Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Резачките срещу тракторите :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Резачките срещу тракторите

    По принцип съм привърженик на 4т , но всичко си зависи от човека, опита , местата на които кара, кое му доставя по-голямо удоволствие и адреналин, и най-вече финансовото състояние .....
    Но попаднах на едно доста поучително клипче .. Знам че всичко си зависи от заткормиланата уредба но все пак...
    http://www.youtube.com/watch?v=Mla8v...eature=related
    SHUT UP AND RIDE...nobody lives forever!!!

    Коментар


    • #47
      До: Резачките срещу тракторите

      Я ва хубава тема! и още не е изпростяла браво!

      За подръжката на двигателя ако съдя по моя ЦРФ 450, ( дето е с най-сериозна от подръжка от 4т) и предишния ЦР125 , има разлика - на ЦРФ-а му е двойна
      2т спестява пари и за майстори със съвсем малко четене.

      За карането ...2т е верно по-сложно уж, ама като пък не виждам вариант да си го купиш и да не се научиш, защото трябва да усещаш къде му е дръпката (тя добре си се усеща) и да щракаш скорости според нея - голяма работа.
      4Т е по-скоро по-идиотоустойчив. И да не уцелиш добре момента в който да подадеш газ или предавката, той пак си ти къса ръцете, ама малко по-малко. Тъй, че според мен да ги караш на макс. е еднакво трудно (или лесно за някои: )

      За разлика във вървежа, според мен отдавна няма (за аматьорите де).

      Маслото в раницата е много дразнещо нещо с 4т си носиш само парички за бензин

      Преди карах 2т , сега карам 4т , догодина пък въобще не знам, пара да има пък си тествам и каквото ми хареса. Няма я да се запъна като магаре на мост и да изпусна някой мотор дето да ми носи радост защото не е еди колко си Т ..
      За мен няма по-хубав двигател. Има какво ти се кара сега.
      2т звучи и мирише по-добре и е някак си по - като жив.
      4т пък ме кефи че има безотказна брутална роботска мощ, на която винаги мога да разчитам и като резултат рядко се сещам, че има мотор под мен.
      Пожелавам на всички да си купиме поне по един и от двата
      Последно редактирано от iassen; 08-12-08, 09:58. Причина: правописссс

      Коментар


      • #48
        До: Резачките срещу тракторите

        Първоначално публикуван от Ivo Georgiev Преглед на мнение
        Като говорим за пaри на мотори, 2Т не са кой знае колко по евтини от 4Т. Мойта катма си струва колкото ЕХС 450, пък до на Джартата Бетата ехееей .
        А пък за световното, мисля че няма смисъл да го коментираме. Там са схеми интереси и иииииии........
        Иво, моите уважения към теб, но съм сигурен че мойта Бета колкото и скапан мотор да го имаш,ще надживее два КТМ-а като твоя.Само да има кой да кара, че аз нещо почнах да здавам багажа.А за цените беше шега от моя страна,но дано да са ме разбрали всички че се шегувам.Абе кво значение кой какво кара,нали се возим.Аз моя мотор го карам на 50% ако може някой да кара повече да заповяда.Когато го подкарам над възможностите си се получават ексцесии заради които в момента куцам.Имам впредвид каране Ендуро.Имам комплект зъбаци за супермото,нямам капли но и да имам и там ще е работата същата.Не казвам че мотора ми е прекалено силен, но смятам че ми е прекалено достатъчен.Както и да го въртим не може да му вземеш акъла на мотора, освен на мотокрос трасе.Аиде поздрави живи и здрави!
        Последно редактирано от Петьо Джартов; 08-12-08, 15:19.

        Коментар


        • #49
          До: Модерни 250 2Т хард ендура

          Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
          Или ако не си говорил с зарибени трактористи .
          Ей ,ама спрете вече да убиждате !
          Така стават дразгите.Момчето пита,отговорете му по првилния начин.Почва един,другия отговаря,и аз като прочета ми идва да си изям монитора от нерви.Дайте да си направим нова тема за конфликти по този въпрос.

          Коментар


          • #50
            До: Резачките срещу тракторите

            Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
            p.djartov не съм искал да обидя никой.Извинявам се на всеки който се е засегнал ...

            Вахко, к`во им се извиняваш бе пич... На трактористи никакво извинение....

            Джартов ти па как се разпозна като "зарибен тракторист"... Аз си мислех, че по Виетнамките си падаш...

            Коментар


            • #51
              До: Резачките срещу тракторите

              Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение

              Джартов ти па как се разпозна като "зарибен тракторист"... Аз си мислех, че по Виетнамките си падаш...
              Че то Виетнамката да не е камион,жив трактор ,ела да те повозя и няма да повториш.

              Коментар


              • #52
                До: Резачките срещу тракторите

                Искам да задам един въпрос, надявам се някой да ми отговори. Защо навсякъде се пише, че поддръжката на 2т ендуро е по-евтина от поддръжката на 4т ендуро? Аз както и да го смятам, сметките излизат други.
                При 2т:
                - всяка година трябва да се сменят бутало и сегменти;
                - 1 или 2 пъти годишно се сменя масло на скорости;
                - харчи с около 20% повече гориво от съответния 4т;
                - към горното трябва да се прибави и доливаното масло в горивото;
                - колянов вал (ако не се лъжа) се сменя на 2-3 години;

                При 4т (ендуро, не крос, защото кросовите доколкото знам са с олекотени бутала, и там основните ремонти са по-чести):
                - основен ремонт се прави много по-рядко при редовна смяна на масло, като цената му не е повече от 2х от replacement kit-а за 2т;
                - по-икономичен е;
                - веднъж годишно трябва да се проверява хлабината на клапаните (при хондите е малко по-специфично, но със стоманени капани май се оправяли нещата);

                Ами на мен ми се струва, че поддръжката на 2т излиза по-скъпа?!
                Не се заяждам (може и аз да греша), аз самият за следващия сезон мисля да си купувам друг мотор, и все още се чудя дали да е 2т или 4т...
                Последно редактирано от ACCELERATOR; 11-12-08, 18:42.

                Коментар


                • #53
                  До: Резачките срещу тракторите

                  Прочети тази тема и най вече мненията на Гоблин и най-вече последното

                  http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=7359

                  е найстина тия периоди за смяна на части са за състезателно каране, но дори и два пъти по-големи да са пак излиза много по-скъпа поддръжката. Не си мисли че съвременните спортни ендура са по-различни от кросовите, 95% са еднакви.
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • #54
                    До: Резачките срещу тракторите

                    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                    Абе истината е че тия дето карат 4Т немогат да карат 2Т и затова злорадстват пък ние можем да караме и 4Т ама не искаме
                    Прехвърлиха ме на тази, като ми казаха, че никой няма да се сърди. Четейки видях това изказване в което има много голяма доза истина. Двутактовите не може да ги кара всеки, изисква се повече опит и смелост. Сега младите се хвърлят на лесното. Нямат си и грам понятие какво е чувството да почувстваш гъдела в глезените от трепета на резачката. Колко пъти съм чувал, че с моите 2Т не мога да карам там и там. На пук на всички им показвам, че там където е стъпил трактор, аз ще стъпя с резачката. Вярно, ако използвате нормален резервоар на 2Т, тракторите бият по дължина.
                    Един друг въпрос, как сте с паленето на тракторите? Резачките ако не запалят от вторият път, значи нещо не е в ред.
                    Бях купил една YZ246. Палеше по-трудно от CR500. Всичко си и беше в ред, но докато не си настъпвах езика не палеше. Пратих я в Б-я.
                    Да си кажа честно сега съм без колела. Понеже одъртях и краката не са ми същите, май, МАЙ ще си взема тракторче да си круза хаоколо.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Резачките срещу тракторите

                      Д де презумцията е такава че ти караш тоя мотор повече от 1-2 години, а съвременния ендуро 4т си иска бутало айде не всеки ама на 2 сезона.
                      И тъй като е 4т там има едно специфично натоварване на лагерите и на иелния и на основните на вала, тъй като работния такт е през 3 такта а на 2т то през 1. И така се получава един удър върху лагера особенно при ниски обороти.
                      Коляновия вал колкото на 2т то толкова и на 4т то ще го сменяш ако не и по често при 4т то пак поради това натоварване.
                      Ангренажната верига и тя е една мътна може 1-ин сезон може и сезон и половина да изкара 2-а рядко. Една верига е 100и кусур лева което ти е половината цена на 2т бутало. Пък и пари за майстор трябва да даваш освен ако не си много добре запознат с двигателите. Маслото се сменя на 1000 километра поне аз така го сменям а то си е 20 лева литъра.
                      А като се счупи нещо в 4т двигателя покрай него здават обикновенно поне още 2-3 прескъпи части. И като теглиш чертата всичко се приравнява като пари. Но когато 2т се счупи го слагам в гаража на една кофа и му правя ремонта сам. А като ми се строши КЛХ-а го карам на майстор и чакам дори за най дребните неща
                      KAWASAKI Let the good times roll

                      Коментар


                      • #56
                        До: Резачките срещу тракторите

                        Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                        Искам да задам един въпрос, надявам се някой да ми отговори. Защо навсякъде се пише, че поддръжката на 2т ендуро е по-евтина от поддръжката на 4т ендуро? Аз както и да го смятам, сметките излизат други.
                        .
                        Ще ти отговоря на въпроса.
                        Цените на частите може и да са същите но ЧОВЕКО ЧАСОВЕТЕ за подмяна на бутало и сегменти например са в полза на 2Т. Аз ще ти направя ремонт за час - час и 1/2 на 2т в зависимост от настроението ми. Не ти трябват коя знае какви инструменти, а и можеш на полеви условия да го направиш.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Резачките срещу тракторите

                          Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                          Искам да задам един въпрос, надявам се някой да ми отговори. Защо навсякъде се пише, че поддръжката на 2т ендуро е по-евтина от поддръжката на 4т ендуро? Аз както и да го смятам, сметките излизат други.
                          При 2т:
                          - всяка година трябва да се сменят бутало и сегменти;
                          - 1 или 2 пъти годишно се сменя масло на скорости;
                          - харчи с около 20% повече гориво от съответния 4т;
                          - към горното трябва да се прибави и доливаното масло в горивото;
                          - колянов вал (ако не се лъжа) се сменя на 2-3 години;

                          При 4т (ендуро, не крос, защото кросовите доколкото знам са с олекотени бутала, и там основните ремонти са по-чести):
                          - основен ремонт се прави много по-рядко при редовна смяна на масло, като цената му не е повече от 2х от replacement kit-а за 2т;
                          - по-икономичен е;
                          - веднъж годишно трябва да се проверява хлабината на клапаните (при хондите е малко по-специфично, но със стоманени капани май се оправяли нещата);

                          Ами на мен ми се струва, че поддръжката на 2т излиза по-скъпа?!
                          Не се заяждам (може и аз да греша), аз самият за следващия сезон мисля да си купувам друг мотор, и все още се чудя дали да е 2т или 4т...

                          Цената на основен ремонт на четиритактов двигател е доста по-висока от на двутактов двигател. Най-вече, при четиритактовия двигател не се отчита един много важен фактор:

                          Настъпването на "катастрофална повреда" както му викат американците (демек - чупене на важна част, а не износване), е в 99% от случаите катастрофално събитие за двигателя. Повреждат се части и възли в двигателя които го правят "икономически непоправим", демек - поправката е по-скъпа от нов двигател. Ако е клапани - по принцип заминава главата. Ако е бутало - няма да задере, а ще се пръсне като граната и ще отнесе и картера, и подобни радости. Не винаги. Но в повечето случаи. Поддаването на една част предава поразии на всичко останало. всички части са навързани. Примерно (импровизирам) - рязко блокиране на вала да речем ще ти скъса разпределителната верига, тя ще се изкамшичи и ще пукне картера. Отново - примерно. Не казвам че точно така ще стане.

                          При аналогична повреда при двутактов, в повечето случаи повредата ще се ограничи до дадената част. Задира ти бутало - шлайфаш и слагаш ново. Кривиш биела - ремонтираш вала и караш. Движещите двигателни части са вала, биелата и буталото. При поддаването им следва смяна, но щетите в огромен процент от случаите са ограничени само до там.

                          Иначе разсъжденията ти не са лишени от смисъл - ендурото не е мотокрос, и натоварванията там са по-ниски отколкото в кроса.

                          Но при всички положения - ако те устройва тази аналогия - 4т двигателите са като някакъв супер модерен дизел двигател с комън рейл, дюзи помпи и каквото се сетиш - работи добре, но счупи ли се пропищяваш.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #58
                            До: Резачките срещу тракторите

                            И аз съм правил същата аналогия - 2т/4т както бензин/дизел при колите. Наистина нещата са подобни - лек и бързооборотен двигател срещу по-тежък и с по-голям въртящ момент.
                            Въпроса го зададох заради личните ми наблюдения. Пак казвам, говоря за ендура, защото мисля, че при кросовете клапаните, валовете и буталата са различни - по-олекотени, по-скъпи и спортни (валовете). От групата, с която карам всички са със 4т (а и във форума има много хора с нови и модерни мотори), и никой досега не е пропищял от клапани или нещо по-сериозно, с изключение на една хонда ЦРФ 450 Р, която има проблеми с клапаните (явно типично за този модел).
                            Значи при 2т имаме „сигурен“ разход от 600лв годишно + евентуално за цилиндър или вал, които са си пари, а при 4т - рискуваме по-сериозен ремонт ЕВЕНТУАЛНО, но можем да се разминем и между капките, и да не пипнем нищо по двигателя?
                            В такъв случай излиза, че ако говорим специално за Ендуро, везните накланят силно към 4т. Изключвам само КТМ-ите ЕХС 200 и 300, тъй като там нещата явно са се развили доста.
                            От прочетеното си правя също извода, че за ендуро подходящи 2т са освен КТМ-ите, и хонда ЦР250 (след '99), както и Кавазаки КХ250.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Резачките срещу тракторите

                              Сравнение можеш да правиш между мотори от еднакви години. Къде слагаш двутактови от 99та и нови четиритактови

                              И пак, КХ250 си е чист крос. Ако ще ги сравняваш - при двутатктовите сложи нов ктм, нов tm, нов gas gas, нова husqvarna... Всичките си имат двутактови ендуро модели.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • #60
                                До: Резачките срещу тракторите

                                Доколкото знам гореизброените марки ползват двигателите на КТМ (макар и с различни настройки), затова не съм ги споменавал поотделно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X