Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Препоръка за първи асфалтов мотор...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

    Едноцилиндрови модели в диапазона 600-800 куб имат почти всички производители, но двуцилиндровите в този диапазон са малко.
    БМВ изкара двуцилиндрови ендура 650-700 и 800 кубика, но това са нови модели и цената си е висока.
    От големите двуцилиндрови класиката е Ямаха Супертенере 750 кубика и Хонда Африка 650-750 кубика. Стари са вече, но все още се подържат, ползват и вършат работа. Кагива Елефант 400-750 и Мото Морини 350 са двуцилиндрови ендура, но те са по-скоро екзотика за България, освен това са доста стари. След 1990 до 95 год има и 900 кубикови варианти на Кагива Елефант вече с двигатели на Дукати.
    ТДМ-а е малко по-друга бира. Най-ендуро варианта е първият модел от 850 кубика, този със защитата на картера. Той е и с най-здрав двигател. Има най-различни недомислици по него, но не и по двигателя, окачването и спирачките, а те са главното. Разбира се ендуро е много силно казано за този мотоциклет. Това е шосеен туристически мотоциклет, с който внимателно можеш да караш и по макадам. От всичките ТДМ последният 900 куб (вече инжекцион) е най-добрият от всички. Изчистени са всички недомислици от предишните модели, но това вече си е чист шосеен мотоциклет. Няма никакъв намек даже за ендуро и за каране по черно с този мотор.
    Хонда Варадеро е голям туристически мотоциклет. Тежък, стабилен и сигурен. Идеален за дълги и далечни пътувания. Да го бориш често в града не е най-удачният вариант, освен това разхода ще ти е по-висок от на някои малки коли. Ендуро не е много удачно определение за този модел, макар че модела има такъв фасон. На макадам може да се кара с него по-внимателно.
    За края на постинга оставих най-интересните леки двуцилиндрови ендура. Това са Кавасаки КЛЕ 500 и Хонда Трансалп 600-650-700.
    Кавасакито е двуцилиндров редови двигател, много плавен и уравновесен. Мотора е към 190 кг, но пък самият двигател е малко слабичък 45 коня, така че чудеса от него не могат да се очакват. Този модел се произвежда от 1991 год до 2005 година, или над 20 години, само с леки козметични промени, което говори много добре за модела. Това си е ендуро, от където и да го погледнеш. КЛЕ-то след 2005 година го замени модела Версис 650 с двуцилиндров редови двигател. Версиса вече е ендуро точно толкова, колкото и ТДМ-а. Тоест никак.
    Хонда Трасалп 600 куб. Двуцилиндров V-образен двигател. Два варианта условно според цвета на двигателя. Черен (по-старият) и бял (по-скоро металик) по-новият. Няма да се впускам в подробности. За тези мортоциклети има страшно много информация, който го интересува. Много добър сравнително лек ендуро мотоциклет. Здрав, сигурен и надежден. 50 коня, около 190 кг пълен. Става и за града, става и за черно, става и за пътешествия. 650-кубиковият вариант е най-добрият от всички Трансалпи. 700 кубиковият е най-новият Трансалп и сътветно най-скъпият, но не се произвежда в Япония, а в Испания и нещо качеството му не е, както на японските модели. Освен това, въпреки малко повечето конски сили от тези на другите Трансалпи този модел е тежък над 220 кила пълен, което малко го отдалечава от леките ендура. Предната му гума вече е 19 цола, а не 21 както на останалите Трансалпи, или направили са го по-шосеен.
    Това е на кратко от мен. Дано съм помогнал в избора.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #32
      От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

      Transalp-а ми ляга най-много на сърце, като се замисля. Априлите са добре докато не се развалят, а BMW-то си е сравнително скъпо. Мисля, че до началото на сезона ще се огледам за някой сребрист (от по-новите) Transalp-ове...

      Коментар


      • #33
        От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

        Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
        което може да ми се наложи да направя е да го кача на някой тротоар, което с TDM-а (а и повечето тежки мотори - например Африката) не виждам, как ще стане. .
        Всеки ден лятото имам по 1 час събрано офроуд (такъв е пътя до вкъщи) - справя се перфектно мотора. Относно тежината - ами с моята бегла представа по мотоциклетите доколкото разбирам разликата е макс 20 кг м/у леките и тежките. С две думи да ям ли днес за да си карам моя мотор или да не ям за да се държи като трансалп примерно.
        Или така нареченото "бла-бла-бла".
        Покатерваш се върху няколко модела и сърцето ще покаже. Виждаш го отдалеч -харесва ти, сядаш - удобен, преглеждаш го- здрав технически, моят мотор -казваш си!
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #34
          От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

          Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
          .....Покатерваш се върху няколко модела и сърцето ще покаже. Виждаш го отдалеч -харесва ти, сядаш - удобен, преглеждаш го- здрав технически, моят мотор -казваш си!
          Точно така избрах моят ТДМ

          Коментар


          • #35
            От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

            Като бивш собственик на Трансалп 650 мога да изкажа само суперлативи в подкрепа на решението ти да избереш точно този мотоциклет.

            1.Сравнително прилични цени за един много здрав и непретенциозен мотоциклет.

            2.Държи се еднакво добре на асфалта и на черно.

            3.Удобна, изправена стойка на водача.

            4.Добра ветрозащита с високото стъкло.

            На моменти ме хваща яд, че се разделих с него и взех уж по-големия му брат Варадерото, който изобщо не става за черен път, но пък е удоволствие на дълъг път.
            Няма да намериш универсалния мотор. Вземи, покарай, смени ... и така.

            Коментар


            • #36
              От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

              Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
              Относно тежината - ами с моята бегла представа по мотоциклетите доколкото разбирам разликата е макс 20 кг м/у леките и тежките. С две думи да ям ли днес за да си карам моя мотор или да не ям за да се държи като трансалп примерно.
              Или така нареченото "бла-бла-бла".
              Разлика от 20 кг. изобщо не трябва да се пренебрегва, лично мнение. Ако се сравнят лек мотор с нисък център на тежестта и тежък с висок такъв, тия 20 кила доста добре ще ги усетиш.
              Казвам го, защото имам точно такъв пример в гаража.
              Познай при кой шанса да го изпуснеш при завиващи маневри с много ниска скорост е по-голям...
              Човекът е човек, когато е на път...

              Коментар


              • #37
                От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                Първоначално публикуван от К.Наков Преглед на мнение
                2.Държи се еднакво добре на асфалта и на черно.
                Е де, е де, посмали малко ся! Ако върви на асфалт като на черно, значи работата е много зле!!! А ако пък искаш да кажеш че на черно върви като на асфалт, тогава защо в ендуро шампионата не участват и трансалпове!
                Ако трябва да сме точни, трансалпа е мотор, с който човек може да се придвижва по черни пътища (когато не са много кални) и колкото човека е по-як и по-улав толкова по-черни може да са пътищата! Подчертавам думите "придвижва" и "пътища", да не си помисли някой че може вместо да се придвижва, да кара както на асфалта или пък недай си боже да тръгне извън пътищата, щото ще хвърчат пластмаси най-малкото!
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #38
                  От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                  Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                  Е де, е де, посмали малко ся! Ако върви на асфалт като на черно, значи работата е много зле!!! А ако пък искаш да кажеш че на черно върви като на асфалт, тогава защо в ендуро шампионата не участват и трансалпове!
                  Ако трябва да сме точни, трансалпа е мотор, с който човек може да се придвижва по черни пътища (когато не са много кални) и колкото човека е по-як и по-улав толкова по-черни може да са пътищата! Подчертавам думите "придвижва" и "пътища", да не си помисли някой че може вместо да се придвижва, да кара както на асфалта или пък недай си боже да тръгне извън пътищата, щото ще хвърчат пластмаси най-малкото!
                  Недей да се ловиш за думичката, просто исках да кажа, че мотора се държи стабилно по черни пътища и контрола от страна на водача е сравнително лесен.

                  А пък до това кой, колко може да кара на черно си е индивидуално и е въпрос на опит който се трупа с самото каране.
                  Точно с този Трансалп съм се катерил по туристическите пътеки в Рила до първото от Седемте рилски езера...с което не се гордея, щото е забранено за мотоциклети.
                  И точно с него си разбих главата ( в слюдата), защото го карах по трасетата на леките ендура.

                  Силно го препоръчвам на човека за първи мотоциклет и защото двигателя е много спокоен и плавен.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                    Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                    Кагива Елефант 400-750 и Мото Морини 350 са двуцилиндрови ендура, но те са по-скоро екзотика за България, освен това са доста стари. След 1990 до 95 год има и 900 кубикови варианти на Кагива Елефант вече с двигатели на Дукати.
                    Значи ти искаш да кажеш ,че товаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:cadgiva.jpg
Прегледи:3
Размер:165.8 КБ
ID:5420382 не е с двигател Дукати,щото аз имам два такива и на двата двигателя пише" Дукати" .Доста по късно ги правят с малкия V-стром а още по късно с големия V стром.И друго има,на външен вид и габарити много наближава видимо Африка,но още след първите метри усещаш че е много голяма(в минус)разликата с същата тази Африка например.Поне 40кг ако не и повече е по лек от нея.А как тръгва от 30 км в час на 5-та предавка няма да казвам че ще ви се види интересно.Така че най добре за колегата си е ПРОБАТА.Този дето ще е за него,той ще си го усети.А нема лошо да пробва и едно Сузуки SV 600 или беше и 50,комшията има такъв,и като си ходим в гората с CR-250-то(хонда),той иде с сузукито,че си нямал с какво друго.Доста добър двуцилиндров V-образен двигател,и е толкова разтеглив че и на Хасфалта доста мотори ще видят зор с него!Дано сме били полезни.
                    Последно редактирано от suzuki team; 29-10-12, 22:36.
                    Иво (таксито) Андреев
                    0988 91 80 50
                    Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                    Коментар


                    • #40
                      От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                      От 85г датира съвокуплението на двете италиански фирми под формата на Елефантите. Първата Каджива е 350сс...и т.н.
                      Не че е по темата, ама да поправим подвеждащата информация
                      Gnome Rhone AX2 800 1938
                      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                      Husqvarna Te 510 1989
                      Argvmentvm ad novitatem

                      Коментар


                      • #41
                        От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                        Понеже се спомена за BMW F650GS (говоря за едноцилиндровия), мога да кажа, че става за возене на пътник. Аз това лято си ходих до България и се върнах обратно до Англия като навръщане си беше туризъм с жена ми за компания. Единственото ми оплакване е от седалката, ама това си е субективно. Моя задник изкарва до към 300 км. и после си иска почивка. Накрая си залепих една надувамема възглавничка на седалката и нещата се оправиха.
                        Бива да изброя някои недостатъци, защото предимствата са известни. То всъщност е едно - нисък разход на гориво. Не знам да друг 650 кубиков мотор да дава разход под 4л/100км. И гъзарията да караш БМВ, но по тоя въпрос не ми се коментира.
                        Не е особено пъргав над 120, но успява да си поддържа 160, ако на водача му е комфортно при тая скорост. Аз пробвах и не издържах повече от 20 мин.
                        Казват, че семерингите на водната помпа са консуматив, налага се да се се сменят някъде между 20 и 50 хил. км. На мен още не ми се е случвало (30хил.км.), но си пътувах с ремонтния комплект в багажа.
                        При определени обороти има вибрации. Това май е характерно за повечето едноцилиндрови машини. Доколкото знам на Ямаха Тенере 660 вибрациите са по-неприятни.
                        Друг недостатък, поне по мое мнение, са късите скорости, но с това се свиква.
                        Взех мотора, за да се уча на него и смятам, че добър за първи по-голям мотор. Причината да го избера е, че този конкретно екземпляр беше на добра цена за годините си. И като изключим потенциалния проблем с водната помпа си е доста надеждна машина.
                        Никак не ми се разделя с него, но ме влече идеята за боксер. За сега доста се колебая.
                        Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                          Вярно е за Елефантите. Първите двуцилиндрови Кагива Елефант са от 1985 година и са 350 кубика. После вадят 650, 750 и 900. Доста богата гама, а пък аз на живо още не съм виждал такъв мотор. Виж двуцилиндрово Мото Морини 350 съм виждал и пробвал. Последните 900 кубика Елефанти са от 1995 година. Всичките модели двуцилиндрови Елефанти са с двигатели на Дукати.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #43
                            От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                            Вярно е за Елефантите. Първите двуцилиндрови Кагива Елефант са от 1985 година и са 350 кубика. После вадят 650, 750 и 900. Доста богата гама, а пък аз на живо още не съм виждал такъв мотор. Виж двуцилиндрово Мото Морини 350 съм виждал и пробвал. Последните 900 кубика Елефанти са от 1995 година. Всичките модели двуцилиндрови Елефанти са с двигатели на Дукати.
                            Като измисля тази зима някое ходене до Велинград ще го видиш и на живо,и малко да си попромениш мнението за него,в което съм сигурен.А човека иначе без проби няма как да си намери точния мотор,аз преди да го пробвам тоя,дори не бях чувал за него.А като го намери и провери технически с правилния човек, и те го,ще е готов да почерпи за придобивката!
                            Иво (таксито) Андреев
                            0988 91 80 50
                            Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                            Коментар


                            • #44
                              От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                              Не е зле колегата да каже някакъв приблизителен таван на бюджета си за да стесним малко кръга на предложенията. Карал съм ги повечето от
                              до тук споменатите мотори, кой повече, кой по малко и най близко до заложените критерии са бмв то 650 (но гс че другите много грозни) и
                              трансалпа пак 650. А най хубав от евтините предложения е Ямаха хтз 660 с двата фара (по спомен май след 95 година модела)

                              Коментар


                              • #45
                                От: Препоръка за първи асфалтов мотор...

                                Понеже ще е първи мотор бих искал да е възможно по-евтин, защото най-вероятно ще го ползвам неумело и "ще се уча" на него. Мисля, че около 3000 или в по-добрия случай - до 4500 е моят таван за този мотор. Честно казано варианта с 4500 ако си продам TM-а, а не искам да го продавам, ако наистина не се налага.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X