Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Котлон на течно гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от ezhko Преглед на мнение
    Да се заям теоретически, с езикочесателна цел:


    Дабъл трабъл. Яде двойно, тежи тройно, заема много място и две горелки нагряват един резервоар, увеличавайки шансовете собственика да разбере откъде иде прозвището "смъртта на туриста"
    Дабъл трабъл - нищо подобно. Дабъл винаги е по-добре от едно и си е екстра. На едната горелка правиш пържени филийки, а на другата чакаш да изкъркори кафето.
    Яде двойно. Сигурно, все пак е двойна тяга. Ама за две-три седмици на платки резервоара на колата е пълен+някоя друга туба. По мои наблюдения обаче, Шмела работи доста икономично.
    Тежи тройно, заема много място. За къмпинг с лека кола и тристайна палатка колко па да тежи, а и колко място ще заеме сред всичката покъщнина, която се мъкне!?!
    Двете горелки нагряват 1 резервоар = смърт на туриста. Братушките тук са се потрудили и са сложили изпукателно клапънче.
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

    Коментар


    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Две горелки за подръжка, посудата на двата котлона почва да си пречи, ако е по-голяма и т.н.
      За да се постави так, че да не пада посудата си трябва маса или бая голяма и много равна площ
      А предохранителните клапани правят метър и нещо пламък. При Шмел 3, заради по-големия резервоар и двете горелки, може и това да не стигне, за да се предотврати бум-а.

      Да заглушаваш нежният аромат на качествено кафе ЗАЕДНО с мазна филийка? АНАТЕМА!!!

    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      По принцип посудата за къмпинг не е обемиста. Разбира се има и изключения, но тогава се готви директно на огън. За последното мога да кача снимки. От пост 492 назад в темата се вижда как стои Шмел 3 със стандартна кафеварка и не много голяма тенджера.
      Падане на посуда може да се случи и в къщи при идеални условия. Виж как сме готвили десетина дни на палатки /пост 520 и 539/. Не е идеално, но нямам спомен нещо да е падало.
      Това за бум-а не е невъзможно, но мисля, че ще се получи трудно. Все пак не трябва да готвиш върху предния капак на току-що спрелия автомобил, под парещите лъчи на лятното слънце, нали!?!
      В дивото, пък и не само, гладът е по силен от тока! Пържена филийка, със сладко, или мед, заедно с току-що сварено кафе, насред гората и далече от цивилизацията, си е една много добра комбинация! Вервай ми!
      Последно редактирано от blackfirefly; 22-10-25, 15:05.

    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Зависи дали си повече гладен или заспал. Ако е първото - тъпчеш се, докато ти се приспи. После се освестваш с едно кафе. Иначе будиш глада с кафе 😀

  • Първоначално публикуван от ezhko Преглед на мнение





    Optimus Nova e под 300, a Coleman 533 в немския ebay е под 250 с доставката от Гъбко например.


    Колкото до марката... Ако вземем две Svea123, едната произведена в Швеция, а другата в Тайван (под мъдрия надзор на Кatadyn) ще схванем веднага защо да плащаме не само данък марка, а и данък "произведено в Европа"
    Тайванската изработка е от две леви ръце, а сглобката надве-натри. В резултат при първо палене се получават пламъци от всички други места, с изключение на горелката. След позатягане на всички винтове гори от горелката, но не може да се угаси напълно от ключа. След регулация или премахване на иглата за чистене на дюзата и шлайфане на елементи вътре в кранчето, котлонът ПОЧТИ се загася от кранчето (остава малък пламък и се налага собственика да го духа). Това, защото никой не го е грижа да спазва достатъчно точно размерите на някои важни елементи.
    В резултат, Свея от преди 50 години държи по-висока цена и работи безгрижно, за разлика от чисто новата тайванска..
    Беше сигурно преди десетина години . Колега от форума ми донесе тогава някой от скъпите модели на Примус да му открия причината защо не работи . Разглобих го на съставните части и изпълнението беше по лошо Пингвина на колегата даже и от най недодялания Шмел . Нищо особено за което да дадеш 400 - 500 лева . С Шмел никога няма да имаш някакъв проблем ако поне веднъж си прочел инструкцията за работа с него .


    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Примус не съм ползвал. Но разликата между Шмел и Колман или шведска Свеа е от небето до земята. А Поларисът или Новата на Оптимус са направо извънземни.

  • Да сравня котлоните, които съм ползвал с коли, които съм карал:
    Шмел = Москвич от старите
    Шведска Свеа123 = Фолксваген Голф 1
    Тайванска Свеа 123 = Сеат Ибиса
    Колман = Тойота РАВ4 1
    Оптимус Нова = Лексус РХ СУВ
    Оптимус Поларис = Лексус РХ СУВ хибрид

    Коментар


    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Приближил се е към Колмана. Употребяван, в добро състояние Шмел - 100лв. в базара. Употребяван в добро състояние Колман - 130лв. с доставката в ибей.
      За реално ползване, в 95% от случаите газовият котлон е по-доброто решение от всяка гледна точка. Останалото е колекционерска/инженерно-мазохистична краста.

    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      Да, за газовия котлон е така. Аз лично от газ минах на Шмел. Последното ми е по-първично и някак си ме кефи повече. Разбира се има и друго - гоня един вид гориво за кола, осветление и готвене...

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Шмел 1 е освен техническо и оптично копие на австрийския Phoebus 625 . Той е с гьонче на помпата и като цяло помпата е от механично обработени детайли . При Шмел където вероятно са произведени милиони бройки се гони технологичност на производството . Колекционерски или не интереса към дори разпаднали се Phoebus 625 е голям .

  • Някой дали си е правил труд да провери взаимозаменяемостта на частите? Известно е, че руснаците копират 1 към 1 и е много възможно да има заменяемост. Аз лично не съм опитвал. Нямам време и нерви...
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

    Коментар


    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      Не мисля, че са едно към едно. Дори Жигулито и Фиат 124 не са така...

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Все още не съм намерил някъде по преебалниците на поносима цена Phoebus 625 . Колкото и да ги харесвам няма сила в този свят която да ме накара да дам повече от 100 - 150 лева айде от мен да мине до 200 за нов или много запазен .

  • Различен ; различен колко да е различен ? Шмел . Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192750_494.jpg Прегледи:0 Размер:395.5 КБ ID:7013782 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192754_998.jpg Прегледи:0 Размер:855.2 КБ ID:7013783 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192808_486.jpg Прегледи:0 Размер:300.9 КБ ID:7013784 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192811_477.jpg Прегледи:0 Размер:341.6 КБ ID:7013785 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192819_014.jpg Прегледи:0 Размер:504.7 КБ ID:7013786 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192821_900.jpg Прегледи:0 Размер:315.3 КБ ID:7013787 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192833_097.jpg Прегледи:0 Размер:802.8 КБ ID:7013788 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192915_090.jpg Прегледи:0 Размер:407.7 КБ ID:7013789 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20251025_192927_671.jpg Прегледи:0 Размер:284.4 КБ ID:7013790
    Последно редактирано от sek.1; 25-10-25, 20:35.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


  • Качество на материалите, качество на изработка...
    Урал и БМВ

    Коментар


    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      Този Урал се предлага и вероятно продава в много страни по света и като е така, защо да не се произвежда!?! Нямам нищо против да притежавам такъв.

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Защо не се произвежда от бенве ли?
      Ами на това самите те трябва да отговорят но ме мисля, че дават такива отговори
      За урал пък трябва да смениш страната - съмнява ме да покрива изискванията на еврогея за...
      Ми за всичко

      Шмеловете се редки иначе да са ги обявили за ехо-катастрофа застрашаваща националната сигурност

    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      Уралите си се продават из Европа. Те: https://www.ural.at/, https://www.uralfrance.com/, https://www.ural-uk.com/, https://www.ural.cz/, https://www.ural.ro/ и т.н. По спомен и в БГ имаха някакво представителство, мисля във Враца, или Монтана, ама кой тук примерно ще ти плати 23000 евро баш за Урал и то базов модел... И да не съм голословен ето малко инфо: https://www.uralfrance.com/2024-gear-up-base...

Активност за темата

Свий

Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X