Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мазане в двигателя при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Re: Мазане в двигателя при спускане?

    Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
    Аз не ти давам пример с каране в гората, давам ти пример да си на асфалта да речем и да си се засилил с 100км и връщаш газта да намаляваш без да ползваш спирачка....
    Точно затова няма разлика дали ще се спускаш.... но производителя за това положение не ти е написал препоръка Значи ако се доверим на производителя и кажем, че можеш да минеш 300м без да подаваш газ то значи, че за това разстояние не би трябвало да имаш проблем.
    Ако слушаш обаче Мотор мен ще ти се наложи да припомваш на всеки две секунди газта. Ако не знаеш как се брой времето да ти кажа 1001=1сек 1002=2сек........
    Да те питам: излязъл си да се возиш, да мислиш дали ти се смазва достатъчно мотора при дадено спускане, дали напомпа достатъчно пъти за даденото спускане...

    Карай си мотора и не си отвличай вниманието с глупости. Опитах се да обясня, че повечето време от карането оборотите на двигателя са много по високи от нивото на което трябва да е отворен шибъра за да влиза повече масло... пък за това време никой нищо не споменава
    Я ако обичаш ми покажи къде съм написал , че трябва да припомпва на всеки две секунди газта. Нещо много почна да ги извърташ нещата , та да се измъкнеш от неловкото положение. И да те попитам: Какъв опит имаш с 2-тактови мотори и каква марка, та даваш експертно мнение?
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #62
      От: Мазане в двигателя при спускане?

      Ха! току що разбрах как се брой времето: "1001", "1002" и т.н.

      Благодаря за което ;-)

      А нас на времето като ни учеха на военната подготовка (и в казармата) да хвърляме гранати ни караха да броим "двадесет_и едно", "двадесет_и_две" и т.н.

      Стига толкова с лирическото отклонене :-)

      Аз от отдавна не съм карал цвайка, но се сещам само за няколко случая да ми запече/затегне 2Т двигател заради лошо мазане и то все на пълна газ и никога на спускане. По онова време нямах пари за бензин и си мислех, че правя икономия като върна газта на спускане. Тогава нямаше форуми, интернет и други източници дето да ме осветлят по темата, а моторите дето карах все бяха втора ръка - без упътване за употреба.

      Интересното е че цвайката като затегне от прегряване (лошо мазане заради обеднена смес) обикновенно и блокира задната гума (говорим за мотори все пак :-) ) Тогава (пак според моя опит) просто и трябват 5 минути да се охлади и после си работи все едно нищо не е било.

      Това разбира се е според моя опит със Соц. машини като Балкан, ИЖ и МЗ.

      П.С.
      Аз разбира се, тези модерните въобще не ги разбирам, от как навлязоха те, аз все 4 тактови карам, но дори и да ми попадне такъв пак по старму ще си го карам. Не ми давайте 2Т моторите си да ги карам че току виж съм ги прецакал.

      П.С. 2
      А само за провокацията да попитам как стои въпроса с 2Т скутерите които са с вариатор. Сетих се че аз и такова съм карал за кратко. Там какво се случва като върнеш газта? Щото аз съм спускал в продължение на сумати време с върната газ (Пещерата Леденика - Враца около 12 Км) и на нещото (скутера) нищо му нямаше въпреки че си "работеше" на пълни обороти дето се вика, без газ, щото няма как да го изключиш от скорост. Няма фрай лауф и въпреки всичко нищо му нямаше.
      Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
      Honda Varadero XL1000 SD03 2011

      Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

      Коментар


      • #63
        От: Мазане в двигателя при спускане?

        Скутерът е винаги на свободна докато не го запалиш , подадеш газ до необходимите обороти да се завърти от ремъка центробежния съединител и да почне да се върти задната гума . По обратния ред нещата не се получават , така че няма как да развъртиш двигателя колкото и да се спускаш . За да се получат тези "пълни обороти" (които изобщо не са пълни ) при върната до край газ вариантът е само един : Да го засилиш доста и да го изключиш от контакт . При това положение за кратко двигателят наистина остава " на скорост " и след малко си преминава на свободна . Нещо си се объркал .

        Коментар


        • #64
          От: Мазане в двигателя при спускане?

          Ами хора, човека кара кросов мотор, и е хубаво, че е решил да го кара както трябва. Ще ме извинявате, ама това да се спори с книжката на производителя и да се дават инатливи ганьовски съвети е неправилно. Та тоя кросов мотор е като състезателна кола, ама от истинските, дето трябва малко от малко да отбираш от техника.

          Какво го сравнявате с шосейни мотори /да не говорим за трабант и варбург.../, които повече от 5-6к оборота нямат сили да вдигнат /и то на издихание/...именно затова соц машините затягат при продължителна ръчка, просто не са настроени за тях- това им е неблагоприятния режим на работа.

          Това чудо прави 8000++ оборота и е настроено да върви във високите обороти. От което следва, че тоя мотор работи неустойчиво при ниски обороти /по-точно при максимално затворен шибър на карбуратора/. Сега си представете на спускане двигателя да се развърти с 5-7к оборота продължително време в най-неблагоприятния за него режим.

          Що се отнася до въпроса в заглавието- тези машини не са предвидени да се карат в гората, а на писта, където условията са съвсем различни. И все пак от много глава не боли.

          Коментар


          • #65
            От: Re: Мазане в двигателя при спускане?

            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
            Я ако обичаш ми покажи къде съм написал , че трябва да припомпва на всеки две секунди газта. Нещо много почна да ги извърташ нещата , та да се измъкнеш от неловкото положение. И да те попитам: Какъв опит имаш с 2-тактови мотори и каква марка, та даваш експертно мнение?
            Не си го написал, просто започна да даваш експертно мнение и твърдиш, че от моето писане колегата ще си счупи мотора. Затова да си затвърдиш мнението ще се наложи да подава газ на 2 сек. за да има 1000% сигурност.
            Първия 2Т си го купих когато бях на 9 то тогава и нямаше 4Т в БГ или поне аз не съм виждал. Маршрут по който съм затягал 2Т Нови Искър с. Батулия. Винаги е затягал от зор и никога от спускане без газ. А по този маршрут има няколко спускания които са по 1км приблизително всяко едно да не кажа и по повече. Така, че бъди сигурен, че съм имал достатъчно 2Т за да имам опит с тях.
            EXC TPI 2019

            Коментар


            • #66
              От: Мазане в двигателя при спускане?

              Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
              Скутерът е винаги на свободна докато не го запалиш , подадеш газ до необходимите обороти да се завърти от ремъка центробежния съединител и да почне да се върти задната гума . По обратния ред нещата не се получават , така че няма как да развъртиш двигателя колкото и да се спускаш . За да се получат тези "пълни обороти" (които изобщо не са пълни ) при върната до край газ вариантът е само един : Да го засилиш доста и да го изключиш от контакт . При това положение за кратко двигателят наистина остава " на скорост " и след малко си преминава на свободна . Нещо си се объркал .
              Когато имаме центробежен съединител то той е зацепен според настройките. В случая за настройки се ползват различни пружини, няма "кратко време" има само обороти.
              На скутер Х започва да зацепва на 1500об/м и на 2000об/м да кажем е зацепил на 100% и няма никакво приплъзване. Та като го засилиш този скутер до 6000об/м и върнеш газта, скутера ще спира на скорост докато оборотите не станат 2000об/м.
              EXC TPI 2019

              Коментар


              • #67
                От: Мазане в двигателя при спускане?

                И като казвате "затегна" и се строши, ще каже ли някой коя част първо се троши от "затягането", основния лагер на биелата или буталото в цилиндъра ? А дали тези моторетки които затятат по нагорнището са разработени както трябва ?? Според мен мотор който е затегнал не е разработен, няма достътъчно хлабина, буталото се раздува повече и затяга, или пък другата крайност-прекалено много хлабина при която буталото хлопа и в следващ момент троши пола или сигмент който се заклинва и, другото го знаем.........но и в двата варианта след душманско каране, а иначе признаците от прегряването ги знаем и сме ги виждали - посинели сигменти.....

                Коментар


                • #68
                  От: Re: Мазане в двигателя при спускане?

                  Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                  Не си го написал, просто започна да даваш експертно мнение и твърдиш, че от моето писане колегата ще си счупи мотора. Затова да си затвърдиш мнението ще се наложи да подава газ на 2 сек. за да има 1000% сигурност.
                  Първия 2Т си го купих когато бях на 9 то тогава и нямаше 4Т в БГ или поне аз не съм виждал. Маршрут по който съм затягал 2Т Нови Искър с. Батулия. Винаги е затягал от зор и никога от спускане без газ. А по този маршрут има няколко спускания които са по 1км приблизително всяко едно да не кажа и по повече. Така, че бъди сигурен, че съм имал достатъчно 2Т за да имам опит с тях.
                  Никой не е казал, че мотора задължително трябва да затегне , казали сме , че ще има последствия като преждевременно износване , загуба на компресия , луфтове. И мотора затяга на зор заради грешно настроена горивна смес , допринасяща за повишена температура и липса на смазване. Сега остава да ми кажеш каква ще е горивната смес при затворила игла и развъртян от гумата двигател до 5-6000 оборота. И да те питам: От какво се охлажда буталото на 2-тактовия двигател?
                  И правете разлика между никасил и чугунена риза.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #69
                    От: Мазане в двигателя при спускане?

                    Цвайката затяга от зор, обикновено при недобре загрял двг, когато се кара с пълна газ продължително време, тогава буталото се разширява по-бързо от цилиндъра и... Като четете по книжките - прочетете, че не е препоръчително газта да се държи отворена докрай за дълги периоди. А за спускането без газ въпроса е ясен - винаги се подава газ през известно време, аз лично на всеки няколко секунди го резвам... Но всеки може да си кара, си иска...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Мазане в двигателя при спускане?

                      Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                      ...Какво го сравнявате с шосейни мотори /да не говорим за трабант и варбург.../, които повече от 5-6к оборота нямат сили да вдигнат /и то на издихание/...
                      Колегата даде много хубав пример (във вид на гатанка) с тези соц. возила , разбира се тези които не са ги виждали (включително и някой и друг дървен философ) няма да се сетят какво има предвид . Това което аз разбрах е: още "едно време" инженерите са преценили че спускането на скорост би било пагубно за 2т ДВГ каквито са именно Вартбург и Трабант (особено последният , при който смесването на бензина и маслото е като при въпросните състезателни мотори , за Вартбург не си спомням как беше...)) , и са разработили т.н. фрайлауф (свободен ход) на 4-та предавка , така че когато МПС се спуска с вкл. съответната предавка , ДВГ работи на празен ход ....още тогава "глупавите" инженери са взели мерки да предпазят горките Трабита от некадърни шофьори (само не си спомням дали нямаха фрайлауф и на 3-та предавка) ....
                      "Суетата, е любимият грях на дявола"!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Мазане в двигателя при спускане?

                        Вартбурга/2-тактовия/ има не всички предавки , сигурно защото спуска по-стръмни баири от КТМ-а , работи при по-високи обороти , има така наречения резонатор , ......
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #72
                          Re: Мазане в двигателя при спускане?

                          Аз пък знам че на Авото му се сменя веднъж на 2 години маслото, пък що тия с кросаците сменят на 15 часа...само хабят маслото.
                          То щом има мазане кво ще му стане на мотора.....

                          Коментар


                          • #73
                            От: Мазане в двигателя при спускане?

                            Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                            Когато имаме центробежен съединител то той е зацепен според настройките. В случая за настройки се ползват различни пружини, няма "кратко време" има само обороти.
                            На скутер Х започва да зацепва на 1500об/м и на 2000об/м да кажем е зацепил на 100% и няма никакво приплъзване. Та като го засилиш този скутер до 6000об/м и върнеш газта, скутера ще спира на скорост докато оборотите не станат 2000об/м.
                            Е какво е значението дали съединителят ще отцепи на 2000 или на 4000 об /мин. ? Важното е , че това ще се случи за кратко време - дали ще е след 50 , 100 или 200 метра няма никакво значение , а не за 12 км спускане да е на пълни обороти .

                            Коментар


                            • #74
                              От: Re: Мазане в двигателя при спускане?

                              Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                              Не си го написал, просто започна да даваш експертно мнение и твърдиш, че от моето писане колегата ще си счупи мотора. Затова да си затвърдиш мнението ще се наложи да подава газ на 2 сек. за да има 1000% сигурност.
                              Първия 2Т си го купих когато бях на 9 то тогава и нямаше 4Т в БГ или поне аз не съм виждал. Маршрут по който съм затягал 2Т Нови Искър с. Батулия. Винаги е затягал от зор и никога от спускане без газ. А по този маршрут има няколко спускания които са по 1км приблизително всяко едно да не кажа и по повече. Така, че бъди сигурен, че съм имал достатъчно 2Т за да имам опит с тях.
                              Аз 2т съм подкарал още преди 25 години и до сега понеже явно нямам достатъчно опит не съм затегнал нито един за поне 200 000 км езда .

                              Коментар


                              • #75
                                От: Мазане в двигателя при спускане?

                                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                                Е какво е значението дали съединителят ще отцепи на 2000 или на 4000 об /мин. ? Важното е , че това ще се случи за кратко време - дали ще е след 50 , 100 или 200 метра няма никакво значение , а не за 12 км спускане да е на пълни обороти .
                                Никъде не съм казвал 12км спускане на макс. обороти. Казал съм за км-два и никъде не съм споменавал определени обороти. Аз досега не съм карал с човек който да спуска на макс/об. още повече, че колегата е споменал, че на спускане го няма.
                                Както написах по напред, на асфалт съм правил спускания по км и отгоре, обороти над средните и не е имало проблем.
                                А на дървения ще му кажа, че когато аз съм правил центровка на Вартбург не е знаел какво е 2Т.
                                EXC TPI 2019

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X