Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники за каране на мотокрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Техники за каране на мотокрос

    Благодаря,разбрах какво е "попивка". И да попитам Ива,какво значи (В зависимост от кофигурацията на скока може и да "изпомпиш" окачването.)
    http://www.stairwaytoglory.com/en/

    Коментар


    • #62
      До: Техники за каране на мотокрос

      1,2,3... DRIFT
      От тук нататък, ключа е използвайки плавно газта да плъзгаш задната част на мотора през заовя. Без абсулютно никакъв съидинител или спирачка. Започвам с четвърт газ и бавно започвам да подавам още. Докато се плъзгаш постепенно подаваш повече и повече газ. На края моторът ми е перфектен и се движи колкото може по бързо, главата ми е изправена и гледа право напред сканирайки за следващите препятствия. Бъдете готови за малки корекции на кормилото(завивате повече или по малко в даден момент) по време на завоя за помогнете контрола на плъзгане за да бъде плавен.
      Това ми е един от любимите елементи.
      Умирам от кеф на такива завои.
      Тука при мен си имам 4-5 такива и има моменти когато по половин час само това правя
      Дрифт - връщам се с дрифт, пак дрифт и пак обратно дрифт... така по десетки пъти... Голям кеф е... Даже съм си намерил един с едни големи, обли и мазни дупки, е там се получава дрифт на задна гума... тоя ми е един от любимите завои въобще...

      Само гледам, че малко ми се различава техниката от тази на пича който го е описал... Но това предполагам е заради различните мотори...
      Той препоръчва да не се използва съединител.
      А при мен е обратното - според зависи от завоя все пак, но по-често го използвам... Може би разликата идва и от различните мотори предполагам, все пак аз съм с ХР 400
      Проблемът при мен е, че скоростите са ми по-къси от на кросов, а и мощността не ми е кой знае колко
      Ако вляза на нормална предавка, за да имам мощност веднага да започне да превърта и да го контролилам, то още на излизане от завоя вече съм достигнал максимални обороти и трябва да бутна една нагоре, а понякога все още не съм напълно излязъл от завоя и иска вече по-горна... Точно в този момент обаче хем е кофти да превключваш хем не ти е до това, щото кефа вече е на макс, излизаш от завоя и ти се иска да да му дадеш пълна тяга до спукване и да го развъртиш още малко поне...
      Аз затова влизам в завоите на една предавка по-висока от тази която ми трябва, да обаче ХРа нещо няма тяга точно в тия обороти на тая предавка и за целта идва на помощ "чикията"... Вкарваш съединителя и започваш с него да контролираш и да развърташ на мига... И на излизане от завоя идва "черешката на тортата", вместо да превключвам и да си играя, както при предишната техника, аз имам достатъчно мощ и мегдан за развъртане на двигателя без да посягам към скоростите...
      Но това пак казвам, всичко е до индивидуалност спрямо мотора, който карате и трябва да се настройвате спрямо неговите възможности.

      Коментар


      • #63
        До: Техники за каране на мотокрос

        ЯКо е да определено при някой по широки завои особено с по висока скорост направо умирам от кеф.
        Аз съм с Крос обаче и при мен идва същия проблем: много бързо ми свършва газта понеже от средни до маскимални стига много бързо. Можеби ще пробвам със съидинителя на по-висока предавка понеже моя мотор няма ниски обороти А между другото от тия маниполации съидинителя не заминава ли много бързо??
        До колкото разбрах разполагаш с хубави завои, снега ще се стопи скоро освен ако не идва следващия ледников период
        Последно редактирано от borisgp; 22-03-09, 09:10.
        [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

        Коментар


        • #64
          До: Техники за каране на мотокрос

          Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
          Аз съм с Крос обаче и при мен идва същия проблем: много бързо ми свършва газта понеже от средни до маскимални стига много бързо. Можеби ще пробвам със съидинителя на по ниска предавка понеже моя мотор няма ниски обороти
          При тебе с двутактовия направо си е задължително да ползваш съединител точно заради това, че нямаш ниски - навиваш масура и с амбреажа дозираш мощността към задното колело.
          И не една по-ниска, ами една по-висока предавка му сложи при такива ситуации, че да можеш да го развърташ по време на целия завой, вкл и при излизане, и пълно ускорение. Точно за това съм писал в горния ми пост.


          А между другото от тия маниполации съидинителя не заминава ли много бързо??
          Нормално е да заминава по-бързо, ама кой ти мисли за съединителя в тоя момент

          Коментар


          • #65
            До: Техники за каране на мотокрос

            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
            При тебе с двутактовия направо си е задължително да ползваш съединител точно заради това, че нямаш ниски - навиваш масура и с амбреажа дозираш мощността към задното колело.
            И не една по-ниска, ами една по-висока предавка му сложи при такива ситуации, че да можеш да го развърташ по време на целия завой, вкл и при излизане, и пълно ускорение. Точно за това съм писал в горния ми пост.
            Даде по-висока исках да кажа . Той Митков в една тема за завоите и проблемите с плавното подаване на газта на 250 2Т ми беше казал да ползвам задължително съидинителя и една предавка на горе. Явно това си ми е било сериозен пропуск в карането ми миналата година.


            Относно старта понеже всички статии за техники на каране са с 4-тактови мотори.
            С двутактов 250 пак ли се стартира на 2-ра?
            Последно редактирано от borisgp; 22-03-09, 09:18.
            [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

            Коментар


            • #66
              До: Техники за каране на мотокрос

              Първоначално публикуван от Тануцо Преглед на мнение

              Надявам се да стана ясно, че май го обясних много къдраво.
              Благодаря на мен ми стана ясно, защото и аз незнаех.
              2 stroke power

              Коментар


              • #67
                До: Техники за каране на мотокрос

                Ето как да стартирате...

                Коментар


                • #68
                  До: Техники за каране на мотокрос

                  А възможно ли е тва наистина да стане ??
                  Обичам всички блондинки..... и брюнетки :shock:
                  [B]Yamaha YZ-F 250 2004[/B] THE BEST !!!

                  Коментар


                  • #69
                    До: Техники за каране на мотокрос

                    Възможно е Това си е истинско клипче. Разбрах, че често се случва, когато някой съзтезател тръгне много рано и попречи на бариерата да се спусне, като я подпре с предната гума, тогава друг може да се окаже в такава ситуация....


                    Понеже казах, че щом разбера нещо ново като техника на каране, ще го напиша тук... Та днес разбрах две нови за мен неща:

                    Когато има хора на горе-долу едно ниво на пистата и се съзтезават импровозирано, се напредва доста повече, от колкото да върти човек сам, защото когато се гонят, целта им е да карат възможно най-бързо и така въпроси, като да не вляза много бързо в този скок и мога ли да взема с еди каква си скорост този вираж остават на заден план. Единственото, което те интересува е да си по-бърз и се мобилизираш, като по този начин надскачаш възможностите си. Освен това, когато следиш някой, особено по-бърз се учиш кои линии ползва, кой скок как скача и т.н. и в стремежа си да го догониш си позволяваш малко повече от обикновено, което като цяло води до увереност и прогрес. С една дума гледайки как стават нещата на няколко метра от теб, виждаш, че са възможни и се престрешаваш да ги пробваш и ти. Това не важи, когато човека пред теб е много по-напреднал. Тогава опитите да го следваш, могат да доведат до опасни ситуации.

                    Второто е следствие на първото. За скоковете осъзнах, че е важно да гледам или мисля, къде искам да се приземя, а не от къде излитам. Това най-вече важи за двойните скоци. Така човек забравя колко е стръмен скока, или с колко голяма скорост трябва да влезе и просто автоматично прави каквото е нужно , за да стигне до целта си.
                    Често по мотокрос пистите, не можеш да видиш попивката, но ако си завъртял няколко обиколки със сигурност знаеш каде е и е достатъчно да мислиш за нея. Това, разбира се идва на етап , в който си изградил контрол в скокове на малка и средна дистанция. Двойните скоци, обикновено са същите като трапците и се преодоляват по същия начин, с тази разлика, че дупката по средата кара инстинктите ти да дадът червено. Ако не мислиш за острия скок или за дупката , а само за попивката някак останалото се замъглява и в крайна сметка даваш газ, скачаш си както обикновено и достигаш попивката. Ако има и някой който да се върти с теб по трасето в такъв момент много помага. Мотокросът е много психически спорт. Уж всички можем просто да врътнем ръчката, но в крайна сметка работата опира до кой е привикнал инстинктите си да не пищят и кой повече иска да е по-бързия.

                    Друго нещо , което си мислих днес, докато карах беше как неща като тези просто се стопяват с времето в ума ми. От съзнателни се превръщат в несъзнателни и подразбиращи се. Предполагам затова за по-напредналите е странно, че някой може да има подобни въпроси или да се чуди как да скочи еди кой си скок. Отговорът за тях обикновено е : - Еми много е лесно - с повече газ и той сам си става. Така е , всичко става с много газ, но добрите са се вълнували от тези въпроси , когато са били деца и отдавна не си ги спомнят.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Техники за каране на мотокрос

                      +1 така да се каже. Момента в който спираш да мислиш и започваш да правиш нещата инстинктивно е най-якото нещо което ми се беше случвало досега на пистата.
                      Биджи мисля беше казал преди време че когато намериш баланса на мотора нещата просто започват да стават ама за целта май трябваше някой да започне да ме натиска отзад с 4тактовата си хонда та да намаля мисленето и тогава остава само летенето виражите, браздите, ускоряването и спирането.
                      Днес на два пъти осъзнах в последствие че инстинктивно направих такива неща дето .... абе голям кеф
                      [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                      Коментар


                      • #71
                        До: Техники за каране на мотокрос

                        Супер статии хора. И аЗ не знаех доста от казаните неЩа но вече що годе ги разбрах
                        Последно редактирано от Тануцо; 22-06-09, 21:41. Причина: правопис

                        Коментар


                        • #72
                          До: Техники за каране на мотокрос

                          Последният път, уж карахме на перфектно подготвено трасе, а все накриво излитах и голяма паника във въздуха. Тогава се сетих нещо старо, но много важно:

                          Как да се избегне излитането накриво- когато мотора е наколнен на страни, или когато колелата не са в една линия?

                          Отговора е: Като стискаш мотора с колене на излитане.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Техники за каране на мотокрос

                            Карал съм за сега 4 пъти на писта. Още се уча и съм с YZ400.

                            Първия път след като намерих къде е пистата имаше стадо крави и няколко кучета които ме подгониха и аз им бягам по пистата и почнах да скачам без да искам . Като спреш на място и кучетата спираха но в началото не знаех че така ще реагират.

                            Предоследният път още след като отидох на пистата на втория скок паднах, скока беше с изкачване, не знам точно какво стана но мисля че минах много бавно през него.

                            Прочетох цялата тема и разбрах че при приземяване трябва да се подава леко газ, на няколко пъти ми се получава крака да ми е по напред и при падането да натисна задната спирачка и се получава кофти спиране точно при приземяването.

                            Също че е по добре да се приземява на задна - предна гума, на мен по някога точно при падането кормилото ми се размърдва много рязко няколко пъти на ляво - на дясно и след това изправя. Може би приземявам на предната гума?

                            Трапецът на тази писта има лека вдлъбнатина точно преди върха на скока, и минавам бавно през него, и не отскачам много защото се получава следното - точно преди да изкоча, заданта гума попада в тази вдлъбнатина, и така удря и отскача нагоре че ми повдига задницата на мотора, и седалката ме удра по задника, а предницата сочи надолу. Мисля си че ако мина с по висока скорост ще удари по силно и ще ме преобърне така че да падна на пред или на предната гума.

                            Трудност ми представляват и скоковете по наклон, и нямат леко изкачване за да те изтрелят леко нагоре. Предполагам че трябва да изправя мотора на задна преди скока, понеже като минавам през тях предната гума ми пропада веднага на долу. Засега минавам просто бавно без да скачам, то като гледам на тези скокове имаше вдлъбнатини, по т.е. и другите са минавали без да скачат. Но не съм сигурен до сега винаги няма никой освен мен на пистата, и нямам идея как минават другите.
                            Yamaha YZ400F

                            Коментар


                            • #74
                              До: Техники за каране на мотокрос

                              Не че съм страшния разбирач или карач, по-скоро и аз се сблъсквам с абсолютно същите неща и ето какво съм забелязал за тях до сега:

                              Първоначално публикуван от poisoner Преглед на мнение
                              Прочетох цялата тема и разбрах че при приземяване трябва да се подава леко газ, на няколко пъти ми се получава крака да ми е по напред и при падането да натисна задната спирачка и се получава кофти спиране точно при приземяването.
                              Даже се оказва, че не малко газ при приземяване, а цялата.. точно преди да опре задната в земята.
                              На мен също ми се случва да затисна спирачката при приземяване. Доколкото разбрах, трябва степенките да ти се падат на възглавничките преди пръстите на ходилата, хем да не се случва това, хем и да имаш още една става (глезена) , с която да омекотиш удъра.
                              Първоначално публикуван от poisoner Преглед на мнение
                              Също че е по-добре да се приземява на задна - предна гума, на мен по някога точно при падането кормилото ми се размърдва много рязко няколко пъти на ляво - на дясно и след това изправя. Може би приземявам на предната гума?
                              Това ми се случва когато се приземявам в дупка или неравност и когато се приземявам със завило кормило. Ако в този момент натискаш и спирачка даже почва и да подскача. Поне ако си нагаз става едва докосвайки земята и е по-добре. Това в пистарките се казва резонанс-с газ и дърпане се оправя, ама е неприятно.
                              Първоначално публикуван от poisoner Преглед на мнение
                              Трапецът на тази писта има лека вдлъбнатина точно преди върха на скока, и минавам бавно през него, и не отскачам много защото се получава следното - точно преди да изкоча, заданта гума попада в тази вдлъбнатина, и така удря и отскача нагоре че ми повдига задницата на мотора, и седалката ме удра по задника, а предницата сочи надолу. Мисля си че ако мина с по висока скорост ще удари по силно и ще ме преобърне така че да падна на пред или на предната гума.
                              Виждал съм такива скоци. Трябва да компенсираш удъра, като издърпаш кормилото нагоре при излитане и ако се налага да дадеш газ във въздуха, за да ти вдигне предницата. Има нещо готино в такива скоци- като допълнителен трамплин.
                              Първоначално публикуван от poisoner Преглед на мнение
                              Трудност ми представляват и скоковете по наклон, и нямат леко изкачване за да те изтрелят леко нагоре. Предполагам че трябва да изправя мотора на задна преди скока, понеже като минавам през тях предната гума ми пропада веднага на долу. Засега минавам просто бавно без да скачам, то като гледам на тези скокове имаше вдлъбнатини, по т.е. и другите са минавали без да скачат. Но не съм сигурен до сега винаги няма никой освен мен на пистата, и нямам идея как минават другите.
                              Ако говориш за скокове, на които им казваме "тераси" - (от равно и високо се приземяваш на ниска попивка) не трябва на задна, а да на натиснеш пружините- и задната и предните и да дадеш газ. или "Оли" както се казва в екстрмните скокове. Иначе само от задна може да ти пропадне задницата и да не го прелетиш. На коя писта караш? на Самоков има такива елемети.

                              Аз днес покарах и усетих доста голям прогрес. Светнах се нещо, което ми даде доста напредък:

                              Значи сега съм на етапа, в който скачам по-малките скоци целите, но на големите не се чувствам уверен и ги прелитам точно до преди ръба преди попивката. Това е най-гадното място за приземяване, защото е или равно или с обратен наклон и удъра е най-силен. След това често ми потъва предницата и ми отхръква задницата - особено ако се спека и не дам газ - много неприятно. На малките скоци не ми пречеше толкова и в крайна сметка съм ги прескочил, но на големите си е сериозно. Днес обаче се престраших и преди скоковете давам още малко газ и включвам една предавка нагоре. Резултата беше , че предната гума ми се приземява в попивката, а задната преди или на ръба. Много мазно става, направо се изненадах.
                              Изводът е, че когато човек се чувства уверен във въздуха, може да избегне удърите преди попивките като даде още съвсем малко газ и се приземи поне с предната на попивката. Досега си мислих, че ще ме метне ужасно напред, което може би е вярно ако ръба е наистина остър, но на нормалните си е супер. Това много ми помогна и започнах да се отпускам по-добре във въздуха и да си го насочвам по малко къде се приземя.

                              Ето едно филмче с Мони от Мони рейсинг, което снимахме, се вижда как се приземява и той така на един от големите нанагорни скокове към средата на пистата :

                              Това във учебните филмчета, които браво че си постнал в съседната тема, се казва скъсяване на скока или jump cliping.

                              Много има за учене , ама е супер интересен и забавен спорт!
                              Последно редактирано от Тануцо; 30-08-09, 22:56.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Техники за каране на мотокрос

                                Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                                Доколкото разбрах, трябва степенките да ти се падат на възглавничките преди пръстите на ходилата, хем да не се случва това, хем и да имаш още една става (глезена) , с която да омекотиш удъра.
                                дам това го гледах май в клипчетата в ютуб, но не съм свикнал да стъпвам точно така.

                                Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                                Ако говориш за скокове, на които им казваме "тераси" - (от равно и високо се приземяваш на ниска попивка) не трябва на задна, а да на натиснеш пружините- и задната и предните и да дадеш газ. или "Оли" както се казва в екстрмните скокове. Иначе само от задна може да ти пропадне задницата и да не го прелетиш. На коя писта караш? на Самоков има такива елемети.
                                Не знам на тези скоци дали има изобщо попивка, защото просто си продължава пистата, скока е нещот такова стрелките са посоката. То е все едно от да скочиш от стълби.

                                Код:
                                    ____ <<
                                ___/
                                Може би са тераси, но понеже всеки път карам сам и не съм видял как някой друг минава. Карам на една писта в Сандански.

                                Благодаря за отговорите.
                                Yamaha YZ400F

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X