До: папион за капла 17"х2,5"(ХТ600)
CRM 125 и XR 400 , според тебе шосейни ендура ли са? Виждал съм и на други модели, които според повечето хора са хард, но точно на тези им имам мануалите в момента, та мога да ти докажа наличието на гумени втулчици (стига тези да са достатъчно хард модели за тебе, де
)!
Според мануала на Хонда CRF450Х, гайката, която се навива на болта на папиона, се затяга с 12Nm. Това е точно толкова голямо усилие, колкото се препоръчва и за затягане на пробката за проверка нивото на маслото в скоростната кутия, при същия мотор (тази пробка се навива в страничния капак на скоростната кутия, който е от ЦАМ, а ЦАМ-а не е от най-здравите материали)! Да не говорим пък че си има начини болта да се подсигури срещу превъртане, така че по-скоро ще се скъса резбата, отколкото да превърти главата на болта в пластмасата!
Иначе при добро желание и повече старание няма гайка, която да не може да бъде превъртяна, болт, който да не може да се скъса и гаечен ключ, който да не може да се строши
!
Първоначално публикуван от Ivo Georgiev
Преглед на мнение
![Icon Biggrin](https://offroad-bulgaria.com/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Не успорвам твоето мнение, но както каза ти, не си виждал и не си слагал папион. Мисълта ми е че какъвто и болт да сложеш, тои пак ще превърти в пластмасата или полиамида рано или късно. За това папионите са измислени така, че болта да се закрепи на металната част и след това да се покрие с гума. Като има метална част, тя няма как да не държи гумата към джантата, макар че пак някой път приплъзва. Вече доста хора слагат дори два папиона за да е по-сигурна работата.
Иначе при добро желание и повече старание няма гайка, която да не може да бъде превъртяна, болт, който да не може да се скъса и гаечен ключ, който да не може да се строши
![Icon Biggrin](https://offroad-bulgaria.com/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Коментар