си казал тук. Аз не се спирам от командировки и наблюденията ми са такива каквито вече съм написал. Продължавам да твърдя че тутковци които не знаят на коя скорост да влезнат в завоя са много по опасни от някой който прехвърча и си заминава без да имаш досег повече с него. Факт е че дори шофьори на камиони с ремаркета ги изпреварват по тесните завои...това ако не е самодвижещ се прецедент здраве му кажи... Ми като не можеш да караш не спортно, не бързо просто нормално, спри и пропусни колоната...да ама не, те си карат на принципа "не ме интересува"...
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #20
            До: Какъв водач съм...

            Има една стара мъдрост от всяко дърво свирка не става,така е и с шьофорите.При умението да управляваме автомобила няма пол, раса и вероизповедание то си е гени и вроден усет към машината. Ако не усещташ душата на автомобила и не чуваш музиката на мотора под капака тогава няма и да усетиш дали натискаш газ или спирачка. Наистина сега няма добра подготовка на младите водачи. Дъщеря ми например взе книжка и за наш ужас установихме че не може да паркира успоредно,не може да кара назад, незнае какво е полусъидинител,да не говорим за двоино амбриране, и се наложи да ходим по полигоните да се учим допълнително, сега вече сме по спокойни.Колкото до това дали само някои водачи карат неразумно смятам че всеки от нас го е правил, това вече зависи от автомобила,от възраста на водача.
            Момчета и момичета ако сте решили да се доказвате било с коли или др.моторни средства ще ви кажа че има организирани състезания за това и няма нужда да сте лицензиран състезател за да участвате в окръжно рали например, няма нужда да имате и специално приготвен автомобил за случая достатъчно е да притежавате автомобил от група Н (туристически) Карайте и покажете какво можете,и ако счупите нещо то ще е само вашата кола или вашата глава.Пробвала съм го още има бензин в кръвта ми но вече не карам така.
            Силните плачат сами. Не ръкомахат. Не викат. В гръб не забиват ками. И не се кланят на никого.

            Коментар


            • #21
              До: Какъв водач съм...

              Това, че бавно каращите са сериозна предпоставка за инциденти е факт и то не само по завои, а и на магистралите. Обаче не са те виновни за катастрофите. Същто е и с камионите, автобусите и т.н. Колкото и да са им добри шофьорите по острите завои не могат да се движат със скороста на автомобилите зад тях. Както и повечето джипове не могат да се движат със скороста на ниските спортни коли, които пък не могат да се движат със скороста на мотористите. По планинските пътища за целта има отбивки, където да спреш и да пропуснеш колоната... За съжаление почти никой не го спазва, т.е. виждал съм го само в много редки случаи по Родопите. Може би не е зле и за това да се въведат тежки санкции? Ако те види полицията с дълга колона зад теб на по-малко от 1 км след някоя отбивка да следва акт.
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #22
                До: Какъв водач съм...

                Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                Ако те види полицията с дълга колона зад теб на по-малко от 1 км след някоя отбивка да следва акт.
                Ми то навремето, когато полицията беше милиция, това го имаше! По Предела редовно висяха катаджии и санкционираха неспазващите табелите " Спри и пропусни колоната!"
                А Куадра е много прав и според моите наблюдения, но с едно уточнение - заплаха за движението са тези, които се движат със скорост различна от общоприетата за даден участък от пътя (общоприетата а не разрешената), но когато тази скорост значително превишава или пък е по-ниска от общоприетата за участъка! Примерно, когато в определен участък болшинството се движи със скорост 100 км/ч, не е проблем че някой ще се движи с 110-120 км/ч или пък с 80-90 км/ч, обаче става проблем ако някой се движи с 140-150 км/ч или пък с 50-60 км/ч. Просто голямата разлика в скоростта на целия автомобилен поток и на тези отделни участници се явява предпоставка за възникване на ПТП!
                Не съм съгласен обаче с това че бързокаращите са по-безопасни от бавнокаращите! Бързокаращия (който системно кара бързо), съответно си изработва рефлекси и начин на реагиране и на мислене според скоростта си на каране, обаче той непрекъснато настига и задминава водачи, които са свикнали да карат по-бавно и съответно може и да нямат толкова бързи реакции, а тази разлика в скоростта на реакция и на преценка на ситуацията, също може да доведе до ПТП!
                Все пак общо взето е по-безопасно да се кара по-бавно, отколкото по-бързо заради дупките по пътищата, заради таралясниците ,които койзнае защо още са в движение, заради байчовците чиито смисъл на живота е да треснат 1-2 бири още сутринта и плаавно да преминат на твърдо гориво към обед, заради чичовците от село дето са получили навремето книжката си срещу едно теле в замяна, заради гажданчетата дето са получили скъпата си кола като подарък от тате, в комплект со все книжката и най-вече заради себе си и собственото си спокойствие и безопастност!
                Верно е и това че разликата между идиотското каране и нормалното каране, по най-дългата дестинация в България Сандански - Варна, е не повече от час - час и половина, пробвал съм го многократно! Е не си заслужава за 1 час да се поемат такива рискове!
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #23
                  До: Какъв водач съм...

                  Прикачено добавям една книга която по дата на издаване почти ми е набор но темата която разискваме да караме бавно или бързо доста добре е разяснена с термина безопасно каране в зависимост от обстановката и моментното физическо и психическо състояние.Нейния автор е бивш рали състезател.
                  Пожелавам Ви приятно четене,
                  С поздрав
                  Стефан
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #24
                    До: Какъв водач съм...

                    Мдам, за съжаление аз съм лош водач , карам бързо, не спазвам знака стоп, понякога се случва да не дам мигач, но въпреки че карам бързо защо все ме задминават, а какво значи бързо. Не зависи ли от това какво караш. За нов автомобил от висок клас 100 км са едно а за 22 гопишен полски фиат са съвсем друго. НИКОГА НЕ КАРАМ ПИЛ, независимо колко съм пил, имам леко произшествие с един счупен стоп на страшна поледица когато бях на 18 и тъкмо бях взел книжка, а от тогава имам ... не мога точно да сметна ама около 300000 ,на лични и служебни автомобили, може и да са повече, както и да е , това няма значение, никои не е застрахован ако ще и да не слиза от колата. Моята стратегия е не само да мисля за себе си на пътя а и за другите, ако изпреварвам или мен ме изпреварват ми е станало инстинкт да предвиждам мясти и за "другия" и с това си мисля че в дадени ситуаций съм спасявал живот, но съм имал и пристъпи на агресия когато съм избутвал буквално от пътя голф двойка , с което не се гордея. Та аз съм от категорията лоши шофьори.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Какъв водач съм...

                      +1.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Какъв водач съм...

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        а какво значи бързо. Не зависи ли от това какво караш. За нов автомобил от висок клас 100 км са едно а за 22 гопишен полски фиат са съвсем друго
                        Зависи от това какво караш, разбира се, ама в по-голяма степен зависи от това КЪДЕ караш! Щото дето има една приказка че ако си сред вълци виеш като вълк, та в тоя смисъл представяш ли си какво ще стане ако внезапно на пистата на Ф1 или Наскар, или ако щеш на скоростното платно на аутобана в Германия, пуснеш (внезапно) някой байчо с 22 годишен полски фиат! Ами същото става и ако на път където преобладаващи са байчовци с 22 годишни полски фиати и др. подобни (както е в България), внезапно се появи "нов автомобил от висок клас", възползващ се активно от скоростните си възможности! На мене лично ми се е случвало - предприемайки изпреварване с жигулата на баща ми, поглеждам в огледалото - видимост около 2 км. - няма никой, пускам мигача и насочвам вниманието си напред завъртайки волана за да изпреваря и хоп, пробвах спирачките на БМВ-то идващо зад мене с такава скорост че беше успял да измине 2-та км. видимост докато аз съм си извръщал погледа от мижавото огледалце на жигулата, пускал съм мигач и съм навивал тегавия волан!
                        Та не сме сами, на пътя хора разни и МПС-ва още по разни (някои от които, според мене трябваше да ги спрат от движение поне при последната смяна на номерата)!
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • #27
                          До: Какъв водач съм...

                          Това за осигуряването на място като ме изпреварват и аз го практикувам... въпреки че често ме гризе едно червейче, когато виждам в насрещното камьон, дали не е по-добре за обществото да не се мръдна... Освен това когато ме застигат на завоест път и усещам, че не мога да увелича безопасно скороста на пръвото удобно място, дори и да няма отбивка, а само малко по дълга права спирам плавно и давам знак да ме изпреварят. Веднъж така пропуснах двама и няколко завоя по-надолу ги намерих забили се и двамата в мантинелата при един по-остър, ама това е друга тема . Факт е обаче, че не всеки навсякъде може да се движи със скороста на другите, така че да не бързаме да се нервираме на по-бавно каращите. Особено, ако са с местен номер... може би пък познават пътя по-добре от нас и зад следващия завой следва нещо страшно? А аз лично гледам да спазвам ограничението и да не карам с повече от 90 - 95 по шосетата... ама явно за доста народ съм бавнокаращ, защото ме изпреварват непрекъснато, така че дали ще се влачиш с 60 или караш с 90 няма значение, стигнал съм до заключението, че всичко под 160 за доста хора е бавно...
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Какъв водач съм...

                            [HTML]
                            Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                            ...... стигнал съм до заключението, че всичко под 160 за доста хора е бавно...
                            +1

                            Коментар


                            • #29
                              До: Какъв водач съм...

                              Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                              Зависи от това какво караш, разбира се, ама в по-голяма степен зависи от това КЪДЕ караш! Щото дето има една приказка че ако си сред вълци виеш като вълк, та в тоя смисъл представяш ли си какво ще стане ако внезапно на пистата на Ф1 или Наскар, или ако щеш на скоростното платно на аутобана в Германия, пуснеш (внезапно) някой байчо с 22 годишен полски фиат! Ами същото става и ако на път където преобладаващи са байчовци с 22 годишни полски фиати и др. подобни (както е в България), внезапно се появи "нов автомобил от висок клас", възползващ се активно от скоростните си възможности! На мене лично ми се е случвало - предприемайки изпреварване с жигулата на баща ми, поглеждам в огледалото - видимост около 2 км. - няма никой, пускам мигача и насочвам вниманието си напред завъртайки волана за да изпреваря и хоп, пробвах спирачките на БМВ-то идващо зад мене с такава скорост че беше успял да измине 2-та км. видимост докато аз съм си извръщал погледа от мижавото огледалце на жигулата, пускал съм мигач и съм навивал тегавия волан!
                              Та не сме сами, на пътя хора разни и МПС-ва още по разни (някои от които, според мене трябваше да ги спрат от движение поне при последната смяна на номерата)!
                              sl.daskalov, не ме схващайте неправилно,но и Вашето изпреварване е малко съмнително...
                              Ето малко сметки: Приемаме, че BMW-то се е движело с 300km/h (което е почти изключено), а Вие с 60km/h (което е също малко вероятно-скоростта Ви е била вероятно около 80km/h на път, където други могат да се движа с такава скорост). Тогава скоростта на BMW-то спрямо Вас е: 300-60=240km/h. Това е (240х1000)/3600=67m/s. Ако разстоянието между вас е било 2km, както твърдите, то (2х1000)/67=29 секунди. Това е времето, след което BMW-то би Ви ударило при пълна скорост. Предвид процеса на спиране, времето сигурно е било още по-голямо. Не мислите ли, че маневра изпреварване трябва да се извършва по-бързичко??? Половин минута е доста продължително изпреварване, съгласете се с мен! Тогава за тези 29 секунди се получава следното: (60х1000)/3600=16,7 m/s. 16,7x29=484 m!!! Разбирате ли за какво става дума? Маневрата Ви е продължавала почти половин километър! А ако това е само времето за подготовка на маневрата, както разбирам от поста Ви... мнооого продължителна подготовка!!! Направо си губи смисъла да се подготвяте-при започване на маневрата пътната обстановка вече се е променила! Припомнете си: "Маневрите се извършват плавно, за най-кратко време и на най-късо разстояние". Цитат от ППЗДП. Ако на всичкото отгоре не е било на участък с еднопосочно движение, това си е направо авантюра-какво правите ако отсреща се появи друг "изтребител"?
                              Казвам Ви всичко това, за да обърна внимание на Вас и на останалите колеги, че някои събития са математически неизбежни при несъобразяване с някои "подробности".
                              При 200km/h автомобилът на тези "състезатели", които налитат отвсякъде, изминава 56 метра за 1 секунда! За добър шофьор времето за реакция е 0,6 секунди, което при посочената скорост е 33,6 метра! След толкова ЗАПОЧВА маневрата спиране. Значи цели 33 метра автомобилът остава неконтролиран! Помислете върху това, което казвам-струва си! Въпреки че едва ли хората, които правят такива безумства влизат в този форум, а и много се съмняват, че болшинството от тях ще разберат смисъла на сметките ми...

                              Коментар


                              • #30
                                До: Какъв водач съм...

                                То моето изпреварване си беше бая съмнително като се има в предвид че тогава:
                                1. Бях съвсем пресен шофьор т.е. навъртените от мене км. до тогава бяха не повече от 2000-3000 км.!
                                2. Управлявах Жигула 74 набор ако не се лъжа т.е. тогава е била на около 18 годинки!
                                3. Жигулата беше (и все още е) само със средно огледало!
                                4. Карах с не повече от 50км/ч започвайки изпреварването!
                                5. Като казвам че съм имал около 2км. видимост назад, ти да не си помисли че съм ги мерил с рулетка?!
                                6. БМВ-то изобщо не изравни до моята скорост а аз успях да се върна зад тира с риск да се ударя в гредата дето виси отзад!
                                И изобщо математиката в къщи на спокойствие с калкулатор в ръка е едно, а на пътя е съвсем друго! Ти нали не си мислиш че всички коли карат с перфектни гуми, перфектни накладки и по асфалт, осигуряващ перфектно сцепление!
                                С този пример просто исках да илюстрирам че по пътищата в БГ има много различни като способности водачи, а също така и много различни като възможности и качество автомобили (някои от които са си живи гробници, дето трябваше отдавна да ги спрат от движение)! Така че водачите, управляващи бързи и мощни автомобили, и които са си изработили съответните рефлекси и навици за управление на такива бързи и мощни автомобили, не бива да забравят че се движат по пътища заедно с водачи и автомобили, които са с възможности мнооого далече от техните! А като стане белята и някой загине, едвали другия участник ще го успокои койзнае колко това че математиката всъщност е доказала че не е всъщност той виновен на 100% а е виновен "само" на 50%.
                                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X