Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

    Да изкажа и моето мнение,първо щом тече от карбуратора взимаш подходящо дърво,примерно,с което да не нараняваш чашката на поплавъковата камера и почукваш,да не е прекалено силно или прекалено слабо,след това палиш двигателя едното болтче на карбуратора ти е оборотите ще го познаеш като го навиеш ще ти се повишат,него си го нагласяш да имаш ниски обороти,после другото го навиваш до край и отвиваш 2 или и половина оборота.Правиш проба да видиш всичко дали е наред,ако не е продължаваш нататък,сменяш свещта с такава която знаеш че е изправна и пак проба,и последен вариант махаш капачето на жилата на клапата и гледаш като подаваш газ дали отваря тази клапа във високите,защото клапата се управлява от ел.двигател и там дават доста дефекти.

    Коментар


    • #17
      От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

      Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
      От тези два винта можеш да разстройш карбуратора. Не знам за какво са винтовете, само мога да предположа, че големият е за въздуха, а малкият играе роля в количеството бензин, което се смесва с въздуха преди да се засмуче от двигателя.
      За почукването само може да се гадае. Наживо трябва да се чуе.
      По звука ми се стори доста запушен този ауспух. Забележи дали духа силно от накрайника на ауспуха (където излизат газовете) или просто "издиша" от там.
      Махни чашката на карбуратора, внимателно с поплавъка и развий игления клапан. По-точно клапанчето, което поплавъците бутат нагоре и то затваря с една игличка с гумичка горивото. Вероятно там е попаднало нещо дребно и ти прави мизерии със сместта. С пълна поплавкова камера няма да заработи мотора.
      Обаче ако не е нивото, може да е бутален болт, лагера на биелата, или шайба (от двете страни на биелата има шайби) да се е разпаднала и да има парчета в картера в момента и те да правят тази какофония. Дано да е е малкият дявол. И дано наистина няма парчета, защото предстои голяма беля с двигателя.
      Колега почукването не е константа, в смисъл не е постоянно, появява се само когата се помъча да го изфорсирам. Получава се следното: Паля(от раз, натискам бутона и паля), държи си стабилни обороти на празен ход, подавам газ да изфорсирам мотора, двигателя достига до едни обороти (по слух някъде около 5-6-7 000rpm ), след което не може да двигне повече оборотите, пускам газта и се чукава почукването (естествено това се случва за секунди не го оставям да се мъчи), опитвам пак да изфорсирам мотора и като стигне пак момента, в който не може повече да се изфорсира пак почуква. (на клипа се чува , точно в момент в който върна газта).

      Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
      Да изкажа и моето мнение,първо щом тече от карбуратора взимаш подходящо дърво,примерно,с което да не нараняваш чашката на поплавъковата камера и почукваш,да не е прекалено силно или прекалено слабо,след това палиш двигателя едното болтче на карбуратора ти е оборотите ще го познаеш като го навиеш ще ти се повишат,него си го нагласяш да имаш ниски обороти,после другото го навиваш до край и отвиваш 2 или и половина оборота.Правиш проба да видиш всичко дали е наред,ако не е продължаваш нататък,сменяш свещта с такава която знаеш че е изправна и пак проба,и последен вариант махаш капачето на жилата на клапата и гледаш като подаваш газ дали отваря тази клапа във високите,защото клапата се управлява от ел.двигател и там дават доста дефекти.

      Ще го направя утре това, което казваш. Може наистина да има някакъв боклук, защото ми протече кранчето за спиране на бензина (в смисъл просълзи) , не знам каква е връзката.

      В момента съм сложил и акумулатора да се зарежда, защото беше на 12.2в. , а до колкото знам трябва да е 13.5в. , а и до колкото съм чел наистина тея клапи се управляват от електричество, и ако не е достатъчно клапата просто не отваря във високите, дали това се е получило и при мен обаче - идея нямам.

      Колкото до буталото , по-горе писах,че свалих ауспуха и погледнах през отвора. До колкото видях всичко е ок там, няма надрано , няма стружки,буталото няма луфт (като го подбутнах с пръст). Не знам , утре ще изпробвам всичко , което сте ми написали и дано да се оправи мотора и да не направя по-голяма беля..... Днес просто цял ден ми върви назад и не знам направо.....
      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

      Коментар


      • #18
        От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

        Искам да добавя и още нещо отностно почукването.... малко ме срам да го опиша по тоя начин , но не се сещам за друг

        Значи почукването :
        Не се усилва с оборотите - в смисъл не е : так......так.....так....так.так.так.так.так
        А когато почукне е по-скоро следното (когато се опитвам да изгорсирам двигателя) : так.........так...............................так.так............так...........................так............так.так...... (не е през равни интервали от време, нито е еднакво повтаряемо - циклично)

        п.п точките между (так-так) са паузи, интервали от време

        И аз си мисля , че е от карба, дано е от него,че много лошо в противен случай
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #19
          От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

          Не го умувай много ами отивай смени свещта и пробвай,поне това не изисква никакво време,аз като имам проблем сън не ме хваща.

          Коментар


          • #20
            От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

            Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
            Не го умувай много ами отивай смени свещта и пробвай,поне това не изисква никакво време,аз като имам проблем сън не ме хваща.
            Налага ми се да чакам, защото нямам друга подходяща свещ под ръка. Утре ще ходя да си купя и да видя, иначе и мен сън няма да ме хване, само седя и го умувам какво може да е станало и защо е станало....

            Притеснява ме почукването , да не взема да направя проблем някакъв , та после да търся и цилиндри и простотии, че опре ли работата до цилиндър моторетката отива в небитието...
            Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 20-01-12, 23:17. Причина: Допълване
            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

            Коментар


            • #21
              От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

              Действаш по метода на изключването- започваш от най-дребното нещо... и така докато не се покаже проблема
              Yamaha WR 200

              Коментар


              • #22
                От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                Първоначално публикуван от speedrifter Преглед на мнение
                Действаш по метода на изключването- започваш от най-дребното нещо... и така докато не се покаже проблема
                По принцип е така колега , но аз не разбирам много много и затова се обръща с молба за помощ тук във форума. Като ми се даде съвет и идея какво да гледам, ще мога да опитам разни неща (ето вече има няколко предложения, който ще направя още утре) , аз ако знаех къде да търся проблема, щеше да е лесно и нямаше да тровя нервите и да губя времето на всички във форума Поздрави, ако някои има още предложения да казва, утре ще пробвам и ще пиша какви са резултатите.
                Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                Коментар


                • #23
                  От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                  Кога последно е правен ремонт по двигателя?
                  Мисля че ел. клапата може да бърка вървенето, но не и форсирането на място. Този мотор не работи никак добре. Запушен заглушител може да пречи на форсирането дори на място, ако е натрупал много мизерия и нагар в стеснението преди заглушителя и вътре върху отворите в самия заглушител. Според мен там в момента се е циментирало с нагар и не може да си изкара свободно газовете. Сигурно и ватата се спекла и напоила с масълце. Поне на мен така ми звучи този двигател.
                  Иначе почукването може да е от много неща, но предполагам че е буталния болт. Откъм компресия също не мисля че си добре и затова попитах за последния ремонт кога и какво.
                  Може би проблемът е комплексен - от поне две места се бърка работата.

                  Навремето имах едно МЗ 150 ТС с много износено бутало и цилиндър. Около буталото можеше да наредя кибритени клечки. Палеше с ръка на манивелата от раз и работеше с някакви нищожни обороти - около 300-400 оборота. Оборотомерът не можеше да отчете почти нищо. Пипнеше ли се дори едвам газта, гаснеше. Просто толкова беше издухано, че горивото го спираше. Имам свидетел че от манивелата засилвах буталото... Не съм срещал такова чудо никога повече. Така че не винаги компресията има отношение към лекотата на палене.
                  Ако познаваш добър майстор на мотори го закарай и недей да го бръмчиш повече

                  Коментар


                  • #24
                    От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                    Не знам кога последно е правен ремонт на мотора, от както аз съм собственик не съм пратил нищо по двигателя, освен да си го обслужвам (масла, филтри,антифриз и други дреболийки). Мотара до колкото знам е бил каран от предния собственик с вода доста време. На мен поради обновяване на охладителната система също ми се наложи да покарам малко с вода (но е било 1-2 пъти), то си личи по снимките , които ще видите по-надолу.

                    Работата е следната. Днес отивам в гаража , слагам свеща, потупвам карбуратората (както ме посъветвахте) и запалих мотора. Мотора поработи има няма 10тина сек. , чу се пак онова почукване и мотора загасна. Опитах да го запаля , но само въртеше без да запали (сигурен съм, че на скорост ще запали, Но не го направих).

                    Свалих горния капак на цилиндъра и видях следното:

                    - има доста нагар по буталото
                    - има следи от ръжда от водата , с която е каран мотора

                    прилагам снимки





                    - по цилиндъра и буталото има финни прашинки (стружки)





                    Прегледах цилиндъра, но няма надрано или следи от поражения (за мой късмет). Вдигнах буталото до горе (усетих,че компресията е доста по-малко) и го размърдах с пръст. Буталото има лек луфт около 1 мм (може би не знам не съм го мерил на око така ми се видя),може и по-малко да е.

                    Прилагам и клипче. Гледайте буталото, а не пръста ми, защото пръста ми лъже за движението на буталото



                    Стените на цилиндъра ги проверих (прегледах на светло) прокарах и пръс през тях и нямат надрано, но има финни стружки.







                    Продължавам надолу, свалих и самия цилиндър. буталото има доста нагар, сегментите обаче са здрави. Буталото (до колкото аз разбирам) е все още добре (може и да греша кажете вие).







                    И тук дойде кофти момента. Хванах буталото с ръка и ....... ужас играеше много много здраво (до колкото мога да предположа точно заради буталния болт). Биелата също има малак луфт (около милиметър, оното не съм го мерил). Прилагам и клипче.



                    Мойте познания се изчерпват до тук, кажете вие както трябва да се направи от тук насетне ?!?! Какви са пораженията какво трябва да купувам и прочие ?!?!?
                    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                      Работата е ясна,коляновият вал си е отишъл,стружките са от него,нормално е за 2т двигател,буталото видимо също не е добре,двигателя ти е за основен ремонт.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                        Малко развитие по темата от последните минути. Има лъч надежда. Излизайки от нас преди малко видях батко ми (той е монтьор), помолих до да дойде и да хвърли едно око на биелата и буталото с цилиндъра. Неговите думи са, че те са наред , цилндъра не е надран (потвърди го) буталото е добре не е пукнато и прочие , сегментите са здрави и непокътнати, а луфтевета са били в нормата си. Според него проблема е другаде. Остава да се направи една гарнитура за долната страна на цилиндъра, да го сглобя да го запалим и да видим какво ще излезе за да знае къде да търси.

                        Моля ако имате някакви мнения или идеи , споделете ги , ще са ми от полза...... Благодаря ви
                        Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 21-01-12, 16:37.
                        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                          Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
                          Работата е ясна,коляновият вал си е отишъл,стружките са от него,нормално е за 2т двигател,буталото видимо също не е добре,двигателя ти е за основен ремонт.
                          Дано не е колянов вал. Как мога да разбера дали е той ??? Има ли някакъв начин да проверя А буталото преди малко го гледах, сегментите са си ок, има си и ''пъпките'' или както там се казва, в смисъл не се въртят,не са наранени и не са спекли или залепнали или както там се казва.

                          П.п има вероятност това , което на мен ми изглежда като стружки да са малки парченца ръждичка ..... знам ли.....
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                            Първоначално публикуван от faraskape Преглед на мнение
                            Дано не е колянов вал. Как мога да разбера дали е той ??? Има ли някакъв начин да проверя А буталото преди малко го гледах, сегментите са си ок, има си и ''пъпките'' или както там се казва, в смисъл не се въртят,не са наранени и не са спекли или залепнали или както там се казва.

                            П.п има вероятност това , което на мен ми изглежда като стружки да са малки парченца ръждичка ..... знам ли.....

                            Слагаш една стрелка на челото на буталото да сочи към ауспуха,сваляш го,вдигаш биелата до горе и с ръка проверяваш има ли луфт нагоре и надолу без да движиш самия вал,има ли луфт във биелата вала ти е за ремонт,тези стружки са от лагера на биелата.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                              Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
                              Слагаш една стрелка на челото на буталото да сочи към ауспуха,сваляш го,вдигаш биелата до горе и с ръка проверяваш има ли луфт нагоре и надолу без да движиш самия вал,има ли луфт във биелата вала ти е за ремонт,тези стружки са от лагера на биелата.
                              Направих го това колега, и аз и батко ми, няма луфт !?!?

                              Имам въпрос, ако хипотетично е тоя лагер на биелата не трябва ли звука да е такъв: !?!?! (това не е моя мотор)

                              Моя мотор не трака така като ерномелка. На мотор не знам как е, но на колата ми блокира двигателя заради колянов вал и тракаше точно като от клипа по-горе. Загуби всякаква мощност и умря, нито на дърпане нито със стартер палеше, но не знам как е при моторите предполагам подобно.

                              Биелата по-начина , който описа по-горе, я проверихме и се оказа добре. Странното е,че оня ден на мотора му нямаше нищо прибрах го, и на следващия ден стана каквато стана......
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Проблем с Ямаха ТДР 125 - почукване

                                Баце, това бутало е за кофата барабар със сегментите. Болта не се вижда, но сигурно и той на същото дередже. Не че "кита" не включва всичко това + игления лагер горе евентуално.
                                Биелата с буталния болт не се пробва така за луфт. Видимият от клипа луфт го имат всички такива двигатели и така трябва да бъде.
                                А тези стружки... нещо е смляло. Нали се сещаш че тези стърготинки са сега и при лагерите на коляновия вал. Въпрос на време е да блокират и да превъртят в гнездата. Така и така си почнал, доведи нещата докрай - сцепете го с брат ти и прегледайте всичко.
                                Най-добре викнете някой в час с тези двигатели, защото си има тънкости. Какви ли не пропуски и калами съм виждал ... просто не е истина. Ако не знаете, не напъвайте нищо с отверки да отвивате. Трябват ви скоби. Иначе ще отрошите и ще видиш чудо тогава...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X