Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Котлон на течно гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Котлон на течно гориво

    О не, никой не гасне съвсем веднага от тези с изнесен резервоар.
    Освен това добрата практика ако ще разкачаш резервоара след употреба е да обърнеш бутилката на обратно.
    Така сондата остава на сухо и налягането продухва останалото гориво по маркуча.
    Това за да не се поцеди гориво, като го разглобиш.
    Отнема няколко минути преди да угасне, след това се спира крана.
    Ако просто врътнеш кранчето на офф угасва по-бързо но пак не веднага.
    Враг усраине

    Коментар


    • От: Котлон на течно гориво

      Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
      Обърках го с оптимуса.
      Което не променя факта, че имаш още един шибър долу на горелката, м/у крана и дюзата
      Няма бе човек



      Това е като моето , ти сигурно се бъркаш, защото искаш титаниевия модел , а той е с две кранчета

      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • От: Котлон на течно гориво

        Отвърти тая капачка със зегерката, дето на титаниевят е кранче и ше видиш.
        Това е нещо като жигльор, преди дюзата а и не е просто капачка.
        На нея е монтирана игла, която завършва преди дюзата.
        Нали го чистих твоя именно там - имаше някакви боклуци вътре.
        Пингвина няма такова нещо - помпата, крана и директно в камерата, която завършва с дюза.
        При мулти-горивният Edelrid е абсолютно същото, горивната камера е еднаква.
        А, и има по-малко пластмаси около помпата.
        Изобщо малко по-трайни и надеждни материали в изработката и за това естествено е по-скъп с около 100 кинта.
        Последно редактирано от Esper; 03-04-16, 19:57. Причина: Допълване
        Враг усраине

        Коментар


        • От: Котлон на течно гориво

          Тоест , тази капачка е нещо, като кранче така ли ?
          Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
          За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

          A1+

          Коментар


          • От: Котлон на течно гориво

            Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
            О не, никой не гасне съвсем веднага от тези с изнесен резервоар.
            Това си е недостатък . Ако не дай боже се наложи по спешност да го угасиш примерно ако се разлее мазнина или ти се запали в тиганчето няма как да стане . Тук концепцията на Phoebus/Шмель пак печели .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • От: Котлон на течно гориво

              Дам. В титаниевият модел вече си има и врътка но подозирам, че конструкцията е същата.
              На иглата има гумен опръстен, тоест може да бъде в различно положение, баш като жигльор.
              Еспериментирай, ти не трябва са го връщаш [emoji2]
              Имай предвид обаче, че по време на експлоатация става горещо.
              При този модел не е предвждано да го връткаш много доде гори.
              Враг усраине

              Коментар


              • От: Котлон на течно гориво

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Това си е недостатък . Ако не дай боже се наложи по спешност да го угасиш примерно ако се разлее мазнина или ти се запали в тиганчето няма как да стане . Тук концепцията на Phoebus/Шмель пак печели .
                Оптимус поларис и оня титаниев убавец може да ги угасиш веднага.
                Добре де почти веднага, за десетина секунди примерно докато изгори каквото е останало в камерата.
                При другите и известна част от маркуча.
                Но определено не гаснат както шмела.
                Виж за такава аварийна ситуация не се бях замислял!
                Друго си е да имаш опит с полевата кухня - аз съм пълен лиак.
                Варя само чай... Снимката по-горе е прецедент [emoji9]
                Враг усраине

                Коментар


                • От: Котлон на течно гориво

                  Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                  Оптимус поларис и оня титаниев убавец може да ги угасиш веднага.
                  Добре де почти веднага, за десетина секунди примерно докато изгори каквото е останало в камерата.
                  При другите и известна част от маркуча.
                  Но определено не гаснат както шмела.
                  Виж за такава аварийна ситуация не се бях замислял!
                  Друго си е да имаш опит с полевата кухня - аз съм пълен лиак.
                  Варя само чай... Снимката по-горе е прецедент [emoji9]
                  На времето като шофьор бая време се прехранвах на полева кухня с газов котлон и Шмель . Като машинен инженер аварийните ситуации трябва да ги предвиждаш преди да са станали . После оправяш последствия и обикновено вече е късно .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Котлон на течно гориво

                    И как точно ще помогне мигновенното загасяне, ако ти пламне мазнината?
                    Не съм някъв майстор готвач , двата опита да фламбирам храни на котлона бяха траги-комични, но моята реакция не беше да гася котлона( газов ), а да преместя горящия тиган , чак след като се справих с него, спрях котлона.
                    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                    A1+

                    Коментар


                    • От: Котлон на течно гориво

                      Е, различни ситуаций могат да възникнат, които да изискват аварийно гасене.
                      Примерно може да си запалиш палатката, въпреки, че те уж не горели.
                      Нея не може да преместиш като тиган.
                      Според мен не е сериозен недостатък и не би било основен фактор ако избирам такъв.
                      Това са уреди със специфични особености, не са безопасни игли и не толкова опростени за ползване както газовите.
                      Враг усраине

                      Коментар


                      • От: Котлон на течно гориво

                        Готвенето в палатка на бензинов котлон е меко казано не съвсем добра идея...
                        Като започнем от проблема с какво се диша при това упражнение, продължим със саждите по вътрешната част на палатката и приключим с опасността от пожар...
                        Възможността за плавно регулиране на пламъка е необходима, когато манджата следва да се остави на тих огън (при готвене на обикновен ориз например). Така обаче се хаби много гориво.
                        Ако се ползват само лиофилизирани продукти и се преварява вода/правят чайове/кафета, тази опция не е необходима.
                        С други думи - за дълъг мототуризъм е за предпочитане да може да се регулира плавно пламъка. За алпинизъм и дълги пешеходни преходи - по-скоро опцията не трябва.

                        Коментар


                        • От: Котлон на течно гориво

                          Този сценарий го нахвърлях като имах предвид предверие или някъде около палатката заради завет.
                          Вътре наистина не е никак добра идея по всяка една от тези причини, дори на газ.
                          Обаче с тези лиофилизирани храни ме закова...
                          Да нямаш предвид разните изсушени, полу-готови храни?
                          Иначе си прав - за една опаковка супа е все тая колко силно ври. Колкото повече - толкова повече.
                          Обаче тези с нишестето, дето се водят крем-супи, разните макарони със сос ако се нагънат с голяма мощност ще загорят като нищо!

                          Но пак казвам, че всички от коментираните по-горе котлони регулират силата на пламъка.
                          Просто при част от тях регулирането е по-прецизно и не е толкова инертно.
                          Враг усраине

                          Коментар


                          • От: Котлон на течно гориво

                            Лиофилизираните храни се приготвят, като първо се замразяват дълбоко и после с вакуум и затопляне им се изтегля водното съдържание.
                            Има ги по всички туристически магазини. Приготвянето е просто - в пакета се сипва вряла вода (има си маркер докъде), разбърква се, затваря се пакета и след минута две е готово за ядене.
                            Има най-различни - от ягоди, до мусака. Много леки са и достатъчно вкусни. Също и доста скъпи.

                            Готвенето в палатката понякога се налага (напр. при високопланински алпинизъм). Има си и начини за справяне с това: газ (няма отровни продукти на горенето), и по-специално такава, която се изпарява добре на ниски тамператури + окачен да виси котлон от сорта на jetboil (с неподвижно закрепване на съда към котлона)

                            Коментар


                            • От: Котлон на течно гориво

                              Първоначално публикуван от ezhko Преглед на мнение
                              Готвенето в палатката понякога се налага (напр. при високопланински алпинизъм). Има си и начини за справяне с това: газ (няма отровни продукти на горенето), и по-специално такава, която се изпарява добре на ниски тамператури + окачен да виси котлон от сорта на jetboil (с неподвижно закрепване на съда към котлона)
                              Далеч не е безопасно в затворена палатка да работи горелка,има опасност от отравяне с въглероден оксид .
                              Полезни статии по въпроса
                              http://poga.westra.ru/articles/cohazard.html
                              http://www.ffi.no/no/Rapporter/10-01888.pdf

                              Коментар


                              • От: Котлон на течно гориво

                                Здравейте, прочетох цялата тема с интерес (да отне ми известно време). Понеже и аз съм в търсене на подходящия за мен примус (котлон) и попаднах на темата.
                                Моторист съм и си правя от време на време няколко дневни преходи с мотора и ходя и по други дръжави като има време и пари. До сега винаги съм ползвал газов примус, но идеата да мъкна газ, която да оплътнявам с дрехи в куфара на мотора за да не се случи нещо от вибрацийте и т.н. почва да ме дразни. А и предпочитам да нося туба с бензин, която да мога да ползвам хем за примуса, хем за мотора.
                                Та мойто питане е към какъв примус бихте ме насочили да си купя. Трябва ми нещо, което гори бензин най-вече, други горива ако гори е бонус. Но мотора върви на бензин та и примуса трябва да е такъв. Също така ще е добре да не са много обемни и ако са идиотоустойчиви най-добре. Цената също е фактор, понеже не мисля да давам 300 лева.
                                Тези руски котлончета Шмель, изглеждат интересни, практични и евтини като вариант, но какви са като габарити нямам идея, а така по снимките не мога много да преценя.
                                Пингвина ми допада като вариант, но не съм сигурен, че това търся. Все пак както казах трябва ми нещо просто, евтино и да гори основно бензин.
                                Видях едни примуси в ибай, китайска реплика са на колман така като гледам. Ето ви линк да видите за какво говоря и да си кажете мнението.
                                http://www.ebay.co.uk/itm/Portable-O...sAAOSwu4BV1GpY
                                Ето и клипче как върви в действие, притеснява ме факта, че е китайски и колко е читав един бог знае, пък за гаранция да не говорим. Имаше и едно друго клипче с един руснак как борави с него но не мога да го намеря.
                                https://www.youtube.com/watch?v=0Orlx0K8fAc
                                Има и някаква друга модификация дето не я знам.
                                https://www.youtube.com/watch?v=7_Y0PlFmy5Q
                                http://www.ebay.co.uk/itm/New-BRS-29...MAAOSwWnFV8jfy

                                Очаквам вашите мнения.
                                Михаил Филипов 0887895169
                                As long as she still goes and runs well who cares about the Horse Power
                                Lockem in low and over the hills we go!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X