Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хлабина между цилиндър и бутало

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Хлабина между цилиндър и бутало

    Майстора ми е познат, принципно ремонтира коли, не мотори. Той искаше да сложа директно бутало и да не усложнявам нещата, но аз реших, че ако се прави, трябва да стане като хората. Затова взех цилиндъра и буталото при мен, за да си търся части и да оправя цилиндъра. Вярно е, че не разбирам затова се обръщам за помощ от вас, не виждам нищо лошо в това. Що се отнася до техническата литература, тя най-често е на английски, а аз не знам английски език...

    Коментар


    • #32
      От: Хлабина между цилиндър и бутало

      Чети пост 14! На български е.
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #33
        От: Хлабина между цилиндър и бутало

        Първоначално публикуван от basko3 Преглед на мнение
        С една дума да не го мъча много. Аз мисля като го събере майстора, първо да поработи 5 мин после да почине после още малко и така да поработи около 30 мин на празен ход. След това мисля да го покарам малко но само на ниски обороти и малко по малко да му увеличавам гаста, но без да я подавам много рязко и без да я задържам на макс само с ''припомпване'' ще я давам до край. А отностно буталото последно да взимам ли 66,36 мм бутало и да го слагам без шлайф или първо да шлайфам цилиндъра ?
        Взимаш бутало 66.36 и го носиш на твоя майстор да прецени какво да прави. Така по преразказ без картинки , моето мнение е , че трябва само леко да се хонингова , има и ръчни приспособления за тази цел , размера на цилиндъра ще се запази почти същия.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #34
          От: Хлабина между цилиндър и бутало

          Колеги, снимах цилиндъра, сега ще кача снимките, за да видите как изглежда.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0013.jpg
Прегледи:1
Размер:48.8 КБ
ID:5711038

          Не знам защо, но останалите снимки не ми дава да ги кача. http://basko3.snimka.bg/hobby/cilind-r.906391.36829289 ето линк към останалите.
          Цилиндъра е много леко надран, снимал съм го къде е, майстора каза, че няма да има проблем с това.
          Накрая съм снимал 2 те клапи, мислех, че не работят, но сега като се загледах работят, само, че имат нагар доста. Ако някой знае как мога да си сваля за да ги почистя ?

          Коментар


          • #35
            От: Хлабина между цилиндър и бутало

            За мен най-добрия вариант е буталото с размер 66.36 мм. и един шлайф на цилиндъра(щом вече не е с никасил а с чугунова риза)по новото бутало.След шлайфа за всеки случей преди да го събереш наложи единия бутален пръстен в цилиндъра и погледни какъв ключ прави.Ключа трябва да е едно бръснарско ножче.Успех!

            Коментар


            • #36
              От: Хлабина между цилиндър и бутало

              Първоначално публикуван от GAZ_UAZ Преглед на мнение
              За мен най-добрия вариант е буталото с размер 66.36 мм. и един шлайф на цилиндъра(щом вече не е с никасил а с чугунова риза)по новото бутало.След шлайфа за всеки случей преди да го събереш наложи единия бутален пръстен в цилиндъра и погледни какъв ключ прави.Ключа трябва да е едно бръснарско ножче.Успех!
              Колега, пратих цилиндъра и буталото направо до Стара Загора. Един мой приятел ги закара в магазин, човека е мерил и е казал, че 66,36 мм. бутало влиза идеално в моя цилиндър. Казал е, че няма нужда от шлайф и т.н. Само дето оригиналното бутало на моя мотор почва от 67,40 мм., а ризата е с размер 66,42. Затова преди са сложили бутало от по-нова година мотор от 92-04 г. го дават това бутало, и това бутало, което купих е за по-нов модел от моя. Моя мотор е 91 г. Буталата били еднакви със единствената разлика в размера и в това, че новото бутало е черно на цвят било с някво тефлоново покритие. Надявам се да няма проблем и мотора да се оправи. Взех и и ново иглено лагерче за буталния болт. А гарнитурите ми ги изработиха по моите старите за 20 лв двете за цилиндър и за глава.

              Коментар


              • #37
                От: Хлабина между цилиндър и бутало

                Колеги, мотора е събран, сложено е бутало с размер 66,36 милиметра, шлайф не е правен, нито ново хонинг покритие (майстора не пожела да го закарам за хонинг... дано не съжалявам след време за това). Мотора запали от 5-6 ритане, поработи 30-тина мин на празен ход, като го гасих пред 10 тина мин за да не прегрее. Карах го около 10-15 километра без никаква гас почти, сега вече го карам някъде до влизане в оборот и максимум 1 секунда след това сменям предавката, изгорил съм около 10-15 литра бензин, слагам по 30 милилитра масло на литър бензин. Маслото ми е на моторекс пълна синтетика около 33 лв. струва (надявам се, че е достатъчно добро). Взех и нова свещ, но не съм я сложил още свеща е NGK топлинното число е 9 (по каталог е, дано да е правилната, че старата е някаква от 4-5 лв и не знам дали не спъва мотора). Въпроса ми е колко литра още да го карам без да му давам пълна гас и колко литра още да му слагам по 30 милилитра масло в бензина ?

                Коментар


                • #38
                  От: Хлабина между цилиндър и бутало

                  За хонинга, редно е да се направи! Дали ще съжаляваш... времето ще покаже. Относно разработката, тя трае поне 2500-3000 км! Принципа е колкото повече,по добре!
                  ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                  Коментар


                  • #39
                    От: Хлабина между цилиндър и бутало

                    2500-3000 километра за чист крос ? Може би съм в грешка, но това не е ли прекалено много за такъв тип мотор ?

                    Коментар


                    • #40
                      От: Хлабина между цилиндър и бутало

                      Може и без разработка да се кара, ама е по добре да го пазиш в началото! Ти доколкото разбрах не си шлайфал нищо ,значи си с нови сегменти само,цялата идея на разработката е когато има нещо ново в мотора да се пази от прегряване за да не затегне и да направи беля! Покарай го известно време по леко и после как си знаеш... в студено време най добре се разработва !
                      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                      Коментар


                      • #41
                        От: Хлабина между цилиндър и бутало

                        Не колега, смених бутало със сегменти бутален болт и иглен лагер на мотора. Цилиндъра ми имаше леко износване около 0,06 милиметра тоест в горната част цилиндъра беше 66,42 милиметра, а в средата беше 66,48 милиметра, реших да не го шлайфам, защото нямаше да намеря подходящо бутало за след шлайфа. Затова сложих директно бутало 66,36 милиметра с някакво тефлоново покритие буталото е на Prox 200 лв. го взех. За разработката ми казаха да давам газ, но да не подавам и задържам всичката гас, това ми е ясно, въпроса ми беше колко литра бензин да го разработвам, т.е. още колко време да слагам по 30 милилитра масло на литър бензин.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Хлабина между цилиндър и бутало

                          Един резервоар би трябвало да е достатъчно, а ти си изгорил вече два Поне аз така съм процедирал с мойте си цвайки и не съм имал проблеми. Още повече че и моторекса е достатъчно хубаво масло.
                          Иван Маринов
                          Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                          ЕНДУРО ВАРНА

                          Коментар


                          • #43
                            От: Хлабина между цилиндър и бутало

                            Разработката на сигментите е около 500 км., но като имаме в предвид, че цилиндъра не е пипаможе и по-малко...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Хлабина между цилиндър и бутало

                              Е аз съм минал може би 80-100 км, значи да намаля маслото малко? Примерно по 25 милилитра? Страх ме е да сложа новата свещ, заради маслото чудя се дали няма да се повреди още повече,че не давам много газ защото е в разработка, вие как мислите мога ли да прецакам свеща заради повечето масло в бензина?

                              Коментар


                              • #45
                                От: Хлабина между цилиндър и бутало

                                Със чугунена втулка ли е цилиндъра или с никасил
                                0888 074 049

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X