Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

    Нещата определено не вървят на добре, източник за това е тази статия: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2011/0...-volana.125491 , според нея и според разните институции и инспекции би следвало, че това ще намали жертвите по пътищата.

    Според моето виждане обаче това само ще влоши нещата. Странно защо отново по американски образец тръгваме да правиме нещо, за което не сме подготвени и си мислим, че както е в Америка така ще бъде и при нас.

    Жалко, дано не се окажа лош пророк!

  • #2
    От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

    Само дето образеца не е американски, а белгийски(Брюкселски), предложението, копира 1:1 закона за движение по пътищата в Белгия, разликата е само в това че белгийците са малце по законопослушни от нас, не са отчетени психологическите особености на страната. Онези са студени фламандци, а ние ами горещи....ориенталци и ще стане мазало.
    При тях след изкарване на книжка, първите три години караш колата задължително с по опитен шофьор до теб и нямаш право да возиш пътници, наказанието - ами в талона пише кой е шофьора, който отговаря за теб и на малкия му прибират книжката, а на теб акт, ако той сгафи.
    Как виждам нещата аз при нас след приемането на предложението
    -"Тати иди мойто момче да ми закараш колата на автомивката, ти вече имаш книжка и е на близо ето ти ключовете."
    Младия наследник, грабва ключовете включва направо на втора и с въртене на гуми назаден ...отива на автомивката, чува се ..скръц, бум тряс и татето разбира, че един автобус преминаващ през улицата от където е трябвало да излезе малкият с колата, е минал и е оставил мокро петно и купчина непотребна ламарина.
    За съжаление, аз по скоро поддържам едни евентуални промени свързани със санкциите за алкохола - карането пиян отново да стане криминално деяние(в момента е административно) и да се приравни по тежест към подготовката за убийство.
    По подобен начин е във френското законодтелство, ако видиш някой да пие и не съобщиш и той извърши катастрофа с фатални последствия, него го съдят за убийство, а теб за съучастие.Чиста работа, като се казва

    Коментар


    • #3
      От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

      Според мен от 18 до 21 трябва да са с предружител...

      Коментар


      • #4
        От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

        Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
        Според мен от 18 до 21 трябва да са с предружител...
        А тези които изкарат, книжка по късно - примерно на 25, сестра ми изкара на толкова, ама и не шофира, не я интересува просто.Книжката трябва да е обвързана с образователната система, обучението по правилника за движение по пътищата да се учи в училище, вместо разни простотии от сорта на вероучения и час накласния в който да им показват как се слага презерватив.
        Смятам че едно такова обучение, аранжирано с подходящи материали от катастрофи, ще им внуши че колата не е просто транспортно средство, но и ефективно оръжие за разбиване на семейства, към което трябва да се отнасят с необходимото уважение.

        Коментар


        • #5
          От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

          Aз пък съм ЗА новата промяна (ако стане). Като карах курсовете нали и аз бях на 16. И шофирах с придружител (инструктор). Страшното стана като взех книжката - и на 18 като отвързан! Не било писано да се утрепя, ама беше реално. Сега ме е срам като се сетя какви съм ги вършил. Ако има шанс младия шофьор да влезе постепенно в час е по-добре.
          И един непрактикувал шофьор, който има книжка от 10 години е много по-опасен от "пиян таксиджия на мотор"! Лично съм разговарял с такъв "шофер", дето не можа да ми обясни за какво са елементарните контролни лостове.

          "По подобен начин е във френското законодтелство, ако видиш някой да пие и не съобщиш и той извърши катастрофа с фатални последствия, него го съдят за убийство, а теб за съучастие.Чиста работа, като се казва"
          И съм против да ми вменяват чужда вина! Още малко ще ми вменят да нося дрегер до личната карта. Честно казано не вярвам да е така в държава на ЕС. Задължение за контрол по спазването на Закона има само полицията.
          Последно редактирано от Rabin; 03-08-11, 09:10.

          Коментар


          • #6
            От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

            Тогава времената са били други и сега времената са други. На днешно време децата растат с мисълта, че ако познаваш правилния човек на правилната позиция можеш правиш каквото си поискаш без никой да ти търси отговорност. По същата логика - за безотговорността и неуважението на децата в училище, нима очакваш да имат отговорност на пътя, където една грешка за един миг може да коства невинни човешки животи?

            Твърдо заставам зад позицията, че давайки на 16 год. книжка и правото да шофира с придружител жертвите няма да намалеят. Просто не е това начина!

            Коментар


            • #7
              От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

              Първоначално публикуван от diecast Преглед на мнение
              ..Според моето виждане обаче това само ще влоши нещата.
              По Живково вереме мяката би имала смисъл. Сега, не виждам как болшинството родители които не могат да наложат-убедят непълнолетните си деца да не пият, ще им създадът някаква култура в шофирането.

              Коментар


              • #8
                От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                Старият глупак, на млади години е бил млад глупак. Същото се отнася и за законопослушанието и отговорността. В този ред на мисли, катастрофите и жертвите нито ще се увеличат, нито ще намалеят. Нищо лошо няма в шофирането на 16, само по себе си. Или от 14, ако щете. По-рано е неудачно чисто физиологично. Лесно могат да се въдворят ограничения по мощност, максимална скорост и общо тегло на машината, с което ще се ограничат максималните възможни щети (статистически, разбира се).

                Нещо повече, младият човек е по принцип по-поддатлив на обучение и възпитание, пак чисто физиологично. Няма лошо обучението за една такава отговорна дейност, каквато е шофирането, да се проведе в по-ранните му години, за да има по-голям успех. На тези по-млади години е и по-вероятно да си научи уроците за шофирането, вместо да си купи книжката (достъпът му до пари и корупционният му опит са ограничени, а свободно време и празна глава си има).

                Разбира се, всичко това са статистически съображения. Естествено, че ще има купени книжки, естествено, че ще има катастрофи по вина на невръстни шофьори. Просто няма да има драстична разлика, а ако всичките предимства по-горе се поощрят с подходящи организационни мерки, нещата може и да отидат на добре.

                Коментар


                • #9
                  От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                  Ще споделя малко личен опит: Опитах се да уча съпругата ми да кара МПС преди да "вземе книжка". В един момент ми писна да се нервя с нея и я натирих да ходи на курсове и евентуално да "вземе книжка". Не след дълго книжката беше факт. Установих обаче, че "книжка кола не кара". След това дълги години карайки заедно с нея продължавам да я уча. Сина ми за първи път се качи на джипа на Баха Албена 2008, като преди това е карал 2 пъти за по 4-5 мин. на полянка. На пясък тогава кара за първи път. Но се учудих колко добре се е научил да управлява МПС само от гледане. Ако на непълнолетните се разрешава да управляват МПС след успешно положени изпити но само с придружител това ще бъде полезно защото часовете кормуване за голямата част от кандидат шофьорите са крайно недостатъчни и е полезно да бъдет под контрола на водач с по-голям опит. Затова споделям идеите на законодателя и мненията на колегите подкрепящи тази промяна.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                    Мисля, че има грешка в статията, но може да бъркам. За да започнеш шофьорски курсове трябва да ти остават по малко от 3 месеца до навършване на пълнолетие и след навършването му вече можеш да се явяваш на листовки, вземеш ли листовките около седмица по-късно(заради преноса на документи) имаш право да се явиш и на кормуване. Мисля, че е добра идея да се въведе взимане на книжка на 16 години и независимо на каква възраст си взел книжка първата година да е задължително с опитен придружител, съответно ако си взел книжка на 16 до навършване на пълнолетие да е с придружител.
                    Лично мое мнение и наблюдение е, че тези дето се правят на големи шофьори и правят катастрофи скоро след взимане на книжа шофират от 15-16 годишни.
                    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                    Телефон - в профила!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                      Дочух от братовчед ми, че в Италия вече не можело младите шофьори да карат коли над 100 к.с. Не знам, до каква възраст и стаж, но това е наистина правилно решение. Не като тукашните пикльовци с колите на бащите им. Виждал съм келеш, да кара Кайен.
                      Освен това, не е лошо да обвържат застраховките с възрастта, стажа и броя произшествия.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                        Дочух от братовчед ми, че в Италия вече не можело младите шофьори да карат коли над 100 к.с. Не знам, до каква възраст и стаж, но това е наистина правилно решение. Не като тукашните пикльовци с колите на бащите им. Виждал съм келеш, да кара Кайен.
                        Освен това, не е лошо да обвържат застраховките с възрастта, стажа и броя произшествия.
                        Възрастта и стажа за мен не са критерий изобщо, но за проишествията съм твърдо За.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                          да обвържат застраховките с възрастта, стажа...
                          и точките, и нарушенията и т.н.

                          Всичко това сме го обсъждали и неприятният извод е, че води до увеличаване на броя на катастрофите. Единственото, което застрахователят трябва да взема предвид, са предишните плащания по щети на този клиент.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                            Ванка, имам опит от там и ще ти кажа, че бъркането в джоба (хем на дълбоко) е добър стимул за младите да си укротяват страстите зад волана.
                            И не само младите. Доверието си го гради всеки.
                            Почваш от 18 ниво, независимо от стажа, щом за пръв път сключваш ГО. Всяка година, в зависимост от това дали имаш произшествия (независимо, дали по твоя вина), които са предизвикали разплащания, ти падат едно или две нива. Нужни са години внимателен шофьорски стаж, за да стигнеш до първо. Само ще ти кажа, че разликата между 18-то и 1-во е от порядъка на 4-5 пъти.
                            Това, отделно от киловатите и т.н.
                            При преминаване от един застраховател към друг, се изисква документ от предишния, иначе тръгваш пак от началото (18-то).

                            Ще дам и пример със себе си.
                            Аз на 18-то плащах 1670 Евра на година ГО. Някой на 1-во със същата кола би плащал от порядъка на 300-350 Евра.
                            Нас българите, само яко бъркане в джоба може да ни трогне.
                            И тъй като италианците не са по-добре от нас, като манталитет, то хората са измислили съответната схема.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              Ванка, имам опит от там и ще ти кажа, че бъркането в джоба (хем на дълбоко) е добър стимул за младите да си укротяват страстите зад волана.
                              И не само младите. Доверието си го гради всеки.
                              Почваш от 18 ниво, независимо от стажа, щом за пръв път сключваш ГО. Всяка година, в зависимост от това дали имаш произшествия (независимо, дали по твоя вина), които са предизвикали разплащания, ти падат едно или две нива. Нужни са години внимателен шофьорски стаж, за да стигнеш до първо. Само ще ти кажа, че разликата между 18-то и 1-во е от порядъка на 4-5 пъти.
                              Това, отделно от киловатите и т.н.
                              При преминаване от един застраховател към друг, се изисква документ от предишния, иначе тръгваш пак от началото (18-то).

                              Ще дам и пример със себе си.
                              Аз на 18-то плащах 1670 Евра на година ГО. Някой на 1-во със същата кола би плащал от порядъка на 300-350 Евра.
                              Нас българите, само яко бъркане в джоба може да ни трогне.
                              И тъй като италианците не са по-добре от нас, като манталитет, то хората са измислили съответната схема.
                              Колко са нивата? Ако се тръгва от средата е добра идея, но да тръгваш от най-ниско ниво е нелогино.
                              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                              Телефон - в профила!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X