От: Препоръка за първи асфалтов мотор...
Едноцилиндрови модели в диапазона 600-800 куб имат почти всички производители, но двуцилиндровите в този диапазон са малко.
БМВ изкара двуцилиндрови ендура 650-700 и 800 кубика, но това са нови модели и цената си е висока.
От големите двуцилиндрови класиката е Ямаха Супертенере 750 кубика и Хонда Африка 650-750 кубика. Стари са вече, но все още се подържат, ползват и вършат работа. Кагива Елефант 400-750 и Мото Морини 350 са двуцилиндрови ендура, но те са по-скоро екзотика за България, освен това са доста стари. След 1990 до 95 год има и 900 кубикови варианти на Кагива Елефант вече с двигатели на Дукати.
ТДМ-а е малко по-друга бира. Най-ендуро варианта е първият модел от 850 кубика, този със защитата на картера. Той е и с най-здрав двигател. Има най-различни недомислици по него, но не и по двигателя, окачването и спирачките, а те са главното. Разбира се ендуро е много силно казано за този мотоциклет. Това е шосеен туристически мотоциклет, с който внимателно можеш да караш и по макадам. От всичките ТДМ последният 900 куб (вече инжекцион) е най-добрият от всички. Изчистени са всички недомислици от предишните модели, но това вече си е чист шосеен мотоциклет. Няма никакъв намек даже за ендуро и за каране по черно с този мотор.
Хонда Варадеро е голям туристически мотоциклет. Тежък, стабилен и сигурен. Идеален за дълги и далечни пътувания. Да го бориш често в града не е най-удачният вариант, освен това разхода ще ти е по-висок от на някои малки коли. Ендуро не е много удачно определение за този модел, макар че модела има такъв фасон. На макадам може да се кара с него по-внимателно.
За края на постинга оставих най-интересните леки двуцилиндрови ендура. Това са Кавасаки КЛЕ 500 и Хонда Трансалп 600-650-700.
Кавасакито е двуцилиндров редови двигател, много плавен и уравновесен. Мотора е към 190 кг, но пък самият двигател е малко слабичък 45 коня, така че чудеса от него не могат да се очакват. Този модел се произвежда от 1991 год до 2005 година, или над 20 години, само с леки козметични промени, което говори много добре за модела. Това си е ендуро, от където и да го погледнеш. КЛЕ-то след 2005 година го замени модела Версис 650 с двуцилиндров редови двигател. Версиса вече е ендуро точно толкова, колкото и ТДМ-а. Тоест никак.
Хонда Трасалп 600 куб. Двуцилиндров V-образен двигател. Два варианта условно според цвета на двигателя. Черен (по-старият) и бял (по-скоро металик) по-новият. Няма да се впускам в подробности. За тези мортоциклети има страшно много информация, който го интересува. Много добър сравнително лек ендуро мотоциклет. Здрав, сигурен и надежден. 50 коня, около 190 кг пълен. Става и за града, става и за черно, става и за пътешествия. 650-кубиковият вариант е най-добрият от всички Трансалпи. 700 кубиковият е най-новият Трансалп и сътветно най-скъпият, но не се произвежда в Япония, а в Испания и нещо качеството му не е, както на японските модели. Освен това, въпреки малко повечето конски сили от тези на другите Трансалпи този модел е тежък над 220 кила пълен, което малко го отдалечава от леките ендура. Предната му гума вече е 19 цола, а не 21 както на останалите Трансалпи, или направили са го по-шосеен.
Това е на кратко от мен. Дано съм помогнал в избора.
Едноцилиндрови модели в диапазона 600-800 куб имат почти всички производители, но двуцилиндровите в този диапазон са малко.
БМВ изкара двуцилиндрови ендура 650-700 и 800 кубика, но това са нови модели и цената си е висока.
От големите двуцилиндрови класиката е Ямаха Супертенере 750 кубика и Хонда Африка 650-750 кубика. Стари са вече, но все още се подържат, ползват и вършат работа. Кагива Елефант 400-750 и Мото Морини 350 са двуцилиндрови ендура, но те са по-скоро екзотика за България, освен това са доста стари. След 1990 до 95 год има и 900 кубикови варианти на Кагива Елефант вече с двигатели на Дукати.
ТДМ-а е малко по-друга бира. Най-ендуро варианта е първият модел от 850 кубика, този със защитата на картера. Той е и с най-здрав двигател. Има най-различни недомислици по него, но не и по двигателя, окачването и спирачките, а те са главното. Разбира се ендуро е много силно казано за този мотоциклет. Това е шосеен туристически мотоциклет, с който внимателно можеш да караш и по макадам. От всичките ТДМ последният 900 куб (вече инжекцион) е най-добрият от всички. Изчистени са всички недомислици от предишните модели, но това вече си е чист шосеен мотоциклет. Няма никакъв намек даже за ендуро и за каране по черно с този мотор.
Хонда Варадеро е голям туристически мотоциклет. Тежък, стабилен и сигурен. Идеален за дълги и далечни пътувания. Да го бориш често в града не е най-удачният вариант, освен това разхода ще ти е по-висок от на някои малки коли. Ендуро не е много удачно определение за този модел, макар че модела има такъв фасон. На макадам може да се кара с него по-внимателно.
За края на постинга оставих най-интересните леки двуцилиндрови ендура. Това са Кавасаки КЛЕ 500 и Хонда Трансалп 600-650-700.
Кавасакито е двуцилиндров редови двигател, много плавен и уравновесен. Мотора е към 190 кг, но пък самият двигател е малко слабичък 45 коня, така че чудеса от него не могат да се очакват. Този модел се произвежда от 1991 год до 2005 година, или над 20 години, само с леки козметични промени, което говори много добре за модела. Това си е ендуро, от където и да го погледнеш. КЛЕ-то след 2005 година го замени модела Версис 650 с двуцилиндров редови двигател. Версиса вече е ендуро точно толкова, колкото и ТДМ-а. Тоест никак.
Хонда Трасалп 600 куб. Двуцилиндров V-образен двигател. Два варианта условно според цвета на двигателя. Черен (по-старият) и бял (по-скоро металик) по-новият. Няма да се впускам в подробности. За тези мортоциклети има страшно много информация, който го интересува. Много добър сравнително лек ендуро мотоциклет. Здрав, сигурен и надежден. 50 коня, около 190 кг пълен. Става и за града, става и за черно, става и за пътешествия. 650-кубиковият вариант е най-добрият от всички Трансалпи. 700 кубиковият е най-новият Трансалп и сътветно най-скъпият, но не се произвежда в Япония, а в Испания и нещо качеството му не е, както на японските модели. Освен това, въпреки малко повечето конски сили от тези на другите Трансалпи този модел е тежък над 220 кила пълен, което малко го отдалечава от леките ендура. Предната му гума вече е 19 цола, а не 21 както на останалите Трансалпи, или направили са го по-шосеен.
Това е на кратко от мен. Дано съм помогнал в избора.
Коментар