Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Елемент придържащ оста на предната гума - проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

    Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
    За стягането на подобни болтове на КТМ дават да се направи със 7Nm, което ще рече, че ако стягате с ключе на което рамото е около 20см, трябва в края да се приложи сила от около 3,5кг.
    Митак, това дето си го казал нещо не ми се връзва
    7Нм се равнява приблизително на 0,7кг(или около 700г)
    На тия болтчета ако им приложиш 3,5кг са сдали багажа още преди да ги достигнеш.
    До колкото си спомням от книгите, на тези болтчета 6мм, им дават м/у 0,6 и 0,9кг
    Това го казвам по спомен, не претендирам за пълна достоверност, но наистина внимавайте със стягането, че от нищо може да си докарате невероятни главоболия

    Коментар


    • #32
      До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

      Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
      Митак, това дето си го казал нещо не ми се връзва
      7Нм се равнява приблизително на 0,7кг(или около 700г)
      На тия болтчета ако им приложиш 3,5кг са сдали багажа още преди да ги достигнеш.
      До колкото си спомням от книгите, на тези болтчета 6мм, им дават м/у 0,6 и 0,9кг
      Това го казвам по спомен, не претендирам за пълна достоверност, но наистина внимавайте със стягането, че от нищо може да си докарате невероятни главоболия
      Точно така - 0,6 до 0,9 кг.м, което е сила от 0,6 до 0,9кг приложена на рамо от 1 метър. Когато рамото е по-малко съответно и силата е обратно пропорционално по-голяма.
      Когато рамото е 1/5 метра силата трябва да е 5 пъти по-голяма.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #33
        До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

        Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
        сила приложена на рамо от 1 метър
        Тоя един метър ми се губеше по "трасето".

        Коментар


        • #34
          До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

          Аз затова съм си взел 2 динамометрични ключа - малък, от 5 до 38 Nm и голям - от 38 до над 160 Nm (не помня точно до колко беше). Купувайки тия 2 ключа общо за около 100лв. ми излиза по-евтино отколкото постоянно да спонсорирам стругарофрезисти и магазини за скрепителни елементи.
          А такъв проблем на един мотор, го реших без да вадя остатъка от шпилката, просто използвах нитгайка (вместо обикновенна такава), преминава през отвора на притискащата плочка и се завива върху стърчащия остатък от скъсаната шпилка.
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #35
            До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
            Аз затова съм си взел 2 динамометрични ключа - малък, от 5 до 38 Nm и голям - от 38 до над 160 Nm (не помня точно до колко беше). Купувайки тия 2 ключа общо за около 100лв. ми излиза по-евтино отколкото постоянно да спонсорирам стругарофрезисти и магазини за скрепителни елементи.
            А такъв проблем на един мотор, го реших без да вадя остатъка от шпилката, просто използвах нитгайка (вместо обикновенна такава), преминава през отвора на притискащата плочка и се завива върху стърчащия остатък от скъсаната шпилка.
            За всяко ли болтче ползваш динамометър?За пробката също ли?

            Коментар


            • #36
              До: Елемент придържащ оста на предната гума на Ямаха ХТ ?

              Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
              За всяко ли болтче ползваш динамометър?За пробката също ли?
              Е, той моя мотор не е като вашите, кекав ! Аз масло сменявам 1 най-много 2 пъти годишно!
              А иначе динамометричен не ползвам само за винтове, които се въртят с отверка. За затягане на капаци с гумена гарнитура също не ползвам.
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #37
                До: Tips & Tricks

                Здравейте,

                Моля за помощ и съвет.
                Карам Сузуки ДР и при смяна на предна гума незнайно как (май бях закусил повечко ) успях да скъсам две от четирите стоманени шпилки, които държат капачето придържащо централната ос на гумата към предния десен кол .

                След продължително обикаляне по магазините за крепежни елементи се оказа, че такива стоманени шпилки няма, има някакви черни, които се водят с усилена здравина, ама не са стоманени (успях да им навия на ръка резба, която после се и сплеска, та не можах да разбера какво им е усиленото ).

                Та молбата ми е, ако някой от съфорумците знае някой да прави такива стоманени шпилки, или нещо друго от което да могат да се вземат такива и лесно да може дабъде намерено в София да споделят.

                Благодаря предварително

                Коментар


                • #38
                  До: Tips & Tricks

                  Първоначално публикуван от grizi Преглед на мнение
                  ...След продължително обикаляне по магазините за крепежни елементи се оказа, че такива стоманени шпилки няма, има някакви черни, които се водят с усилена здравина, ама не са стоманени (успях да им навия на ръка резба, която после се и сплеска, та не можах да разбера какво им е усиленото )....
                  В обикновените магазини за крепежни елементи аз други болчета освен стоманени не съм виждал да продават
                  Шпилките колкото и да са здрави все пак се навиват в алуминий, така че няма смисъл да са супер здрави. А да се намери шпилка която да е готова за ползване на това място не виждам как ще стане. Всеки стругар може да ти направи такива шпилки ако сам не можеш
                  2010 CRF 250 R

                  Коментар


                  • #39
                    До: Tips & Tricks

                    Първоначално публикуван от grizi Преглед на мнение
                    След продължително обикаляне по магазините за крепежни елементи се оказа, че такива стоманени шпилки няма, има някакви черни, които се водят с усилена здравина, ама не са стоманени
                    Нека да направим едно уточнение:
                    -чистото желязо съществува само в главите на химиците.Винаги в желязото има някакъв примес , което автоматично го превръща в сплав. В практиката са известни две сплави на желязото-СТОМАНА и ЧУГУН. Като цяло те са сплав на желязо с въглерод,разликата е само в количеството на въглерода-т.е. каквото и желязо да набараш то е или стомана или чугун(много ми става весело когато някой ми каже "стоманизирано желязо"-то е все едно да кажеш удървено дърво).
                    Та в тоя ред на мисли всичко което се опитват да ти продадат по магазините е стомана(чугуна се използва при корпуси на машини и монолитни детайли поради две прости причини-много добре попива вибрации и лесно се отлива-много точно заема леярската формата,наче е почти неизползваем-много е крехък).Съвсем отделен въпрос е , че има хиляди марки стомани с различни качества,но Димитър ти го е казал много точно-все пак ще го навиваш в алуминий така че здравината на стоманата не е чак толкова решаваща-черните шпилки са доста здрави , но проблема е че ръждясват.Ако това не те притеснява , навивай смело.
                    Успех!
                    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                    Джон Кенеди

                    Коментар


                    • #40
                      До: Елемент придържащ оста на предната гума - проблем

                      Колега , бягай до първата автоморга , шпилки от карбуратор на Лада на ямахата паснаха идеално , не се шегувам при мен свърши работа !!!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Елемент придържащ оста на предната гума - проблем

                        Май ще го пробвам това със шпилките от карбуратора на Лада Благодаря.

                        Те хубаво в алуминии се навиват, ама нали държат капачето, което пък от своя страна държи централната ос на колелото, следователно бая вибрации и лашкане напред отнасят при каране, не ме е страх че ще се скъсат в алуминия, страх ме е, че ще се скъсат където се скъсаха и сега, а като гледам и при колегата, точно пред капачето.

                        Тия черните шпилки, както писах, са доста по-меки от оригиналните, на оригиналните се опитах да им навия резба на ръка, за да ги извадя с контра гайка, не стана, извадих ги с гаргата, което ме навежда на мисълта, че не е хубаво да се поверява такава отговорна работа на тях. (все пак не ща да си догонвам предната гума в някой дирек )

                        Винт не искам да слягам, защото не мога да съм сигурен че е опрял до края в леглото, те и за това са шпилки май, та да запре плътно в дъното и да не разбие леглото от вибрациите.

                        Ще пробвам с ладовите да видя те как са.

                        Благодаря и на модератора, че ми е преместил темата където трябва и се извинявам

                        Коментар


                        • #42
                          До: Елемент придържащ оста на предната гума - проблем

                          И аз се зблъсках с този проблем и го разреших със заварка на гайка и така успях да развия шпилките
                          Последно редактирано от Жоро Донечки; 28-10-09, 23:24.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X