Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Свален пътнически самолет над Украйна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    От към края на Афганистан, техните могат. И да стрелят по цел с превишение могат, освен кислорода.

    ... .
    Кои техните?!? Хвърчилата на западналите украински ВВС? На Су-то тези ракети въздух-въздух са му за страх лозе пази. Ни РЛС има, ни някаква система за насочване. Тази ракета е за близък въздушен бой. В ръководство за летателна експлоатация на Су-то пишело

    "Максимальная дальность пуска ракеты при равенстве скоростей носителя и цели на высоте 5 км составляет 2,5 км"
    Т.е. на височина 5000 м има шанс ракетата да захване целта до 2.5 км. Ами ако целта лети два пъти по-високо, че и съществено по-бързо от Су-то?!?

    И пак - Р-60 не може да нанесе такива поражения, че голям самолет да се разпадне за норматив. Корейският боинг над Сахалин е бил ударен с 2 Р-98 с 40-килограмова ОФ бойна глава, които са повредили системата за управление и "половината от лявото крило". Въпреки това 747 е летял още 12 минути преди да падне ...


    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Като един цивилен черпак - не оставам с впечатлението че ракетите от който и да е ЗРК имат за цел да направят целта на парчета във въздуха. Или ракетите въздух-въздух.

      На парчета във въздуха самолет може да се разпадне при две хипотези, ИМХО. Мощен взрив на борда, или сблъсък с друг самолет.

      Или бъркам?

      ​​​​​​
      Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

      Коментар


      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Точно количеството парчета, на което се разпадна кабината ме навежда на мисълта за взрив вътре. Другото, което ме кара да мисля така е посоката в която са обърнати ръбчетата на дупките по кабината - те са обърнати навън.

    • Чавдаре, не ме карай да ровя в библиотеката по нощите. Или ще ти набутам наготово терабайт, да си четеш сам учебниците за всичко това. Гугълът ще ти се стори бедно място.
      "Техните" са техните. Нищо общо с това, което сме виждали ние.
      Су-25, в полет за прехват, се вдига на 10 километра. Както е забелязал Досев - с подскок, и във вярна точка.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
        Като един цивилен черпак - не оставам с впечатлението че ракетите от който и да е ЗРК имат за цел да направят целта на парчета във въздуха. Или ракетите въздух-въздух.

        На парчета във въздуха самолет може да се разпадне при две хипотези, ИМХО. Мощен взрив на борда, или сблъсък с друг самолет.

        Или бъркам?

        ​​​​​​
        Отзад напред.
        В полет се разпилява от вятъра, все едно какво го е пробило нависоко. На земята се образува елипса от падналите парчета. Размерите и зависят от скоростта в момента на разрушаването, височината, приземния вятър.
        По тая тема - този самолет НЕ СЕ Е разпаднал високо.

        Противосамолетните и противоракетните ракети не се и опитват да пръснат никого на парчета - знаят че не го могат. Снарядите на зенитната артилерия - също.

        Има обща задача - среща на снаряда с целта. Унилият увод към въпроса е 300 страници извратени диференциални системи, не ти трябва. Сигурно си стрелял с пушки-пищови - представяш си проблемът по осите Х и У. За зенитките това не е проблем, те лесно намират целта, понеже са по-бързи от нея.
        Проблемът е по Z. Дистанцията до целта, и кога именно да гръмне бомбичката която носят.
        Там грешката е голяма, каквото и да въртиш.
        За да стане работата, бойните глави на зенитните ракети ги правят осколочно-кумулативни. Когато избухнат, те формират огнена струя напред, малко след това в нея влитат остатъците от горивото, корпуса, и надеждата да улучиш куршумът с куршум. С това се опитват да поправят грешката по дистанцията.
        А реалното поразяване идва от диска осколки, който избухналата бойна глава формира около себе си. Нещо като яките на католическите кардинали.
        Ракетата реже самолета на парчета на място, като циганин стар телевизор.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          ...
          Су-25, в полет за прехват, се вдига на 10 километра. Както е забелязал Досев - с подскок, и във вярна точка.
          Хайде да не си разказваме басни! В десетилетната история на този самолет има записани едва единични случаи на опити за борба с въздушни цели. Като правило - ниско- и бавнолетящи. От типа на Ан-2 или хеликоптер.
          Машината си е много хубав щурмови самолет, но за прехващач не става. Ама никак!

          С подскок и във вярна точка теоретично може. На практика - едва ли. Още по-малко в конкретния случай, с оглед на оборудването и квалификацията на потенциалните изпълнители.

          И след всичко друго, отново се връщаме на средствата за поразяване на въздушна цел. Р-60 работи само вдогон и няма начин да удари в предната част на целта. Нито пък може да нанесе такива поражения, че да предизвика такова бързо разрушаване на голяма машина. Това май за 3-ти път го повтаряме.


          И да дадем думата на някой, който май би трябвало да е наясно с това-онова.

          "Boeing 777 - это достаточно крупная птица, которая не поддается таким мелким укусам как ракета Р-60"

          "Но самой тяжелой проблемой является то, что для поражения ракетой Р-60 ты должен зайти сзади и атаковать самолет", - считает главный конструктор. По его мнению, сценарий выведения украинского Су-25 в заднюю полусферу Boeing 777 на нужной высоте маловероятен. Это связано с тем, что на тех высотах, на которых, как предполагается, произошло применение ракеты Р-60, разница в скоростях Су-25 и Boeing составляет примерно 100-150 километров в час в пользу гражданского самолета.

          "В связи со значительной разницей в скоростях самолетов поразить ракетой Р-60 малазийский самолет из задней полусферы весьма затруднительно. Тем более, что украинские летчики не имеют опыта полета на данных высотах, да и их квалификация весьма невысокая. В принципе, конечно, можно "выскочить" на эшелон полета Boeing и сразу же произвести атаку. Но это очень и очень сложно, я не верю в реальность этого сценария и в то, что украинский Су-25 мог пустить ракету Р-60", - подытожил главный конструктор Су-25.
          Горното е казано от Владимир Бабак - главен конструктор на Су-25 и президент на "Щурмовици Сухой" в интервю от юли 2014
          Тази теза по-късно я повтаря и в интервю за немски медии (март 2015)

          Аз за възможностите на Су-25 точно с този човек не бих тръгнал да споря ...

          П.П. За нагледност - резултатът от атака на цел Боинг 707 с ракета Р-60 (от прехващач Су-15)
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 03-12-20, 07:39.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Чавдаре, не ме карай да ровя в библиотеката по нощите. Или ще ти набутам наготово терабайт, да си четеш сам учебниците за всичко това. Гугълът ще ти се стори бедно място.
            "Техните" са техните. Нищо общо с това, което сме виждали ние.
            Су-25, в полет за прехват, се вдига на 10 километра. Както е забелязал Досев - с подскок, и във вярна точка.
            Не Стефане "приемаме за истина, че Су25 оперира свободно на 9-10км" е за целите на експеримента.... Остава ти да напишеш таймингите - в коя секунда, с какво пуцаш, и какво става след 7сек. ...
            и всичкото де опишеш, трябва да съвпадне с кое къде се е разпиляло
            - Пък два пъти по-малък самолет ударен с четири пъти по-голяма БГ от Р60, е останал цял и само с 2 жертви...(факт в помощ )... давай.

            Пробвай, чисто за експеримента
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • Абре хора, вие сте напът да пренапишете отначало темата със всичките ѝ сто и двайсет страници от шест години.
              Всичкото това са решени въпроси. Еднозначно! Следствието приключи преди две години - с ясни, точни и конкретни резултати. Tези резултати - резонно - не се приемат единствено от установените отговорни и прочее свързаните с тях. Има обвинение и от десетина месеца тече съдебен процес.
              Персонално обвиняемите са от тези, дето Стефан ми разправя, че не били руснаци, а Пръци се притеснявал да не ходел съм, да ги убеждавам, че не са такива (чунким със се завтекъл).
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • И още една новост занавпредвид:
                "Вицепрезидентката на Европейската комисия (ЕК) Вера Йоурова съобщи, че вече ще има санкции за тези, които разпространяват дезинформация и фалшиви новини, за да "платят цената" за действията си"

                най-сетне стоплиха евробюрократите.
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                  ... че вече ще има санкции за тези, които разпространяват дезинформация и фалшиви новини, за да "платят цената" за действията си"

                  най-сетне стоплиха евробюрократите.
                  Урааааааааааааааааааааа! Ще си имаме Министерство на Истината!

                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • DBRS
                    DBRS коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ми Чавдаре, баш точно "изтребител Су25" влиза лесно в дефиницията за дезинформация. Не ли?

                  • Чавдар (V93)
                    Чавдар (V93) коментира
                    Редактиране на коментар
                    Верно?!? Я да чуем как точно ще се санкционира някой като Тръмп!

                  • DBRS
                    DBRS коментира
                    Редактиране на коментар
                    пак почна на малоумен да се правиш, европейска регулация е това за медии - къф тръмп върза с "изтребител Су25" ?????
                    Ако тръмпешка медия работеща в ЕС дезинформира, ще има глоби и отнети лицензи - виж ко е просто.
                    Бюрократите най-сетне загряха, че в основата на всяка война стоят лъжи,дезинформация и/или език на омразата, па вземат мерки.

                • Матряла да е ходил на училище. Впрочем министерство на истината отдавна си има отсрещната страна във въпросния конфликт. И технологията дай -да -струпаме сто -страници- глупости- по -темата, докато всички забравят- за -какво -ставаше-дума всъщност-, а -на -сто- и първата -да -излезем -пак- с- претоплената -манджа си имаше някакво специално име в учебника "психологическа манипулация за начинаещи", но съм го забравил.
                  And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение

                    Отзад напред.
                    В полет се разпилява от вятъра, все едно какво го е пробило нависоко. На земята се образува елипса от падналите парчета. Размерите и зависят от скоростта в момента на разрушаването, височината, приземния вятър.
                    По тая тема - този самолет НЕ СЕ Е разпаднал високо.

                    Противосамолетните и противоракетните ракети не се и опитват да пръснат никого на парчета - знаят че не го могат. Снарядите на зенитната артилерия - също.

                    Има обща задача - среща на снаряда с целта. Унилият увод към въпроса е 300 страници извратени диференциални системи, не ти трябва. Сигурно си стрелял с пушки-пищови - представяш си проблемът по осите Х и У. За зенитките това не е проблем, те лесно намират целта, понеже са по-бързи от нея.
                    Проблемът е по Z. Дистанцията до целта, и кога именно да гръмне бомбичката която носят.
                    Там грешката е голяма, каквото и да въртиш.
                    За да стане работата, бойните глави на зенитните ракети ги правят осколочно-кумулативни. Когато избухнат, те формират огнена струя напред, малко след това в нея влитат остатъците от горивото, корпуса, и надеждата да улучиш куршумът с куршум. С това се опитват да поправят грешката по дистанцията.
                    А реалното поразяване идва от диска осколки, който избухналата бойна глава формира около себе си. Нещо като яките на католическите кардинали.
                    Ракетата реже самолета на парчета на място, като циганин стар телевизор.

                    Стефане, лекинко да те осветля...
                    При противосамолетните и прочее ракети, дето си писал, де, системата за координатно позициониране никога не е била по X. Y и Z... ама никога!!!!
                    За съжаление, явно не си потребявал ъгъл на място, и азимут - тия двете са основните, по които се позиционира целенасочването
                    При противосамолетните, и противоракетните ракети, дето им викаш...
                    Не по-високо от обувките, моля!!

                    Коментар


                    • Стефан
                      Стефан коментира
                      Редактиране на коментар
                      И какво прави собствената и ГСН? Все едно в какви координати.

                  • Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение

                    Отзад напред.
                    В полет се разпилява от вятъра, все едно какво го е пробило нависоко. На земята се образува елипса от падналите парчета. Размерите и зависят от скоростта в момента на разрушаването, височината, приземния вятър.
                    По тая тема - този самолет НЕ СЕ Е разпаднал високо.

                    Противосамолетните и противоракетните ракети не се и опитват да пръснат никого на парчета - знаят че не го могат. Снарядите на зенитната артилерия - също.

                    Има обща задача - среща на снаряда с целта. Унилият увод към въпроса е 300 страници извратени диференциални системи, не ти трябва. Сигурно си стрелял с пушки-пищови - представяш си проблемът по осите Х и У. За зенитките това не е проблем, те лесно намират целта, понеже са по-бързи от нея.
                    Проблемът е по Z. Дистанцията до целта, и кога именно да гръмне бомбичката която носят.
                    Там грешката е голяма, каквото и да въртиш.
                    За да стане работата, бойните глави на зенитните ракети ги правят осколочно-кумулативни. Когато избухнат, те формират огнена струя напред, малко след това в нея влитат остатъците от горивото, корпуса, и надеждата да улучиш куршумът с куршум. С това се опитват да поправят грешката по дистанцията.
                    А реалното поразяване идва от диска осколки, който избухналата бойна глава формира около себе си. Нещо като яките на католическите кардинали.
                    Ракетата реже самолета на парчета на място, като циганин стар телевизор.
                    Отново в качеството ми на цивилен черпак, ако пиша глупости - дико извиняюсь.

                    Та тактиката на приложение на противосамолетните фишеци си е все една и съща от ПСВ насам. Дали ще са тъпо секторни мерници за изчисляване на око на предварението на зенитните картечници (ПСВ), пълначът с гаечен ключ задаващ височината на взрива на снаряда през ВСВ, механичните балистични калкулатори от времената на ЗСУ-23-4, електронните такива в по-съвременните ракетни системи за ПВО, целта е все една. Тъй като още ранните зенитчици са разбрали тъпата без надеждност на решаването на задачата "срещане на куршум с куршум", са решили да предприемат друг подход - насищане на зоната пред/около целта с достатъчен брой летящи железа. Дешево и сердито, ама за момента нищо по добро не е измислено. Авось. Да порази критичен елемент от управлението на целта. Екипаж, управляващи плоскости, системи за управление (електроника, хидравлика, квот се сетиш). То и затова истинските кашишки самолети (Су-25, А-10) си идват със съответните модификации (разнесени по оста двигатели, бронекапсула за екипажа, допълнително подсигуряване на системите за управление).

                    А за злощастния Боинг. Да, думнат си е от пълноценна система за ПВО, а не от маломощна в-в ракета. Което се доказва и от малката площ на падане на отломките. Ракетата е думнала под или малко зад пилотската кабина. Пилотите и късметлиите сред екипажа и пътниците са живяли секунди. По малко късметлиите - може би десет-трийсет секунди (хипоксия, хипотермия, физически травми). Чист, истински, неподправен ужас. Ей сега ще умреш. Тва майната му, все някога ще стане. Ама ще умрат и близките ти на съседната седалка, деца, жена, родители. Ей сега. Дай боже да е след теб. До земята за щастие жив едва ли някой е долетял.

                    Те така някак. А?
                    Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                    Коментар


                    • dimkaraganchev
                      dimkaraganchev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тъй-тъй, влизали били...

                    • Чавдар (V93)
                      Чавдар (V93) коментира
                      Редактиране на коментар
                      И това сме го коментирали надълго и на широко. Влизаха - да. На едни тумби от случайно заблудили се отпускари, тръгнали в отпуск с все оръжие и бойна техника. На някои отпускът не им понесе и се видяха снимки на гробовете им ...

                    • Стефан
                      Стефан коментира
                      Редактиране на коментар
                      Пълненето на въздуха с желязо се казва "линия завеси", и е типова тактика на зенитната артилерия. Ракетните батареи не правят така, понеже времето за презареждане, времето за престоя им на едно място, цената на ракетите.


                  • Тъй де, думнат е от "пълноценна система за ПВО" на територията на Украйна. Въпроси
                    Не, по това твърдение никакви въпроси нямам. Както и всички страни в конфликта, доколкото разбирам освен Стефан.

                    Та факт - думнат е от система за ПВО. И пускът е осъществен от номиналната територия на държавата Украина.

                    Нещо спор ли имаме по въпроса?
                    Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                    Коментар


                    • dimkaraganchev
                      dimkaraganchev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не, спор нямаме. Някои други явно имат...

                    • Alexr
                      Alexr коментира
                      Редактиране на коментар
                      Само аз продължавам да имам съмнения по въпроса. Повече ми прилича на взрив вътре. И подозрително малка част занесоха в ози хангар в Холандия, при положение, че всички части на самолета си бяха там.



                  • Не, спор нямаме. Някои други явно имат...
                    Еми спори си с тия другите, що спориш с мен. И двамата сме наясно че боинга е свален от наземен ЗРК комплекс, разположен в границите на Украина.

                    Спори със Стефан, той напримерно допуска боинга да е свален от в-в ракета изстреляна от Су-25 в динамичен таван. Или там "подскок" не съм сигурен за терминологията.
                    Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                    Коментар


                    • davc
                      davc коментира
                      Редактиране на коментар
                      Стефан, сам по себеси нищо не допуска, на него му диктуват, а той рецитира.

                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      И за чий хОй им е на украинците да пращат един чисто щурмови самолет да гони пътнически при положение че имат пре достатъчно да речем МиГ 29 за които прехвата на такава цел е ташак работа ?

                    • Ясен
                      Ясен коментира
                      Редактиране на коментар
                      Стефан именно допуска. А има въображение.

                      Тия, на които диктуват, дават по-абсурдни и по-еднакви теории.



                  • #1772.1
                    Alexr коментира
                    Днес, 10:53
                    Точно количеството парчета, на което се разпадна кабината ме навежда на мисълта за взрив вътре. Другото, което ме кара да мисля така е посоката в която са обърнати ръбчетата на дупките по кабината - те са обърнати навън.
                    Ама всички, всички ли ръбчета на дупките на кабината са обърнати навън, без изключение?

                    Щото в тоя случай ни остава един вариант - екипажа на самолета да е вечерял салата от строго специфични ГПЕ, и допълнително да са решили дружно да да си пръснат анусите в сложно хореографиран Аллах акбар момент. И ще получим само и единствено изходящи отверстие, със съответно огънати ъгълчета.

                    Окам кво казва по въпроса?
                    Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                    Коментар


                    • davc
                      davc коментира
                      Редактиране на коментар
                      Окам кротко си пуши в ъгъла, защото версията с ръбчетата навън съществува само в тезисите спуснати от "окръжието".

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X