Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми за тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

    На Супер Тенерето имах чувството , че всичко се клати отзад , постоянно играеше задницата , пробвах я по-мека , по-твърда , същия резултат , все едно караш със спукана гума.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

      Сега, ако оправя проблема с предното колело, може и аз да го усетя
      Но и най-вероятно аз карам по-бавничко от теб, така че може, да ми трябва известно наваксване с моженето, докато стигна този момент
      Утре мисля, да поръчам една МТ21 за отпред.
      Благодаря за съвета!
      Subaru Impreza 2.0 '98
      Honda Africa Twin RD07 '95
      Honda Africa Twin RD07А '96

      Коментар


      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

        Виж Continental TKC80, предната издържа доста, аз ги ползвам на тежък мотор и не мога да се оплача. Не знам колко агресивно караш, аз не съм голям карач на черно, но се завирам навсякъде без много дълбока кал и пясък, много ми е тежък мотора за такива места
        You'll never find out - I got no key hole....

        Коментар


        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

          TKC-то е отвратителна извън асфалта.
          МТ21 за мен е най-добрата all-terrain гума.

          Коментар


          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

            Относно E 09 - не знам аз ли съм лек, що ли, ама на топъл асфалт Кавата ми връткаше редовно задницата, на мокър и на студен също. С две нови ( на 2 месеца, с дот от предната година) Е 09, карайки спокойно с 60-70 из Боаза на един завой предната хлъзна и си легнахме с мотора както си вървяхме. Това без никакви заигравки с газ или спирачка, в топъл следобед през септемри. На черно и в недълбока кал не съм имал проблеми, но на асфалта карах страхливо след случката и бързо ги смених с Anakee 3.
            Сега на V-Stroma съм с E07 Dakar, те са малко по-тежки и не толкова за черно, ама и той не е ендуро. За лек офроуд ме устройват а на асфалт са в пъти по-сигурни от Е 09.
            Последно редактирано от XPainter; 16-08-19, 00:45.
            Ако искаш да караш стара кола, трябва да си или милионер или монтьор. А за някой марки и модели се налага и двете.
            "Хилядолетния Сокол" LR Disco 300TdI '96
            Suzuki DL650 V-Strom

            Коментар


            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

              Първоначално публикуван от XPainter Преглед на мнение
              Относно E 09 - не знам аз ли съм лек, що ли, ама на топъл асфалт Кавата ми връткаше редовно задницата, на мокър и на студен също. С две нови ( на 2 месеца, с дот от предната година) Е 09, карайки спокойно с 60-70 из Боаза на един завой предната хлъзна и си легнахме с мотора както си вървяхме. Това без никакви заигравки с газ или спирачка, в топъл следобед през септемри. На черно и в недълбока кал не съм имал проблеми, но на асфалта карах страхливо след случката и бързо ги смених с Anakee 3.
              Сега на V-Stroma съм с E07 Dakar, те са малко по-тежки и не толкова за черно, ама и той не е ендуро. За лек офроуд ме устройват а на асфалт са в пъти по-сигурни от Е 09.
              Е-09 на асфалт се пързаля доста , но това е единственото от Митас което става за черен път , само там казва , че ще кара. То добре , че не си пробвал по асфалта със С-02 , тя става само да навреш някой в дерето да тренира физическа подготовка.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                Ама сте в състояние да объркате всеки.
                Не разбирам как?
                TKC80 може да е асфалтова с тази шарка и да я сравнявам с TОURANCE или Anakee
                да сравняваш и смениш E 09 с Anakee 3 като мишелина е супер асфалтов (аз имам лични резерви към дадения модел)

                Смесвате понякога профи уменията с хоби райда и хард оффроуда с каране по черно.
                още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                Коментар


                • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                  Качествена ендуро гума за асфалт , е по-добра на черен сух до леко влажен път , от Е-09 и С-02. Проблема на асфалтовата е на трева , най-вече мокра трева , и на кал.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                    Първи впечатления от 500км преход с Michelin Anakee Wild 130/90-17 ДОТ 2016 задна в комбинация с Maxxis Dualmaxx 80/100-21 ДОТ 2007 предна на DR650SE. Теста включваше главни пътища, второстепенни такива - сухи и мокри, макадам, горски и планински сухи и кални черни пътища. Гумите, според предписанието на мотора, бяха надути на 1,5атм.
                    Мишелина е твърда гума, изисква усилия при монтиране, такава, каквато трябва да е една гума, предназначена и за офроуд. Твърдата гума може да те свали до асфалта дори и спукана.
                    Мишелина ми остави доста неприятно усещане на асфалта. При всякаква скорост над 100 км/ч се усещаше люлеене в задницата. На няколко пъти спирах, да проверя дали не е спаднало налягането, дори прегледах окачването на мотора за луфтове. В завои е малко по-добре, но пак не се усеща стабилна. След като разгледах протектора, установих, че контактното петно в средата на гумата е прекалено малко - редуват се единични и двойни големи кубове, които явно няма как да поддържат стабилно в права траектория. В завои с голям наклон на мотора са сравнително стабилни, без да се усеща плъзгане. Тестът на мокър асфалт беше прекалено кратък, но след проливен дъжд и гумата се показа средно зле - завива добре, но буксува и хлъзга при спиране, нормално за такава гума. На макадам, черни пътища и при бавно каране са добре. На току-що намокрен стръмен черен път задницата танцуваше, но все пак се покатери. Излизането от коловози е приключение. След края на теста има видимо износване - по кубовете има плитки единични канали, които се износиха от едната страна. От мен тази гума получава средно ниска оценка, карал съм и с по-лоши, но не бих си купил пак. Подобен проблем със стабилността съм имал с Шинко 700 - гумата се усеща като мека, независимо от налягането.
                    Максиса. Първо гумата, макар и чисто нова, все пак е 12 годишна. Това се усети още при монтажа - твърда и пука при напъване със щангите.
                    Размерът и е 80/100, но е около един път и половина по-малка от МТ21 в същия размер - по-ниска и по-тясна.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20190816_175049.jpg
Прегледи:1
Размер:305.4 КБ
ID:5819378
                    Сравнително(в сравнение с МТ21) тиха на асфалт, минимални вибрации, държи добре траекторията, завива лесно. Поради факта, че е прекалено тясна за мотора (оригинално е с 90/90 и 120/90 съответно), внимавах при завиване, да не свърши предната, преди задната, че става лошо
                    На мокро нарочно я тествах - не успях да я блокирам с нормално спиране и с по-силно от нормалното стискане на спирачката, за разлика от задната. На сух черен и на обрасъл черен път никакви забележки. На разкалян път, на излизане от коловоз - никакви забележки. След края на теста няма никакво видимо износване.
                    Последните 100км от теста, на първокласни асфалтови пътища и магистрала, усетих повишени вибрации, като не мога да определя дали идват от предната или задната гума.
                    Това са моите впечатления от нови гуми на стар мотор, който познавам като кътните си зъби и вече 7 години търкам разни гуми на него.
                    П.П. По-късно ще направя повече снимки на гумите.

                    Коментар


                    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                      Да продължа разговора за Е-09. От 5000 км съм със задна такава, а от 1500 вече и с предна. Преди това карах с Пирели МТ-21 предна (не бил сложил пак такава).
                      Предната е версия ДАКАР - едва я монтирах на шината. дори и спаднала стои твърда сякаш е на 2 атмосфври
                      Моето лично мнение е, че това са най-добрите гуми за този клас мотор (Yamaha XT600E), ако искаш да караш навсякъде. Многократно по-тихи и с по-малко вибрации от МТ21, като се поизносят (задната) не се държи странно в завой, а си остава неутрална. На черно забележки нямам - не съм профи карач, но от където съм искал съм минал с тях внимателно. На асфалта по завоите се ляга добре с тях, усещам сигурност почти до ръба на гумата (все пак не е пистов мотор, не очаквайте чудеса). Ако си имате едно на ум няма да имате и проблеми. Всяко нещо си има лимит, прекрачиш ли го става лошо.
                      Недостатък - плитък грайфер на предната, сигурно има някаква идея в това. През първите 500 км се получиха едни съвсем леки откъсваняи на парченца каучук на грайферите на предната, и след спряха. Сега вече почти са се изличили от износването. Другото лошо е, че ту ги има ту ги няма на пазара.
                      Yamaha XT​M600E '98
                      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                      Коментар


                      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                        Е 09 на Митас на мен ми е прекалено оффроуд. Тя е 20х80% асфалт + черно. Такива показатели говорят, че карането по асфалт с тази гума е силно нежелателно.
                        Аз лично предпочитам Митас Е 07 Дакар, която е 50х50% асфалт + черно. Не съм имал никакви проблеми по черно, а на асфалта си карам и си лягам все едно съм със шосейни гуми. Разбира се под "черно" нямам предвид дълбока кал, дерета, кози пътеки и полигони за мотокрос.
                        Все още не съм пробвал Митас Е 07+, която е с по-едри форми на гарйфера, тъй като е по-нов модел. Дано да е още по-добра от старата. Ако някой има впечатления от Митас Е 07+ да пише.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                          Pirelli Ralycross MT-21 е гума предимно за извън пътя , по асфалт става само за придвижване.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                            Ето и обещаните снимки
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1DSC00103.JPG
Прегледи:1
Размер:282.9 КБ
ID:5819386Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1DSC00102.JPG
Прегледи:1
Размер:303.7 КБ
ID:5819385




                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                            Pirelli Ralycross MT-21 е гума предимно за извън пътя , по асфалт става само за придвижване.
                            С теб не мога да се съглася.
                            Прекрасна гума, доста издържлива на асфалт, с много добро поведение, стабилна на скорост, в завои, на сухо, мокро и студено, дори и зимата. Имам предвид само предна, задна не съм карал.
                            Разбира се, не е за състезатели, но и моторът ми не е.
                            На офроуд е гола вода на кал, в други терени се справя добре, но не бих я избрал са чисто офроуд мотор.
                            С Владич също не съм съгласен, но неговият офроуд се ограничава до панически страх от големи локви, така че с него сме на два отделни полюса.

                            Коментар


                            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                              Ти пък така приказваш все едно, че големите, дълбоки локви и калта са ти любимото място за каране на мотор!?!?... Хайде сега.
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар


                              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                                Ами аз вече поръчах този MT21, пък ще видим как ще е...
                                Асфалта ще ми е колкото до бензиностанцията и обратно, така че това дали става за там или не - няма никакво значение за мен

                                Иначе Е09 може би по-скоро е за редовната ми Африка, но нея я карам с Е07, защото колкото и да ми се иска, да карам повече черно - реалността е друга
                                Subaru Impreza 2.0 '98
                                Honda Africa Twin RD07 '95
                                Honda Africa Twin RD07А '96

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X