Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

    В края на седмицата, ще има мото рок фест. Ако се намери ендуро инструктор и времето позволява може да се позабавляваме по някой подходящ маршрут на Витоша. Според мен ще е чудесна възможност да се запознаем и да покараме, а вечерта ще забиват едни от най - яките ни групи и ще можем да се реваншираме за уроците с бири и мезета
    Поздрави!

    Коментар


    • #77
      До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
      Ей тука има снимки с такъв мотор на такъв терен.
      Понеже и аз бях там, да поясня - на по-тежките места няма снимки, но ги имаше в изобилие. Километрите офроуд бяха малко под 100. Натоварването си личи от снимките. За съвети - знам каква е тайната за успеха, но за подробности - от извора.
      Росен има опит с леко ендуро, а и не жали мотора. Подходящи гуми няма - мишелин анаки, аке не бъркам.


      А пък Жоро Хаджиев ако не е "по душа".... От много напъване всички знаем какво става.
      Аз казах, че е голям зор, а не че нещо невъзможно.



      До тук 4 страници само ЕМО каза нещо по въпроса - кара се прав. Други съвети също ще са полезни в тази тема

      Коментар


      • #78
        До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

        Избягвах да давам съвети, тъй като все ще се намери някой да каже "Абе тоя кво се прави на голям карач, че и акъл дава". Не съм голям карач, карам бавно, но имам навика да не падам.

        Но тъй като ми го искат, ще си го дам - мнението

        Ситуацията на снимката се случи след като съвета ми не беше послушан. Канал се преминава перпендикулярно! Също всякакви бордюри, дървета....
        При преминаване на препятсвие, СЕ ДАВА газ, а не се отнема - някой имат лош навик от асфалтовите мотори.
        При карането прав, а и не само, резервоара се стиска с колене, а кормилоте се държи леко, не стегнато.
        От коловоз се излиза с газ, но с асфалтовите гуми падането не е трудно.
        Много важен е баланса на тялото спрямо мотора - трябва постоянно да се балансира, за да се помага на окачването.
        Спира се с двете спирачки, но за разлика от асфалта, предната се стиска по-леко. Задната също леко, за да няма неконтролируемо суркане.
        Ако в последния момент видите препятствие, стиснете двете спирачки, точно преди препятствието ги пуснете и дайте всичката газ. Тялото да е леко изнесено назад. Това се прави с цел окачването да се смачка и разгъне преди преминаване на препятствието, за да има пълния ход при удара, а също натоварването на колелата да намалее. Няма страшно от пълната газ при много мощните мотори - от спирането скоростта е намаляла, а никъде не съм казал да се превключва предавка.
        И най-важния съвет - мотора се държи прав само на две гуми, благодарение на жироскопичните сили. Не карайте прекалено бавно, ако искате да не падате.
        Последно редактирано от Ivan_J; 18-09-09, 19:19.

        Коментар


        • #79
          До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

          Ако позволите да се намеся и аз , смятам че тук е правилното място .
          За карането прав съм абсолютно съгласен , на по лош път контрола е в пъти по добър но ...... проблема лично при моя мотор който се вижда на аватара е прекалено широкия резорвоар , на стария ( ямаха ХТ ) карането прав не беше проблем но тук при този ........ А предполагам и при някой други модели при изправяне стойката е супер неудобна , никаква възможност да се притиснат колена към резорвоара и по този начин когато е необходимо да поотслабя хвата от кормилото , в изправено положение работата си отива направо на ,,еквилибристика,, , може да се дължи и на моите анатомични особенности но .........
          Според мен при този тип мотори ,карането прав се ограничава до там да се преодолее участък от 50-100 метра , повече от това лично аз на идея си нямам как може да стане без някакви допълнителни промени по мотора ( повдигане на кормилото , смяна на оригиналното с кросово и т.н.) Правилно ли расъждавам или бъркам нещо ? Нека по компетентните и опитните кажат възможно ли е този проблем да се избегне ?
          Искам да отбележа че това което казвам е относно супер тенерето , както казах по рано с ХТ-то този проблем не съм го имал .

          Коментар


          • #80
            До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

            Първоначално публикуван от maikallllll Преглед на мнение
            Според мен при този тип мотори ,карането прав се ограничава до там да се преодолее участък от 50-100 метра , повече от това лично аз на идея си нямам как може да стане без някакви допълнителни промени по мотора ( повдигане на кормилото , смяна на оригиналното с кросово и т.н.) Правилно ли расъждавам или бъркам нещо ?
            Уцелил си ваксата!
            Продължителното каране прав наистина изисква промени по мотора-повдигане на кормилото(чрез т.нар. повдигачи които всъщност са едни прости подложки),промени по настройките на мотора-вдигат се спирачния педал и скоростния лост,а се "навеждат" лостчетата на съединителя и предната спирачка.Причината за всички промени е коренно различната поза на тялото.При еднурото просто си преценяваш какво е съотношението прав/седнал и съответно си гласиш мотора според стила на каране(аз в 90% от случаите карам прав и съответно настройките са ми такива).
            Иван е написал основните неща , но нека допълня:
            -НИКОГА САМ-особено с тежък мотор.На асфалт може , но в гората си е самоубийство.Кво ли ви давам акъли , като най-редовно карам сам (кой знае кога ще вдигна половината ППС да ме търси) , но все пак гледайте да сте най-малко двама.

            Спира се с двете спирачки, но за разлика от асфалта, предната се стиска по-леко. Задната също леко, за да няма неконтролируемо суркане.
            Имам навика при спускане(а и не само-хващам се че дори и на асфалт го правя) да пускам АБС-а .Не стискам предната спирачка продължително,а просто почуквам.Така дори и да блокира гумата ще е за време недостатъчно да се изтупам(не че не е ставало де).

            -понякога се случва сух черен път да минава през някоя мазна кална локва.В такава ситуация карайте все едно , че пред вас има локва масло-в никакъв случай не пипайте спирачките(особено предната) и се стремете да щурмувате локвата по права линия(сиреч избягвайте завиването ако е възможно)
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • #81
              До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

              Нека и аз да се включа, въпреки че някой може да каже какво прави жена в подобна тема и без претенции да съм права, но:

              Преди карах Супер Тенере като колегата maikallllll и когато влезнех по черно принципът ми на каране беше - газта оправя всичко. Ако се наложи да се подпирам работата си отива на падане.
              Когато купих сегашния си мотор, реших,че повече няма да карам по-черни пътища, защото сигурно няма да се справя. Е, карам. И какво всъщност искам да споделя - този/и мотор/и има/т различно от леките ендура поведение в черното и не се карат по същия начин. Пример - "от коловоз се излиза с газ" - това не важи за тежките машини; не винаги е по удобно да караш изправен и др.
              Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

              Коментар


              • #82
                До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                Темата стана наистина полезна. Абсолютно съм съгласен с Ivan_J за съветите дадени от него. Ясно е, че едно Тенере няма нищо общо като поведение на окачването на БМВ, но тези неща, които ги е написал важат за всякакви машини. Аз съм карал доста време прав и не е само за 50-100 метра и се получава. Естествено със струговете никога не може да се направи същия маршрут както с истинско ендуро, но така малко по малко като опитваме ще стане работата. И примерно с Мария ще даваме всичката газ на онзи каменист проход в Турция . А за даването на газ е много важно и миналата седмица в една кал така оцелях с гума дето и за шосе не ставаше. На черен път карам винаги прав, ама като се появи втори човек нещата се объркват, защото той не вижда пътя и не знае как да реагира и тогава се получава една тежест, свободно носеща се във всякакви посоки при преминаване да кажем на коловоз. В този случай още не съм му намерил цаката, но опитвам постоянно. Дано да не си пребия жената с тези опити . Все пак догодина мисля да се пробвам на пистата за мотокрос в Писанец

                Коментар


                • #83
                  До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                  Значи все пак съм бил прав проблема не е в мен
                  от опита който имам , според мен тежките и големи машини трябва да се карат с повишено внимание , и не бива да ги сравняваме с ендурото , аз почти винаги спирам с двете спирачки едновременно , като дори в повечето случаи при ниска скорост и ако е само за леко убиване на скороста използвам само задната ( имам неприятни спомени от спиране с предна на песъклив участък ) , от много хора съм чувал ,, за кво ти е задна спира се само с предните ( некав принцип при пистовите ) но аз не смятам така след няколко хиляди км които навъртях , просто и да попрекалиш малко със задната лекичко ще ти заиграе задницата и вероятноста от падане е по малка ( поне според мен ) , имал съм случай със 90 км/ч да ми блокира напълно задната гума , задницата заигра но мотора си продължи напред и с малко балансиране успях да спра без проблем , докато с предната имам по лоши спомени когато се прекали с нея предполагам конструкцията на самите мотори позволява да се спира така ( за пистовите не знам не съм карал достатачно там може и да е както казват )
                  абе така като гледам май най добре ще бъде всеки да каже някой свои изводи и наблюдения които има докато е карал мотора си !!!

                  Коментар


                  • #84
                    До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                    Имах Супертенере, наистина резервоарът му е много широк и неудобен.
                    Някой ден пак ще имам Супертенере, но ще си го направя по мой вкус и определено резервоарът няма да е там да пречи.

                    Мария, с газ се излиза, проблема не е в теглото, а в сцеплението. Чефо(SAMURAI) доста подскача от радост из форума, когато го научи. В неговия случай мотора беше 150 + той 130 кила, пак си е тежко ендуро
                    Давай акъл, ти си единствената жена, която познавам да кара толкова добре по черно толкова тежък мотор. Наистина добре. Засрамваш доста от мъжете тук.

                    Бойко, с жената се кара бавно, седиш си на задника, а като стане напечено, тя сама слиза и продължава пеша
                    Аз знам само един добър вариант - мотор и за нея

                    Коментар


                    • #85
                      До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                      Има една техника, която ползват състезателите, много ефикасна при спиране на хлъзгаво. При спиране със задна спирачка,когато блокира задното колело се подава малко газ. Това спира блокирането. Някой пробвал ли е?

                      Коментар


                      • #86
                        До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                        Прави та прави...
                        Не е номера да карате постоянно прави, не е и нужно.
                        Вие не сте на състезание и да поддържате нон стоп състезателно темпо, за да се нуждаете от права стойка за стабилност.
                        Номера е да сте прави, когато има нужда от това
                        Защото когато се возите на черно вие просто си се возите и не е нужно да стърчите постоянно, първо дискомфорт, второ ненужно.
                        Най-важното нещо е да тренирате равновесие при ниска скорост...
                        Това е разковничето при тежките мотори.
                        При каране на черно баланса винаги се поддържа и компенсира от тялото, като се местите в ляво, в дясно, на пред и на зад.
                        Сами се досещате, че колкото един мотор е по-тежък, толкова по-трудно можем да му противодействаме с нашите лични кг., които за нас самите са константа.
                        Едно е да компенсирам ХРа, който е 116кг, друго е Африката, която е 240. Още повече тажеста им горе при резервоара може би е 3 пъти повече от на леките ендура, а не 2 пъти както им е общата маса.
                        А както знаем основния проблем е високата тежест(високият център на тежеста), а не общата маса.
                        Първо тренирайте седнали, после прави, намалете скороста до вашия най-голям възможен минимум и при тази ниска скорост тренирайте равновесие... То тук нещата опират малко до психика.
                        Първо го правете на равно, след това си намерете път с коловози, обаче сухи, да не е кално.
                        Първо карайте бавно в коловозите, след това постепенно започвайте да вдигате скоростта и така до като достигнете максималната скорост с която се чувствате сигурни.
                        Опитвайте се периодично да карате на ръба на риска, но винаги разумно! Защото в ендурото винаги може да има изненади на пътя и трасето - я някоя канавка, я някое дере, я някой отнесен от пороя път или пътека и ако нямате резерв за действие изхода от ситуацията не е гарантиран. При мотокроса изненади няма, там се дава газ колкото ти стиска.
                        Всичко това изисква много време и доста каране, за да го усвоите, с едно две излизания няма да стане.
                        Когато сте в коловоз се опитвайте да го използвате като вираж, а не се плашете от него. В коловоз се кара много лесно, стига да умееш да го следваш, пак е въпрос на психика. Лошо е ако решите да бягате от коловоза по неподходящ начин на неподходящото място - гарантирано падане и то доста неприятно.
                        Когато карате не си гледайте пред гумата, а следете пътя на пред, преценявайте какво препядствие следва, как да го преминете и най-важното от къде да го атакувате и подходите.
                        Когато наближавате завой, огледайте го от далече и веднага преценете коя крива да вземете. А когато навлезете в завоя мислете и гледайте как да излезете - с каква газ и кой коловоз да хванете след завоя в правата.
                        През цялото това време притискайте мотора с колене, а ръцете дръжте отпуснати, за да не ги претоварвате излишно, щото си трябват, а много бързо става на "дърво".
                        До тук се справихте с равновесието, коловозите и следването на пътя, и всичко това на сухо.
                        Другото важно нещо е да тренирате приплъзване, буксуване, въртене, поднасяне или както още се сетите го наречете.
                        Тренирайте този елемент от сутрин до вечер и от вечер до сутрин.
                        Колкото по-добре го усвоите, толкова по-сигурни ставате на пътя, по-правилно ще водите машината и не на последно място ще си набавите един постоянен приток от удоволствие, кеф, адреналин, мания и още както щете го наречете.
                        Тренирайте приплъзването на първа, на втора, на трета, на четвърта, който има тяга може и на пета предавка да дрифти.
                        Тренирайте го на сухо, на мокро, на кал, на пясък, на макадам, на мокър асвалт, който има тяга може и на сух асвалт.
                        Умението да приплъзвате на пълна газ може да ви спаси дори и живота в някои ситуации.

                        Всичко това до тук може да го правите не само със шосейни гуми, ами и със сликове.
                        Когато достигнете едно задоволително ниво на елементите по-горе вече е дошло време да обърнете внимание на Калта.
                        Е тука вече е добре да качите таралежките, просто с тях ще падате малко по-малко от колкото със шосейните.
                        Калта е класика. Калта е симфония от порядки нужни на един мотор, за да се движи правилно. На калта се става майстор. Там се пишат тапийте.
                        След всичките тези тренировки, за които писахме по-горе, като стъпите на калта ще разберете колко много не можете да карате.
                        Там ще ви просветлее що е то каране на черно.
                        Ще имате чувството, че всичко започва от начало.
                        Да, ама не! Като влезете сериозно в калната игра, ще осъзнаете, че не е така страшно и че има светлина в тунела.
                        След малко повече усилия, ще започнете да се чувствате значително по-свободни.
                        И след всичко това - макадамът, пясъкът и сухият черен път ще ви се струва вече като магистрала Тракия с един перефектен тракшън.

                        Обаче пичове - за да достигнете едно такова ниво трябва да прежалите поне един мотор!

                        Всичко това което написах е капка от морето, от това което може да се каже.
                        Има още много за казване, но и за показване.

                        С Димо направихме едно хубаво каране, но не се заиграхме достатъчно. Надявам се скоро да направим една сбирка, която да е поучителна за всички ни.
                        Всеки един може да научи по нещо ново от всеки друг.
                        Хубаво е да има хора около теб до като караш, за да ти казват грешките. Така е по-лесно, а и предпазва от най-вредното - Заучване на грешни навици! Голям вредител е това да знаете!

                        Малии... снанало 1 часа
                        Изчезвам...

                        Коментар


                        • #87
                          До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                          За високия център на тежеста е абсоолютхо вярно. Само да изкарам ДРа от дворчето са ми необхобдими три маневри напред, назад, и то говорим за бутане, не за каране. С ТТто само го навеждам повече, и с една маневра, обратен завои и през портата на пътя. Пак с бутане де. А разликата в килата на моторите е някакви 40/50кг. Ама ДРа с тоя метален резервоар, споилери, тръби и железа, куфар пълен с необходими уж неща, имам усещането че е поне два пъти по тежък от Ямахата. Абе то може и на пачи крак да се завърти обратно, ама все пак хазяйна вижда всичко.

                          ПП. Жоре ти уби всичко децко в нас.
                          Последно редактирано от damian64; 20-09-09, 01:17.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                            Четете внимателно това което пише Жоро!Той е единствения който познавам , който кара и леко и тежко ендуро(а от други места подочувам , че кара много добре).
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #89
                              До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                              Вчера се качих от Калофер до вр. Ботев и слязох обратно - няма такъв кеф !!!

                              Не беше със "струг", а с кросова 450 сс Кава, което всъщност направи мисията възможна

                              Там, откъдето минах със скакалеца би било убийствено с В-Строма, но доколкото успях да видя от пътя - не би било невъзможно по него да се стигне до върха, само дето ми се губи полезността на подобно решение

                              Коментар


                              • #90
                                До: Практически занятия по офф-роуд за "стругари"

                                Е, трябваше ли и тук да ме дразниш. Доколкото разбрах за първи път караш такава машина, а и връх Ботев е сериозно изпитание. И щом всичко е минало успешно, явно си "ендурист" по душа. Браво за постиженията

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X