Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Спомени на танкистите.

    Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
    Ама че естественно са загубени! Как иначе да обясниш на въпросително вперените в теб наборни очички, като защо аджеба тия "западняци" правят на папер "братските" ни страни. В едно с невероятното обучение получено в съветски (че и наши) огнища на военната просвета. И в добавка - със супер-дупер съветската бойна техника.

    И "рикошета" започна от "гейските излияния" относно като как е наврян шофера на А1! (ни в клин, ни в ръкав...)

    П.П.: А по темата:
    За времето за забавления с Т72:
    -един чифт кубинки даде фира от перманентния слой нафта по пода:
    -един "за една бройка" счупен крак пак поради същата причина;
    -поне този дето ми се падна да търкалям не му се спираше ама въобще;
    -постоянно "гадаене" какво ми говори командира;
    -в добавка добре че не получих херния от всекидневното вдигане на радиатора (това е и "капака над двигателя" - за незапознатите);
    -и последно: аз дето съм един "левент" 1.60, главата ми опира в люка. Отделно ако се хрясна в нещо със 50км/ч не виждам като как няма да си разбия черепа в зоната на призмата или пък счупя някоя "мотовилка" като ме навре инерцията долу в педалите. Ама то ся - предпазни колани, ала бала са гейски, "западняшки" дантели нали;

    За времето със МТЛБ /БМП/:
    -същата работа с нафтата;
    -няма по смотана скоростна кутия. с която да ме е сблъсквал живота;
    -тука поне се виждате (че и достигате с ръце) със шефа, та комуникацията е по-добра ;
    Ленин , не съм съгласен с теб ...в машините на горнобанската танкова бригада ( 83 -85 г. ) никога не е имало нафта по пода , по въпроса със спирачките - тази машина спира много добре със предавките които се сменят в низходящ ред много бързо и без съединител , по въпроса за радиатора ...това не е капака на двигателя ... за височината ( 1,60 ) , аз съм 1,73 и не ми е опирала главата в люка. Абе то който си го може ...стареца от клипа го доказа .
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • Re: Спомени на танкистите.

      Колега радиатора го вдига всяка мадама без зор, на торсион е. И не е вързан за капака и отдолу не е двигателя, а е трансмисията. Служил съм в 5 поделения, нафта по пода не съм виждал нито на 55 нито на 72. Висок съм 1,80 и в дупката си ми беше добре. Имаше и по високи от мен.

      Това с комуникацията обаче си беше мъка, тук съм съгласен.

      Не знам но според мен не си ставал за кемаф, никога не съм си разбивал главата в призмите, камо ли да се забивам при педалите.

      Коментар


      • От: Спомени на танкистите.

        1,82 см съм, но мааалко съм широк в рамената. Вътре в танк не ми бе комфортно, добре че на нас танките не ни беше основен профил. За разлятата нафта по пода няма такъв филм, зампотех ще скъса от бой и служба всеки един екипаж, допуснал това.

        Коментар


        • От: Спомени на танкистите.

          Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
          1,82 см съм, но мааалко съм широк в рамената. Вътре в танк не ми бе комфортно, добре че на нас танките не ни беше основен профил. За разлятата нафта по пода няма такъв филм, зампотех ще скъса от бой и служба всеки един екипаж, допуснал това.
          Малко си голем да се буташ при танкистите ...аз бях най голем в поделението , другите беха се едни затки Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02258.jpg
Прегледи:1
Размер:125.5 КБ
ID:5587109 правия в ляво
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • От: Спомени на танкистите.

            Сега се сещам за двама колеги-танкисти и дългите им разговори на нощтните смени.И двамата механик водачи на Т-55.Пешко служил 70-те в трета армия някъде си не помня точно ама сигурно е било срещу аскера.
            Юли 80-те години в Банско.
            Дори на мен,като лаик ми правеше впечатление когато обсъждаха техническото състояние на парка.
            Юли,относно вътрешната комуникация в танка:
            -Като трябва да тръгнеш за следващия рубеж,този зад теб те рита леко в гърбината веднъж,за спиране два пъти.
            Пешко човека беше искрено възмутен от подобна практика.
            При тях по танка се е работело денонощно докато не се поправи.
            Юли:
            -При нас си беше редовно да сваляме части от бойните машини за да си поправяме учебните?!
            Пешко:
            -?? Там нали има караул бе Юли!
            -Даваш им шише ракия и готово,даже ако са новобранци и от това няма нужда.На бойната машина слагаш повредената част,а другата си я взимаш за танка.
            Това се сещам за момента,ама за мен бе страшно,отделно ''старотокучещетибемаматакиртакмръсен''.
            Тома Томов
            Вече с Kia Sportage.

            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
              Ленин , не съм съгласен с теб ...в машините на горнобанската танкова бригада ( 83 -85 г. ) никога не е имало нафта по пода , по въпроса със спирачките - тази машина спира много добре със предавките които се сменят в низходящ ред много бързо и без съединител , по въпроса за радиатора ...това не е капака на двигателя ... за височината ( 1,60 ) , аз съм 1,73 и не ми е опирала главата в люка. Абе то който си го може ...стареца от клипа го доказа .
              В машините на НВУ "Васил Левски" пък, с които съм се срещнал все е имало (3бр : една "учебна", една дето не е мърдала сигурно от преди 90-те - вътре в корпусите на университета е, и тази която е "за парад".
              Спирачките - аз да съм казал, че всички 72ки са така? Това че може да се спре с редуване на скоростите е полезно умение на водача, а не оправдание за неработенето на друга система.
              За "капака" - както беше казал някой "Дявола е в подробностите". То и на 95% от днешните коли като отвориш отпред не е само двигател, ами и трансмисия, и радиатор .... и все пак продължаваме да му казваме "капак на двигателя", нали? Тук четат и хора, които са виждали танк само по радиото - като как да си представят защо трябва да се вдига тоз радиатор, а?
              Добре - под задния капак/радиатор е трансмисията (и др. системи), а под този между него и купола е двигателния отсек. А това, че можела да го вдигне всяка мадама .... е да ви кажа, не искам да ви виждам мадамите. тоя туч му трябват двама мъже за да го вдигнат, ако и да е на торсион.

              Да ръста няма значение, ама я ми обяснете как няма да ви опира главата (заедно с "гумената шапка") в люка, като разликата във височина между него и призмата е двайсетина сантиметра ?
              То и аз не съм се завирал в педалите, ама и не ми се е налагало да спра (и слава богу) примерно от 30-40 Км до 0. Или не можете да си представите удар в друга машина (като пример).

              П.П.: Отговарях по ред, че не ми стига пипето да наредя поредни цитати. То и затова сигурно не ставам за кемафин .

              П.П.@: За протокола: МТЛБтата и БМП дето съм докосвал са български. В БМП1 само съм се возил. Нафта е имало в едни 60-70% от случаите. Най-рядко се е случвало в БМП-23. Може пък късметлия да съм .
              Последно редактирано от BulAf; 11-05-14, 21:25.

              Коментар


              • От: Спомени на танкистите.

                В Т55 нафта по пода не е имало Имаше кал или прах в зависимост от сезона Не знам на 72 ка как се вдига капака на радиатора 55 ца беше лесно По трудно беше да се затвори За комуникацията беше лесно шут-напред два шута стоп Ако не разбираш си имаше Г ключ
                За спирането не знам не съм карал 72ка Но когато си в бойно положение по лесно ще се удариш тиквата в люка отколкото в призмите защото те се падат леко напред и нагоре

                Коментар


                • От: Спомени на танкистите.

                  Като човек работил в БЕТА мога с чиста съвест да кажа че нафтата ; маслото и антифриза по пода са функция само и единствено на лошата поддръжка . От завода сдавахме машините с идеално сухи и чисти двигатели въпреки навъртяните жестоки изпитателни километри . Всяка машина преди да бъде сдадена на "клиента" си имаше изпитателна програма която по натовареност многократно надвишаваше условията в които се експлоатира нормално . В моето поделение имахме 4 МТЛБта две с някаква свързочна техника и две бойни . Не ми се мисли какво щеше да стане с нас от ремонтната група ако ЗКТЧто видеше някаква течност по пода .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • Re: Спомени на танкистите.

                    Явно си имал счупен торсион на капака, само като сриташ капака и радиатора се вдига сам до половината, доизправя се с една ръка, а не е като да не съм го отварял хиляди пъти, нафта по пода ще има на каквато и да е неподдържана машина, няма значение производителя. Сега да ми кажеш, че е гадно да сменяш ролка или торсион по окачването веднага ще се съглася, много тежък труд си е. Също е гадно и да сменяш акумулаторите. Трябва да ги откачиш, да ги гушнеш в скута и да ги извадиш през люка на механика, а са 4 ри броя по 60 кила ако не се лъжа, доста често някой протичаше и гащеризона ти става като паяжина от киселината.

                    На 72 ката спирачките са като на кола, само пипаш и забива предницата, на 55 е по сложно но като си помогнеш с патериците става. Комуникацията наистина е много гадна. Между другото кога си служил??? по мое време почти нямаше това не работи онова отказва, вярно случваше се понякога нещо дребно да се прецака, но веднага се ремонтираше. Служил съм в Асеновград, Ямбол, Мамарчево, Горна Баня. Техниката във всички поделения беше на ниво.

                    Налагало ми се е да спирам рязко и с 55 и с 72, няма проблем и не смятам че е нужен колан, даже веднъж резнах и едно дърво защото машината недозави, а я бях натиснал бая. Въртял съм се с един влекач в парка заради откачена щанга на съединителя и опъна щангата на газта, става голям пумпал по цимента и на наклона, свръзката лейтенант който возех само дето не се подмокри, добре че танка не беше с волан та си го прибрах без съединител, /за незнаещите на 55 цата двата лоста едновременно на 2 ра позиция = на съединител + спирачка, и е възможно да си включиш на скорост и да тръгнеш на патерици без съединител/.
                    Последно редактирано от Daniel; 12-05-14, 07:10.

                    Коментар


                    • От: Спомени на танкистите.

                      Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                      Малко си голем да се буташ при танкистите ...аз бях най голем в поделението , другите беха се едни затки
                      [ATTACH=CONFIG]710580[/ATTACH]
                      правия в ляво
                      Имахме един образ много над 2 метъра висок (ако не бъркам то нещо от порядъка 2,12 м), той в танк изобщо не се качвал. БМП-то на вождение карал в боево положение със стърчаща глава над люка.

                      Коментар


                      • От: Спомени на танкистите.

                        Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
                        Имахме един образ много над 2 метъра висок (ако не бъркам то нещо от порядъка 2,12 м), той в танк изобщо не се качвал. БМП-то на вождение карал в боево положение със стърчаща глава над люка.
                        Тоя е като моя колега , висок 207 см. и навремето караше ЗАЗ.
                        На нас клиренс ни трябва , не скорост

                        Коментар


                        • От: Спомени на танкистите.

                          Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                          При картите които са имали арабите (4 валета и 4 деветки на всичко коз) друго не ми остава да мисля.
                          Де да знам, ако това са били картите на арабите, значи израелците са извадили нещо от ръкава.
                          'Щот пък в един общо-взето равностоен конфликт - Ирак-Иран - арабите категорично „надиграха“ персите от военно-стратегическа и техническа гледна точка. Персите устискаха реми единствено с навалица.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Спомени на танкистите.

                            [QUOTE=davc;2501934]Де да знам, ако това са били картите на арабите, значи израелците са извадили нещо от ръкава.[QUOTE]

                            Извадиха- че им се паднаха такива бездарни противници. Не знам какво повече като плюсове е можело да имат от всяко едно естество и пак да се усер@т.
                            Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                            Коментар


                            • От: Спомени на танкистите.

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              Де да знам, ако това са били картите на арабите, значи израелците са извадили нещо от ръкава. ...
                              Наскоро бях пуснал мнението на един американски спец по въпроса защо арабите губят войни ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • От: Спомени на танкистите.

                                Първоначално публикуван от tomisagledva4a Преглед на мнение
                                При нас си беше редовно да сваляме части от бойните машини за да си поправяме учебните?!
                                Пешко:
                                -?? Там нали има караул бе Юли!
                                -Даваш им шише ракия и готово,даже ако са новобранци и от това няма нужда.На бойната машина слагаш повредената част,а другата си я взимаш за танка.
                                Това се сещам за момента,ама за мен бе страшно,отделно ''старотокучещетибемаматакиртакмръсен''.
                                По правило учебните паркове винаги бяха извън поделението.Частите ,които могът да се "изнесат" от бойната и да се сложат на учебната най-много може да са били шлемофони , призми за наблюдение, лейка, фуния и други дреболии.Не мога да си представя самодейност като замяна на скорстна кутия или двигател по време на нощен караул или пък опорна ролка или верига!Не реално ми се вижда.По-скоро практиката/ ако е имало такава/ е била обратна-т.е. учебна машина, създаваща многобройни проблеми в ежедневната експлатация, се закрепва "криво-ляво' и се вкарва в бойния парк и от там се изкарва читава машина.Ама това не може да стане самодейно!
                                Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                                Пламен Златарев 0888 66 03 18

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X