Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тава под двигателя - как да си направим

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тава под двигателя - как да си направим

    Темата произлиза от - XR мания - 400/440сс



    Шаблона за тавата е готов.Мисля че се получи добре.Сега обаче изникна голям проблем-трябва ми ламарина! Не ми се дават 180лв за лист 2х1м(при положение , че ще ми трябва четвърт квадрат) и се чудя дали на някой от вас не му се намират парчета рифел или гладка(по-добре гладка,но и рифел ще свърши работа)? Препоръчителна дебелин-3мм.

    ПП.До тук съм ви нащракал около 150 снимки(не само на тавата , разбира се), а съм едва на 1/3 от програмата! Очаквайте репортажа...
    Последно редактирано от Жоро Донечки; 16-02-09, 09:34.
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

  • #2
    До: XR мания - 400/440сс

    Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
    -трябва ми ламарина! Не ми се дават 180лв за лист 2х1м(при положение , че ще ми трябва четвърт квадрат) и се чудя дали на някой от вас не му се намират парчета рифел или гладка(по-добре гладка,но и рифел ще свърши работа)? Препоръчителна дебелин-3мм.
    /..
    Опитай в някой пункт за вторични суровини.

    Коментар


    • #3
      До: XR мания - 400/440сс

      Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
      Опитай в някой пункт за вторични суровини.
      Да,имам го като вариант но ако ще давам пари по-добре да е на някой от форума!
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • #4
        До: XR мания - 400/440сс

        Емо останаха ми от триколката парчета алуминиев рифел на 3мм. Пари не ти търся но не знам дали няма да е малко. Можеш ли да дадеш примерни размери за да проверя?
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #5
          До: XR мания - 400/440сс

          Първоначално публикуван от GEORGINESHEV Преглед на мнение
          Емо останаха ми от триколката парчета алуминиев рифел на 3мм. Пари не ти търся но не знам дали няма да е малко. Можеш ли да дадеш примерни размери за да проверя?
          Първоначално публикуван от ЕМО
          Купувам алуминиева ламарина.По принцип ми трябва гладка , но може и рифел.Размер: 70х50 см /дебелина 3мм.Ако имате парчета пишете-може и те да свършат работа(най-голямото което ми е нужно е 55х30 см).Не е важно да е нова-може и да е поочукана.
          0888308226-Емо.
          Ето, докато се събуди Емо аз ходих и премерих шаблона...

          Коментар


          • #6
            До: XR мания - 400/440сс

            !
            Много благодаря на Чинела!
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • #7
              До: Тава под двигателя - как да си направим

              Виждам , че колегите тръпнат в очакване(Жоро XR600 чак е направил отделна тема) и въпреки че по тавата има още много работа,ще пусна някои снимки и обяснения за да не стои празна темата.

              Иде реч за тава за ХР400,въпреки че този уред е доста полезен за какъвто и да е мотор и идеите могат да се използват независимо от марката и модела.
              Ако не се сещате въпросното устройство е ето това:



              В случая мотора ня снимката е ХТ600 с насадена тава от ТТ600(на ХТ-то заводски има само скара-плетеница от тръби).Тъй като и на ХР-а е така(има само скара) , а това решение хич не ме удовлетворява,реших да направя нещо подобно и за Хондата.
              Целта на въпросния протектор е да пази двигателя от удари.Те могат да са два типа-паднало дърво(за такива върши работа и скарата) и остър или по-тъп камък.Проблема е че когато предмета е по-малък от дупките на скарата,той минава през тях и удря картера.Резултата е спукан картер.
              Ето нагледно как е направена скарата на ХР-а



              Вижда се добре какви огромни пространства има между тръбите,а също така се виждат и пораженията по тръбите на рамата(изтече малко бензин докато накланях мотора,та за това двигателя е мокър).Идеята е да се запушат именно тези пространства.
              Тук възникна големия въпрос-колко голяма да е тавата и какви части от двигателя да прикрива.След известно мислене стигнах до извода , че възможните поражения могат да дойдат от три посоки-от долу(по време на движение , ако налетя на някой камък който да се падне под мотора-цепи се картера),косо отдолу/отстрани(при движение ако "лизна" някоя скала-цепи се или картера или някой капак)) и отстрани(при падане , ако двг уцели някой камък-пукат се или капака на съединителя или капака на алтернатора).Ето една примитивна скица:



              Това е двигателя погледнат отпред(стоейки пред мотора се гледа двг между коловете на предницата).Прецених , че не мога да опаковам целия двигател и реших ,че най-разумно ще е да се направи протекция за удари отдолу и косо(да се надяваме , че като падна няма да уцеля някой остър камък,пък и да го уцеля най-много да спукам някой капак-като се замаже с течен метал мога да се прибера до вкъщи,а после заварката е двайсетина лева).
              За изработването на тавата най-подходяща е алуминиева ламарина(прецених че 3мм дебелина е достатъчна).В началото мислех да я направя от рифелова , но после се сетих че при щурмуване на паднало дърво,рифела ще действа като грайфер и преминаването ще е доста по-трудно(даже може да стане така , че мотора да се запъне да се просна върху кормилото).Като краен вариант остана гладака алуминиева ламарина с дебелина 3мм(алуминиева защото тежи по-малко.Става и с неръждавейка-по-здрава е , но е излишно тежка).По принцип рифеловата ламарина от едната страна е рифелована , но от другата е гладка,така че ако не успея да намеря гладка , ще мина на варианта обърната рифелова.
              Преди изработването на самата тава , трябва да се направи точен шаблон-ламарината е скъпа и с нея трудно се работи.При изработването на шаблона трябва да се спазват някои правила,които в последствие при експлоатацията на мотора ще ви спестят доста главоболия-например:
              -тъй като намам щампа за да направя тавата като на ТТ-то(със заоблени ръбове),там където ще са снадките между отделните парчета ще се получат остри ръбове.Желателно е ръбовете да са по възможност на такива места, че при прескачане на паднало дърво да не действат като ренде.В противен случай ще се забиват в дървото и резултата-върху кормилото.Ако се паднат на кофти място,поне гледайте да ги направите по-заоблени.
              -ръбовете трябва точно да съвпаднат с тръбите на рамата:



              Защо?
              Ако не съвпадат:



              при удар отстрани или отпред , тавата ще се измести и ще изпокъса болтовете които я държат към рамата:



              Резултата-ще се чудите къде по мотора да връзвате тавата за да си я занесете до вкъщи.И това ще е ако не всеки път , то поне през каране(отделно че след десетина карания тавата вече ще с доста неопределена форма).Идеята е основните,тежките удари да ги поема рамата , а не тавата.За това тя трябва добре да контактува с рамата.
              И така , да започваме с шаблона.За по-лесно съм използвал велпапе-лесно се изрязва,огъва,не тежи и е много по-удобно за работа.
              Първата стъпка е основната предпазваща пластина:









              както виждате , стремил съм се много внимателно да следвам извивките на рамата.
              След това правим и страничните планки
              -съответно лявата



              -и дясната



              ето изглед и отгоре



              Както виждате , оставил съм малко повече аванс(който после лесно може да бъде изрязан),защото мисля че ще се появи един гаден недостатък-от вибрацийте тавата ще се удря в рамата и ще дрънка-предвидил съм там където контактуват да залепя тънка пореста гума за да се избегне дрънкането(отделно че когато тавата и рамата се трият-от вибрацийте-в точките на контакта ще падне боята на рамата и тя ще започне да ръждясва).Идеята на аванса е да поеме дебелината на гумата.Задната часта на тавата(тази която е при линковете) ще бъде подвита нагоре под ъгъл около 30град-просто с велпапето това не може да се направи.Много е важно правилно да се прецени до къде да стърчи тавата, защото има опасност да пречи на лостчето за скоростите или на спирачния педал.Важно е не само да не закачат в тавата,но и да ви е удобно при каране с ботуши(знаете че те са по-обемисти от обикновена обувка,затова направете проба с ботуш).Също така не трябва да има опасност за краката при евентуално заклещване под мотора.Преценете внимателно всички варианти!
              Така изглежда готовия продукт



              И самата тава



              Стана малко ръбеста,но мисля че ще върши страхотна работа.
              И така,шаблона е готов,сега остава да намеря ламарина.
              При пренасянето на формите от шаблона върху ламарината , мисля да оставя по половин см за по-сигурно.При допълнителното напасване на планките , ще сваля излишния материал.
              Очаквайте продължение...
              Последно редактирано от Chinela; 17-02-09, 09:57.
              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
              Джон Кенеди

              Коментар


              • #8
                До: Тава под двигателя - как да си направим

                Упс!
                Снимките са излезли малко по-големи , но като ми остане време ще ги поорежа.
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • #9
                  До: Тава под двигателя - как да си направим

                  Е точно такива триъгълни парчетии имам , ако не ти се разхожда до банкя да ми видиш новия гараж , нанеси на шаблона некви сантиметри да меря тука.
                  0888932647

                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                  Коментар


                  • #10
                    До: Тава под двигателя - как да си направим

                    Eмо, 3мм не ти ли се струва тънко?
                    Аз лично мисля поне с 4мм да я правя, а ако намеря 5мм още по-добре.

                    И в този ред на мисли да кажа - Търся 4-5мм ал.ламарина, може и рифел. Срещу заплащане, срещу почерпка - кой както каже.
                    По принцип ми трябва количество за две тави.

                    п.п. Някой знае ли склад/магазин където да продават и по-малки парчета, а не цели листове по 2 квадрата?
                    Чух, че някакъв склад, в Орландовци, зад Лукойла предлагали такава опция?
                    Последно редактирано от Жоро Донечки; 17-02-09, 10:01.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Тава под двигателя - как да си направим

                      Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                      Eмо, 3мм не ти ли се струва тънко?
                      Аз лично мисля поне с 4мм да я правя, а ако намеря 5мм още по-добре.
                      На ТТ-то беше 2мм(даже дали не беше и по-малко).Слагам още един мм защото тавата на ТТ-то е от дурал,който е доста по-здрав(мисля че рифела е от обикновен алуминий),но пък там няма тръби под двг и тавата лежи на самия двигател през тампони(за самата рама се захваща само отпред-вижда се на снимката



                      и отзад при линковете-на Яамахите рамата отдолу е отворена-няма тръби , а картера затваря контура).За 4-5мм задължително ще трябва абкант,а това носи риск да не уцелиш конфигурацията и да се наложи или пет пъти да се разхождаш до цеха или ще съсипеш ламарината.Мисля , че тройката ще успея да я огъна на ръка,което пък ще ми позволи непрекъснато да налагам заготовката върху рамата и ще стане по-точно.
                      Последно редактирано от ЕМО; 17-02-09, 12:02.
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • #12
                        До: Тава под двигателя - как да си направим

                        Дано не ми се скарат отнякъде.....моята тава я направих от един алуминиев знак, даже знак №1 пресичане на път с педимство, който го махнаха, за да ни разширят улицата и стана излишен(сложиха нов). Дебел е към 4-5 мм, а новия, който сложиха е като вестник... Стана супер, ще кача снимки, а пък какъв предпазител си направих за съединителя....а бе ще правя тема май...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Тава под двигателя - как да си направим

                          Вижте аз каква тава измаисторих само за 2-3 часа.Ламарината е алуминиева но е много здрава наложи се с горелка да я огъвам защото не подаваше.Доне си ми я един приятел от белкантото
                          мисля че е 4 мм
                          ето и захващането с ламаринки не съм пробивал рамката нито заварки.



                          Последно редактирано от Жоро Донечки; 17-02-09, 19:30. Причина: извинение за големината на снимките но не съм много на ясно как се смаляват
                          0888 074 049

                          Коментар


                          • #14
                            До: Тава под двигателя - как да си направим

                            Ето и размерите на шаблона:







                            Така като се замислям , може би наистина ще е по-добре дебелината на ламарината да е 4мм.Та може да вземем един лист и да си го разделим(аз бих взел половината-1кв.м.).Мисля , че беше около 200лв и знам къде има.
                            Нека все пак Жоро Нешев да погледне какви парчетии има-в краен случай ще я правя от тройка,като на самото дъно(26х22см) ще я сложа двойна.
                            Последно редактирано от ЕМО; 17-02-09, 18:35. Причина: допълване
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #15
                              До: Тава под двигателя - как да си направим

                              Проверих. За съжаление алуминий няма за голямото парче. На по малки може и да се събере толкова. Ама цяло нямам. Имам алпака /неръждавейка/ 1,5 и 5 мм толчави листи. Едното май е тъничко а другото ще ти направи мотора двапъти по-тежък. Ако прецениш че става твои са.
                              0888932647

                              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X