До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
Айде и за мазането - както казахте /написахте/ преди - течливите масла за офф-роуда имат освен смазваща и миеща функция - от попадналите по веригата/пиньоните мизерии, в същността си те представляват рядко масло. Тъй като използваните вериги са т.нар. нормални - т.е. без каквито е да е рингове, тази смазка трябва да прониква и в дълбочина и да маже и отделните прешлени на веригата.
Към он-роуд смазките за вериги няма кой знае какви изисквания. В зависимост от предпочитанията за целта може да се ползват както обикновените спрейове, така и грес, трансмисионни масла, двигателни масла ... абе всякакви мазни работи, като единственото, което се изисква от тях е да намаляват триенето между веригата и пиньоните. Като правило там се ползват О-, Х-, Z- рингови вериги и попадането на масло в осите на звената е излишно, предвид вече наличното там.
Следващият вид са т.нар. "рейсингови" смазки - за супер-спорт и рейсинг машини, които се движат с доста по - висока от общоприетата за нормална скорост /над 200 км/час/, поради което в смазките се съдържат и лепливи субстанции - с цел задържането им по веригата и пиньоните въпреки големите центробежни сили. От тях също не се очаква да мажат самата верига, а единствено и само да намаляват триенето между веригата и пиньоните.
Айде и за мазането - както казахте /написахте/ преди - течливите масла за офф-роуда имат освен смазваща и миеща функция - от попадналите по веригата/пиньоните мизерии, в същността си те представляват рядко масло. Тъй като използваните вериги са т.нар. нормални - т.е. без каквито е да е рингове, тази смазка трябва да прониква и в дълбочина и да маже и отделните прешлени на веригата.
Към он-роуд смазките за вериги няма кой знае какви изисквания. В зависимост от предпочитанията за целта може да се ползват както обикновените спрейове, така и грес, трансмисионни масла, двигателни масла ... абе всякакви мазни работи, като единственото, което се изисква от тях е да намаляват триенето между веригата и пиньоните. Като правило там се ползват О-, Х-, Z- рингови вериги и попадането на масло в осите на звената е излишно, предвид вече наличното там.
Следващият вид са т.нар. "рейсингови" смазки - за супер-спорт и рейсинг машини, които се движат с доста по - висока от общоприетата за нормална скорост /над 200 км/час/, поради което в смазките се съдържат и лепливи субстанции - с цел задържането им по веригата и пиньоните въпреки големите центробежни сили. От тях също не се очаква да мажат самата верига, а единствено и само да намаляват триенето между веригата и пиньоните.
Коментар