Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да закрием летищата!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Да закрием летищата!

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    А смисъл в пожарогасителите намираш ли? А в Бърза помощ? А в близкото бъдеще? А в по-далечното?
    Това е АВАРИЙНА инфраструктура, какви други въпроси има?
    Не са измислили как и за какво - не са ги откраднали. И слава богу. Това че някой има неадекватни представи за отношенията си с КАТ, не ми се вижда достатъчен повод за унищожаването на толкова големи и скъпи обекти.
    - Пожарогасителите сигурно в половината коли не са в ред, ако изобщо ги има. Мойте са си в ред и ги има, значи - смисъл виждам. С аптечките е същата история, за което и друг път е ставало дума. По чия вина?
    - Бърза помощ, в двата пъти, в които съм я чакал, е идвала минимум след половин час, посред нощ, в София. От такава "бърза" помощ действително смисъл не виждам. На фона на това, колегите им от Казанлък дойдоха до майната си, пак за половин час. От такава - виждам. Проблемите и там са ясни, ама какво се прави по случая? Нищо.

    Не казвам че запасните летища са безсмислени по принцип. Казвам че точно тия, на фона на това, дето имахме, на фона на това, което сме, и факта че няма никакви изгледи нещо в тая държава да стане както трябва да е, са най-неефективния начин да отчетеш че имаш нещо, че и да разчиташ на него. Със сигурност има начин там да не гинат хора, и пак да ги има. На мен собствено това ми и пречи - че дори да карам с 80, в дясна лента, някой може да ме отнесе. А в действителност се получава и друго - на това по пътя за Кулата карат като шантави със 140 и нагоре.

    А отношения с КАТ напоследък нямам. Отношенията ми са само да им тегля по някоя дългосвиреща, като ги видя да кибичат някъде и да си бъркат в носа. Пък и последния път когато ми трябваха за нещо, ги чаках над час и половина, като тоя, който държеше да дойдат, в крайна сметка се отказа и си би камшика. А като им се обадих се намръщиха защо съм ги викал, пък сега съм се отказвал. Еми такива не ми и трябват.

    Или накратко: Все ли трябва да правим нещата по най-тъпия и скъпия (финансово, и въобще) начин, или можем да ги направим хем по-добре, хем с по-малко? От отговор няма и нужда, защото поне за мен е ясен.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Да закрием летищата!

      А не е ли по лесно вместо да си унищожаваме аварийната имфраструктора просто в двата края на тия запасни летища да се сложат радар камери ? По тая логика и магистрали въобще не трябва да има все ще има някой малоумник да се пльосне с над 200 в някой стълб. Ето го случая и решението http://dnes.dir.bg/news/avstria-lamborgini-7051922 контрол и санкций резултат един случай на двайсетина години и то пак от тъмни балкански субекти
      Последно редактирано от sek.1; 13-09-10, 08:20.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #18
        От: Да закрием летищата!

        Първоначално публикуван от Воден дух Преглед на мнение
        ...А колко хора загинаха там поради липса на средна заградителна мантинела? Колко турци влязоха в насрещното там? Какво пречи да се разделят с бетонова подвижна ограда, която ще се маха при ...
        Ето това пропускате в поста на "Воден дух". Бетонни не, но подвижни мантинели може да решат проблема, без да се развалят скъпи и необходими, при дадени обстоятелства съоръжения. Остава само да се защитят от посегателства(например неатрактивен материал за вторична обработка)
        Възпитанието си е отговорност на всеки родител и на практика се формира в ранна детска възраст. На по зряла възраст, рядко се наблюдават положителни промени. Така че няма нужда да се обсъжда, който има очи-вижда, който има уши-чува...
        По интересно е за КАТ. Спирането и глобяването на нарушителите на пътя е едва 10-то им по ред задължение. Изводите всеки може да си направи сам.

        Коментар


        • #19
          От: Да закрием летищата!

          Всичко чудесно... Наистина така е - да катастрофираш на това място е особено трудно, ако си изряден... Я... какво написах? "Ако си изряден" Бря... че колко турски/румънски/сръбски шофьори в България сте виждали да карат разумно... За близо двайсет и шест години (от четиригодишен пътувам между южна и северна България поне два пъти годишно) не съм видял повече от половин (шофьор - нали - да не се обърка някой - става дума за половин шофьор).

          Пиша го това с ясната идея, че ей сега ще ми наскочат "n" на брой хора, че не бивало така да се отнасяш с цяла група хора (в случая "туристите")... Факт - така е. И сред тях има добри хора. Просто им е много трудно да спазват правилата. Това не е от днес, не е и от вчера. Просто народопсихология - дай им алъж-вериж и занаяти - евала - това определено им се отдава. Определено не са най-дисциплинираните потребители обаче. Защо да спазват, като знаят, че двайсет евро решават толкова много проблеми...

          Още една бележка под линия... Дядо ми познаваше от половин километър "туристите"... Факт... Познайте защо? Ами защото се движат с траекторията на овца, която някой напълно случайно е сложил зад волана на автомобил. Имам предостатъчно случаи с "адекватното" им поведение на пътя и според мен е безмислено да ги изброявам - ще стане, като черна хроника.
          Последно редактирано от господин никой; 13-09-10, 08:24. Причина: смислова добавка...

          Коментар


          • #20
            От: Да закрием летищата!

            Проблема не е в пътната имфраструктора. Същите тези туристи в западна европа от където се прибират да си видят родата карат там като на испит а тук като Шумахер.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #21
              От: Да закрием летищата!

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Проблема не е в пътната имфраструктора. Същите тези туристи в западна европа от където се прибират да си видят родата карат там като на испит а тук като Шумахер.
              Никога не съм казвал, че проблема е в инфраструктурата... Проблема е в КАТ. Да вземат да почнат да бачкат, а? В Кърджали (който на практика не е град, а една плюнка) не минава ден без да видя някой да кара в насрещното или да е паркирал, като арабин в пустиня... стана лукс да ти спазят предимството или да пуснат мигач... направо си е лукс.

              Коментар


              • #22
                От: Да закрием летищата!

                Абе интересна работа - откак започнаха да се срещат КАТаджии през 2-3 километра по пътя Стара Загора - Бургас, катастрофите намаляха драстично. Да де, всеки мрънка, че се е влачил 5 часа, келеметата все още се суркат да изпреварват където не трябва, но факт - катастрофите нямаляха. Специално пък за участъка Стара Загора - Нова Загора, който понякога пътувам по 3 пъти на ден, мога да го твърдя със сигурност.

                Какво общо има това с летищата ли? Това, че колкото и да ми е тъжно, нищо друго, освен тоягата не помага на родното движение. отнася се и за летищните участъци по магистралите. Рядко се съгласявам със Стефан, но тук сме на едно мнение. За 37 години в кола, и като пътник и като шофьор, ми се е налагало да вадя пожарогасител един-единствен път. Да, обаче добре, че го имаше и работеше!
                Разликата е колкото от две леко уплашени и силно натъртени патки и леко опушен автомобил до два обгорели трупа в изгорял автомобил. На някой да му е смешно?
                Не ми се мисли, колко би могла да е разликата от самолет със 100 души на борда, кацнал аварийно на магистралата до самолет със 100 души на борда, разбит на 50 метра встрани.
                А това, че някой е успял да тресне друг на такъв участък - ебати гениите, честно! А сега някой да ми каже, какво щеше да е различно, ако същите тия тикви се бяха треснали на второстепенен път? Или насред някое село? Ето нагледен пример.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #23
                  От: Да закрием летищата!

                  Хайде да отсечем и всички крайпътни дървета!
                  После и стълбовете за осветление.
                  И електопроводите!
                  За билбордовете, да не споменавам.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Да закрием летищата!

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    ...Не ми се мисли, колко би могла да е разликата от самолет със 100 души на борда, кацнал аварийно на магистралата до самолет със 100 души на борда, разбит на 50 метра встрани.
                    Разликата с Пловдивката магистрала е същия самолет, кацнал аварийно на нормалното си летище, с нормална инфраструктура, почистени писти, техника, пожарни и прочие. Точно за това предназначение тия писти нормално не стават, докато властите/армията/гражданска защита или който там отговаря за случая, не вземе да спре движението и да каже. това в момента не е магистрала, а летище. Нито има кой с вменяема бързина да е в състояние да затвори участъка за движение така щото самолета със 100 пътници да не потоши примерно 2-3 автобуса с по 50 пътника вътре, движещи се там, и в крайна сметка да потроши и себе си, със свойте си 100 пътника в търбуха.

                    Въпроса е защо постоянно трябва да седят във вид, в който са опасни. Вярно че катастрофи стават навсякъде. Само че не навсякъде преди тоя участък си карал монотонно, с еднаква скорост, по магистрала, предишния, примерно 1 час, та да ти се е доспало, понеже си решил да се счупиш от работа и в последните 10 часа не си се спирал като цветарка из цяла България, или извън нея, та да изкараш кинти за морето, примерно.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Да закрием летищата!

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Разликата с Пловдивката магистрала е същия самолет, кацнал аварийно на нормалното си летище, с нормална инфраструктура, почистени писти, техника, пожарни и прочие. Точно за това предназначение тия писти нормално не стават, докато властите/армията/гражданска защита или който там отговаря за случая, не вземе да спре движението и да каже. това в момента не е магистрала, а летище. Нито има кой с вменяема бързина да е в състояние да затвори участъка за движение така щото самолета със 100 пътници да не потоши примерно 2-3 автобуса с по 50 пътника вътре, движещи се там, и в крайна сметка да потроши и себе си, със свойте си 100 пътника в търбуха.

                      Въпроса е защо постоянно трябва да седят във вид, в който са опасни. Вярно че катастрофи стават навсякъде. Само че не навсякъде преди тоя участък си карал монотонно, с еднаква скорост, по магистрала, предишния, примерно 1 час, та да ти се е доспало, понеже си решил да се счупиш от работа и в последните 10 часа не си се спирал като цветарка из цяла България, или извън нея, та да изкараш кинти за морето, примерно.
                      Няма никакъв шанс да пропуснеш да забележиш кацащ самолет, точно ти би трябвало да го знаеш отлично.

                      А за това, че си караш монотонни полека заспиваш и после участъка без мантинала е виновен - само от уважение към теб няма да продължа с коментара.

                      П.П. напоследък навъртам по 70 хиляди годишно. Преди време съм ги докарвал до 25000 на месец. Тоест, знам за какво говоря.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Да закрием летищата!

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Няма никакъв шанс да пропуснеш да забележиш кацащ самолет, точно ти би трябвало да го знаеш отлично.

                        А за това, че си караш монотонни полека заспиваш и после участъка без мантинала е виновен - само от уважение към теб няма да продължа с коментара.

                        П.П. напоследък навъртам по 70 хиляди годишно. Преди време съм ги докарвал до 25000 на месец. Тоест, знам за какво говоря.
                        Не е виновна мантинелата, а тоя, дето заспива. Друго не съм и твърдял. Твърдя единствено че мантинелата би пазила до някаква степен вървящите в насрещното, а насрещните удари са най-опасни.

                        Зи виждащия се приземяващ се самолет:
                        1. Разкарай се спешно от пистата, карайки рейс или тир, и имайки в предвид и това че там почти с пълна сигурност все ще има и някоя и друга блондинка, или поне с толкова умствен багаж.
                        2. Поради каква причина тоя самолет ще тръгне да се приземява там, вместо на летището в Пловдив? Разстоянията от авиационна гледна точка са никакви. Все едно да паркирам колата си зад или пред блока. Тя България изобщо е една плюнка в това отношение.

                        Това е използваемо летище само като е затводено за коли. Иначе, предвид рисковете - все едно го няма.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Да закрием летищата!

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Не е виновна мантинелата, а тоя, дето заспива. Друго не съм и твърдял. Твърдя единствено че мантинелата би пазила до някаква степен вървящите в насрещното, а насрещните удари са най-опасни.

                          Зи виждащия се приземяващ се самолет:
                          1. Разкарай се спешно от пистата, карайки рейс или тир, и имайки в предвид и това че там почти с пълна сигурност все ще има и някоя и друга блондинка, или поне с толкова умствен багаж.
                          2. Поради каква причина тоя самолет ще тръгне да се приземява там, вместо на летището в Пловдив? Разстоянията от авиационна гледна точка са никакви. Все едно да паркирам колата си зад или пред блока. Тя България изобщо е една плюнка в това отношение.

                          Това е използваемо летище само като е затводено за коли. Иначе, предвид рисковете - все едно го няма.
                          Хайде да не си пишем лакърдии!! Тези участъци могат да бъдат превърнати в летище за 5 минути( времето да се източат колите от него) от две полицейски коли. Ако има подвижна мантинела, за колко време и от колко хора участъкът ще се превърне в летище?!
                          В Швеция например стратегията на тяхното ВВС е да си дислоцира самолетите върху гъста мрежа от магистрали-летища. Едно, че се поддържат магистралите и се пестят пари за военни летища и второ базите са трудни за атакуване, защото се местят.
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Да закрием летищата!

                            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                            Хайде да не си пишем лакърдии!! Тези участъци могат да бъдат превърнати в летище за 5 минути( времето да се източат колите от него) от две полицейски коли.
                            Могат, по принцип. Аз не виждам тук служба или подразделение, способно да затвори кой да е път за 5 минути, освен тоя, минаващ покрай поделението им. А примерно 15 минути или половин час вече е много за аварийно приземяване на кво да е, точно там.

                            А в радиус от 50км около въпросното, има най-малко още 3, само около Пловдив. При това разстоянието до най-далечното по суша е 45км. По права линия е сигурно 30-ина.

                            Та, кога ще се стигне до ползването на това, освен при някакво огромно бедствие, когато няма да има никакво значение за колко време ще махнат мантинелите, понеже така или иначе това е възможно да се свърши в рамките на 2 часа. А какво е бедствието, дето да срине 3 нарочно правени летища а да остави използваемо подобие на такова върху гражданска магистрала? Вместо това току виж някой данъкоплатец в повече вземе та оцелее, та да плати някой и друг лев в повече, та да има с какво да се поддържат и магистралите, и останалите летища.

                            Ние вече 40 (май и повече бяха) години не можем да построим 1000км магистрали, опрели сме и на летища върху тях, дето да са в постоянна готовност. А къде ни ги самолетите за тия летища, ако и де реч за военни цели? Някога ги имахме, а сега?
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Да закрием летищата!

                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              Хайде да отсечем и всички крайпътни дървета!
                              После и стълбовете за осветление.
                              И електопроводите!
                              За билбордовете, да не споменавам.
                              Е тука вече не съм съгласен.Особенно за крайпътните дървета.Наистина мястото им не е край пътя.Има безброй случаи,когато едно единствено дърво отнема един или повече човешки живота.Няма смисъл да садим дървета убийци,когато има толкова пустеещи земи,да не говоря за тези,които по закон са длъжни след приключване на дадено сечище в определен срок да засадят нови дръвчета.
                              Вярно е и това,че белите стават по правило винаги с висока скорост,но ако го няма крайпътното дърво,може и да имат хората шанс да преосмислят по-късно с каква скорост да шофират.А от некролозите по дърветата никой няма да се върне.Съжалявам,че пиша това,но такъв е живота,това е истина.
                              Не ми се иска да давам конкретни примери,но в нашия район само за една година загинаха от удар в крайпътно дърво 5човека!Младежи,такива каквито и ние сме били-буйни,весели в приповдигнато настроение и "летящи" по пътя.В нашият край няма много скали,пътища с особенно остри завои,а за сметка на това има обширни ниви,в които и да се отъркалят по биха имали шанс за живот.
                              Последно редактирано от чаро 4х4; 13-09-10, 16:57. Причина: допълване
                              Чавдар Владимиров
                              0887/912075
                              Ленд Ровър Диско 1
                              Самуад в проект

                              Коментар


                              • #30
                                От: Да закрием летищата!

                                Първоначално публикуван от чаро 4х4 Преглед на мнение
                                Е тука вече не съм съгласен.Особенно за крайпътните дървета.Наистина мястото им не е край пътя.Има безброй случаи,когато едно единствено дърво отнема един или повече човешки живота.Няма смисъл да садим дървета убийци,когато има толкова пустеещи земи,да не говоря за тези,които по закон са длъжни след приключване на дадено сечище в определен срок да засадят нови дръвчета.
                                Вярно е и това,че белите стават по правило винаги с висока скорост,но ако го няма крайпътното дърво,може и да имат хората шанс да преосмислят по-късно с каква скорост да шофират.А от некролозите по дърветата никой няма да се върне.Съжалявам,че пиша това,но такъв е живота,това е истина.
                                Пример. Лятото, някой бунак зашпили с 200 между Горно нанадолнище и Средно мухово. Тряс в дървото, труп. Да речем, че дървото е виновно (само за примера).

                                Втори пример. Тръгвам зимата за Шумен през Котленския проход. Който е обявен за "опасен поради навявания". Е, аз лично минавам, ама щото съм с двойно предаване и наполовина акъл. Иначе са гадни навявания, а отдолу - още по-гаден, неравен лед. И защо цялата красота? Защото няма кьораво дърво край пътя. Да не говоря за района на Сливен и Нова Загора, където вятъра просто те отнася, в съвсем буквалния смисъл на думата. Дори не е нужно да има лед, и на сух асфалт ми е местил колата там, където дърветата са изсечени.

                                Да ме прощавате, ама това, че някой е решил да си поиграе на Шумахер НЕ е основание да се махат лесополосите! По тая логика може да се пускат колите една по една, само че съм готов да си заложа джипката, че пак, ще има някой фитипалди, който ще успее да се претрепе, дори и на празно летище.
                                Последно редактирано от tef4o; 13-09-10, 17:18. Причина: правопис и допълване
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X