Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Спомени на танкистите.

    Сега остава само да накарам жената да ми ги оплете Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photopodborka_058.jpg
Прегледи:1
Размер:35.3 КБ
ID:5588878 В този форум човека явно офицер танкист преди години се беше опитал да обясни що е танк . http://forum.oragie.com/viewtopic.php?t=14134
    Последно редактирано от sek.1; 22-05-14, 07:21.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • От: Спомени на танкистите.

      И при мен имаше нафта в танка(Т-55).По бойните машини нямаше, но по учебните имаше, та чак се плискаше в някои...
      Когато питахме от какво е и не може ли да се поправи ни казваха, че течът е от вътрешният резервоар в който се редят снарядите- подкалибрени, бронебойни и осколъчно-фугасни.
      Имахме доста добро техническо обслужване в което правеха почти всичко, без оръдието.Оръдията ги поправяха в "Хан Аспарух" .Смених 3 танка и 3-те учебни в два от тях имаше нафта и за това положение не бяха виновни войниците.
      Акумулаторите на Т-55 не са били 60 кг.По спомен бяха около 35 кг.
      Пламене как така кашик отдава заповеди на танкисти, пък те чак изпълянват?
      На мен нито един кашик, разузнавач или друг род войски не ми е давал пряка заповед.


      Пък на тези които казват, че главата не може да се удари в призмите ще кажа, че МОЖЕ да се удари и съм се удрял както в призмите, така и в люка или тавана на танка.
      Комуникацията беше с ритници, пък "климатизацията" като пуснеш нагнетателя и всичко вътре ставаше "мъгла" от прахоляк и пепел...

      И отново започнахте глупостите със сравняването на техниката-съветска срещу западна.Т -55 право мерене до 1800 метра максимум, Т-72 до 2200 метра, Ейбрамс до 3000 метра ...

      За 800 метра толкова снаряди ще ти вкарам, че ще заприличаш на таралеж или на пробита лейка или на двете едновременно ...

      Коментар


      • От: Спомени на танкистите.

        Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
        Акумулаторите на Т-55 не са били 60 кг.По спомен бяха около 35 кг.
        220 амперовите акумолатори в дървени сандъци които са със странични клеми със сигурност тежат над 60 килограма . Даже и новите 180 амперови със сигурност са над 50 - 60 килограма защото такъв сам едвам го вдигам .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Спомени на танкистите.

          Със 100% сигурност акумулаторите бяха над 60кг.
          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

          Коментар


          • От: Спомени на танкистите.

            Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
            Пламене как така кашик отдава заповеди на танкисти, пък те чак изпълянват?
            На мен нито един кашик, разузнавач или друг род войски не ми е давал пряка заповед.
            Ми ние бяхме учебни кемафи.Бяхме наблизо и затова ни "хванаха",едва ли и било планувано да ги '"облазваме".Не се окопаваха както трябва и нашето полазване беше стресиращо за тях.
            По въпроса с акумулаторите: На бойните машини в Горна Баня си стояха постоянно свързани в машината и бяха включени на подзаряд чрез един куплунг отляво на предния брониран лист,някъде около предния ляв габарит.Щото при бойна тревога ,тепърва да си поставяш акумулаторите/ четири на брой/ и да излезеш на 15-тата минута извън бригадата....
            По спомен на 72-ката -основното палене беше на въздух по инструкция.
            Последно редактирано от Пламен Златарев; 23-05-14, 10:18.
            Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
            Пламен Златарев 0888 66 03 18

            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              Акумулаторите са над 60 кг със сигурност и при нас на почти всички учебни машини бяха с изгнили клеми В бойния парк всички акумулатори бяха с плюс външно захранване както колегата погоре е писал

              Коментар


              • Re: Спомени на танкистите.

                И аз си спомням 60 килца, а не малко съм ги влачил, определено са доста над 35, за нафтата не знам, служил съм в 4 ри поделения /т55 - т72 качвал съм се и на 34 ка и сау 100/ и не съм виждал разлята нафта и какво значи тече от резервоара и не може да се поправи, освен ако по някаква причина резервоара не е спукан и трябва да се смени. Дори и дежурните влекачи нямаха нафта по пода, а тях никой не ги поддържаше и не е като да не се караха.

                Коментар


                • От: Спомени на танкистите.

                  На 72-ките ,двете бутилки сгъстен въздух по 150 атм., обезпечаваха поне десетина десет секундни опита за пуск.После евентуално стартерен запуск с акумулаторите.Имам смътен спомен ,че при стартерен запуск АБ се превключваха на 48 волта, ама не съм сигурен.Имаше нещо , което работеше на 48 волта , затова акумулаторите бяха четири.”Паленето” на скорост , нещо не бяха го измислили практично руснаците.Понеже скоростните кутии бяха с хидравлично управление/ включване/, трябваше акумулатори за да може помпа “МНЗ ЗАПУСК БУКСИРА” да влючи принидително 4 –та скорост и да те дърпат.На практика никога не съм използвал тази “опция”,само когато школници имаха занятия сме го правили.Гаф да не можеш да запалиш се получаваше , ако си забравил “ключ- масата” в събота, в понеделник – “няма никой”, или пък да не завиеш крана на пусковите бутилки, за десетина дена от утечки ,налягането падаше под 50 атм. и няма завъртане. И все пак по-лесно беше да вземеш заредена бутилка от друг танк , отколкото да вадиш четири акумулатора от теснотията на кемафския отсек.Иначе за зимния сезон изправни акумулатори си трябваха заради подгревателя.
                  Последно редактирано от Пламен Златарев; 24-05-14, 00:32.
                  Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                  Пламен Златарев 0888 66 03 18

                  Коментар


                  • От: Спомени на танкистите.

                    Т55 зимата задължително палеха на въздух защото ако не си подгрял достатъчно имаше възможност да се прецака помпата МЗН или как се казваше там Поне при нас беше така Даже старшината по парк педпочитаха да се дръпне машината отколкото да се мъчиш да запалиш на акумулатор/пада акумулатора или помпа се скапва при по голям студ както е на Корен или Мулдава/

                    Коментар


                    • От: Спомени на танкистите.

                      А бре не знам за вас, ама аз САМ съм вдигал от пода-бетон до танковата рама на която стоеше танка с двете ръце 4 акумулатора на танк Т-55 и( така на 4 танка-целия взвод) до левият преден страничен калник на танка, откъдето механик -водача ги изхлузваше в люка...

                      60 кила малко трудно ще вдигна, все пак съм бил на 20-21 години.Бяха в дървени или пластмасови сандъци с дръжки-въженца.

                      Коментар


                      • От: Спомени на танкистите.

                        Аз пък бях единствения от ротата, който вадеше САМ акумулаторите от танка, носеше ги за зареждане до акумулаторното на ръце(без количка- 50м.), връщаше ги и ги поставяше на местата им без чужда помощ. Правех го за тренировка, но колегите ме гледаха странно и ме смятаха за "откачен кестен". Със сигурност бяха над 60кг. единия. Тогава вдигах около 100кг. от лежанка, но си спомням, че беше голям зор ваденето на акумулатора от нишата и изтласкването му през люка( от положение легнал).
                        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                        Коментар


                        • Re: Спомени на танкистите.

                          Точно така се вадеха легнал и нагоре през люка, на едно кемафче му дадоха 5 дни отпуска, ротния го беше снимал с 2 акумулатора под мишниците как ги носи за зареждане 35 кила не са.

                          Коментар


                          • От: Спомени на танкистите.

                            Вчера в един пункт за вторични до работата имаше един такъв акумолатор от старите в дървените кутии . Според човека на пункта тежи 65 килограма . Нещата сега и преди 25 години са много различни . Тогава в казармата на бас за кило ракия минах 50 метра под мишниците с две торби цимент от старите по 50 кила . А аз определено не бях най здравия с моите тогава 75 - 80 кила . Купих си една балванка желязо около 30 кила и определено си тежи но се носят съвсем спокойно . Тая гимнастика сам с акумолаторите на камаза или мотокара вече гледам сам да не я правя щото кръста се обажда .
                            Последно редактирано от sek.1; 28-05-14, 05:40.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Re: Спомени на танкистите.

                              Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                              Точно така се вадеха легнал и нагоре през люка, на едно кемафче му дадоха 5 дни отпуска, ротния го беше снимал с 2 акумулатора под мишниците как ги носи за зареждане 35 кила не са.
                              Тоя си е заслужил отпуската
                              На нас клиренс ни трябва , не скорост

                              Коментар


                              • От: Спомени на танкистите.

                                Подарък за старите танкисти, я си изплакнете очите!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X