От: Менли - резултат от анализа
Приказката не е за ножове. Отдавна е отвъд.
Приказката е за това че в темата лъсват епизоди на катастрофално непознаване на границите и най-вече - рамките на взаимоотношенията Клиент / Продавач.
От това непознаване идва едно патетично люшкане в посока "Мрън !", което в крайна сметка се изразява в поведение което последно наблюдавам при малката - проблем > искане > рев > намиране на решение > излагане на решението, след което излагане на решението (което решава проблема) тя се замисля, намръщва се и обявява "НЕ !!! Аз ще ПЛАЧА !!!"
Само че тя още няма четири годинки и при нея се води нормален етап. А тук се водим по-големи, и се очаква тоя етап да сме го прескочили.
Взаимоотношенията Клиент / Продавач са нормални социално взаимоотношения и като такива са доволно рамкирани от години, десетилетия и векове. Продавачът е отговорен за доставка и предаване на стока с предварително уговорени, описани и дефинирани параметри в ръцете на клиента, както и за гаранционното и обслужване при неотговаряне на договорените параметри, в разумни срокове и при разумни условия.
Продавачът не е, и не може да бъде отговорен за субективните очаквания на клиента, за разочарованията му, за загубата му на вяра в светлото бъдеще нито за това че в момента в който острието се е счупило клиента е загубил вяра в човечеството и съответно си е набил кучето. Това са неща извън неговия контрол.
Продавачът също не може да плаща за предишни неприятни премеждия на клиента с други продавачи. Това отново са неща които са проблем на клиента и над които той няма контрол.
Следва...
Приказката не е за ножове. Отдавна е отвъд.
Приказката е за това че в темата лъсват епизоди на катастрофално непознаване на границите и най-вече - рамките на взаимоотношенията Клиент / Продавач.
От това непознаване идва едно патетично люшкане в посока "Мрън !", което в крайна сметка се изразява в поведение което последно наблюдавам при малката - проблем > искане > рев > намиране на решение > излагане на решението, след което излагане на решението (което решава проблема) тя се замисля, намръщва се и обявява "НЕ !!! Аз ще ПЛАЧА !!!"
Само че тя още няма четири годинки и при нея се води нормален етап. А тук се водим по-големи, и се очаква тоя етап да сме го прескочили.
Взаимоотношенията Клиент / Продавач са нормални социално взаимоотношения и като такива са доволно рамкирани от години, десетилетия и векове. Продавачът е отговорен за доставка и предаване на стока с предварително уговорени, описани и дефинирани параметри в ръцете на клиента, както и за гаранционното и обслужване при неотговаряне на договорените параметри, в разумни срокове и при разумни условия.
Продавачът не е, и не може да бъде отговорен за субективните очаквания на клиента, за разочарованията му, за загубата му на вяра в светлото бъдеще нито за това че в момента в който острието се е счупило клиента е загубил вяра в човечеството и съответно си е набил кучето. Това са неща извън неговия контрол.
Продавачът също не може да плаща за предишни неприятни премеждия на клиента с други продавачи. Това отново са неща които са проблем на клиента и над които той няма контрол.
Следва...
Коментар