Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мазане в двигателя при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Мазане в двигателя при спускане?

    Първоначално публикуван от 4ef4o Преглед на мнение
    Краси не се вкарвай във филми. Едва ли ще спускаш прохода на Републиката на скорост. Както каза Чавето, припомпвай за да я в оборот за предстоящо препятствие.
    За това става въпрос, за следващото препятствие, а колкото до мазането, то си се маже !!! Не е нужно мотора да е с автоматично смесване на бензина и маслото, за да се получи забиването което доста хора си мислят, че ако не му даваш газ ще "задави" ???? Това се наблюдава както при балканчето, така и при Симсон и МЗ/ЕТЗ, това могат да го потвърдят всички колеги които първо са започнали да карат такива мотори..........., а мазане си има..но и повече сурова горивна смес, за това се получава т.н. "задавяне"..........
    Последно редактирано от spongi; 03-01-16, 15:43.

    Коментар


    • #17
      Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

      Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
      Аз не знам какви са тези глупости с помпане на място....... че нямало смазване
      Дори и без газ си имаш празен ход, демек карбуратора си подава смес......
      Празен ход на неутрална е едно, а скускане/намаляване на скорост е съвсем друго.
      При празния ход карборатора подава смес за дадени бороти, а при работата на скорост сместта пак е толко, но оборотите са по-високи.
      То и това всъщност е моторната спирачка - за разлика от общо приетото мислече, че моторната спирачка е резултат от компресията в цилиндъра, всъщност тя идва от вакума кайто прави буталото при затворен дросел.

      Питането ми беше за "на скорост", защото не е много лено да търся всеки път неутрала и да гледам да не се забия някъде.

      Това с липсатата на мазане при спускане съм го чувал преди(не помня къде), но се замислих за него след като го видях и в темата на Чинела за EXC 300 - той пишеше че гаси двигателя и пуска неутрал преди спускане.


      Първоначално публикуван от Pancho77 Преглед на мнение
      А всичко това що го мислите така все едно се отнася за двигатели на които смесвате гориво и масло в резервоара, нали за разделно мазане става дума при което маслото зависи от оборотите...т.е. много от описаните проблеми ги няма,.
      Мотора не е с разделно мазане, но не съм сигурен до колко разделното мазане променя нещо.
      Преди имах ХСР125, който беше с разделно мазане и до колкото си спомням се регулираше от подаването на газ, не от оборотите на двигателя - жилото на газта се разделше на 2 - едното за карборатора, другото за помпата за маслото.
      https://www.youtube.com/watch?v=24N6mfLOCqI


      Първоначално публикуван от 4ef4o Преглед на мнение
      Краси не се вкарвай във филми. Едва ли ще спускаш прохода на Републиката на скорост. Както каза Чавето, припомпвай за да я в оборот за предстоящо препятствие.

      250-ката си има сила и като не е в обороти да минавампрепядствия (не всички де). Даже в повечето време я държах в ниски обороти(преди да се отвори калапа) и ме изкарваше без проблем. На местата където с 525-цата карам на втора, с това карах на 3-та(при еднакви пиньони 14/50 и еднаква задна капла 18-ска, защото я прехвърлих на 250-ката).



      Предполагам че не съм единственият, който като новобранец си вкарва филми, та се надявам темата да е полезна и за други колеги.

      Коментар


      • #18
        От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

        Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
        Празен ход на неутрална е едно, а скускане/намаляване на скорост е съвсем друго.
        При празния ход карборатора подава смес за дадени бороти, а при работата на скорост сместта пак е толко, но оборотите са по-високи.
        То и това всъщност е моторната спирачка - за разлика от общо приетото мислече, че моторната спирачка е резултат от компресията в цилиндъра, всъщност тя идва от вакума кайто прави буталото при затворен дросел.
        Истинска моторна спирачка има при дизел. В случая си малко в грешка от къде идва "моторната спирачка" а тя идва от вътрешното съпротивление на двигателя а не от вакум.... Точно затова и 4Т като му върнеш газта и забива повече от 2Т.
        Като върнеш газта на спускане отново си имаш мазане. Имаш мазане защото продължава да си влиза смес и няма да изсъхнат лагери...
        EXC TPI 2019

        Коментар


        • #19
          От: Мазане в двигателя при спускане?

          Нормално мазане с върната газ имаш само , ако спускането е на свободна скорост . Ако спускаш на ниска предавка (с върната газ) при продължителен и дълъг наклон по-горе ти казаха , че задната гума развърта доста над средните обороти двигателя и след известен период от време мазането ще се наруши , защото без да е вдигната иглата (респективно шибъра) достатъчно смес няма как да влезе в цилиндъра .

          Коментар


          • #20
            Re: От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

            Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
            Истинска моторна спирачка има при дизел. В случая си малко в грешка от къде идва "моторната спирачка" а тя идва от вътрешното съпротивление на двигателя а не от вакум....
            Позволих си да напиша за моторната спирачка, защото преди време ми се наложи да попрочета за нея.
            Ето, ако на някой му се чете - https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking



            Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
            Като върнеш газта на спускане отново си имаш мазане. Имаш мазане защото продължава да си влиза смес и няма да изсъхнат лагери...
            Говорим дали е достатъчно мазането, а не дали го няма въобще. Ти колко масло сипваш на твоя мотор? Да е по средата на щеката или просто да не са сухи лагерите?

            По форумите, хората с цвайки разправят, че е по-добре да караш с по-богата смес от колкото с по-бедна, защото с бедната смес има по-малко мазане и не е добре за двигателя, а ти казваш, че щом не са изсъхнали лагерите няма проблем.

            Има доста митове и легенди породени от нечия логика и кой какво бил чул някъде си.
            За това и въпроса ми беше към колегите с цвайки, които могат да кажат от опит как стоя нещата в действителност.
            Последно редактирано от chemomche; 05-01-16, 23:04.

            Коментар


            • #21
              От: Мазане в двигателя при спускане?

              Аз си спускам с натиснат съединител и ако е много дълго припомпвам от време на време газта. Без значение от това колко е дълго спускането, ако не давам газ спускам на съединител. Само ако съм мноого капнал от умора и е яко тегаво надолу, му търся неутралната, но се е случвало рядко и обикновенно из Стара планина, а и тогава скоростта ми на спускане е била като на пешеходец.
              Иван Маринов
              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
              ЕНДУРО ВАРНА

              Коментар


              • #22
                От: Re: От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
                Говорим дали е достатъчно мазането, а не дали го няма въобще. Ти колко масло сипваш на твоя мотор? Да е по средата на щеката или просто да не са сухи лагерите?

                По форумите, хората с цвайки разправят, че е по-добре да караш с по-богата смес от колкото с по-бедна, защото с бедната смес има по-малко мазане и не е добре за двигателя, а ти казваш, че щом не са изсъхнали лагерите няма проблем.

                Има доста митове и легенди породени от нечия логика и кой какво бил чул някъде си.
                За това и въпроса ми беше към колегите с цвайки, които могат да кажат от опит как стоя нещата в действителност.
                Не, че нещо, но хората по форумите пишат пълни глупости в много голям % включително и аз го правя по някога.
                Аз искам да попитам в колко време от карането оборотите са високи и шибъра е върнат до край? Да не забравяме и това, че на спускане с много по малко газ вървиш с много по високи обороти и обратното.
                Затова ти казах, че щом вътре в двигателя не е сухо не е толкова болка за умиране, но ти пак търсиш под вола теле.
                П.С. колкото и странно да ти се струва, но при търкалящ лагер като прекалиш със смазката и става по зле
                EXC TPI 2019

                Коментар


                • #23
                  Re: От: Re: От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                  [QUOTE=chavetoo;2890802
                  Затова ти казах, че щом вътре в двигателя не е сухо не е толкова болка за умиране, но ти пак търсиш под вола теле.
                  [/QUOTE]

                  Това на база на какво го твърдиш? Личен опит?

                  Нищо лично, но аз не знам кое/как и за това пускам тема. Но и искам по някакъв начин на пресея информацията която получавам, за да не взимам глупости за чиста монета.
                  Че то лесно така да се пише във форума, ама после тоя вол да не се утели.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                    Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                    Истинска моторна спирачка има при дизел. В случая си малко в грешка от къде идва "моторната спирачка" а тя идва от вътрешното съпротивление на двигателя а не от вакум.... Точно затова и 4Т като му върнеш газта и забива повече от 2Т.
                    Като върнеш газта на спускане отново си имаш мазане. Имаш мазане защото продължава да си влиза смес и няма да изсъхнат лагери...
                    Прав си за моторната спирачка която имат някои дизелови двигатели , тя спира изгорелите газове , но дизеловия двигател няма дроселова клапа , затова го няма вакума който се образува при бензиновия двигател. Бензиновия 4-тактов двигател се използва за намаляване на скоростта , дори блокиране на гумата , като му се затвори дросела се спира притока на въздух и в цилиндъра/цилиндрите/и се образува вакум. Най-лесно може да го разбереш като запушиш една спринцовка и се опиташ да я издърпаш. Сигурно си забелязал и , че когато палиш мотора на стартер , при подаване на газ , стартера върти по-лесно.
                    При 2-тактовия двигател нещата са много по-различни. При него засмукването/вакума/ се образува под буталото , в случая буталото се движи нагоре създавайки вакум при коляновият вал. Но вакума е много по-малък , защото обема под буталото се променя много по-малко . Освен това , обема над буталото и под буталото са свързани докато не се затворят преливните канали. Или по-просто казано , при 4-тактовия двигател се създава вакум при движение на буталото надолу/такт засмукване/ , докато при 2-тактовия се създава едновременно вакум под буталото и сгъстяване над буталото при движение на буталото нагоре. В случая може да се каже , че компресията допринася за спирачната сила на тези двигатели , но тя е много малка заради ниската /ефективна/ степен на сгъстяване , и това , че при затворен шибър няма какво да се сгъсти. От всичко това трябва да ти стане ясно , че малкото масло в горивната смес трябва да смаже четири лагера и цилиндъра ,след това да мине над буталото и да изгори , а за да има смазване трябва да влиза горивна смес. Затова ако ауспуха пърпори , значи има смазване , издава ли звук все едно буташ мотора да запали , значи няма смазване.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #25
                      От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      ........
                      Малко си в грешка за това което написа. Като въртиш на стартер и подадеш газ падат оборотите. Същото е със спринцовката, мога да я издърпам докрай като правя вакум, но ако компресирам няма да мога да я смачкам докрай. Ако при вакум беше по добре нямаше да сложат клапа на изпускателния колектор при дизела ами щяха да я сложат на всмукателния колектор. Те по съвременните дизели имат дросел на всмукателния колектор, но той служи за "меко гасене" демек да спре по плавно мотора
                      Искам да попитам колко време е нужно ако си задавите мотора да го ритате/бутате.... докато изсъхне цилиндъра, свещта.... не говоря да запали а да изсъхне. Хайде следващия път някой като спуска някъде да държи копчето за гасене през цялото време и след това да каже какво е положението.
                      EXC TPI 2019

                      Коментар


                      • #26
                        Re: От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                        Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                        Малко си в грешка за това което написа.

                        Колега, спориш с действителността. То и земята изглежда плоска ама е кръгла, по-умни от нас са го доказали

                        Коментар


                        • #27
                          От: Re: От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                          Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
                          Колега, спориш с действителността. То и земята изглежда плоска ама е кръгла, по-умни от нас са го доказали
                          В такъв случай трябва да има и доказателства от по умни от нас, че при това положение мотора ще блокира след ХХкм. Аз досега не видях някой да доказа нещо.
                          Аз продължавам да си твърдя, че за километър-два нищо няма да се случи при такова спускане.
                          А понеже ти виждаш действителността по добре от мен, следващия път като спускаш си натисни бутона за гасене и така се спускай. Като спреш накрая си свали свещта и сам ще се убедиш, че тя не е суха.
                          Аз бях дотук със спора.
                          EXC TPI 2019

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мазане в двигателя при спускане?

                            Да приемем , е за километър-два няма да стане нищо , по-точно няма да разбере , че е станало нещо , така още два -три пъти , и в един момент ще започне да се чуди защо буталото хлопа в цилиндъра , компресията е ниска , и няма мощност. Това ще е най-безболезнения вариант. Относно бутона за гасене , око е дал газ , ще задави двигателя , ако не е дал газ пак ще стане това което съм написал. Причината е , че с ръчката на газта контролираш смазване то на двигателя , оборотите на двигателя трябва да отговарят на определена позиция на ръчката за газ. Но ако имаш 2-тактов мотор , нямам нищо напротив да ти откача жилото за газта и да те дърпам няколко километра , и тогава ще имаш доказателства.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мазане в двигателя при спускане?

                              Нямам докторска степен или звание по ДВГ, но имам малък опит и той показва, че:
                              - Когато се качваме по Рила, това са над десет, че и повече километра нагоре, ВИНАГИ на обратно спускам с изгасен двигател.
                              - Когато карам по състезания, там уж се бърза, ама аз май не, така че пак на дълги спускания, спирам и гася двигателя.
                              - Когато си играем по пътечки, които не са много дълги, там си карам на скорост и ако ми се стори, че е по-дълго, чат пат натискам съединителя и припомпвам с газста.

                              Отварял съм си двигателя на съставни части и единственото притеснително място за мен е цилиндъра и биелата.
                              На другите лагери и части има масло, което и с чист бензин не можеш да свалиш лесно, пробвано е.

                              Някой ще каже, че при спускане по инерция, има и опасност, така е, спор няма, но пък и запалването на скорост става за милисекунда.
                              Всичко е въпрос на навик, аз моя съм си го изградил и много лесно намирам свободна по време на движение, гася и продължавам.

                              И не, няма точна формула, кога и колко се кара със и без двигател, всичко за мен е индивидуално.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мазане в двигателя при спускане?

                                Адаш, какво му е да си пърка на празен ход на свободна, че и чак го гасиш? Сигурно гониш разход на симсон
                                А по темата, ако мотора има разделно мазане, помпата най-често е свързана с коляновия вал и жилото за газта и може да се спуска без газ неограничено време, най-много после да не запали от прекалено много масло. Ако е премикс, трябва или на свободна или да се припомпва газта.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X