Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Верига или кардан - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

    Айде и за мазането - както казахте /написахте/ преди - течливите масла за офф-роуда имат освен смазваща и миеща функция - от попадналите по веригата/пиньоните мизерии, в същността си те представляват рядко масло. Тъй като използваните вериги са т.нар. нормални - т.е. без каквито е да е рингове, тази смазка трябва да прониква и в дълбочина и да маже и отделните прешлени на веригата.

    Към он-роуд смазките за вериги няма кой знае какви изисквания. В зависимост от предпочитанията за целта може да се ползват както обикновените спрейове, така и грес, трансмисионни масла, двигателни масла ... абе всякакви мазни работи, като единственото, което се изисква от тях е да намаляват триенето между веригата и пиньоните. Като правило там се ползват О-, Х-, Z- рингови вериги и попадането на масло в осите на звената е излишно, предвид вече наличното там.

    Следващият вид са т.нар. "рейсингови" смазки - за супер-спорт и рейсинг машини, които се движат с доста по - висока от общоприетата за нормална скорост /над 200 км/час/, поради което в смазките се съдържат и лепливи субстанции - с цел задържането им по веригата и пиньоните въпреки големите центробежни сили. От тях също не се очаква да мажат самата верига, а единствено и само да намаляват триенето между веригата и пиньоните.

    Коментар


    • #47
      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

      За първи път чувам, че смазката се ползва за намаляване триенето между веригата и пиньоните.
      Ride to arrive.

      Коментар


      • #48
        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
        За първи път чувам, че смазката се ползва за намаляване триенето между веригата и пиньоните.
        Мамин, тя може и за други работи да се ползва

        Няма друго предназначение при съвременните вериги.

        Коментар


        • #49
          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

          Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
          За първи път чувам, че смазката се ползва за намаляване триенето между веригата и пиньоните.
          И за това.

          Но има нещо друго важно при мазането на веригата, което Змея пренебрегва.

          Ролките/прешлените/ не се състоят от една ролка, а от две.

          Те са една в друга. Т.е. върху основното звено, което е уплътнено с гумен пръстен, има втора ролка.
          Тази втора ролка(по-правилно е да се каже втулка) играе ролята на лагерче м/у зъбака и веригата.
          Тази втора ролка никога и при никоя верига не е уплътнена с никакви пръстени.
          Именно И там влиза смазка, когато си мажем веригата.

          Казано иначе - на всички рингови вериги допълнителното смазване се прави за смазване: между ролките и зъбака, и за смазване мужду същите ролки и вътрешността им която лагерува със силовите прешлени.
          Които пък силови прешлени вече са уплътнени с гумени пръстени, като преди това вътре са натъпкани със "специална" грес.


          Ще напиша още нещо, което съм го писал и в друга тема в подраздел Ендуро, но не всички от тук влизат да четат там.
          А ако си говорим за спортни(състезателни вериги), които са наричани още - офроуд вериги, кросови вериги, рейсингови и какви ли не... Все за един и същ продукт става въпрос.
          Това са си най-обикновени вериги, които се различават от ринговите по това, че нямат рингове
          Но по-важното е - Защо нямат пръстени? И в кой момент се използват?
          Не ринговите притежават нещо, което ринговите го нямат - Инерция при движението им.
          Тази инерция е изключително важна за профи състезателите, особено в мотокрос спорта.
          Ринговата верига много повече задържа движението. На някой може да му се стори нищожен приноса на тази верига към инерцията на мотоциклета, но на високо професионално ниво това е от изключителна важност.
          НО... до тук с плюсовете на тези безрингови вериги, а както вече се досещате ние не сме професионалисти в спорта та така хич няма да усетим от това предимство.
          А минусите на безринговата?!
          Минуса и е, че има изключително къс живот. Но нали се сещате, че на професионално ниво това не е фактор
          Караш един манш(30-40мин.) и хвърляш, и венци, и верига. За втория манш вече си с нови.
          Добър карач на кално или песъчливо трасе може за 1 час каране да я направи дреб.

          В заключение: Никога не се лъжете да си купите безрингова верига.
          Тя за вас няма абсолютно никакво предимство, а само недостатъци.
          Всъщност... Ако имате печатница за копюри защо пък не
          Последно редактирано от Жоро Донечки; 12-12-09, 20:30.

          Коментар


          • #50
            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

            Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
            Следващият вид са т.нар. "рейсингови" смазки - за супер-спорт и рейсинг машини, които се движат с доста по - висока от общоприетата за нормална скорост /над 200 км/час/, поради което в смазките се съдържат и лепливи субстанции - с цел задържането им по веригата и пиньоните въпреки големите центробежни сили. От тях също не се очаква да мажат самата верига, а единствено и само да намаляват триенето между веригата и пиньоните.
            С такава смазка успях да си съсипя веригата за около 1000 км. та сега вече предпочитам по-редките смазки дето оплескват всичко ама не ми бъркат толкова в джоба. Стигнах до извода че дори никаквото смазване е по-добре от прекалено гъстата смазка за в България.
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #51
              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

              Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
              ....

              Ролките/прешлените/ не се състоят от една ролка, а от две.
              .....
              За да илюстрирам казаното от теб. Фиг.(F)


              При карданните връзки тези проблеми ги няма. Но съвсем ли всичко е цветя и рози?
              При работа, окачването и задната вилка постоянно се движи нагоре-надолу, Тома Неверни се чуди дали маншоните по кожуха и останалите детайли си вършат токлова добре работат за 50-60Ккм и 5-6 години
              още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

              Коментар


              • #52
                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                За да илюстрирам казаното от теб. Фиг.(F)
                За да сме още по-точни:

                На картинка D (отдолу в ляво) е дадена правилна хлабина за опъване на веригата.
                За да няма подведени искам да подчертая, че това е правилната хлабина за шосейни мотоциклети с малък ход на окачването.
                Вероятно и инструкцията, от която е извадката, е от подобен мотоциклет.
                За кросови, хард ендура и не толкова хард, правилната хлабина е до около 40мм. Дори и 50мм не е въобще фатално.
                Това е така заради по-големия ход на окачването.
                При събиране на задното окачване веригата се опъва.
                Затова при разгънато положение се оставя по-голяма хлабина.

                Коментар


                • #53
                  До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                  Тази хлабина е за всички мотоциклети с верига.
                  Но при положение на задното окачване, в което веригата е максимално опъната - т.е. при пълен товар.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                    Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                    Тази хлабина е за всички мотоциклети с верига.
                    Но при положение на задното окачване, в което веригата е максимално опъната - т.е. при пълен товар.
                    Даже за да сме максимално точни - осите на двете зъбни колела и тази на шарнира трябва да са в една равнина (точно както е показано на въпросната картинка D).
                    Което се постига не просто с накачулване на всичкия багаж+ездач(и) върху мотора, а при динамично натоварване!
                    Добре, че в ръководствата за (почти) всеки мотор се дава метод за обтягане в много по-лесни за достигане статични условия.

                    Първоначално публикуван от fozy
                    .....При карданните връзки тези проблеми ги няма. Но съвсем ли всичко е цветя и рози?
                    При работа, окачването и задната вилка постоянно се движи нагоре-надолу, Тома Неверни се чуди дали маншоните по кожуха и останалите детайли си вършат токлова добре работат за 50-60Ккм и 5-6 години
                    Ще отговоря на съмненията ти с контра-въпрос: На коя да е средно-статистическа западна или далекоизточна кола дали се притесняваш за маншоните на каретата??? Имай предвид, че те работят в много по-тежки условия - ъгли на отклонение; работа в доста широки температурни граници; замърсена среда...
                    Местата за притеснение в общия случай са по-скоро шлици, лагери, семеринги, но въобще не говорим за 50-60х.км, а за n-стотин хил.км...

                    Коментар


                    • #55
                      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                      Твърдо верига, има си пробег, не струва много, сменя се лесно.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        Първоначално публикуван от kkcbr Преглед на мнение
                        Твърдо верига, има си пробег, не струва много, сменя се лесно.
                        Значи си на мнение че в Кения (примерно) е лесно да си намериш верига+2бр. зъбаци и пневматичен ключ за развиване на залепените болтове (в най-добрия случай). Или да си ги носиш с теб >10Ккм, или да си ги пратиш по DHL до Х-място.
                        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                        Коментар


                        • #57
                          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                          Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                          Значи си на мнение че в Кения (примерно) е лесно да си намериш верига+2бр. зъбаци и пневматичен ключ за развиване на залепените болтове (в най-добрия случай). Или да си ги носиш с теб >10Ккм, или да си ги пратиш по DHL до Х-място.
                          Не разбира се,но ако ще тръгвам в такива дестинации,ще си сложа нови преди пътуването,подмяната ще е бърза,ефтина и за следващите 25000км.(толкова дават ония учените гаранция на една маркова верига)нямам грижи.И друго,не знам какво толкоз мажете тия вериги,при положение,че на съвременна ,смазката си е вътре в нея.

                          Коментар


                          • #58
                            Първоначално публикуван от kkcbr Преглед на мнение
                            И друго,не знам какво толкоз мажете тия вериги,при положение,че на съвременна ,смазката си е вътре в нея.
                            Ако прочетеш 5 мнения на горе ще разбереш какво толкова трябва да мажеш и какво има наистина в нея

                            Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                            Значи си на мнение че в Кения (примерно) е лесно да си намериш верига+2бр. зъбаци и пневматичен ключ за развиване на залепените болтове (в най-добрия случай). Или да си ги носиш с теб >10Ккм, или да си ги пратиш по DHL до Х-място.
                            Това за пневматичния ключ директно го прескачаме
                            За зъбаците - защо да не издържат цяла Кения?
                            Който го е страх спокойно може да вкара в чантата един комплект резервни венци и верига. А да не говоря, че няколко свързващи звена ще са напълно достатъчни.
                            Защо си мислиш, че със същата сила не важи предположението, че и кардана може да те предаде на сред Кения... А тогава какво правим??

                            Коментар


                            • #59
                              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                              Не ангажирам никого с моето мнение,ама аз лично верига не мажа.Мажа на зазимяване и мия на изпролетяване 16000км. не е мръднала.След следващото лято слагам нова и пак няма да мажа,ръса от време на време само с почистващ спреи,които ми го препоръчва Honda.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                                Първоначално публикуван от kkcbr Преглед на мнение
                                Твърдо верига, има си пробег, не струва много, сменя се лесно.
                                Пробега зависи от условията , в които се кара - офроад, асфалт и т.н., начина на каране - спортно / лежерно , подръжката , фирмата производител , метеорологичните условия и може би още нещо , така че посочените 25 000 км , могат да станат 3000 км например - не изглеждат много , на фона на едно прекосяване на Африка например. Иначе си има безспорни предимства, които са изтъкнати по горе .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X