Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

    Това, което отдавна е стандарт в автомобилостроенето вече навлезе масово и при мотоциклетите. До преди няколко години АВS-а при мотоциклетите беше по-скоро изключение, но вече почти няма производител, който в последните си модели да не включва и тази екстра. Съществуват обаче различни мнения, често противоположни, за ефекта от ABS при мотоциклетите. Дори наскоро един колега, който е на ти с моторетките и чието мнение уважавам сподели, че според него това не е кой знае колко полезна екстра. Търсих да намеря нещо конкретно писано по въпроса, но не открих. Може и да не съм търсил добре. Ако е така, ще моля темата да бъде изтрита. Ако не, мисля че е добре да се дискутира тук този въпрос. Защото лично аз съм раздвоен. Искам да сменя мотора си с такъв с АВS, но от друга страна се колебая. Та ако има колеги, които са наясно и които най-вече имат практика, моля да споделят. Кога и в какви случаи АВS-а помага и кога пречи или е без значение. Вие сте!
    BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
    LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
    Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

  • #2
    От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

    При всички положения ползата ще е по голяма от вредата, негативен ефект би имало на заледено а мотор в такива условия почти не се кара, на мокро и на пясък ще намали значително спирачния път при екстремно спиране.
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

      Ако имах АБС нямаше да ги има 2-те ми най-смешни падания със предна спирачка пред МНОГО хора.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

        точно ABS-а е една от главните причини да търся по-нов мотор... при изпреварване на мокро и задаващ се отсреща ТИР, този въпрос не стои повече... "Новите"системи ABS - при някои марки се оказа, че ги има от 15 г. поне + още някои - като регулиране на окачването напр. се усъвършенстват и подобряват непрекъснато... при мен за ABS-a няма дилема.

        Коментар


        • #5
          От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

          С изричната уговорка че говорим за мотоциклети които са предназначени основно за пътя, а не основно за извън него:

          - АБС на предна спирачка е незаменим плюс и животоспасяващ фактор.

          - АБС на задна спирачка е много полезен, може да се окаже животоспасяващ. Има един единствен случай за който се сещам в който може да те убие, това е когато ти изскочи от странична улица или път високо превозно средство (тир, камион) и ти препречи пътя. В този случай АБС на задната спирачка не ти позволява да блокираш нарочно задната гума и да полегнеш странично с мотора, за да се повлачиш по пътя с надеждата да се забиеш под ремаркето а не в него. Това - ако имаш присъствие на духа, познания, място, време да го направиш.

          - Комбирнираните мотоциклетни спирачни системи (като хонда CBS) са дори по-полезни от АБС-а когато са направени кадърно, а на всичкото отгоре най-често си идват и с АБС та става относително пълно щастие.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #6
            От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            Има един единствен случай за който се сещам в който може да те убие, това е когато ти изскочи от странична улица или път високо превозно средство (тир, камион) и ти препречи пътя. В този случай АБС на задната спирачка не ти позволява да блокираш нарочно задната гума и да полегнеш странично с мотора, за да се повлачиш по пътя с надеждата да се забиеш под ремаркето а не в него. Това - ако имаш присъствие на духа, познания, място, време да го направиш
            Този единствен случай, на мене ми се е случвал поне 3 пъти:
            Веднъж пързалях заради засякла ме лека кола ,перспективата беше мотора да спре в колата а аз да летя над нея но задника ми има по-добро сцепление с асфалта от гумите, веднъж заради твърде пъргав кон , перспектива да ме вадят от задника на добичето, та предпочетох да го подсека през краката, и веднъж след като поради заблейване влязох в завой с такава скорост че просто продължих по допирателната и перспективата беше да се нарежа на теловете на едно лозе! Това са само най-чистите и неуспорими случаи, когато липсата на АБС ми е помогнала. Та на двуколесното поне искам да си имам опцията да мога да сляза от него когато си поискам!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

              Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
              ...но задника ми има по-добро сцепление с асфалта от гумите...
              На конкретния мотор - може би На модерен мотор с АБС - искаш да останеш на мотора набил кучките на умирачка максимално дълго време. Просто няма как задника ти да се справи по-добре

              По принцип на моторите за маймунджулъци (пистарки и офф) АБС-а може да се изключва в повечето случаи, на някои може да се изключва само задния, но така или иначе това са специфични нарочни приложения.

              В нормални условия - времето за преценка на ситуацията и времето за изпълнение на упражнението "полягане" като ги събереш - все е време което добри спирачки с АБС биха оползотворили просто да те спрат или да намалят скоростта ти до безопасна.

              Ако пък караш прекалено бързо та да спреш - и полягането ще стане при едни скорости дето после а те има, а те няма.

              Това може да те спаси при високи скорости само ако си го оттренирал и ти идва отвътре като рефлекс, трябва да минеш ПОД препядствие и без колебание просто успееш да метнеш мотора и да се плъзнеш под препядствието. Не бих отказал мотор с АБС само за този евентуален случай, освен ако не тренирам полягане всяка седмица.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                Успях да мина под новопоставена бариера със поднасяне. От другата страна изправих мотора и продължих с треперещи колене. После мерих-жулва ръчките и мотора заминава напред...Минах с поне 40 под нея.
                Това беше преди 2-те ми смешни падания,та не се чувствам пр@@бан-с АБС на задното можеше и да не стигна до паданията...
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • #9
                  От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                  Който го няма ABSа само може да гадае каква благинка е. Знаете ли как се спира по светофарите на дъжд по паветата /жълтите /, ами на пясък, или след като си минал през локва с масло или нафта? Живеем в БГ и изненади колкото щеш.
                  Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                  Коментар


                  • #10
                    От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                    Преди време гледах на мотора на Любо Африката, (някои го познават) на предното колело има монтирано нещо , дето като го попитах какво е , каза , че било механичен АБС, ама така и не остана време да го разпитам как действа точно.Не съм го виждал отдавна за да го разпитам. Представлява нещо като бутилчица или патрон като тия със сгъстен въздух за спукани гуми. Тая бутилчица е свързана със спирачния апарат, ама как работи....?Няма никакъв ток по него. Обяснявам си го като блпкира колелото сработва някакъв клапан сигурно и отпуска налягането на накладките , ама може и да бъркам . Някой знае ли го това? Иначе сигурно АБС-а е полезен. На ВФР-а ми имаше система като натиснеш предната , хваща и задната и си беше плюс определено.

                    Коментар


                    • #11
                      От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Просто няма как задника ти да се справи по-добре
                      Има, има.
                      Ако гащите са с добро сцепление, ще спреш по-бързо, ако се пързаляш по задник. Теглото е три пъти по-малко, а контактната площ по-голяма.
                      Сега остава да хващаме разни гащи и да мерим кои спират най-бързо
                      А след някоя и друга година - гащи с ABS

                      Коментар


                      • #12
                        От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                        Гледам че всички ги хвалят.... аз ще дам отпор тогава. Доста годинки вече и доста километри предимно ендуро и асфалт - не се сещам за нито един случай, в който би ми помогнал да си спестя нещо един АБС. Ако го имах обаче щях да съм го платил, като начало и щеше да си му нося килограмите навсякъде, колкото и малко да тежи. Отделно от това си е сложна машинария и предполага да се поврежда....
                        0888932647

                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                        Коментар


                        • #13
                          От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                          Има, има.
                          Ако гащите са с добро сцепление, ще спреш по-бързо, ако се пързаляш по задник. Теглото е три пъти по-малко, а контактната площ по-голяма.
                          Сега остава да хващаме разни гащи и да мерим кои спират най-бързо
                          А след някоя и друга година - гащи с ABS
                          Площа е по-голяма, но триенето е по-малко. Нали не трябва да се трият, за да не се разтопят. Резултата - и двата пъти, когато съм се пързалял по Д. съм изминал по-голямо разстояние отколкото, прав мотор би успял да спре (ако би останал прав).


                          Моята стстистика(Не казвам мнение, защото нямам. Ще го изградим мнението заедно):

                          По асфалт - 50% полза; няма вреда;
                          2 случая, един с поднасяне на предна гума при спиране - ABS би помогнал и един с поднасяне на задна при подаване на газ върху мокър асфалт - ABS не би помогнал, но не би и навредил.

                          Извън пътя - в 3 случая ABS би причинил падане; не виждам потенциална полза от него;
                          3 пъти, завои върху пясък и трошляк, почти без сцепление, с много висока за ситуацията скорост, бяха взети, без падане, благодарение на поднасяне на задницата Същите завои не биха могли да бъдат взети, с тази скорост, по стандартният начин. Не мога да опиша как точно стана и ако трябва да го повторя съзнателно няма да мога . Получи се нещо кати приплъзване на задницата по посока на завоя и рязко завъртане на кормилото по посока на завоя, при което мотора зави бързо, рязко и стабилно. Очаквам спецовете по офроуда да кажат повече. С ABS обаче завоите със сигурност биха завършили в дерето.
                          Последно редактирано от Ilarioncho; 17-01-14, 11:03.
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • #14
                            От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                            Ако можех да си избирам искам АБС на предното колело с копче on/off на таблото, за да имам и предна спирачка все пак като съм извън пътя. И не искам при спиране с предната да ми спира и задната!
                            Абс-а вече е толкова оптимизиран, че няма смисъл да се споменават килограмите, това не е първия АБС на БМВ дето тежи 14кг., в момента мисля беше под 1кг., различни модели гуми имат по-голяма разлика в килограмите.

                            Коментар


                            • #15
                              От: АВS на мотоциклет - плюсове и минуси

                              При нормално каране по асфалт (каквото сигурно ни е над 95% от градското и туристическо каране) дали моторът е с или без АБС практически не е от значение - спират еднакво - всеки карал знае, че не стиска/натиска урболешката до край, защото на мотора не можеш да набиеш кучките като при жигулито и да се досуркаш - първо ще паднеш, ще построшиш това-онова, и ще се попързаляш...
                              Разликата идва при екстремни ситуации, или дори бавно придвижване по хлъзгава настилка - тогава електрониката безспорно се справя по-добре и по-бързо от масата ездачи (че и голямо профи също не може да избегне естествения рефлекс под стрес да стисне яко спирачката при изненадваща/неочаквана ситуация - човещинка е). Та според мен АБС-а е повече от препоръчителна екстра за шосейно каране - единствения минус са едни десетина кила разлика и малко повечко чарколаци. Ама пък от сума ти години вече АБС е стандарт при толкова много МПС-та без да създава проблеми, та усложняването не е кой знае какъв довод. Теглото също не е кой знае какво на фона на едни 300/350+кг за машина и ездач - аз ако тежа 90кг, а аверчето ми 80 какво? да не би да ме бъркат тея 10 кила разлика, или да си ги отрежа отнякъде и да ги оставя вкъщи, та да съм по-лек на мотора???
                              Вече за офроуд тоя АБС трябва да се изключва, или поне да има някакъв режим за такова движение - при сериозните машини го има това. Щото там щеш-нещеш наистина има моменти, в които се налага да присуркаш задната гума. По черен път обаче комбинираната спирачна система (като цитираната ЦБС на Хонда, която за динамично каране на асфалт е супер) е даже още по-вредна - дано да не ви се случва да разбирате колко е неприятно да спускате черен път с коловози и да обирате по малко само със задна спирачка, а в същтото време предното също има приложено спирачно усилие и хич не реагира както и накъдето искате, а си знае неговото...
                              В тоя ред на мисли сигурно се повтарям, или потретвам от някъде, но и при автомобилите също е имало подобни дискусии преди време за и против серво-усилването на волана, серво спирачките, предпазните колани ако щете, пак АБС-ите и разни други електронни системи - все неща, без които никой не би си купил съвременна кола.

                              П.п. Набрал съм го, но съм пропуснал да го пусна, а Gichev е писал горе-долу същото но с два реда

                              П.п.2 Както един приятел установи по трудния и скъп начин преди няколко години - разликата без и с АБС е, че в единия случай първо падаш, после се блъскаш; а в другия направо се блъскаш, после следва падането... Или иначе казано (хубу, че им нямаше почти нищо, та ни беше до шеги тогава) АБС = Айде Без Спирачки
                              Последно редактирано от Shider; 17-01-14, 16:01. Причина: П.п.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X