Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Травмите и съзтезанията...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Травмите и състезанията...

    Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
    Не съм съгласен. Аз тежа 155 кг и не съм отчужден от никого. Това го казвам, само за да покажа, че не бива да се обобщава толкова крайно.
    Мисля, че беше просто пример за по-общия случай, а не заключение.

    Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
    Мисля в списъка на особено рисковите прояви да се добави и пътуването София-морето. Там има по-голяма травматичност отколкото в ендурото и офроуда.
    За това определено съм съгласен - почти 12 години не се бях качвал на мотор. В последствие осъзнах, че има достатъчно начини да умреш и без да си на мотор.

    Коментар


    • #47
      До: Травмите и състезанията...

      Ако не са моторите, ще е наркотиците или пиенето
      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
      Суперскан България www.decbg.com
      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

      Коментар


      • #48
        До: Травмите и състезанията...

        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
        Браво, много добре написано и добра квалификация на "Притрастяванията", но както ти сама каза нека сами си движим живота. Повечето хора са способни да се оттърсват от пристрастяванията си когато видят Опасността в тях, повечето ми приятели отказаха цигарите (на някой не им беше никак лесно), аз "отказах" летенето (с парапланер) след като се нагледах на инциденти... примери много. Но от друга страна за да си успешен в която и да е област се иска "Посвещаване", иска се повече от просто да опиташ, така че живота е шарен и лесно не можеш да го сложиш в Рамки...
        Регулаторните механизми, надали ще помогнат (книжка за Оффроад), просто още една административна бариера, още неприятности, без реален ефект (Пък Може и да бъркам, знам ли). ...
        В Природата Адреналинът служи за това да спасява живота на животните в рискови ситуации, а не да си ги предизвикват(ситуациите) под негово въздействие, комбинирано със Страх и Еуфория.
        Във Велико Търново - паралелно карах курсовете: Алпинизъм, Спортно и Скално Катерене, Спелеология(Пещерно дело), Ориентиране, Организатор на туристически мероприятия, а преди това тренирах и Айкидо. Всяка една от тези дисциплини - преди Айкидото е много свързана с природата, засяга движението сред нея, както оказване и първа помощ, НО!! Всяка е строго специализирана. И! за участие във всяко едно от състезанията, които се провеждат, се изисква свидетелство за изкаран курс по съответното мероприятие, или желаещият не се допуска до участие.
        Алпинизмът, Скалното Катерене и Спелеология(Пещерно дело), както и Организитането на Туристически мероприятия застъпват Ориентирането, но Не до степен такава, че наистина да разбереш - какво е това - движение по азимут - например...
        При скалното катерене - се катери при сухо време, и катерача се катери по стената, а се осигурява с въжето, при спелеологията - пещерняка се "катери" по въжето и се отблъсква от стената, а за сухо и слънчево време в пещерите - ама въобще не се споменава....
        ...
        Изкарването на един курс - специализиран за хобито, което човек практикува, във никакъв случай не го предпазва от неприятни инциденти , но го прави по-потготвен, ако случайно Нещо се случи ( важи както за участващи в мероприятия , така и за организатори на такива) - не искам да засегна абсолютно никой, но зная, че знанието не тежи в раницата, но може да спаси живот в опасна ситуация.
        Водещите курсовете обикновенно са хора с дълъг практически опит, а информацията която се получава е синтезирана и подходяща за нивото до което е достигнал курсиста Млад*** Младши инструктор*** Инструктор ...Организатор ... и.т.н. Или в случая Хоби, Ендуро-АТВ, Профи ..
        Информация във Форумът има много и безкрайно полезна, но уви, изчитането и колкото и да е препоръчително - не е задължително, а изпит за самопотготовка също няма, не се говори за това ...

        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
        Ти си един истински Дон Кихот, борещ се с вятърните мелници, повечето каузи са благородни и се споделят от хората, но масата не иска "проблема" да се решава, защото хората сме така устроени - искаме Цвят и Чуство за свобода (не винаги реално), ако всичко за което се "бориш" (например да няма състезания и никакви Рискове!) се случи (не ми се вярва), ще настане Сивота и Стерилност, а това Убива Много повече от травмите при Оффроада или поне аз така си мисля. Не ми се живее в "Перфектният" и безопасен, Стерилен Свят, както не ми се живее и в тотален хаос и разруха - та всичко е баланс - шареното между черното и бялото. Дано да не ме разберете погрешно, просто си мисля на глас (пиша си глупости).
        Мир
        Мислите ли че ми е било Тъпо Скучно и Стерилно на това състезание? На 70 метра над Бургас? Само защото е нямало нито една жетрва от участващите 40 човека?


        Не се боря да няма състезания - състезанията са невероятни изживявания! Стига да не са хазартни със залози кокълчета или животец. Не Може Да Се Приеме, Че Травми Има И Трябва Да Има За Да Е Готино!
        Сигурно, в такива курсове някой ще намери далаверата - няма да съм аз. Сигурно, на Някой няма да му се занимава да го води или да се запише. Така е. Но е и сигурно, че в случай на нужда някой ще се сети да шинира крак или Ръка или рамо с травма, преди счупените кости да са разрязали вени или артерии. Че забравената или невзета екипировка ще е по-малко, и кретенизмите също.

        Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
        Не съм съгласен. Аз тежа 155 кг и не съм отчужден от никого. Това го казвам, само за да покажа, че не бива да се обобщава толкова крайно.
        Мисля в списъка на особено рисковите прояви да се добави и пътуването София-морето. Там има по-голяма травматичност отколкото в ендурото и офроуда.
        Ако беше жена - в България, малко по трудно щеше да приемаш теглото си , в Арабският свят е друга работата ...
        Но дори да си 2.10 метров Аполон, над 150 кг..пак не е съвсем полезно за здравето .. Страхотно е човек да се харесва както и да изглеждаи да е общителен, но не всички са такива...
        За катастрофите по пътя - Случвало ми се е , да си изпразня аптечката на колата, както си е паркирана... при катастрофа често никой не се сеща да окаже първа помощ , има сумати зяпачи, които гледат как се върти гумата на блъснатото колело , как полицаите разпитват свидетели или как се търси неподозиращата майка , засичат колко ще се забави линейката, коментират дали автобуса е минал на червено, но никой не се сеща да окаже първа помощ на детето ...
        Или - Заобикаляйки тежка катастрофа от преди 5 минути, където колата е огъната на S по средата на пътя на завой, и шофьорът не може да излезе от нея -Просто да се съобщи на дебнещите (за превишена скорост) на следващият завой полицаи - подминати от 15 автомобила, с изкорани от гледката водачи , без някой да се сети !!! да каже. Да се обадиш на тел.. 150 и все още никой да не се е обадил...
        Колкото повече хора знаят как адекватно да реагират в подобни ситуации толкова по-добре...
        Последно редактирано от iai-bg; 18-07-08, 16:36.
        Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

        Коментар


        • #49
          До: Травмите и състезанията...

          И аз винаги съм бил над 120 кила ......... Никакви грижи в никакъв аспект !
          И понеже е много вредна КОлата и газираното от 20 години пия по 4-6 литра на ден хептен нищо ми няма !
          Статистически мотора е 17 пъти по опасен от колата !
          Но така или инъче няма да живеем цял живот я
          Кола,мръвка,мотори,жипове,жени тук таме и каквото стане......
          Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

          Коментар


          • #50
            До: Травмите и състезанията...

            Първоначално публикуван от CJ_ Преглед на мнение
            И аз винаги съм бил над 120 кила ......... Никакви грижи в никакъв аспект !
            И понеже е много вредна КОлата и газираното от 20 години пия по 4-6 литра на ден хептен нищо ми няма !
            Статистически мотора е 17 пъти по опасен от колата !
            Но така или инъче няма да живеем цял живот я
            Кола,мръвка,мотори,жипове,жени тук таме и каквото стане......
            Секунда недоглеждане и после цял живот мъртъв...
            Или счупен ... инвалиден ...
            Ако не заради инцидента, то може и заради *специална , не особено адекватна* лекарска намеса.
            Живеем цял цивот и нито секунда повече.
            Как живее един родител, който е надживял детето си ?
            Има ли статистика за травмите и смъртните случаи във и извън състезанията по офроуд?
            Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

            Коментар


            • #51
              До: Травмите и състезанията...

              До колко знам Слава Богу няма смъртни случаи. А травмите са само няколко. Аз лично се сещам само за една ( инцидента с Иван Попов ).

              Така, че процентно сме по добре дори от баскетбола и футбола, където има такива трагедии.
              Макар, че думата " по-добре" не е добре да се споменава. Не бива да се допускат такива неща.
              Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
              NULLA TENACI INVIA EST VIA

              Коментар


              • #52
                До: Травмите и състезанията...

                Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
                Има ли статистика за травмите и смъртните случаи във и извън състезанията по офроуд?
                Статистика извън състезанията няма кой да води. При всички случаи, за 2 години и няколко хиляди километра всякакъв офроуд, досега (да чукам на дърво) не съм бил свидетел на някакви особено тежки травми. Макар че понякога и късметът е помагал да се размине ...

                Статистически погледнато обаче, не мисля, че нашето хоби и спорт е много по-опасно от ежедневното каране по републиканската пътна мрежа. За карането на ски пък да не говорим. Не е лъжа това, което преди време беше споменал Венци "Познавам много повече пострадали при ски, отколкото при офроуд" ...

                При колегите с ендурото нещата се по-различни, но то поначало моторите са си по-опасно превозно средство от джиповете.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #53
                  До: Травмите и състезанията...

                  Малко не на време се включвам, но сега видях темата.
                  Първо да уточним за какво състезание става въпрос. Очевидно те е разстроило последното 6 дена крейзи джоб на което аз не съм присъствал, но ако сравним него с Romаniacs, Last man standing, Erzberg, Baha, ще изглежда като разходка в парка!
                  Естественно не всеки мже да очаства на всяко състезание, колкото е по-малко състезанието толкова по-лесно можеш да се включиш, и толкова по-лесно е то за завършване. Естественно колкото е по-голямо едно състезание, толкова по-трудно е то и съответно по-трудно за класиране за участие.
                  Състезанията в България за съжаление все-още са далеч назад като трудност от чуждите, не защото не може да се изгради трудно за преминаване трасе, просто карачите са слаби. Със всяка измиала година трудността се покачва, с която обаче се покачва и умението на състезателите, вече имаме участници по международни състезания, е все още сме далеч от стълбичката, но кой знае може би скоро и това ще стане. Та ако трудността при състезанията се беше запазила като преди 2-3 години едва ли щяхме да имаме представители за международните състезания. Затова има и класове- Хоби, Профи макар че май се получава по-голяма битка в хоби класа, защото доста от хората карали минали години в профи се преместиха там, може би скоро и този клас ще се раздели?

                  Коментар


                  • #54
                    До: Травмите и състезанията...

                    iai-bg.Аз те уважавам без да те познавам ,само от четените от теб постове,но това да искаш по безопасни ЕКСТРЕМНИ спортове е все едно да искаш безалкохолна водка.Та ,колко по опасни са не-есктемните спортове като фудбол,волейбол,ски.Колко повече са травмите там ,само защото не са екстремни.Ендуристът трябва да е с каска и специални дрехи.Фудболистите са само с кори които им пазяр краченцата от лек ритник.........
                    Където Бирата, Там и Аз...

                    Коментар


                    • #55
                      До: Травмите и състезанията...

                      Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
                      iai-bg.Аз те уважавам без да те познавам ,само от четените от теб постове,но това да искаш по безопасни ЕКСТРЕМНИ спортове е все едно да искаш безалкохолна водка.Та ,колко по опасни са не-есктемните спортове като фудбол,волейбол,ски.Колко повече са травмите там ,само защото не са екстремни.Ендуристът трябва да е с каска и специални дрехи.Фудболистите са само с кори които им пазяр краченцата от лек ритник.........
                      Колега според мен грешиш! Тук става въпрос за това, кога да теглиш чертата, а не да се отказваме съвсем от офроуда. Не възприемам офроуда винаги като екстремен - има си доста възможности просто да се разходиш и да се нагледаш на природа, на красоти и т.н. На състезания не съм ходил по твърде много причини... Все пак това е до някъде контролирана среда, където има лекар и подготовка от страна на организатора - пък и е по-добре да ти помогнат да събереш опит на някакво по-контролирано трасе отколкото да се навреш между шамарите на 30-40 километра от най-близкото населено място, нали? По-скоро трябва да се обмислят рисковете... ако не бъркам това е идеята в дискусията.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Травмите и състезанията...

                        Аз исля че идеята на дискусията е да се намалят травмите на състезанията.Но аз си мисля че тия състезания ако са без травми и произшествия ,обикновените хора няма давиждат какви са рисковете от всеки спорт.Така че по добре един състезател със счупни кокали ,от колкото много хора в болнцата.
                        Където Бирата, Там и Аз...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Травмите и състезанията...

                          Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
                          ... Но аз си мисля че тия състезания ако са без травми и произшествия ,обикновените хора няма да виждат какви са рисковете от всеки спорт.Така че по добре един състезател със счупни кокали ,от колкото много хора в болнцата.
                          Eeeee, хайде стига вече! Все едно някой се трепе нарочно на състезания, та да може публиката да видела рисковете. Аз такъв идиот не вЕрвам да се намери измежду състезателите!
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Травмите и състезанията...

                            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                            Eeeee, хайде стига вече! Все едно някой се трепе нарочно на състезания, та да може публиката да видела рисковете. Аз такъв идиот не вЕрвам да се намери измежду състезателите!
                            Нема ,ама все пак ,като виждаш хората как си чупят кокалите с мотор ,не ми се вярва да рискуваш като тях
                            Където Бирата, Там и Аз...

                            Коментар


                            • #59
                              До: Травмите и състезанията...

                              Изкарването на един курс - специализиран за хобито, което човек практикува, във никакъв случай не го предпазва от неприятни инциденти , но го прави по-потготвен, ако случайно Нещо се случи ( важи както за участващи в мероприятия , така и за организатори на такива) - не искам да засегна абсолютно никой, но зная, че знанието не тежи в раницата, но може да спаси живот в опасна ситуация.
                              Водещите курсовете обикновенно са хора с дълъг практически опит, а информацията която се получава е синтезирана и подходяща за нивото до което е достигнал курсиста Млад*** Младши инструктор*** Инструктор ...Организатор ... и.т.н. Или в случая Хоби, Ендуро-АТВ, Профи ..
                              Информация във Форумът има много и безкрайно полезна, но уви, изчитането и колкото и да е препоръчително - не е задължително, а изпит за самопотготовка също няма, не се говори за това ...
                              Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Травмите и състезанията...

                                Като цяло е хубава идеята за инструктаж, НО колко хора в България мислиш са готови да си платят за това? Тук в щатите е пълно с такива училища по мотокрос, ендуро и какво ли още не, но струва скъпо. Който си прецени, че има време и усилия ходи, който няма - сам открива топлата вода. Аз не вярвам, че без средства може да се постигне нещо такова.
                                No bike - no fun!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X