Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Верига или кардан - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

    това крещи за нова тема: "мъжки или женски род е мотора ти?" и нямам предвид граматически...
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #32
      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

      Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
      ...Нали не се женим(омъжваме)за тях,все пак това са много хубави вещи.
      Ами - не се женим, ама трябва да са като любовница - да те кефи безкрайно ...

      От горните мога да кажа, че Дукатито Мултистрада няма нищо общо с ендуро... Триумфа почти нищо
      Последното Бенели изглежда внушително, ама нещо се съмнявам, че е истински мотор. Пък и кога Бенели запомнаха да правят ендура ...
      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

      Коментар


      • #33
        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
        Ами - не се женим, ама трябва да са като любовница - да те кефи безкрайно ...

        От горните мога да кажа, че Дукатито Мултистрада няма нищо общо с ендуро... Триумфа почти нищо
        Последното Бенели изглежда внушително, ама нещо се съмнявам, че е истински мотор. Пък и кога Бенели запомнаха да правят ендура ...
        Явно от 2009г.
        http://www.benelli.com/eng/motobx505gallery.asp#
        Per aspera ad astra.

        Коментар


        • #34
          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

          Кое е ендуро,крос или турист ендуро (фъндуро),е съвсем друга тема.
          P.S.TDM ендуро ли е?
          Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

          Коментар


          • #35
            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

            ТДМ се е е родил от СТ и постоянно се отдалечава от ендурото. Старите 850 са с 19" отпред и 160 мм ход на окачването, при 900 слизат на 18" и 150 мм, което пак е над горната граница на туристическите мотори... и двигателя все още е със сух картер...
            всъщност е в една категория с V-Стром и Варадеро ... по показатели
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #36
              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

              Пичове придържайте се към темата...

              Коментар


              • #37
                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                Една от причините за да предпочитам кардан е че много ме притеснява пясъка по нашите пътища и най вече по източните места който искам да посетя за вбъдеще.
                Лятото за сефте вкарах мотора, с верига на 350км, на пясък (по плаж близо до Дюни). Като чух как скърца пясъка ми се скъса сърцето и можеби това беше причина за неуспеха ми по пясъка. После в Китен се постарах с миенето, но
                Въпроса ми е ако допуснем че по-назапад веригата изкарва 30Ккм, по нашите ширини 23Ккм, как ще и се отрази при сравнително песачливи терени Турция, Иран, .....? С колко вер. и .... се минава Париж - Дакар? Помага ли скот-оилера при тази запрашеност?
                Мисля че въпросите са за тук защото питам за мерни единици а тези които карат хард офф-роуд в повечето случеи нямат километражи и са само офф.
                още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                Коментар


                • #38
                  До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                  Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                  ...Въпроса ми е ако допуснем че по-назапад веригата изкарва 30Ккм, по нашите ширини 23Ккм, как ще и се отрази при сравнително песачливи терени Турция, Иран, .....? С колко вер. и .... се минава Париж - Дакар?
                  Не съм забелязал пътищата на Турция да са по песъчливи от нашите.

                  Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                  Помага ли скот-оилера при тази запрашеност?
                  Помага. Най-вече да пребориш досадата по смазването. Другото е спорно.
                  Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                  Коментар


                  • #39
                    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                    Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                    С колко вер. и .... се минава Париж - Дакар?
                    За всичко може да си говорим, но само не намесвайте професионалните състезания

                    Коментар


                    • #40
                      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                      Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                      Помага. Най-вече да пребориш досадата по смазването. Другото е спорно.

                      КОгато караш ендуро има модел ойлер който е за тази работа ! Когато излезеш от пасъка има една стиска и така върху веригата отива по-голямо количество касло и я измива от ла...та попаднали по нея !

                      карам с ойлер от 3-4 години и съм мега доволен , вярно на пистов мотор но ..........
                      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                      Коментар


                      • #41
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        Хард ендурата с които карат по горите и деретата сменят веригата 3-5000 км, а не за 30 000, както нас. Колкото за Париж-Дакар, то там веригата е консуматив, както маслото и бензина.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #42
                          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                          Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                          За всичко може да си говорим, но само не намесвайте професионалните състезания
                          О'К няма, ама едвали някой кара по този маршрут за кеф. Ако кажеш една приблизителна цифра ще имам ориентир след като умножа по 2 или 3. Мисля че колегите от черноморието може да са полезни тук.

                          Първоначално публикуван от ВладиЧ
                          .......
                          Е това е ясно, но едни сменят масло на 5Ккм, други на 10 Ккм.. та колко...?

                          Знам народната приказка че "...маслото е половин механик..." но на няколко пъти съм попадал на механизми при които мазането е противопоказно. Причина за това е най-често полепването на повече гняс заедно със смазката, а други (като часовниците) води до залепване на частите и създаване на допълнително съпротивление.
                          При постаноеката верига-скот ойлер-пясък ме вълнува първия случай. Мисля че почистващия ефект ще на маслото ще работи добре между веригата и венеца. А в междината между прешлените около О или Х ринговете дали ще работи/мие/чисти?
                          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                          Коментар


                          • #43
                            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                            Случвало ми се е на СТ-то да хвърля верига заедно с гумата - за около 10х.км - с неколкократно излизане по пясъците покрай морето и евтина - "не-маркова" верига, ако има значение.

                            На сегашното ми псевдо-ендуро веригата е на над 30х.км - още няма следи от износване; задната ос даже не е стигнала до половината от регулировъчния отвор - т.е. си е горе/долу в нормите за нова такава... С ойлер - собствено производство съм - и не отделям почти никакво друго внимание на поддръжката и - било то специално миене, или внимание откъде да минавам или не.
                            Проверка правя като се сетя през месец-два - но след първоначалното сработване, регулиране се налага изключително рядко.

                            И все пак моето убеждение е, че за тези (а и не само) мотори карданът е по-доброто решение.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                              Чудя се, дали да не отделя последните мнения в отделна тема, за смазването на веригите, но засега май, мястото им е тук.

                              От как си взех първия, от 25 години насам, мотор, смазвам веригата му с т.н. "масло за промишлени вериги". То е гъсто като мед, дори и с цвета на мед. Резултатите, към момента, са отлични. В промишлеността, веригите които са силно натоварени и работят при висока запрашеност се смазват с подобни масла, като подаването и дозирането става чрез бутални помпи.

                              За съжаление, вроденият ми мързел надделя и преди месец си монтирах масльонка, добила популярност под името "ойлер". Сега, ща неща, ползвам нисковискозни масла, защото описаното по-горе масло, не преминава през елекртомагнитния клапан на самотек. За "Сузуки"-то си купих, препоръчвания от Motul, "Chain lube off road" спрей. Прави ми впечатление, че въпросното масло е с много малък вискозитет. Може би идеята е да не позволява на твърдите частици, да залепнат по веригата... като се разчита на по-честичко смазване.

                              1. От друга страна, защо в промишлеността, в запрашени среди се използват високо-вискозитетни верижни смазки?

                              2. Вярно ли е това, което твърдят производителите на въпросните смазки, за т.н. капилярен ефект, каращ подобни масла да проникват в ролките, "изгонвайки" от вътрешността им водата и твърдите частици?

                              Лично за мен, отговора на първия въпрос, се съдържа в положителния отговор на втория.
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                                За горските ги дават много по-ниско вискозитетни, да попречат на полепването на боклуци по веригата. Там е основна миещата функция. Токато за шосе са лепкави и с тефлон, те явно наблягат на предпазването от проникване на вода и т.н.
                                Ride to arrive.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X