Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мазане в двигателя при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Мазане в двигателя при спускане?

    Става интересно, но, според скромните ми познания свързани с двутактовите моторетки и по-специално с карбураторите им, мисля, че ако карбуратора е механичен, т.е. подаването на гориво да не е свързано с ел.система и когато загасиш мотора да спира притока на бензин, до блокиране няма как да се стигне, дори шибъра или дросела да са в затворено положение. Карбураторите с шибър и дроселова игла имат отвор в долнаната част от където влиза гориво захранващо двигателя при работа на свободна скорост, а карбураторите с дроселова клапа се настройват за работа на свободни обороти с винт който я държи за да не затвори фланеца на 100%. Никой не ангажирам с мнението ми, но когато моторетката се движи на скорост без значение дали двигателят работи или не, вакумът който се създава от подбуталното пространство е достатъчен за засмукването на гориво дори през отвора за работа на свободна скорост, което да смазва основните лагери, но пак повтарям, ако карбуратора не е електрически........
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от spongi; 07-01-16, 12:17.

    Коментар


    • #32
      От: Мазане в двигателя при спускане?

      Естествено , че това е така , но маслото което влиза заедно със сместа ще е достатъчно САМО да смазва при ниските обороти на двигателя - да речем около 1000 об/мин . НО тук става въпрос за ПРОДЪЛЖИТЕЛНО спускане на скорост (поне 1-2 км) , при което което оборотите ще се вдигнат НЯКОЛКО ПЪТИ (минимум 5-6) над ниските , а количеството на маслото ще е същото , защото през този жигльор няма как да премине повече смес за същото време . До блокиране на момента може и да не се стигне или след N на брой спускания , НО последици рано или късно ще има .

      Коментар


      • #33
        От: Мазане в двигателя при спускане?

        И в допълнение към казаното от pe6o74: Проблема не е в смазването на основните лагери , никой не казва , че двигателя ще блокира заради проблеми с тяхното смазване. Тези лагери са търкалящи , има минимално триене , температурата при тях е ниска. Проблема идва от цилиндъра , буталото и сегментите , при тях имаме само триене ,висока температура , и затова е нужно постоянно смазване. Лагерите на биелата също са с минимално триене , но там има и едно друго движение поради което действат едни други сили , и поради тази причина по тях също не се задържа масло , затова и те са уязвими при липса на смазване.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #34
          От: Мазане в двигателя при спускане?

          Теоритично е така, за последиците говоря, но не вярвам да има моторист който да кара в продължение на километри по надолнище и да не навие масура, поне когато скоростта на мотора стане по-малко от тази която позволява терена. А до високата температура в цилиндъра, тя не се създава от триенето между цилиндъра и сигментите, тя е последица от изгарянето на горивната смес и колкото по-малко са оборотите на двигателя, ще е и по-малко горивото което влиза, тогава и температурата ще е по-малка, особено когато се спускаме на долу, а при по-малка температура ще е нужно и по-малко смазване, нали така, или бъркам ????
          Последно редактирано от spongi; 07-01-16, 14:19.

          Коментар


          • #35
            От: Мазане в двигателя при спускане?

            Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
            Теоритично е така, за последиците говоря, но не вярвам да има моторист който да кара в продължение на километри по надолнище и да не навие масура, поне когато скоростта на мотора стане по-малко от тази която позволява терена.
            Аз затова още в началото съм казал , включваш на висока предавка за да са ниски оборотите на двигателя , и където можеш подаваш газ.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #36
              От: Мазане в двигателя при спускане?

              Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
              Теоритично е така, за последиците говоря, но не вярвам да има моторист който да кара в продължение на километри по надолнище и да не навие масура, поне когато скоростта на мотора стане по-малко от тази която позволява терена. А до високата температура в цилиндъра, тя не се създава от триенето между цилиндъра и сигментите, тя е последица от изгарянето на горивната смес и колкото по-малко са оборотите на двигателя, ще е и по-малко горивото което влиза, тогава и температурата ще е по-малка, особено когато се спускаме на долу, а при по-малка температура ще е нужно и по-малко смазване, нали така, или бъркам ????
              За 100-200 метра спускане естествено , че нищо няма да му стане - даже и да няма масло в бензина . Но тук в нашия район можеш да се спуснеш от върха на Балкана по инерция . За това карам само на свободна надолу с мирисалника .
              Няма ли достатъчно смазване - има задиране рано или късно . Малко по - встрани от темата , но съм имал случай с ХЛ 600 спускан с километри на свободна и резултатът беше задрал лагер под предния венец , защото той се маже по външна магистрала от маслената помпа .

              Коментар


              • #37
                От: Мазане в двигателя при спускане?

                Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
                ...
                1=>до високата температура в цилиндъра, тя не се създава от триенето между цилиндъра и сигментите, тя е последица от изгарянето на горивната смес и колкото по-малко са оборотите на двигателя,
                2=>, а при по-малка температура ще е нужно и по-малко смазване
                бъркаш и за двете.
                Триенето на буталото в цилиндъра при повечето двигатели има съизмерим принос към топлината спрямо топлообмена от изгорелите газове, а ако влошиш мазането бързо ще стане основен източник на топлина.

                Коментар


                • #38
                  От: Мазане в двигателя при спускане?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  .........а ако влошиш мазането бързо ще стане основен източник на топлина.
                  Така е, прав си, а и малко по-горе написах за това
                  Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
                  ............ че ако карбуратора е механичен, т.е. подаването на гориво да не е свързано с ел.система и когато загасиш мотора да спира притока на бензин, до блокиране няма как да се стигне, дори шибъра или дросела да са в затворено положение. ...............Никой не ангажирам с мнението ми, но когато моторетката се движи на скорост без значение дали двигателят работи или не, вакумът който се създава от подбуталното пространство е достатъчен за засмукването на гориво дори през отвора за работа на свободна скорост, което да смазва .

                  Коментар


                  • #39
                    От: Мазане в двигателя при спускане?

                    Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                    Малко по - встрани от темата , но съм имал случай с ХЛ 600 спускан с километри на свободна и резултатът беше задрал лагер под предния венец , защото той се маже по външна магистрала от маслената помпа .
                    Интересно, нещо не си спомням да имам някакви тръбички около предния пиньон?! А като се сетя колко километра съм минал по инерция на двата ХЛ-а без проблеми - това ми е любимото упражнение покрай колелата?!
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

                    Коментар


                    • #40
                      От: Мазане в двигателя при спускане?

                      Добре де, дайте да видим препоръка на производител където казва да не се спуска на скорост.... Дайте да видим написано, че маслото не се подава спрямо оборотите....
                      Но не искам да ми цитирате някой форумен гуру.
                      Също така не знам защо маслото го свързвате с оборотите а не с натоварването. Може да караш на последната предавка с шибър отворен на 30% и оборотите да са 3000/м да речем при изкачване, но при спускане ще са много по големи. Нали се сещате, че на първа при 30% на шибъра и оборотите няма да са 3000/м ами ще са много повече. Да не говорим, че на място може да са близки до максималните. Нещо не можете да ме убедите в твърденията си.
                      EXC TPI 2019

                      Коментар


                      • #41
                        От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                        Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                        Истинска моторна спирачка има при дизел. В случая си малко в грешка от къде идва "моторната спирачка" а тя идва от вътрешното съпротивление на двигателя а не от вакум....
                        Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                        Малко си в грешка за това което написа. Като въртиш на стартер и подадеш газ падат оборотите. Същото е със спринцовката, мога да я издърпам докрай като правя вакум, но ако компресирам няма да мога да я смачкам докрай. Ако при вакум беше по добре нямаше да сложат клапа на изпускателния колектор при дизела ами щяха да я сложат на всмукателния колектор. Те по съвременните дизели имат дросел на всмукателния колектор, но той служи за "меко гасене" демек да спре по плавно мотора
                        Искам да попитам колко време е нужно ако си задавите мотора да го ритате/бутате.... докато изсъхне цилиндъра, свещта.... не говоря да запали а да изсъхне. Хайде следващия път някой като спуска някъде да държи копчето за гасене през цялото време и след това да каже какво е положението.
                        Всичко това наистина ли го вярвате ? Вторият пост обаче , ми оправи настроението ....motor men е в грешка а Вие не сте !!!! Едва ли някой може да ви обясни по-добре от него , нещо по техническата част . Защо обърквате хората ? "Моторната спирачка не била от вакуум , а от съпротивление" ....Точно 4т ДВГ , при спускане на скорост оказва съпротива и забавя скоростта заради образувалият се вакуум в цилиндрите . Само помислете - при спускане ДВГ се охлажда , а при изкачване загрява , защото вакуумът е студена среда , а налягането(компресията) е гореща среда . 4т има моторна спирачка защото липсват изравнителните отвори и изпускателните клапи които са налице при 2т ДВГ и има условия за образуване на вакуум . А този пример със стартера и подаването на газ - ами нали докато стартера върти и подавате газ т.е. отваряте дросела , в цилиндъра навлиза гориво , а то е по-плътно от въздуха и създава налягане което стартера трудно(или изобщо не може) да преодолее) . А ... това пък със копчето за гасене ,натиснато при спускане ....и децата знаят че свещта се мокри ,защото като няма искра и няма какво да възпламенява горивото, то си влиза в цилиндъра , намокря свещта , излиза през ауспуха във течна форма .... Но това няма общо с въпроса на колегата де. Опитите Ви да ни объркате са неуспешни
                        "Суетата, е любимият грях на дявола"!

                        Коментар


                        • #42
                          Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                          Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
                          Добре де, дайте да видим препоръка на производител където казва да не се спуска на скорост.... Дайте да видим написано, че маслото не се подава спрямо оборотите....
                          Но не искам да ми цитирате някой форумен гуру.
                          Също така не знам защо маслото го свързвате с оборотите а не с натоварването. Може да караш на последната предавка с шибър отворен на 30% и оборотите да са 3000/м да речем при изкачване, но при спускане ще са много по големи. Нали се сещате, че на първа при 30% на шибъра и оборотите няма да са 3000/м ами ще са много повече. Да не говорим, че на място може да са близки до максималните. Нещо не можете да ме убедите в твърденията си.
                          Не знам защо трябва теб да те убеждаваме, ама ето какво пише производителя

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ktm.jpg
Прегледи:1
Размер:103.0 КБ
ID:5698007

                          Коментар


                          • #43
                            От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                            Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
                            Не знам защо трябва теб да те убеждаваме, ама ето какво пише производителя

                            [ATTACH=CONFIG]846037[/ATTACH]
                            Срам не срам, ама като не съм учил чужди езици ще помоля някой да го преведе..........

                            Коментар


                            • #44
                              От: Мазане в двигателя при спускане?

                              Пише същото - ако продължително се спускаш без газ, да го форсираш от време на време за да получи масло.

                              Ама не пише нищо количествено - колко спускане на колко форсиране.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Re: От: Мазане в двигателя при спускане?

                                Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
                                Срам не срам, ама като не съм учил чужди езици ще помоля някой да го преведе..........
                                Да подаваш газ периодично, за двутактови.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X