До: Тава под двигателя - как да си направим
Моята тава беше пластмасова. Купих я комплект с предпазителите за рамката (над стъпенките). Седем години я ползвах на два мотора и не мръдна. Предимството и е, че при силен удар не поддава и запазва формата си. Въпреки това и открих недостатък. Гледах схемите и не видях никой да е споменал този вариант. За да се смени маслото трябваше да се свъля, затова разпробих дупка отдолу за да мога да развъртам пробката и маслото да изтича без да остава на тавата.
P.S. Емо това на третата снимка отгоре квадратният отвор за какво е?
					Моята тава беше пластмасова. Купих я комплект с предпазителите за рамката (над стъпенките). Седем години я ползвах на два мотора и не мръдна. Предимството и е, че при силен удар не поддава и запазва формата си. Въпреки това и открих недостатък. Гледах схемите и не видях никой да е споменал този вариант. За да се смени маслото трябваше да се свъля, затова разпробих дупка отдолу за да мога да развъртам пробката и маслото да изтича без да остава на тавата.
P.S. Емо това на третата снимка отгоре квадратният отвор за какво е?

).Вярно че дурала от който е направена тавата е доста по здрав от рифела,но ТТ-то тежи 155кг заредено(да не говорим за ХТ-то което е 170кг) , а ХР-125кг.Щом издържа двигателя на Ямахата(точно там където са подпрени тампоните стените на картера са не повече от три мм),90% ще издържи и двигателя на Хондата.Към това прибавяме , че височината на въпросния тампон е 40мм (40мм се мачкат два пъти по-лесно от 20мм-нужна е два пъти по-малка сила) , а съвсем близо са двата тампона които опират в рамата(те са дебели по 20мм). Т.е. ако има удар , основната част от него ще я поемат рамата(през точките на директния контакт),тампоните които контактуват с рамата(те са два пъти по тънки и ще спрат да се мачкат два пъти по-рано) и чак тогава ще се стигне до тампона под двигателя(който на всичкото отгоре е по-дълъг и има много повече мегдан за мачкане).Т.е ролята на този тампон е не толкова да носи удари,колкото да помага(да подпира) на останалите елементи. А! Забравих да кажа-тампоните се от доста твърда гума.Тъй като не можах да намеря достатъчно дълъг тампон за под двг,просто залепих три тампона един за друг.Да обаче средния сектор(шунката в сандвича) умишлено го подбрах от по-мека гума(т.е. тампона под двг ще се смачка не два а три пъти по-лесно то останалите тампони).
 
							
						






























Коментар