Аз па снощи, като я почнахме тука беседата и нали съм отколешен почитател на Хенри Форд, та пак се отплеснах и си почетох за него.
Значи, нещата на Форд в Германия вървят долу-горе паралелно с тия в СССР, с малко изпреварване, логично е.
Завода в Кьолн, първата копка я правят Форд и Аденауер, тогава кмет. Първите камиони са Форд В и ВВ, външно почти като коментираните ГАЗки, само радиаторът е малко по-овален.
Имат и малко повече варианти, там тритонки и триоси и нали си е чист Форд, макар и с комплектация изцяло немска, но всички най-нови американски разработки се въвеждат своевременно. Даже Мулето, което Хер Търтей ни показва малко по-горе - документацията от Америка е пристигнала маалко преди Пърл Харбър. Заводът на Форд в Алжир работи изцяло за Ромел, Швейцария е неутрал но заводът там ремонтира на пълни обороти,заводите Форд в Белгия и Франция - разбира се, запазени и работят на пълни обороти за Вермахта. Форд, заедно с другия американец - Опел на ДжМ държат между две трети до три четвърти от цялото военновременно производство на камион до три тона. Имат газгенераторни версии, разбира се, а по някое време като виждат накъде отиват нещата се сещат че трябва да се правят икономии. Всички автопроизводители за Вермахта имат версия с ерзац-кабина /дървена будка/ и някои други дребни липси, оказва се че може и така
Форд-Кьолн работи през цялата война, една бомба не е паднала отгоре, това се казва бизнес.
Значи, нещата на Форд в Германия вървят долу-горе паралелно с тия в СССР, с малко изпреварване, логично е.
Завода в Кьолн, първата копка я правят Форд и Аденауер, тогава кмет. Първите камиони са Форд В и ВВ, външно почти като коментираните ГАЗки, само радиаторът е малко по-овален.
Имат и малко повече варианти, там тритонки и триоси и нали си е чист Форд, макар и с комплектация изцяло немска, но всички най-нови американски разработки се въвеждат своевременно. Даже Мулето, което Хер Търтей ни показва малко по-горе - документацията от Америка е пристигнала маалко преди Пърл Харбър. Заводът на Форд в Алжир работи изцяло за Ромел, Швейцария е неутрал но заводът там ремонтира на пълни обороти,заводите Форд в Белгия и Франция - разбира се, запазени и работят на пълни обороти за Вермахта. Форд, заедно с другия американец - Опел на ДжМ държат между две трети до три четвърти от цялото военновременно производство на камион до три тона. Имат газгенераторни версии, разбира се, а по някое време като виждат накъде отиват нещата се сещат че трябва да се правят икономии. Всички автопроизводители за Вермахта имат версия с ерзац-кабина /дървена будка/ и някои други дребни липси, оказва се че може и така
Форд-Кьолн работи през цялата война, една бомба не е паднала отгоре, това се казва бизнес.
Коментар