Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

    Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
    ... пак АБС-ите и разни други електронни системи - все неща, без които никой не би си купил съвременна кола.
    Аз пък не бих си купил кола с електронни системи - с уговорки за АБС. Не ми харесва някаква електроника да ги мисли вместо мен, но тове си е за мен. АБС-а на колата съм му направил копче да го спирам и включвам, като на сняг почти винаги е изключен.

    За АБСа на мотор - това е едниственото електронно нещо, което безспорно бих искал да имам на мотоциклета. Мисля, че за асфалт не може да ме се намерят недостъци, освен привикването към антиблокиращата възможност (т.е. лоши навици, като да не мислиш за блокирането). Аз имам склонност да падам заради блокиране на предна гума (и съм го правил), затова ми е важно. Просто карам винаги с пръсти на спирачката и при евентуална неочаквана опасност много лесно "скачам" на ръчката. При хлъзгава настилка падането не е трудно при такова "паник" спиране, и точно там АБС-а ще помогне много.
    LZ2NKM

    Коментар


    • #17
      От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

      АБС-а на галдък и равен път (може и да не е точно асфалт) си е абсолютно предимство и необходимост.
      За офроуд е предвидено да се изключва с копче, за мотори, които са предназначени за такова каране, като идеята там е точно да може да се блокира задната гума на по-серизен офроуд, нещо което АБС-а не допуска.
      За 2013-2014 година вече се работи с трето поколение АБС за мотори, което е много по-леко и по-сигурно от първите АБС-и някъде 93-95 година тежки по 14 кг, както писа и колегата по-горе.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #18
        От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

        ABS е ъпсулютно задължителен при тежките ендура, които ние караме 99,9% на асфалт, и когато се зазяпаме и някой ни изненада, стискаме спирачката до дъно и се изсипваме пред някоя тълпа в Анталия (без ABS).
        Големият майсторлък за мен е, когато нещо ти изскочи отпред и стиснеш спирачките, да си наложиш да отпуснеш пръстите, че да заобиколиш препятствието... Доста хора така и не разбират, че на спирачки не се завива, а е много по-лесно да заобиколиш, отколкото да спреш... Те и затова се казва: "мотористите се броят наесен"... Може и да има смисъл в онази мъдрост за "повече километри, по-малко постове"...
        Ride to arrive.

        Коментар


        • #19
          От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

          Аз също имам падане заради инстинктивно яко стискане на предна спирачка. Ако мотора имаше АБС, щеше да ми се размине.
          Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
          Seat Leon 2007 1.9 TDI

          Коментар


          • #20
            От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
            Има, има.
            Ако гащите са с добро сцепление, ще спреш по-бързо, ако се пързаляш по задник. Теглото е три пъти по-малко, а контактната площ по-голяма.
            Сега остава да хващаме разни гащи и да мерим кои спират най-бързо
            А след някоя и друга година - гащи с ABS
            Прав си колега, дори нещо повече - в единия случай, когато се застоиш на седалката имаш цялото тегло (ездач+мотор) разпределено на двете гуми, а когато аварийно катапултираш същото тегло вече се разпределя на по-голяма повърхност, вкл. и задника на райдъра...

            м/у другото не съм карал мотор с ABS, но съм против, с единствен аргумент, че за мен карането на мотор си е вид предизвикателство и всички модерни глезотии (вкл,. ABS) отдалечават човек oт удоволствието да го преодоляваш. Ако искам пълно удобство и сигурност ще пътувам със самолет, или в краен случай кола....
            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

            Коментар


            • #21
              От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

              Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
              стискаме спирачката до дъно и се изсипваме пред някоя тълпа
              Ти поне имаш богат опит

              Аз не разбирам, досега не съм падал на асфалт(за 23г не съм успял да се претрепя), но на офроуд редовно си спирам и с двете спирачки, ако не искам да се омятам. Номера е в силата на стискане и при най-лекото блокиране, да се отпусне. Един вид човешки АБС

              Коментар


              • #22
                От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                В старите книги, относно задната спирачка и поднасянето, пише спирането да става чрез помпане на педала. Натискаш, отпускаш, натискаш....естествено бързо. Както е написал Иван по-горе человешки АБС Едва ли може да се мери с електрическите джунджурии, но върши работа. Естествено трябват тренировки. Предна спирачка с един или два пръста, като също може да се модулира по горния начин.
                Gnome Rhone AX2 800 1938
                Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                Husqvarna Te 510 1989
                Argvmentvm ad novitatem

                Коментар


                • #23
                  От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                  Като се зазяпаш и някой ти набие спирачки отпред или изскочи от пряката ненадейно, първото, което ми идва наум, са тренировките и старите книги.
                  Ride to arrive.

                  Коментар


                  • #24
                    От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                    В момента съм в Сф с мотора и събота сутрин (баш на дъжда и суграшицата) се заформя да се прибирам за Варна . Очертава се да караям половин ден в дъжд. Ако се прибера успешно, ще ви кажа за ефекта от ръчния АБС на мокро и студено . Явно никой не знае за онова дето го питах по- горе-(за механичния АБС). Търсих в нета , ама освен обяви , че се продава друго не намирам-поне не и в руските и немски сайтове(английският не ми е толкова добър , че да разбирам всичко ).Моля , ако някой знае принципа на действие на тая джаджа да пише , че още се триумя дали да си оборудвам предната спирачка с това нещо.Със задна почти не спирам(подпирам се на нея като стискам предната). Задната я ползвам сериоьно на черно9то колко ли черно карам де , ама в последно време се хващам , че ме тегли все повече.

                    Коментар


                    • #25
                      От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                      Мазохист! ....
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #26
                        От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                        Емо, явно говориш за такова нещо:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ux_a13110100ux0842_ux_c.jpg
Прегледи:1
Размер:19.7 КБ
ID:5555751

                        Доколкото ми е известно тези т.нар. "ABS"-и са просто регулатори на налягането на хидравличната система към спирачния апарат. Ако много често си блокираш гумата затваряш кранчето и намаляш налягането към апарата. Това върши работа да не блокираш колелото, но има твърде сериозен негативен ефект върху спирачната ефективност. Доста съмнително устройство, което аз не бих сложил, и в никакъв случай не може да се нарече някакъв аналог на истинската антиблокираща система, при която има обратна връзка кога колелото наистина е спряло да се върти.

                        Аз примерно преди две години си смених оригиналната спирачна помпа, която е нормална с 16мм бутало, с радиална помпа от пистов мотор, размер 19х20 (19мм бутало и 20мм разстояние между оста на лоста и буталната ос). Спирането точно с тоя размер помпа е по-директно и по-точно. При нормалната помпа има един ефект, който англичаните му казват "brick"-ване (brick=тухла) - нямаш директно усещане за усилието, лостчето опира като в тухла, но разликата между нормално спиране и блокиране е малка, оттам съвсем лесно предизвикваш блокиране. Поне при мен има осезаемо подобрение с този размер помпа - усета за усилието върху лоста е много по-правилно, макар да няма огромна разлика в силата на натиск с пръстите. Просто ти позволва много по-прецизно да модулираш спирането и оттам блокирането е доста по-рядко.
                        LZ2NKM

                        Коментар


                        • #27
                          От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                          Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
                          ... още се триумя дали да си оборудвам предната спирачка с това нещо.Със задна почти не спирам(подпирам се на нея като стискам предната). Задната я ползвам сериоьно на черно9то колко ли черно карам де , ама в последно време се хващам , че ме тегли все повече.
                          ...това си е и правилното ползване ,на асфалт и на черно... Емо,аз съм ,,за '' АБС,но ако ще караш черно, дали тази джаджа може да се ,,изключи''? АБС на черно с голям мотор си е проблем...повярвай ...най-добрият ти вариант е да купш на африката АБС ,а на АБС-а да купиш едно леко ендуро .... мисля че вече си се подхлъзнал
                          ПП опс...сега прочетох къде си видял,,АБС"-а .... не си го купувай
                          Последно редактирано от churov; 21-01-14, 11:46.
                          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                          0899187766

                          Коментар


                          • #28
                            От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                            Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
                            ... Доста хора така и не разбират, че на спирачки не се завива, а е много по-лесно да заобиколиш, отколкото да спреш...
                            Това е самата истина....
                            30 години и отгоре карам мотори,20 от тях без АБС....,но за мен няма по-голяма благинка от тази ,,дяволия'' за големия шосеен мотор... освен това ,винаги можеш да я изключиш.. на мен ми е помагала стотици пъти и нито веднъж,не ми е създала проблем по пътищата... правя по 25-30 000 км годишно...Абс-а си е моят избор...Единственото с което мога да си обясня нехаресването на тази система е ,липсата на личен опит от употребата и ,а не ,,разсъждения по тема''
                            PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                            КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                            0899187766

                            Коментар


                            • #29
                              От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              Аз пък не бих си купил кола с електронни системи...
                              Като си купиш ще ти хареса
                              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                              0899187766

                              Коментар


                              • #30
                                От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                                Благодаря на всички отзовали се колеги! Споделените мнения и опит ми помогнаха да си изясня картинката. Обобщено и синтезирано с два реда, според мен се налага следния извод: За шосейните мотоциклети ABS-а е полезна, ефективна и препоръчителна екстра, която може да ти спести много ядове и да ти помогне в критични ситуации, особено при аварийно спиране. За леките мотоциклети, предназначени за офф тази екстра е по-скоро излишна, дори в някои случаи и вредна. Така, че..... ще се сменя моторетката, няма как.
                                BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                                LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                                Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X