Както вече (може би) знаете, отскоро съм собственик на Yamaha WR450F . За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан WR си няма такава?
Та, реших да организирам една синя клубна тема за любимият ни мотор. Ще се радвам тук всеки да сподели снимки, впечатления, проекти, доработки, свързани с Yamaha WR.
По-надолу се постарах да събера една кратка история на модела, надявам се да ви е интересно, а който има желание - може и да допълни
Yamaha WR - моторът, който промени представите ни за офроуд.
Само преди 10-на години, мотоциклетната офроуд общност беше доминирана от 2-т машините. Искаше ли да спечелиш, независимо дали МХ или Ендуро, се нуждаеше мощен и лек 2т мотор, който имаше почти пълно превъзходство над по-тежките и големи 4т-та. 4т-тата бяха използвани главно като хоби-офроуд мотори, а също и при ралита, където бяха по-конкурентноспособни, благодарение на по-издържливите си двигатели.
Бъдещето на 2т-тата обаче беше под въпрос - еко-споразуменията за намаляване на вредните газове, изпускани в атмосферата, започнаха да притискат 2т-моторите.
Тогава инжинерите от Ямаха приемат предизвикателството по разработката на конкурентен и лек 4т двигател с водно охлаждане. Резултатът се нарича Yamaha YZ400F, на базата на който малко по-късно се появява и хард-ендуро моделът WR400F. Тези два мотора спокойно могат да се нарекат революционни. С размерите на 250сс, мощността и въртящият момент на 500сс, както и с лесно-контролираната си мощност и въртящ момент, те промениха света на мото-оффроуд спортът.
Днес, 4т-моторите доминират с по-екологичните си и лесни за каране двигатели.
WR400F се произвежда от 1998г. Моторът е 399сс, с водно охлаждане, 5-клапанов, със сух картер. Пали се с кикстартер. Резервоар - 12л.
2001г. носи промени - появяват се WR426F и новият WR250F. Докато WR426F е пряк наследник на WR400F, с някои промени (увеличен обем, титаниеви клапани, нова седалка и резервоар - 8л, и още някои усъвършенствания), то WR250F е напълно нов мотор с 249сс лек и високооборотен (11000 об/мин) двигател.
2003г. идва с още по-големи промени. Появява се WR450F. Моторът е вече с ел. стартер, увеличен обем (450сс), автоматичен декомпресор (дотогава той беше ръчен), нови, по-големи радиатори, 10л-резервоар и много други по-големи и по-малки промени. Интересното е, че въпреки ел.стартера, общото тегло се запазва, и дори е малко намалено спрямо предишните модели. WR250F също е снабден с ел.стартера, автоматичния декомпресор, както и другите подобрения на по-големият си събрат.
2004г. е пуснат и първият WR450F с двойно предаване - 2-трак. Задвижването на предното колело е постигнато посредством хидравлична система, която предава въртящ момент от двигателя до предното колело.
2007г. носи следващата голяма промяна за двата модела - нова алуминиева рамка. Освен това резервоара е намален до 8л, LED стопове, както и много други по-малки промени по окачването и скоростната кутия (която вече е с малко по-къси скорости от 3 до 5). Новост е също и серийната предпазна алуминиева тава под двигателя.
Та, реших да организирам една синя клубна тема за любимият ни мотор. Ще се радвам тук всеки да сподели снимки, впечатления, проекти, доработки, свързани с Yamaha WR.
По-надолу се постарах да събера една кратка история на модела, надявам се да ви е интересно, а който има желание - може и да допълни
Yamaha WR - моторът, който промени представите ни за офроуд.
Само преди 10-на години, мотоциклетната офроуд общност беше доминирана от 2-т машините. Искаше ли да спечелиш, независимо дали МХ или Ендуро, се нуждаеше мощен и лек 2т мотор, който имаше почти пълно превъзходство над по-тежките и големи 4т-та. 4т-тата бяха използвани главно като хоби-офроуд мотори, а също и при ралита, където бяха по-конкурентноспособни, благодарение на по-издържливите си двигатели.
Бъдещето на 2т-тата обаче беше под въпрос - еко-споразуменията за намаляване на вредните газове, изпускани в атмосферата, започнаха да притискат 2т-моторите.
Тогава инжинерите от Ямаха приемат предизвикателството по разработката на конкурентен и лек 4т двигател с водно охлаждане. Резултатът се нарича Yamaha YZ400F, на базата на който малко по-късно се появява и хард-ендуро моделът WR400F. Тези два мотора спокойно могат да се нарекат революционни. С размерите на 250сс, мощността и въртящият момент на 500сс, както и с лесно-контролираната си мощност и въртящ момент, те промениха света на мото-оффроуд спортът.
Днес, 4т-моторите доминират с по-екологичните си и лесни за каране двигатели.
WR400F се произвежда от 1998г. Моторът е 399сс, с водно охлаждане, 5-клапанов, със сух картер. Пали се с кикстартер. Резервоар - 12л.
2001г. носи промени - появяват се WR426F и новият WR250F. Докато WR426F е пряк наследник на WR400F, с някои промени (увеличен обем, титаниеви клапани, нова седалка и резервоар - 8л, и още някои усъвършенствания), то WR250F е напълно нов мотор с 249сс лек и високооборотен (11000 об/мин) двигател.
2003г. идва с още по-големи промени. Появява се WR450F. Моторът е вече с ел. стартер, увеличен обем (450сс), автоматичен декомпресор (дотогава той беше ръчен), нови, по-големи радиатори, 10л-резервоар и много други по-големи и по-малки промени. Интересното е, че въпреки ел.стартера, общото тегло се запазва, и дори е малко намалено спрямо предишните модели. WR250F също е снабден с ел.стартера, автоматичния декомпресор, както и другите подобрения на по-големият си събрат.
2004г. е пуснат и първият WR450F с двойно предаване - 2-трак. Задвижването на предното колело е постигнато посредством хидравлична система, която предава въртящ момент от двигателя до предното колело.
2007г. носи следващата голяма промяна за двата модела - нова алуминиева рамка. Освен това резервоара е намален до 8л, LED стопове, както и много други по-малки промени по окачването и скоростната кутия (която вече е с малко по-къси скорости от 3 до 5). Новост е също и серийната предпазна алуминиева тава под двигателя.
Коментар