Здравейте колеги, след като се разделих с кТм-а реших че трябва да ми е по гадно и взех едно Хъски модел ТЕ610.
Мотора го взех от приятел и естествено че има за правене неща, инак нямаше да се хвана
.
Мотора е уникална машина с доста екстри но е претърпял неправилна поддръжка и от това е пострадал естествено. Като начало му отворих двигателя, защото дойде при мен за смяна на ангренажна верига която беше скъсана, от малкия обтегач. Това се е случило защото не е бил за този модел и отделно изобщо не си е вършил работата и в крайна сметка е станала белята.
Верига и обтегач намерих от колега от форума, благодарности за което но се оказа че веригата е с друга стъпка и не става при мен, обтегача с малко преправка стана за сега. Верига в крайна сметка поръчах от Гърция и дойде миналият ден.
Но да се върна на машината, вчера в събота, се хванах и с моя приятел Данчо свалихме двигателя. При отваряне на капака на клапаните видяхме масло пълно със стружки което веднага ни накара да сцепим целия двигател.
Отворихме го и кашата беше пълна, маслото го източих и беше точно като боза с много метални частици. Гарнитурите на доста места бяха скъсани или изобщо липсваха и имаше много силикон, ама много....имаше дори по пружините и тарелките на клапаните
. Парчета от него в маслото, по стеблата на клапаните и още на 100 места където не трябва
.
Всичко изчистихме до метал, а където може и до блясък. Намерихме луфтове в лагерите на разпределителният вал, ще ги сменим естествено. Буталото макар и ново беше затворило масленият сегмент, което не беше добре. Кобилиците имаха страхотен луфт който с едно почистване и реглаж изчезна.
Скоростите изглеждат идеални, няма счупени зъбаци или износени с паднала циментация. Ама по тях имаше грес
вместо масло. Е сега вече няма нищо след като изчистихме всичко. Почистихме целия силикон, където може ще направя нови гарнитури, ако не може ще режа от клингерит.
В понеделник вторник ще звъня в МЛ Рейсинг чух че там има пълен комплект, но да видим.
Обаче на всичко хубаво трябва да има малко шит
Счупи се шпилката която държи турбинното колело на водната помпа, явно мотор е каран с повече вода от колкото антифриз, което е било пагубно и самата шпилка беше тотално изгнила...
Понеже нямам снимка ще дам адрес от Ибей на което може да се види за какво говоря
Надявам се админите да не ме порежат
http://www.ebay.co.uk/itm/2007-Husqv...item45fe179917
Лошото е че водната помпа е част от разпределителният вал. И в тая връзка търся кадърен стругар в СОФИЯ който може да ми направи една дупка с резба в която или да навия шпилка или да му навие резба и да стягам колелото с малко болтче.
Другото за което търся помощ е от какво да си направя гарнитурите. От картон (не знам каква е технологията), Клингерит и там не ми е ясно на колко мм трябва да е дебел и дали става за главата. Чух че имало хора в София които режат по отпечатък от главата ама не намирам инфо.
Та това е :
Стругар и Гарнитури
Снимки ще има скоро, нали идва зима все пак и трябва да чоплим нещо....
П.С Благодарение на колегата gcho.v.s. Хъски си има манивела и още някой екстри, надявам се.
Мотора го взех от приятел и естествено че има за правене неща, инак нямаше да се хвана

Мотора е уникална машина с доста екстри но е претърпял неправилна поддръжка и от това е пострадал естествено. Като начало му отворих двигателя, защото дойде при мен за смяна на ангренажна верига която беше скъсана, от малкия обтегач. Това се е случило защото не е бил за този модел и отделно изобщо не си е вършил работата и в крайна сметка е станала белята.
Верига и обтегач намерих от колега от форума, благодарности за което но се оказа че веригата е с друга стъпка и не става при мен, обтегача с малко преправка стана за сега. Верига в крайна сметка поръчах от Гърция и дойде миналият ден.
Но да се върна на машината, вчера в събота, се хванах и с моя приятел Данчо свалихме двигателя. При отваряне на капака на клапаните видяхме масло пълно със стружки което веднага ни накара да сцепим целия двигател.
Отворихме го и кашата беше пълна, маслото го източих и беше точно като боза с много метални частици. Гарнитурите на доста места бяха скъсани или изобщо липсваха и имаше много силикон, ама много....имаше дори по пружините и тарелките на клапаните


Всичко изчистихме до метал, а където може и до блясък. Намерихме луфтове в лагерите на разпределителният вал, ще ги сменим естествено. Буталото макар и ново беше затворило масленият сегмент, което не беше добре. Кобилиците имаха страхотен луфт който с едно почистване и реглаж изчезна.
Скоростите изглеждат идеални, няма счупени зъбаци или износени с паднала циментация. Ама по тях имаше грес

В понеделник вторник ще звъня в МЛ Рейсинг чух че там има пълен комплект, но да видим.
Обаче на всичко хубаво трябва да има малко шит

Понеже нямам снимка ще дам адрес от Ибей на което може да се види за какво говоря
Надявам се админите да не ме порежат

http://www.ebay.co.uk/itm/2007-Husqv...item45fe179917
Лошото е че водната помпа е част от разпределителният вал. И в тая връзка търся кадърен стругар в СОФИЯ който може да ми направи една дупка с резба в която или да навия шпилка или да му навие резба и да стягам колелото с малко болтче.
Другото за което търся помощ е от какво да си направя гарнитурите. От картон (не знам каква е технологията), Клингерит и там не ми е ясно на колко мм трябва да е дебел и дали става за главата. Чух че имало хора в София които режат по отпечатък от главата ама не намирам инфо.
Та това е :
Стругар и Гарнитури
Снимки ще има скоро, нали идва зима все пак и трябва да чоплим нещо....

П.С Благодарение на колегата gcho.v.s. Хъски си има манивела и още някой екстри, надявам се.
Коментар