Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda Transalp 600 Обслужване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Honda Transalp 600 Обслужване

    Здравейте!
    Ако не съм за тук ме изгонете - ама от някъде трябва да почна.
    Средата на лятото взех категория (разбирай - за пръв път пипнах мотор), веднага взех Хонда Трансалп 600 '89. Милото си ме слуша тези три месеца - или аз не го разбирам още...ама проблеми не сме имали. И въпреки това аз искам да го прегледа някой майстор или поне разбирач. Препоръчайте ми някого в София. Дет се вика - масло да се науча да си сменям - добре дошло. И още нещо - тази машина мога ли да я карам и зимата или ...да забравя - от какво зависи? Така ми се реве като си помисля за прибиране... не можах да се нарадвам тая година. Надявам се да не ме убиете - човек се учи докато е жив.

    Коментар


    • #62
      От: Honda Transalp 600 Обслужване

      Здравей,

      На първо време бих погледнал под седалката да проверя предишният собственик направил ли е нещо по въпроса с монтажа CDI-тата и ако не е бих го направил за да няма нептиятни изненади.

      Провери за луфтове в предницата (лагерите може да имат нужда да се натегнат ил сменят) и за луфтове по про-линк-а (там лагерите са безумно скъпи)

      Смяната на маслото не е никаква философия, като на кола е.

      1. Отвиваш пробката и гърловината за наливане/доливане (като отвиеш гърловината за наливане маслото се източва по бързо, защото не се образува вакуум в кртера)
      2. източваш старото масло.
      3. отвиваш стария филтъра.
      4. завиваш новия филтър.
      5. завиваш пробката.
      6. наливаш новото масло и проверяваш нивото му.

      По книжка нивото се проверява само когато мотора стой прав на двете си гуми (някои го придържа, никакви стойки) и пръчката само с поставя на гърловината, но не се завива (важно е!)

      За двигателя на модел 89 съм чел, че горял масло, така че може би е добра идея да сложиш нещо по гъсто, аз лично, моя мотор 93-та го карам с пълна синтетика 10W50 на Castrol и при юркане си погорва по малко.

      Относно зимното каране съм чел че колегите от Германия слагат найлони на радиаторите (на единия или дори на двата, понеже мотора и без това е преохладен и почти никога не загрява, а пък зимата да не говорим).
      Също така ще имаш нужда от зимни гуми (знам, че Haidenau имат такива модели със специален каучук, но аз лично не съм ги пробвал).
      Задължително си провери си и антифриза.
      Другото което ти трябва за едно зимно каране за да е по комфортно са погряващи ръкохватки (може и седалката да я направиш с подгрев) и наистина добър екип.

      Има доста подробни сервизни упътвания и ако англииския ти е добър мога да ти пратя едно такова или пък се разтърси, чичко гугъл ще ти помогне.
      Последно редактирано от Grayfox; 15-11-12, 12:56. Причина: някои незначителни правописни грешки
      Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
      Honda Varadero XL1000 SD03 2011

      Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

      Коментар


      • #63
        От: Honda Transalp 600 Обслужване

        Здравей Маги,
        Не мога да ти помогна с майстор за София, но те приветствам с добре дошла.
        Не знаех, че този форум изглежда толкова страшен. Чак се замислих - първо да те гоним или да те убиваме...
        Попрочети в раздела за техника и поддръжка и ще се ориентираш.

        Коментар


        • #64
          От: Honda Transalp 600 Обслужване

          Опаааа,

          Sorry Маги, изобщо не погледнах ник-а ти (аватарите отдавна не ги гледам) и дори не предположих, че една дама се е спряла в този форум (не че няма, но са рядкост), а пък факта, че караш Трансалп 89 още по-малко ме наведе на тая мисъл.
          Не съм голям разбирач, и не мога да ти препоръчам майстор защото от 20 години си правя сам моторите и колите, но като извинение за горния пост който може да ти е прозвучал зле, мога да ти предложа да погледна мотора и да ти дам поне моето мнение за машината и за това какво евентуално трябва да се провери или смени та поне като отидеш на някой майстор да знаеш горе долу какво да искаш.

          Поздрави

          П.С.
          Живея в Белите Брези и работя в Младост така, че ако решиш може да ми пратиш един имейл (има го в профила ми) и ще се разберем.
          Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
          Honda Varadero XL1000 SD03 2011

          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

          Коментар


          • #65
            От: Honda Transalp 600 Обслужване

            Благодаря!
            Ще се възползвам сигурно от предложението ти Grayfox и благодаря за посрещането. Ще се навъртам тук - ако не мога да карам зимата - поне ще почета повечко... ех ако можех да си кача мотора на четвъртия етаж... може би до пролетта щях да му разуча подробностите Поздрави!

            Коментар


            • #66
              От: Honda Transalp 600 Обслужване

              Първоначално публикуван от magitolo Преглед на мнение
              Благодаря!
              Ще се възползвам сигурно от предложението ти Grayfox и благодаря за посрещането. Ще се навъртам тук - ако не мога да карам зимата - поне ще почета повечко... ех ако можех да си кача мотора на четвъртия етаж... може би до пролетта щях да му разуча подробностите Поздрави!
              Това е добра идея и без това нямам място в гаража пък и добре ще седи в хола.
              По добре се обърнете към услугите на някой колега или сервиз ,но когото познавате.Колегата горе е споменал някой от нещата който се гледат и контролират,но има още куп неща,който за един мотоциклет на тази възраст е добре да се прегледат и който малко хора правят.Аз принципно при покупката на всеки един мотоциклет го разглабям и контролирам,сменям ,регулирам и т.н до връщането му в "отлично здраве",професионално изкривяване.))Колкото до първите стъпки,мисля че някъде имаше линк към сервизни мануали от там можете да си го изтеглите и цяяяяяла зима да четете и интересувате,а ако не "чичо Гугъл" ще ви насочи.Поздрави

              Коментар


              • #67
                От: Honda Transalp 600 Обслужване

                Първоначално публикуван от Grayfox Преглед на мнение
                ...За двигателя на модел 89 съм чел, че горял масло, така че може би е добра идея да сложиш нещо по гъсто, аз лично, моя мотор 93-та го карам с пълна синтетика 10W50 на Castrol и при юркане си погорва по малко.
                ..
                Gary, прав си за всичко останало и ще си позволя само едно уточнение. Transalp не гори масло ако е с читав двигател. Изхърля го през отвор до разпределителният вал, като това става само при восоки обороти (движение с над 130 км/ч или голямо юркане). При избягване на високите обороти, нивото на маслото не мърда между смените. Затова НЕ СЛАГАЙТЕ ПО-ГЪСТО МАСЛО от препоръчаното!! Особено зимата Производителя си е написал какво масло трябва да се слага. Не виждам причина да не се съобразяваме с неговата експертна препоръка.

                P.S. magitolo, чудесен избор на мотор
                Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                Коментар


                • #68
                  От: Honda Transalp 600 Обслужване

                  Благодаря!
                  А сега да питам за антифриза - ако само долея концентрат върша ли работа или трябва да се смени всичкото количество? Честно казано забравих да питам Grayfox май как и от къде се източва ако искам да сменя цялата течност...И ако само долея трябва ли да пораздвижа мотора щото съм го прибрала уж - не, че не си търся повод за раздвижване де
                  Да не забравя - Grayfox - пак ти благодаря! Ей как се радвам да намирам свестни хора! Ма то такъв мотор няма да го кара...несвестен

                  Коментар


                  • #69
                    От: Honda Transalp 600 Обслужване

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:TA coolant rplacement.jpg
Прегледи:1
Размер:116.4 КБ
ID:5433027

                    И превод в ефир :-) :
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Смяна на охлаждащата течност


                    Внимание!
                    Двигателят трябва да е изтинал преди да се обслужва охладителната система за да се избегнат тежки изгаряния


                    1 - Свалете предпазна кора на двигателя.
                    2 - Отвийте капачката на радиатора.
                    (Не знам защо си мисля, че за да се отвие капачката на радиатора трябва да се свали и дясната кора както и всъщност е показано на снимката, обаче никъде в текста не се споменава за това!?)
                    3 - Източете охладителната течност като отвиете пробката за източване на водната помпа.
                    4 - Завийте пробката за източване на водната помпа. (след като източите системата разбира се)
                    5 - Напълнете системата с смес 50/50 дистилирана вода и етилен гликол. (антифриз).
                    6 - Оставете мотора на страничната стойка (пачия крак) и включете неутрална (нулева) скорост.
                    7 - Запалете двигателя и подайте рязко газ 3-4 пъти до 4000-5000 оборота, след което долейте охладителна течност до гърловината на радиатора.
                    8 - Завийте капачката на радиатора.
                    9 - Проверета нивото на охладителната течност в разширителния съд и долейте до нужното ниво.
                    10 - Монтирайте предпазната кора на двигателя.
                    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                    П.С.
                    Старал съм се превода да е максимално близко до оригиналния текст, но и също така да звучи смислено на български език (забравете за google transaltor :-) )
                    Ако някой има конструктивна критика по превода или процедурата моля да я сподели.
                    Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                    Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                    Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Honda Transalp 600 Обслужване

                      Здравейте отново!
                      Пак аз със смешните сигурно въпроси. Тази сутрин като погледнах под мотора имаше локвичка и отворих покривалото да го видя - бензин. Не е каран скоро - последно на 16.02 го покарах та не е пипан 2 седмици и не знам от какво ще да е. Може ли нещо да се е спукало? И от какво като не е пипан

                      Коментар


                      • #71
                        От: Honda Transalp 600 Обслужване

                        Проблема е решен:
                        Кранчето се беше разхлабило.
                        Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                        Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                        Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Honda Transalp 600 Обслужване

                          Благодаря много за което Grayfox!
                          Колко ми трябва - само да го чуя да бръмне отново

                          Коментар


                          • #73
                            От: Honda Transalp 600 Обслужване

                            Някакви съвети за смяна на свещи, ще се слагат иридиеви.. Наскоро си взех машината и засега съм сменил: въздушен филтър, масло мотул 7100 10в40, маслен филтър, спирачна течност мотул 5.1, дойте време на свещите, но ме притесняват вътрешните. На дали така са го глезили набор 88
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0633.jpg
Прегледи:1
Размер:171.1 КБ
ID:5493869

                            Видях, че трябва този ключ нр. 2, аз имам нещо подобно, но е от тези с дупка за малко лостче, на за тресчотка, дали ще свърши работа?
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:F__2900.jpg
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5493874
                            Последно редактирано от vilik; 17-06-13, 18:15.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Honda Transalp 600 Обслужване

                              В крайна сметка как реших проблема: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:047 UNR 550.jpg
Прегледи:1
Размер:43.5 КБ
ID:5495194 едвам такова тръбно ключе успях да намеря, но както знаете, е, вече и аз знам, за задните свещи трябва още по-дълбок ключ, наложи се малко преработване, в края на ключа заварих един камък 10 (мисля че беше), идеята е да може да се вкарва тресчотката. След това историята е лесна отмествате малко единия радиатор за свещта отпред в ляво и повдигате резервоара за тази отзад в дясно.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Honda Transalp 600 Обслужване

                                Съжалявам, но едва сега виждам въпроса :-( малко късно, но все пак ще отговоря въпреки, че на теб вече не ти върши работа, но ей така за бъдещи справки: Аз си реших проблема навремето със стандартна дълбока вложка за свещи от тези с гумичката дето държи свеща да не изпада. Скъсих я толкова, че като сложа вложката на свеща тя хваща шестограма на свеща, но не влиза по-дълбоко (върха на свеща опира в четвърта на гедорето) след което я престъргах на струг до 18мм (или пък беше 18,5мм не се сещам вече) външен диаметър, тоест стената на вложката при ъгъла на вътрешния шестостен стана 1 мм (или 1.5мм) Така преправената вложка си е стандартна за 1/2" гердоре и влиза съвсем спокойно на свеща (и на четирите места)
                                Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                                Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                                Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X