Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Спомени на танкистите.

    Гоблине това за зимното и лятното ТО беше и при нас но имаше нещо и за мото часове които трябва да избръмчат имаш ли някакъв спомен?
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • От: Спомени на танкистите.

      При личен състав от 800 човека (само школниците бяхме толкова) и учебно-боен парк (нямахме консервирани бойни машини), никога не сме имали недостиг на моточасове и излишъци - всеки божи ден някоя рота или взвод имаше полеви занятия. Трафика на КТП-то беше съизмерим с този в центъра на средно голям град.

      Коментар


      • Re: Спомени на танкистите.

        Марто ми добре сте си били, ние за да пестим гориво - за да има какво да се продава и краде, тичахме като идиоти по 3 ма с пълно бойно снаражение

        Коментар


        • От: Re: Спомени на танкистите.

          Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
          Марто ми добре сте си били, ние за да пестим гориво - за да има какво да се продава и краде, тичахме като идиоти по 3 ма с пълно бойно снаражение
          За бягане, не ми говори! 3 години, всеки ден без събота и неделя по 6 километра минимум - 3 км. на физзарядка сутрин и после 3 км. на ФП-то! Тези 3 колеметра при нас се водиха "спринтьорска дистанция"... На "тактиките" какво търчане падаше особено първата година - не е за разправяне... Повръщал съм си в противогаза от зор, още преди да сваря, да го сваля!

          Коментар


          • От: Спомени на танкистите.

            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
            Гоблине това за зимното и лятното ТО беше и при нас но имаше нещо и за мото часове които трябва да избръмчат имаш ли някакъв спомен?
            Десети ноември е преломна дата в много аспекти. Преди това километражите се въртяха напред, след това започнаха да се връщат
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              Специално за нафтата ,гесеемчикът изобщо не смееше да кръщава нафтата,щото при незапалване при тревога ,независимо от причината ,ВКР-то вземаше задължително проба от нафтата.А и тя беше някаква особена "порода"- при минус 20 и бръснещ вятър горивото във външните резервоари беше бистро като сълза.Правилото беше -прибира се машината в парка- задължително се пълни "до горе".Дали се крало- ми пътните листа ги оправяха ЗКТЧ и ГСМ,и при норма 450л/100 км изкушението сигурно е голямо.
              Ние въртяхме "бартер" 10 л нафта/толкова беше вместимостта на лейката в ЗИП-а/ за кило домашно сирене или парцал сланина при редките случаи ,когато се озовавахме близо до някое село.
              Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
              Пламен Златарев 0888 66 03 18

              Коментар


              • От: Спомени на танкистите.

                При нас схемата беше друга понеже консервиран парк нямахме, кръщаваха нафтата от резерва (от тези цистерни не зареждахме ни дизел, ни бензин - водеше се "военновременен"...).

                Коментар


                • От: Спомени на танкистите.

                  Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                  Гоблине това за зимното и лятното ТО беше и при нас но имаше нещо и за мото часове които трябва да избръмчат имаш ли някакъв спомен?
                  Не че нямам спомен, а не знам. В първото поделение бях на една апаратна дето уж беше супер престижна но след първото излизане на тревога се оказа че е някаква толкова висока брънка в командната верига че де факто има работа да се вади само при мероприятия от порядъка на ЩИТ (нещо координираше количество възли дето въобще не можехме да ги съберем при "регионална" тревога). И после си седеше в парка, а нас ни прикрепвахме на каквото ни намерят при всяка тревога. Часовете конкретно на тази апаратна - гаранция не се навъртаха, освен ако не са я вадили тайно.

                  А сценката която коментирам е от второто поделение където ме пратиха като най-некадърен че нямаше кой друг, където не правехме нищо но се водехме постоянно дежурство и блъскахме добавка кебапчета по цял ден. Там бяхме поделение в поделението, нафтаджията си беше наш - за генератора, но тия с камионите за които пиша и на име не се знаехме - те си бяха съвсем друг екип. Просто плаца беше мъничък и всичко се чуваше.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • От: Спомени на танкистите.

                    За нафта се сещам още нещо.На 72-ката двигателят се водеше "многогоривен" -освен с нафта трябваше да може да работи и с керосин ,и с нискооктанов бензин.През последната четвърт от службата някой се сети ,че един от 100 км маршове със школниците трябва да се изпълни с алтернативен вид гориво ,приказът беше от много високо место.Ние никога не бяхме карали с друг вид гориво , само на теория бяхме учили това което касаеше кемафа -да се превключи един механичен лост върху ГНП-то ,който беше с три положения- дизел , бензин, керосин.На теория този лост променяше количеството , налягането и момента на впръскване на горивото чрез лостово въздействие върху елементите на помпата.Нищо друго не трябваше да се прави, освен с черен шрифт с големи букви написано, че се забранява използването на ТДА-то/ термодимова апаратура/ с бензин и керосин.Логично - ауспуха би влязъл в ролята на огнепръскачка.Така и не стана тази работа , нашите офицери ли не посмяха да бъдат "пионери" в това дело , големият началник от София ли си оправи липсите по друг начин или пък това , че танковете бяха още новички..
                    Та , ако някой е карал с алтернативен вид гориво -да сподели.
                    Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                    Пламен Златарев 0888 66 03 18

                    Коментар


                    • Re: Спомени на танкистите.

                      Плами и на 55 е многогоривен, но не знам някой да е пробвал.

                      Коментар


                      • От: Спомени на танкистите.

                        На теория всеки дизел би трябвало да работи със самолетен керосин . Това си свръх чиста газ с разни добавки . Виж с бензин каквото и да корегира ГНПто не вярвам двигателя да изкара много .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Спомени на танкистите.

                          Карал съмедна трета керосинче две трети дизел.......


                          Иначе ше продупчиш буталата

                          Или трябва доста масло да му сипеш.....Ако го купуваш нема файда
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • Re: Спомени на танкистите.

                            Мисля, че трябваше да има 20% нафта.

                            Коментар


                            • От: Спомени на танкистите.

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              А сценката която коментирам е от второто поделение където ме пратиха като най-некадърен че нямаше кой друг, където не правехме нищо но се водехме постоянно дежурство и блъскахме добавка кебапчета по цял ден. Там бяхме поделение в поделението, нафтаджията си беше наш - за генератора, но тия с камионите за които пиша и на име не се знаехме - те си бяха съвсем друг екип. Просто плаца беше мъничък и всичко се чуваше.
                              Я, ти да не си бил на Чаралица?
                              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                              Коментар


                              • От: Спомени на танкистите.

                                Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                                Я, ти да не си бил на Чаралица?
                                Ягодово, до Пловдив. В свързочния бункер.
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X