Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

    Днес си взех детайлите и набих полиамита,сглобих си мотора и утре излизам на тест-таман валя и разкаля хубавко

    Та ети ги и тях,гресьорките ще почакат месец два,но и тях ще ги сложа...








    Та това е...може да се получи смачкване на материала,може да се спука,може всичко-няма нищо вечно,НО ще издържи повече от иглен лагер и няма да го яде ръждата,времето ще покаже...дано съм бил полезен на някого
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Shifta; 01-07-09, 22:50.

    Коментар


    • #92
      До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

      Стефчо, хубав материал си пуснал, браво!

      За да стане ясно до край...
      Игленият лагер е по-издръжлив от полиамита, това е ясно.
      Игленият лагер на линковете не се прецаква от натоварването, което понася. Той се прецаква от калта и водата, които неизбежно се набиват вътре в него. От там живота му се скъсява драстично.
      На полиамита предимството е, че не ръждясва, а колко ще издържи времето ще покаже.

      Ако може игленият лагер да се подсигури на 100% да не влиза вода и гняс, гарантирано ще устиска повече от пластмасата, НО....

      Коментар


      • #93
        До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

        Жоро е абсолютно прав, всички разбити досега лагери на линковете които съм виждал и буквално се разпадат след като извадиш втулките са такива заради ръждата от водата и мръсотията. През мокрите месеци на годината проседурата по почистване и смазване трябва да се прави на един максимум два месеца, иначе се разделяш с 150 лв
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #94
          До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

          Да Жоро много си прав,вярно е че единственото мъчилище за лагерите е водата от там и ръждата,както казва и Краси трябва на два месеца профилактика-то и зъбите трябва на ден след всяко хранене да ги мием ама уви

          Коментар


          • #95
            До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

            Май скоро няма да умалееш да си правиш експерименти.
            Ще изчакаме до пролетта да видим какво ще се случи с този полиамит.
            [SIGPIC][/SIGPIC] Yamaha WR 426
            ВСЯКО ПАДАНЕ Е ПРЕДПОСЛЕДНО

            Коментар


            • #96
              До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

              Първоначално публикуван от Jori Преглед на мнение
              Май скоро няма да умалееш да си правиш експерименти.
              Ще изчакаме до пролетта да видим какво ще се случи с този полиамит.
              то ако издържи до пролетта ще е по-здраво от лагери

              има ли новини? разхлопа ли се, че и мойте трябва да ги правя нещо?

              Коментар


              • #97
                До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                И първи минус на полиамита-бързо се разсъхва и скърца(хем го бях смазал), днес и вчера мотора ми беше на слънце като го изкарах сега да му разтъпчя кокалите почна да скърца като манастирска порта, еми тая седмица ще му нареждам и гресьорките които бяха запланувани

                Коментар


                • #98
                  До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                  Първоначално публикуван от Shifta Преглед на мнение
                  И първи минус на полиамита-бързо се разсъхва и скърца(хем го бях смазал), днес и вчера мотора ми беше на слънце като го изкарах сега да му разтъпчя кокалите почна да скърца като манастирска порта, еми тая седмица ще му нареждам и гресьорките които бяха запланувани

                  То гресьорките ще ги слагаааам,ама скърцането беше от едната втулка майстора я е направил прекалено стегната,доста трудно я изадих,минаха ми я леко на струга и работата заспа.Снимки на сложените гресьорки тая седмица като го разглобя пак

                  Коментар


                  • #99
                    До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                    Трябва ли, като се слага лагер да се капсулова със грес или друго мазило нещо ? И как точно се прави.

                    Коментар


                    • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                      На Сузукито- ДР350 му беше разбит долният лагер на амортисьора, реших да го сменя че ме дразнеше луфта-в самият лагер не повече от 1мм. а на задната ос се получаваше 2-3см. празен ход. Та така и така бях разглобил кокала реших да проверя и другите лагери-единият от 4-те игленни лагери беше тотално аут, само жаби нямаше вътре, иглите бяха се заварили за черупката. Другите 3 лагера бяха перфектни, изглеждаха сякаш не са работили, на разбитият лагер бяха заминали нещо като метални капачки, играят ролята на семеринг.
                      Мотора беше на 15години и само един лагер се беше разбил, все си мисля че дори да не се сменят целите лагери, най-добре профилкатично да се сменят семерингите(от сузуки ги бях взел по 4-5лв./бр.)

                      Коментар


                      • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                        Ето как са нещата при КТМ EXC 250 2002г. Забелязах луфт в лагерите на задното окачване като натягах веригата. По състоянието на лагерите предоплагам, че не са обслужвани досега (7 години). Разглобяването не е сложно, въпреки, че при мен всичко беше пълно с мръсотия и спечено.

                        откача се задния амортесьор

                        развива се гайката на остта

                        помагам с чука (лекичко) на остта да излезе

                        рамото е вече долу, за по-лесно махнах и веригата с водача

                        така изглеждаше по-добрата страна, противоположната на пиньона-където е имало по-малко натоварване

                        това са втулките, шаибите, пръстените и семерингите

                        това беше останало от ролките на лагера

                        от другата страна (на пиньона) пръстена се беше "заварил" за втулката

                        следва нагряване и избиване на черупките на лагерите

                        това е ухото за задния амортесьор

                        това са втулките - доста бяха "запечени"

                        а това е ябълковидния лагер, в незавидно състояние.
                        Сглобяването предстои, защото още не съм взел частите. За всичките лагери, шайби, пръстени и втулки от КТМ ми казаха, че са около 130 лв. а за ябълковидния лагер не съм питал за цена.
                        Като цяло мисля, че е по-малко играчка в сревнение с линковото окачване, но също има доста лагерчета и втулчици.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                          Колега същата процедура я правих и на моя КТМ (520 EXC 2001). Само че не съм поръчвал от КТМ а си купих лагери и семеринги (около 30 лв мисля че ми излязоха 4-те лагера и 4-те семеринга).Провери дали имат износване втулките ти(дали имат луфт с новите лагери).Дори и да имат някой стругар ще ти ги направи за 10лв (вярно няма да имат циментация и ще се износват по бързо). При мен вече над 1000 км няма проблем а и при цена на 1/3 мисля че си заслужава.
                          Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                          Коментар


                          • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                            Лагерите и семерингите не са скъпи 8 и 6 лв., но като събереш всички втулчици и шайбички и др. става тази цена. Поне ще са оригинални

                            Коментар


                            • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                              И аз съм на мнение, че оригиналното по хубаво няма. Вярно, че някой път има по добри заместители и че е скъпо, но такива са политиките на продажба на големите 4 производители японски + този европейски. Но ако вземеш например накладките. Едни оригинални са 100 лв. и карат 2.5 повече от нормалните от 43 лв. С гумите е същото, но все пак всеки сам си преценява...

                              Коментар


                              • До: Лагерите на задното окачване-проверка,поддръжка и замяна

                                Първоначално публикуван от bigimot Преглед на мнение
                                Лагерите и семерингите не са скъпи 8 и 6 лв., но като събереш всички втулчици и шайбички и др. става тази цена. Поне ще са оригинални
                                Колега не четеш какво съм писал! 30-тина лева излезе всичко! (35 макс).
                                Относно мнението на "BobiMX" съм на 150% съгласен, че оригиналното си е най-добре. Просто не винаги човек има финансовата възможност да си взема само оригиналните и разбира се доста по-скъпи части. При мен заместителите си изкараха един сезон (и още няма грам луфт, проверявам редовно). И пред преспективата да не карам примерно месец и да си взема оригинални или да използвам заместители (и да ги сменям през година евентуално) сами се сещате какво избрах
                                Поздрави от Варна.
                                Последно редактирано от 4ef4o; 20-10-09, 09:26.
                                Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X