Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Верига или кардан - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

    Да, точно за Джорджо
    Той човека си им е фен, няма как да каже лошо
    А ремъкът и калта наистина немогат да съжителстват.
    Лошото е, че на вски мотор може да се случи да стъпи на черно и кал и да метне нещо на ремъка.

    Коментар


    • #17
      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

      Да, ремъчната предавка наистина не обича калта. Може би точно затова не е и толкова популярна, а промяната в предавателните отношения ще е доста по - скъпа от верижната, но пък доста по - евтина от карданната

      На Ямахата ми ремъка беше защитен от предпазители, които тръгваха от капака на предния пиньон и почти се допираха до задния - бяха с П-образно сечение и много трудно можеше да попадне чуждо тяло там - естествено при каране по твърда настилка. Никога не съм газил дълбока кал с него, дори си мисля, че за това е нужен нечовешки героизъм, на който едва ли съм способен.

      Сещам се за предпазителите на веригата, които имат старите мотори ...

      Коментар


      • #18
        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
        Сещам се за предпазителите на веригата, които имат старите мотори ...
        Да...
        Те онези вериги дето карахме на соц моторите с предпазители, нямаха Рингови уплътнители, а верига без такъв уплътнител може да се съсипе буквално за няколко часа каране.
        Затова имаха такива кожуси и предпазители и по един малък отвор с капачка за смазване.

        Коментар


        • #19
          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

          Кардана като цяло е по-добър ! Единствения проблем (за мен) е че при даването на газ и връщането и мотора се повдига и спуска нагоре надолу ! За щастие има решение GTR1400 на Кава е първия мотор при който това е на 100% решено ! Това е следващия ми мотор
          За веригата наистина постоянното смазване е досадно както и миенето и разбира се има решение и там ( честично ) Скотойлер-а ! на 12-ката имам таквоз нещо и почвам трето лято с него и съм много доволен само на около 2500-2700км. си наливам масалце ! И при веригата загубата на мошност е много по-малка .....
          Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

          Коментар


          • #20
            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

            Еми айде и аз да се изкажа,погледнато реално било то верига или кардан са си все механични агрегати подложени на различни физични сили.От тук следва че те си имат определен живот след който следва подмяна,голяма грешка е да се мисли че има нещо вечно-историята го е доказала....няма!!!!!!!!!!Отоговора е много прост живота на една верига в идеални условия е 30 000-50 000км на кардана е два пъти повече и тъй като производителите на мотоциклети се стараят да намерят перфектния баланс в една машина,с оглед на това за какво ще се използва монтират това което е най-добре.
            ПС.Както казва един познат-Няма лоши марки има лоши стопани

            Коментар


            • #21
              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

              Размислите, които не бяха по тази тема са преместени тук
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #22
                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                А като цена на изработка, кое е по-добре?
                А като маса, кое е по-леко?

                Коментар


                • #23
                  До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                  Маса - веригата, ефективност - веригата, износване , обслужване и издръжливост - кардан . Аз лично съм за кардана . Справка в нета и личния опит, като говорим точно за дългодистанционен туризъм , без екстремни изцепки ,че пак ще скочи някой да обяснява как кардана не е удобен за кантарене ( знам го ... ) . Универсално решение няма , за да пасне на всички и за всичко, поне към този момент .За това на кроса и пистовия съм с верига и ми ясно че там са си на място, а на белият бидон който карам на дълго (БМВ К100) , и не мисля да сменям скоро, освен с подобен такъв - кардан .

                  Коментар


                  • #24
                    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                    Аз също бих предпочел кадан за туристически мотор. В днешно време повечето агрегати да едно МПС се смятат да издържат приблизително еднакво. Т.е. ако кардана се скапе, значи и двигателя е заминал. Ремонтите основно се свеждат до подмяна на консумативи (в това число включвам лагери, семеринги втулки и т.н.). Подмяна на бутала, зъбни колела на скорости и т.н. са по-скоро изключение. От тази гледна точка карданите наистина са вечни - демек изхвърляш го заедно с мотора.

                    Не знам за лошата слава на БМВ-тата, защото не съм имал такова и не съм ги следил от близо, но такива като на адаша К100 съм виждал на по няколко стотин хиляди км.

                    От японските туристи с кардан съм виждал едно Сузуки ГС 1100Г с повреден кардан, но следствие на стопанисване (и то си иска смяна на масло поне веднъж на 2-3 години).

                    По отношение на повдигането на мотора при подаване на газ, мисля че и при Ямаха ФДжР 1300 също е решен проблема (ако изобщо може да се нарече проблем за туристимески мотор).

                    За веригите няма да коментирам много - повечето хора знаят за тях
                    При пътешествие и гумите се сменят попътно, така че на 1-2 чифта гуми може да смениш и веригата.

                    За съжаление сегашния ми турист е с верига, защото моторите с кардан са или скъпи или стари...
                    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                    Коментар


                    • #25
                      До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                      Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                      За съжаление, освен с XLV 750 на Хонда /доста стар и отдавна спрян от производство модел/, няма с какво да го сравня.
                      Колега хонда NTV650 както и продължението и NT650V deauville които започват да се произвеждат от 98г. също са с кардан .
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от giorgio; 23-09-09, 11:40.
                      Dimitar Dyakov

                      Коментар


                      • #26
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        При така извадения от контекста цитат не ми остава нищо друго, освен да се съглася, че сочените от колегата по - горе модели също са с кардани

                        Колега dyak, обзалагам се, че лично ще посоча поне 10 марки и модели, които и в момента се произвеждат с кардани. Идеята обаче е да се посочат модели с кардани от класа на BMW GS

                        Коментар


                        • #27
                          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                          Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                          Идеята обаче е да се посочат модели с кардани от класа на BMW GS

                          http://images.google.bg/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1
                          това моторче мисля ,че е в класа на R1200GS,Moto Guzzi Stelvio 1200
                          Последно редактирано от Тануцо; 24-09-09, 09:23.
                          Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                            Абсолютно !!!

                            Много съм любопитен как ще се представи, предвид директното копиране на ГС-а.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                              Ами намерих още нещо но е с верига
                              Moto Morini Granpasso




                              Както и много други ендура над 1000сс,но повечето за мен са фъндуро и са със вериги или ремък.Къде странни,къде хубави,но повече за тях могат да кажат само хората,които са ги карали.Има ли такива в БГ?






                              Не искам да отписвам и останалите марки,които се харесват на много хора,те са под 1000сс,но не ги прави по лоши.Всичко е въпрос на вкус.АЗ харесвам кардана,ТИ харесваш веригата,ТОЙ харесва ремък,караш докато ти омръзне и после сменяваш.Нали не се женим(омъжваме)за тях,все пак това са много хубави вещи.
                              Последно редактирано от drago varvar; 26-09-09, 23:55.
                              Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                              Коментар


                              • #30
                                Филологическо отклонение.

                                Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                                ...Нали не се женим(омъжваме)за тях,все пак това са много хубави вещи.
                                Колега, прав сте във всяка една дума, с изключение на "омъжвам".

                                Моля да ме извините за това чисто филологиеско отклонение, но тази дума е вирус в българския език.

                                Тя се пръква, в едно със смяна на обществените отношения, след 9-ти септември 1944. Появата на жени-трактористки, кранистки и тем подобни, чисто мъжки професии, или неграмотността на новите учени-бивши паризани, води до появата на нови думи...
                                В българския език думата женитба е синоним на сватба. Няма дума "мъжитба", или ако трябва да има, то тя би трябвало да означава сватба на еднополови, според модните напоследък тенденции...

                                Типичен пример за появата на "нови" думи в съвременния език е "градоначалник", която до преди 20 (само двадесет) години, означаваше началник на полицията. За съжаление, неграмотните журналя продължават да я налагат чрез медиите. Справка - Вазов, Алеко и останалите класици.

                                Още веднъж моля за извинение, за това отклонение от темата, но мисля, че владеенето на българския език е необходимост за всички нас.
                                Последно редактирано от giorgio; 27-09-09, 08:08.
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X