Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зацепване на 4т мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Зацепване на 4т мотор

    Здравейте колеги, имам следния проблем. XR-a ми харчеше доста масло, за около 120-140 км падаше на минимум, затова реших да му сменя гумички на клапани и сЕгменти. Свалих двигателя от рамката и след като ми пристигнаха частите от ebay извиках един приятел, който е вещ, както се казва, разбирач. Клапаните ги паснаха в един сервиз, и той започна да сглобява двг. На следващия ден аз си монтирах всичко, и нямах търпение да го запаля но уви не иска... на другия ден го извиках пак да види какво е станало. Наново свалихме капака на клапаните, и презацепи на белезите, реглажи на клапаните, но единят белег на разпределителния вал застава малко по на горе с полОвин зъб.Всичко гледахме от manual-a,как трябва да е. И пак бутане и ритане и само припуква и не иска да заработи и мИрише много странно от ауспуха. Какво може да сме объркали. Помагайте че направо ми идва да си сложа въжето, когато моторЪТ ми не работи. Възможно ли е да е нещо от токовете, но пък искра хвърля. Кажете ако има някакви тънкости по зацепване на белези ,реглаж на клапани ,слагане на сЕгменти ......просто не знам

  • #2
    Зацепване на 4т мотор

    Нагласяш белега на коляновия вял на ГМТ,нагласяш разпределителния вал с гърбиците надолу ,защото най-вероятно си го сложил обратно,нагласяш белезите на колелото и си готов.Това,че белезите идват леко изместени не е проблем,получава се на всички,по важно е гърбиците при зацепване да са надолу .
    Стефан Дянков

    Коментар


    • #3
      До: XR мания - 400/440сс

      Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
      Нагласяш белега на коляновия вял на ГМТ,нагласяш разпределителния вал с гърбиците надолу ,защото най-вероятно си го сложил обратно,нагласяш белезите на колелото и си готов.Това,че белезите идват леко изместени не е проблем,получава се на всички,по важно е гърбиците при зацепване да са надолу .
      Разпределителният вал няма никакво значение дали се слага с гърбиците надолу или нагоре. Явно въобще не ти е ясен принципа на деиствие на газоразпределителния механизъм. Надолу се слага , за да се монтира капака на клапаните по-лесно,иначе ще се натискат пружините.Белезите идват изместени ,когато ти е разтегната ангренажната верига-да не забравяме че говорим за Хонда .Някога слагал ли си чисто нова верига?
      Последно редактирано от pe6o74; 28-10-09, 23:55.

      Коментар


      • #4
        До: XR мания - 400/440сс

        Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
        Разпределителният вал няма никакво значение дали се слага с гърбиците надолу или нагоре. Явно въобще не ти е ясен принципа на деиствие на газоразпределителния механизъм. Надолу се слага , за да се монтира капака на клапаните по-лесно,иначе ще се натискат пружините.Белезите идват изместени ,когато ти е разтегната ангренажната верига-да не забравяме че говорим за Хонда .Някога слагал ли си чисто нова верига?
        Пешо,критикуваш един от най-технически грамотните хора във форума.За да го напише така , явно Стефан е имал нещо в предвид което е било прекалено дълго за писане и за това не го е написал.Не съм му адвокат,но в момента се излагаш яко(не че не си прав,но все пак тона...)!
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #5
          До: XR400R не иска да запали

          Първоначално публикуван от va4 Преглед на мнение
          Здравейте колеги, имам следния проблем. XR-a ми харчеше доста масло, за около 120-140 км падаше на минимум, затова реших да му сменя гумички на клапани и сЕгменти. Свалих двигателя от рамката и след като ми пристигнаха частите от ebay извиках един приятел, който е вещ, както се казва, разбирач. Клапаните ги паснаха в един сервиз, и той започна да сглобява двг. На следващия ден аз си монтирах всичко, и нямах търпение да го запаля но уви не иска... на другия ден го извиках пак да види какво е станало. Наново свалихме капака на клапаните, и презацепи на белезите, реглажи на клапаните, но единят белег на разпределителния вал застава малко по на горе с полОвин зъб.Всичко гледахме от manual-a,как трябва да е. И пак бутане и ритане и само припуква и не иска да заработи и мИрише много странно от ауспуха. Какво може да сме объркали. Помагайте че направо ми идва да си сложа въжето, когато моторЪТ ми не работи. Възможно ли е да е нещо от токовете, но пък искра хвърля. Кажете ако има някакви тънкости по зацепване на белези ,реглаж на клапани ,слагане на сЕгменти ......просто не знам
          Сигурно е мн. натегнат клапана на декомпресора.

          Коментар


          • #6
            До: XR мания - 400/440сс

            Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
            .Някога слагал ли си чисто нова верига?
            И аз се включвам , заради лъхащото високомерие , което е недопустимо тук мисля...... Слагал съм нова верига неведнъж и дваж и представи си белезите бягат винаги с по няколко милиметра и то не само на хонда. Причината е вероятно в това , че новата верига и зъбците са предвидени заводски да улегнат едно с друго с времето. Разликата пък от нова , до износена , но работеща верига е почти цял сантиметър. Някаква разлика в работата на двигателя се наблюдава обаче при по-голямо от половин зъб изместване на ъгъла на зацепване. А на Ямаха WR и YZ например в това им е част от разликите.


            Разковничето на проблема на колегата va4 според мен ще се окаже в причината за странната миризма от ауспуха. Аз бих го посъветвал при опит за палене да пръсне във въздушната кутия стартов спрей или такъв за чистене на карбуратори. Ако запали сравнително нормално и може да се поддържа работата с последващо пръскане на спрей , трябва да се гледа карбуратора и горивопроводите.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #7
              До: XR мания - 400/440сс

              Лично ми се е случвало да попадне нещо между клапана и леглото, което придържа клапана леко отворен и няма палене, само припукване от време на време, точно както ти го описваш.
              Миризмата е на сурова горивна смес.
              Но ти казваш, че си ги свалял, припасвал и всичко събрано на ново, едва ли ще има нещо, което да е останало завряно там.
              Ако не се оправи отивате на сваляне на главата и оглед на клапани и легла.
              Лека разлика на белезите е нормално. С половин зъб разлика трябва да запали и да работи нормално. Но за нова верига половин зъб ми се трува множко. Стара и разтегната може и повече от половин да дойде, но пак си работи.

              п.п. Пешо,
              лошо няма да споделиш опит. Но не е това начина!
              Най-велик, най-можещ и най-разбиращ няма! Човек се учи до като е жив. И ти не правиш изключение.
              Уважавай хората и мнението им, за да те уважават и те.
              А тия пичове тука определено заслужават уважение.

              Спорен ден
              Последно редактирано от Жоро Донечки; 29-10-09, 09:02.

              Коментар


              • #8
                До: XR мания - 400/440сс

                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                Разпределителният вал няма никакво значение дали се слага с гърбиците надолу или нагоре. Явно въобще не ти е ясен принципа на деиствие на газоразпределителния механизъм. Надолу се слага , за да се монтира капака на клапаните по-лесно,иначе ще се натискат пружините.Белезите идват изместени ,когато ти е разтегната ангренажната верига-да не забравяме че говорим за Хонда .Някога слагал ли си чисто нова верига?
                Нестига че си написал абсолютни глупости ами и с рогата напред.Като прецакаш няколко комплекта клапани ще се научиш
                на сушата и град помага

                Коментар


                • #9
                  До: XR мания - 400/440сс

                  Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                  .Някога слагал ли си чисто нова верига?
                  Не някога,цял живот слагам вериги и ангренажни ремъци,нямаш си представа колко много,ама наистина си нямаш представа,толкова много,че дори нямам нужда вече от белези. Чудя се дали да ти обяснявам сега,че когато буталото е в ГМТ в такт сгъстяване се подава искра,след което се запалва сместа и буталото тръгва надолу ,двата клапана са затворени в тоз момент,след това буталото тръгва нагоре,отваря се изпускателен клапан,чисти се цилиндъра,затваря се изпускателния,в момента на тръгване на буталото надолу се отваря всмукателния клапан ,пълни се със горивна смес,когато е долу буталото всмукателния клапан се затваря и започва такт сгъстяване....горе-долу така работи 4 тактовия двигател, сега ти като си толкова вещ по въпроса със зацепванията на "новите" вериги ,би трябвало сам да се сетиш накъде трябва да са насочени гърбиците на вала когато се подава искрата............. И не забравяй,че това е Хонда
                  Стефан Дянков

                  Коментар


                  • #10
                    До: XR мания - 400/440сс

                    Сега обяснявам на :Емо,двамата Жоровци,Дискуса и специално за Робокоп. Има една наука и тя се казва МАТЕМАТИКА. Та според математиката 360 : 2 = 180 .Ако малко си напрегнете мозъците ще се сетите ,че говоря за ъглови градуси. Разпределителният вал се върти със скорост два пъти по-малка от скороста на коляновия. За един оборот на коляновия вал(360 градуса),разпределителният извършва половин оборот(180 градуса). Това означава,че ако направим на белег маховика(ГМТ или както на него е написана буквата Т) и зацепим разпределителния с гърбиците надолу,то след като превартим маховика с един оборот(завартим на 360 градуса) и заветната буква Т се покаже отново на хоризонта , разпределителнят вал ще е направил половин оборот и ще се е завъртял с гърбиците нагоре. Драги ми Дискусе : искра се подава на всеки оборот малко преди ГМТ.Но 4 -тактовият двигател се нуждае от 2 оборота(или казано 4 такта) за да изварши един работен такт -в случая е третият такт. А при тези 2 оборота искрата цъка 2 пъти:в края на втория и в края на четвъртия такт. От тези две цъквания само първото е полезното-именно в този такт ти зацепваш.Второто цъкане се извършва в края на последния,четвърти такт(продухване)-където аз зацепвам толкова "нелогично" разпределителния вал с краката нагоре. Робокопе не се бой,клапаните са още здрави и прави. Извинения не очаквам.
                    Когато Математиката говори и боговете мълчат !!!

                    Коментар


                    • #11
                      До: XR мания - 400/440сс

                      Когато буквата Т съвпадне с белега на капака и подравним белезите на ангренажното колело по главата,разпределителният вал може да беде поставен по два начина-с гърбиците на горе и съответно на долу(което е правилния начин).Може би не знаеш че при този модел на Хонда когато гърбиците са надолу клапаните са затворени,понеже кобилиците са на капака на главата.
                      Последно редактирано от robocop; 30-10-09, 05:58.
                      на сушата и град помага

                      Коментар


                      • #12
                        До: XR мания - 400/440сс

                        Здравейте благодаря за всичките мнения аз ги уважавам,но сега искам да прекратя спора на някой,и да кажа точно какъв беше проблема.Извиках друг майстор,след около 20-тина мин.мислене и гледане установи че липсва щтифта на автоматичния декомпресор който седи в малката дупчица под него,и при слагането той се натиска на долу и се завърта декомпресора, докато щтифта зацъква по някакъв начин в него.След това мотора запали без никакви проблеми,заработи пуши около 5-мин. после изчисти.Този проблем се получи защото един разсглобява,после двама други сглобяват вместо него, и се чудят това къде се слага.

                        Коментар


                        • #13
                          До: XR мания - 400/440сс

                          Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                          . Извинения не очаквам.
                          Не виждам ,кой и по каква причина трябва да ти се извинява на теб,щом си такъв капацитет и МАТЕМАТИК прави си ги нещата както си знаеш,човека попита ,аз му отговорих,с теб нямам какво да обсъждам,нито да ти давам обяснения,защото нито съм те виждал,нито съм те чувал.
                          Ти ако влизаш във форума да се доказваш сам на себе си,колко си велик и да водиш кървави спорове,аз влизам тук за развлечение и удоволствие,тъй че търси някой друг
                          Стефан Дянков

                          Коментар


                          • #14
                            До: XR мания - 400/440сс

                            Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                            (не че не си прав,но все пак тона...)!
                            Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                            И аз се включвам , заради лъхащото високомерие , което е недопустимо тук мисля......
                            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение

                            п.п. Пешо,
                            лошо няма да споделиш опит. Но не е това начина!
                            Най-велик, най-можещ и най-разбиращ няма! Човек се учи до като е жив. И ти не правиш изключение.
                            Уважавай хората и мнението им, за да те уважават и те.
                            А тия пичове тука определено заслужават уважение.
                            Виждам ,че си писал в три през нощта , но все пак докато четеш недей да спиш!Ставаше дума за нещо много просто-УВАЖЕНИЕ!!! Никой от пишещите тук не взима пари-всички го правят от добро желание и от стремеж да помогнат.Независимо от това дали са прави или не , те заслужават УВАЖЕНИЕ за труда си и за желанието да помогнат на колега в беда.Ако грешат винаги има кой да ги поправи за да не стане беля. Мисля , че си сбъркал форума-тук си помагаме , а не си ги мерим.Та пак си помисли кой трябва да се извинява!
                            ПП.Понякога в техниката освен математика има и нещо друго-как да стане по-удобно,по-лесно и с по-малък разход(или както го пишат по дебелите книги,които виждам че обичаш-технологичност).Също така понякога е прекалено дълго да се обяснява и караме накратко.Не се хващай за всяка дума.
                            Приятен ден!
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #15
                              До: XR мания - 400/440сс

                              Емо не знаех ,че форума има работно време. Вчера писах в три през ноща,защото затварях двигателя на един ВР. Преди малко го качих и запалих.Утре един приятел ще може да дойде на закриването-за това беше зора.Един съвет от мен- не прави от мухата слон ! Не мога да разбера как тук няколко човека можете да казвате на черното - бяло ,или сиво.Не считам с това,че казвайки ИСТИНИ да съм показал неуважение,надменност и всичките други неща там.Просто поправих едно грешно твърдение на Дискуса-за положението на разпределителния вал.Всеки греши-аз също.Но когато аз допусна грешка си признавам или поне замълчавам.При него обаче не е така. В старанието си да ме "светне" колко съм неразбиращ той допусна втора грешка-за момента на подаването на искрата.Междувременно се появи и един "разбирач"- Робокоп,който пък изобщо не е в час.Робокопе сменил съм доста хр-и 400,знам за какво става въпрос."Абсолютните глупости" -така ти нарече моите думи.Обясних повторно и по-задълбочено,но ефекта беше нулев.Ти пак си пееш твоята фалшива песен. Сега ,понеже с думи явно не се разбираме,специално за теб а и за останалите най-отговрно обявявам: Казвам се Петър,от Карлово съм.тел:0887869589.Предлагам на всеки ,който се съмнява в твърдението ми за положението на разпределителния вал-зацепване с краката нагоре, да се метне на мотора си и да дойде в гаража ми.Тук на живо ще покажа на моя мотор как става това. Ако моторът ми сплете червата или откаже да запали или не работи както трябва-давам подарък мпс по избор от гаража ми( в момента са над 10 броя ,минимална себестойност на 1 брой-2 000 лв.).Ако обаче всичко му е ок -оставяте си мотора и ви изпращам на гарата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X