Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До Копенхаген в началото на месец май

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: До Копенхаген в началото на месец май

    Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
    Няма такива.
    Говорих преди малко с приятел в Дания и ми каза, че само на два моста се плаща преминаването - Сторбелт (между островите Sjaelland и Fyn) и Оресунд (между Копенхаген и Малмьо) - на последния нямам работа. Таксата за мотоциклети за Сторбелт (ако реша да мина оттам) е 18 евро (135 DKK) в една посока.

    Колегата iliyankostov ако е имал предвид друго, нека обясни.
    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

    Коментар


    • #32
      От: До Копенхаген в началото на месец май

      Твърдя, че няма такива на които трябва да си платил някъде си, предварително ...
      Между другото средата на юни ще се прибирам с джипа от Норвегия, та смятам да се мотая из Европа, основно Алпите с цел риболов. Ако случайно съвпаднат датите и ти затрябва съпорт
      О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

      Коментар


      • #33
        От: До Копенхаген в началото на месец май

        Дробе, няма ли да ти се "напукат петичките" на риболова в Алпите






        Postman, имам хубава хартиена карта на Австрия доста подробна, ако ти трябва за планирането, а и за попът
        да ти я дам ?

        Коментар


        • #34
          От: До Копенхаген в началото на месец май

          Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
          Ако случайно съвпаднат датите и ти затрябва съпорт
          Мисля си, че няма да съвпаднат, но ще запомня какво си написал

          Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
          Postman, имам хубава хартиена карта на Австрия доста подробна, ако ти трябва за планирането, а и за попът да ти я дам ?
          На Австрия имам и аз голяма хартиена, ще си купя и на Швейцария и Италия.
          Благодаря за предложението!
          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

          Коментар


          • #35
            От: До Копенхаген в началото на месец май

            Здравей,
            Тази година плануваме да ходим на Stella Alpina Rally с приятел и наблюдавам темата ти за подготовката с интерес.
            Доста по-рано ще пътуваш и съответно доста по на север та правилно е да подхождаш сериозно по въпроса.

            По темата за самата екипировка...
            Аз имам доста километри, доста студ и неблагоприятни условия съм брал и ще си позволя да дам малко акъл

            Не зная какво е термобельото, което ползваш но е добре да е мерино.
            За предпочитане е пред изкуствените хай тек фъшкии особено, когато си в него продължително време.
            И не е задължително да пише на него айсбрейкър!
            Аз ползвам турско и съм доволен дотолкова, че не мисля за каквито и да било други технологии и марки.
            Т'ва работи и е проверено.
            Същото важи и за чорапи - само мерино и нищо друго дори лятото.
            Вълната е невероятна материя!

            Каската каза, че има пинлок и това също върши страхотна работа.
            Моят каберг няма и купих от Louis такъв, който се лепи.
            Това ТОТАЛНО реши проблема със запотяването.
            Коментар дали е практичен или не е нелеп. Той решава проблеми и всъщност е задължителен.

            Ръкавици задължително поне 2 чифта.
            Моите ( или поне тези за мотор ) не са кой знае какво но са двата хард-зимни модела на Probiker, които се продават от Луис.
            Имат мембрана или както там му викате със сигурност.
            В зависимост колко са склонни ръцете ти към мръзнене подобен клас ще свършат работа.
            Аз съм ползвам най-често модела с 5 пръста и до около -6/-7 градуса съм оцелявал, което не значи, че е нямало болка.
            Тези с 3 пръста още не съм ги тествал на мотор но се водят уж по-хард.
            Тествах ги обаче миналата година в Кавказ... Добре, че имах истински и тези бяха резервни та и само ги изтествах и не се наложи да ги ползвам.
            Иначе сега щях да си чопля носа с кука!
            Та 2 чифта поне ти трябват не за друго а като намокриш едните да имаш нещо сухо в резерв.

            Нагоре някой спомена за подгрев в ръкохватките.
            Искам да ти кажа, че това решение приключи всичките ми проблеми с мръзнене на ръце а моите не е като да не са склонни към измръзване
            Голям проблем имам с това както на мотора така и в планината.
            Аз ползвам Heat Demon и модела с нагревателни елементи в самите тръби.
            Ето това:
            http://www.heatdemon.com/products/Mo...armer-Kit.html
            Не помня дали според производителя става за тръби по-големи от 1'' но идеята е, че върши невероятна работа.
            Няма да ти сгрее ръцете както печката на баба но и със сигурност няма да ти мръзнат пръстите.
            А това е много, много важно, особено ако не се тръгнал просто на разходка до Дупница за шкембе.
            Примерно.
            Мой съвет е да се огледаш за подобно решение.
            В комбинация с 2 чифта ръкавици това е потентната комбинация!

            Друг вариант са ръкавиците с нагревателни елементи в тях но тогава предпочетох другото решение.
            Например Gerbing имат какво ли не с реотани - гащи, стелки, елеци, ръкавици...
            Не мога обаче да си представя да карам омотан с жици към мотора.
            Да не говорим колко пари са а и на мен проблема ми е в ръцете основно.
            Беше, де.

            Това с гумите и мен ме притеснява, но имам портативен компресор и без него не тръгвам!
            Ние сме двама, така, че дори да се наложи ще правим гуми на пътя (нашите са с вътрешни).
            Аз съм с компресора, той има щанги. Тип-Топ лепенки и двамата.
            На тези неща за превенция обаче не им вярвам!
            Еле пък за вътрешна гума.

            Дъждобран имам абсолютно същият като твоят но не съм го пробвал.
            Не е като да не ме е прало доволно дъжд на пътя но никога не е бил в мен по една или друга причина.
            Не мога да кажа нищо за него но определено ми се вижда тегаво за ползване.
            Трябва сериозно да завали, че да ме накара да влизам в него... Но задължително ще го взема.

            Нищо не споменаваш за навигация - GPS с карти при това пътуване никак няма да ти бъде излишен!
            Аз принципно много рядко ползвам въпреки, че в града (за разлика от планината) ориентацията ми е като на умрял бръмбар.
            Без навигация на места, където не съм бил многократно е абсурд да се оправя без да спирам непрекъснато за да питам.
            Та изхождайки от мен си мисля, че ти липсва такъв уред.
            А ние дори възнамеряваме да не стъпим на магистрала по ред причини, което съвсем комплицира нещата.

            Каза, че разчиташ на мотора но вярвам, че имаш подръка инструмент за дребни полеви ремонти?

            Нашето пътуване е чак средата на юли - време има, дори още не съм правил чек лист за нещата на път но ще следя темата ти със сигурност
            Последно редактирано от Esper; 08-03-14, 17:05. Причина: Език мой враг мой...
            Враг усраине

            Коментар


            • #36
              От: До Копенхаген в началото на месец май

              Компресор и аз сложих под седалката ,пробвах го и работи сравнително бързо,позволявам си вече да влизам дълбоко в балкана по оффроуд трасета,преди не си и помислях да изляза от асфалта !Без гпс не излизам от Пловдив ,да не говорим за извън БГ.Нищо не споменахте за мотора дали има централна стойка,инъче как се сваля гума за лепене и то вътрешна !Аз нямам централна стойка,разчитам на компресора и няколко видии с различен диаметър ако се наложи да ги завия в дупката и да напомпя за да продължа !
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #37
                От: До Копенхаген в началото на месец май

                Единият има, моят не. Няма и ямахата на автора със сигурност но той едва ли ще се наложи да стига до там.
                Безкамерните са слънце за полеви ремонт сравнени с вътрешна гума.
                Тея китчета дето ги продават с цървиците в комбинация с компресор/помпа няма да те оставят на път.
                Има и китове с флакони сгъстен въздух. За аварийно пълнене след ремонт на гумата също са алтернатива на помпи и компресори а са доста компактни.
                Естествено ако няма сериозна щета, да не чуе дявол.
                А аз как ще се оправям ако не дай боже се наложи ще видим.
                За съжаление не мога да се облегна на високите технологии и ще се оправяме с каквото намерим на пътя

                За GPS-а аз не съм такъв максималист, хора тръгват и пристигат също така само с аналогови карти.
                Ако се кара по главните пътища или както му казваме ние "царският път" ще се оправи и без него.
                Но познавайки себе си предпочитам където мога да си улесня живота и ако финансите го позволяват няма никаква обективна причина да не се ползва!
                Враг усраине

                Коментар


                • #38
                  От: До Копенхаген в началото на месец май

                  Ще номерирам отделните теми за да са по-прегледни коментарите ми...

                  Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                  Здравей,
                  1. Тази година плануваме да ходим на Stella Alpina Rally с приятел и наблюдавам темата ти за подготовката с интерес.
                  Доста по-рано ще пътуваш и съответно доста по на север та правилно е да подхождаш сериозно по въпроса.

                  По темата за самата екипировка...
                  Аз имам доста километри, доста студ и неблагоприятни условия съм брал и ще си позволя да дам малко акъл

                  2. Не зная какво е термобельото, което ползваш но е добре да е мерино.
                  За предпочитане е пред изкуствените хай тек фъшкии особено, когато си в него продължително време.
                  И не е задължително да пише на него айсбрейкър!
                  Аз ползвам турско и съм доволен дотолкова, че не мисля за каквито и да било други технологии и марки.
                  Т'ва работи и е проверено.
                  Същото важи и за чорапи - само мерино и нищо друго дори лятото.
                  Вълната е невероятна материя!

                  3. Каската каза, че има пинлок и това също върши страхотна работа.
                  Моят каберг няма и купих от Louis такъв, който се лепи.
                  Това ТОТАЛНО реши проблема със запотяването.
                  Коментар дали е практичен или не е нелеп. Той решава проблеми и всъщност е задължителен.

                  4. Ръкавици задължително поне 2 чифта.
                  Моите ( или поне тези за мотор ) не са кой знае какво но са двата хард-зимни модела на Probiker, които се продават от Луис.
                  Имат мембрана или както там му викате със сигурност.
                  В зависимост колко са склонни ръцете ти към мръзнене подобен клас ще свършат работа.
                  Аз съм ползвам най-често модела с 5 пръста и до около -6/-7 градуса съм оцелявал, което не значи, че е нямало болка.
                  Тези с 3 пръста още не съм ги тествал на мотор но се водят уж по-хард.
                  Тествах ги обаче миналата година в Кавказ... Добре, че имах истински и тези бяха резервни та и само ги изтествах и не се наложи да ги ползвам.
                  Иначе сега щях да си чопля носа с кука!
                  Та 2 чифта поне ти трябват не за друго а като намокриш едните да имаш нещо сухо в резерв.

                  5. Нагоре някой спомена за подгрев в ръкохватките.
                  Искам да ти кажа, че това решение приключи всичките ми проблеми с мръзнене на ръце а моите не е като да не са склонни към измръзване
                  Голям проблем имам с това както на мотора така и в планината.
                  Аз ползвам Heat Demon и модела с нагревателни елементи в самите тръби.
                  Ето това:
                  http://www.heatdemon.com/products/Mo...armer-Kit.html
                  Не помня дали според производителя става за тръби по-големи от 1'' но идеята е, че върши невероятна работа.
                  Няма да ти сгрее ръцете както печката на баба но и със сигурност няма да ти мръзнат пръстите.
                  А това е много, много важно, особено ако не се тръгнал просто на разходка до Дупница за шкембе.
                  Примерно.
                  Мой съвет е да се огледаш за подобно решение.
                  В комбинация с 2 чифта ръкавици това е потентната комбинация!

                  6. Друг вариант са ръкавиците с нагревателни елементи в тях но тогава предпочетох другото решение.
                  Например Gerbing имат какво ли не с реотани - гащи, стелки, елеци, ръкавици...
                  Не мога обаче да си представя да карам омотан с жици към мотора.
                  Да не говорим колко пари са а и на мен проблема ми е в ръцете основно.
                  Беше, де.

                  7. Това с гумите и мен ме притеснява, но имам портативен компресор и без него не тръгвам!
                  Ние сме двама, така, че дори да се наложи ще правим гуми на пътя (нашите са с вътрешни).
                  Аз съм с компресора, той има щанги. Тип-Топ лепенки и двамата.
                  На тези неща за превенция обаче не им вярвам!
                  Еле пък за вътрешна гума.

                  8. Дъждобран имам абсолютно същият като твоят но не съм го пробвал.
                  Не е като да не ме е прало доволно дъжд на пътя но никога не е бил в мен по една или друга причина.
                  Не мога да кажа нищо за него но определено ми се вижда тегаво за ползване.
                  Трябва сериозно да завали, че да ме накара да влизам в него... Но задължително ще го взема.

                  9. Нищо не споменаваш за навигация - GPS с карти при това пътуване никак няма да ти бъде излишен!
                  Аз принципно много рядко ползвам въпреки, че в града (за разлика от планината) ориентацията ми е като на умрял бръмбар.
                  Без навигация на места, където не съм бил многократно е абсурд да се оправя без да спирам непрекъснато за да питам.
                  Та изхождайки от мен си мисля, че ти липсва такъв уред.
                  А ние дори възнамеряваме да не стъпим на магистрала по ред причини, което съвсем комплицира нещата.

                  10. Каза, че разчиташ на мотора но вярвам, че имаш подръка инструмент за дребни полеви ремонти?

                  Нашето пътуване е чак средата на юли - време има, дори още не съм правил чек лист за нещата на път но ще следя темата ти със сигурност
                  Първо обаче ще разкажа историята ми с понеделнишкото (3 март) каране, когато времето се обърна от дъжд в снеговалеж, защото има отношение към някои изводи, които си направих.
                  Та значи - реших около обяд, че не ме свърта у дома и искам да покарам малко, навън беше около 7-8 градуса с очакван дъжд - идеално време за повторен тест на дрехите и така, към 13.30 вече излизах от София в посока Ботевград и село Боженица (крепостта Боженишки урвич). Натам карах по магистралата и преди тунела на Витиня почна да вали леко; помислих си оттатък тунела ще е мъгла - така и се оказа. Дефакто като слязох в Ботевград вече кожата се беше навлажнила (към 14.30) и спрях на бензиностацията малко да се стопля, след което продължих към Боженица. На слизане от крепостта почна леко да ръси и реших, че вече няма какво да чакам и си облякох дъждобрана. На всяко следващо обличне ме затруднява все по-малко. Оказа се огромна грешка, че облякох дъждобрана върху влажната кожа - трябваше да го облека при първите капки още на Витиня, защото след като го облякох дъжда се засили и не спря докато не се прибрах в София... в 01:00 часа посред нощ, т.е. нямаше шанс кожата да съхне и си я носих мокра до вкъщи.
                  Така, обратно на историята - облякох дъждобрана и си продължих спокойно по пътя - Боженица > Курново > Синьо бърдо > Ослен криводол > Лик.. а то си кваси отгоре постоянно... след Лик имах удоволствието да запиша първото падане, което след това ми отне около 1 час да анализирам защо така се получи... Все едно - имало да става - станало, щети няма нито по мен, нито по мотора. Реших, че ми е време да си ходя вече и поех към Дърманци и Ребърково, оттам Рашково > Радотина > Литаково > Ботевград. Реших да мина през Арабаконак, за да не влизам с мотора в неделния трафик към София на магистралата при мъглата и дъжда на Витиня... и продължих натам, обаче като започнах качването ромоленето на капките по каската ми притихна и се усетих, че това вече е сняг...т.е. почти огромен проблем за шосейните ми изтъркани галоши... но аз от джипа съм толкова трениран на сняг, че си викам аааааайде ще се пробвам докато забуксувам, пък после ще му мисля... Еми то както си го помислих, след два завоя вече снега стана 5 см, защото явно беше достатъчно високо и не се топеше, а трупаше (часът беше към 19:30)... Някакси успях да обърна мотора и тръгнах наобратно с ясното намерение, че имам 2 опции - хотел в Ботевград, или прибиране през Искърското дефиле, т.е. още 4 часа каране минимум.
                  Така, карам си почти като бобслей докато изляза от снежната зона и се върна по-долу, където гумите вече мачкат кишата и полека лека се върнах в зоната на дъжда отново (не е спирало да вали). В Ботевград заредих догоре, предупредих у дома че ще закъснея и ще се прибера неадекватен от студ... пих нови 2 чая на бензиностанцията и поех към 20:30... та до 01:00...
                  Малко факти в резюме:
                  - откакто облякох дъждобрана (примерно е било около 15:20 - 15:30) докато спрях в София (01:00) не спря да вали средно силен дъжд.
                  - зимните ми ръкавици са Held Freezer II - бяха подгизнали от вода когато спрях да заредя в Ботевград преди да поема през дефилето и ги смених с другите, които носех (всъщност сложих едни изолиращи ръкавици (undergloves) на Vanucci, отгоре сухите ми летни Held Fresco и най-отгоре латексови водобранни, под латексовите в София всичко беше сухо). Зимните ръкавици ми съхнат оттогава в стаята и днес още бяха влажни, не мога да си обясня дали заради гортексовата мембрана съхнат толкова бавно...
                  - в Ботевград си сложих и гамашите за дъжд върху ботушите, за да запазя водата колкото мога по-далече от тялото - препоръчвам ги и тях - на практика нямах никакви проблеми с краката този ден
                  - на задника ми започна да му става студено след 21:00 от това, че кожения екип беше влажен (пак повтарям извода ми - дъждобрана занапред ще го обличам веднага щом усетя първите капки дъжд)
                  - ботушите не пуснаха нито капка вода през цялото време, като едва усещах студ - според мен не сбърках, че ги взех. Препоръчвам на всеки тази марка - Daytona.
                  - раницата, с която карах, успя да се запази сравнително суха защото има шушляков калъв за дъжд... презрамките обаче бяха мокри докрай
                  - дъждобрана мисля че се справи добре със задачата си да спре водата, макар и труден за обличане мисля че усилието си заслужава, стига човек да го облече навреме.
                  - при средно силен дъжд и температури около 3-4 градуса, мисля че тази моя екипировка позволява човек да кара с часове, ако все пак има желание да си го причини разбира се . Не съм карал обаче под нулата никога, и не мога да предположа ако е сухо до каква температура бих могъл да карам.


                  Сега на номерираните теми от по-горе...

                  1. Пожелавам ви да изкарате страхотно! Жалко, че вие малко или много сте обвързани с конкретни дати, тъй като събитието е фиксирано. За разлика от вас аз не съм обвързан и мога да изчакам по-благоприятна прогноза. В България юни месец в доста дъждовен, но поне дъждовете са сравнително топли, макар че то на 2000 м колко да е топло като вали...

                  2. Термобельото ми е Rukka Seamless Max - имах идея да купя варианта на Rukka с мерино (Rukka Moody), но реших че това е някакси малко по-универсално, защото ако не друго поне го рекламират, че може да се носи и в топло време (то пък сякаш има смисъл да носи човек термобельо в жегата)... Може би идеята е, че ако караш примерно нощно време и след това през деня в жегите, синтетичното би могло да е по-универсално от вълненото... Аз поне съм много доволен от моето.

                  Можеш ли да кажеш твоето вълнено откъде си го купил, ако не е прекалено скъпо бих взел за проба.

                  3. Пинлокът е наистина страхотен, в карането от историята ми по-горе в никой момент нямах проблем с изпотяване на визьора. За съжаление не е евтин, но е незаменим елемент от активната безопасност. Препоръчвам на всеки!

                  4. За ръкавиците съм абсолютно съгласен! За дълъг път като абсолютен минимум (ако човек няма 2 чифта), е да се носят латексови или гумени ръкавици за обличане върху основните при дъжд - запазват ги сухи и са по-евтини от втори резервен чифт туристически ръкавици.

                  5. Подгряването ми е болна тема... още се оглеждам за приемлив вариант. Кормилото ми е 32мм, но в зоната на ръкохватките е 25,4 (скоро го разбрах, мислех че е 32 цялото), така че всъщност имам приличен избор от китове. Остава да харесам нещо, което доказано е добро и да мисля над монтажа. Благодаря за линка - този вариант ми допада (за вграждане в наличните ръкохватки), трябва да медитирам малко над цената и после ще видиме! Предпочитам хубаво подгряване и тънки ръкавици, отколкото дебели зимни и никакъв, то е ясно.

                  6. Ръкавици с подгряване и за мен е малко извън полезрението ми, но ще ги проуча! Held имат една система за поставяне на предварително затоплено пакетче гел в отделение на ръкавицата от вътрешната страна на китката, което бавно през артериите в китката подгрява пръстите и държи до няколко часа. Друг възможен вариант отново са warmer-и за ръкавици (подобно на стелките за ботуши)...
                  Но както се казва, има ли смисъл да го мислиме толкова, като ел-ръкохватките решават всички тези проблеми...

                  7. Откакто имам мотора не съм пукал гума, за щастие. Това са 3700 км вече от октомври. Все си мисля, че пукането на гума е по-скоро малшанс, отколкото регулярно събитие. По-горе писах, че съм взел от комплектите за лепене с фитили и малки бутилчици въглероден двуокис за напомпване - ако имам късмет няма да ми трябва, инак ще го мисля на място. Все пак мисля преди това да сложа нови гуми, т.е. каквото зависи от мен да е направено...

                  8. За дъждобрана мисля, че стана ясно от разказа ми по-горе - нямам забележки към него, стига да е облечен навреме, за да може наистина да си изпълни задачата. За гамашите за дъжд също писах - препоръчвам ги без значение какъв модел са. Както и гумените ръкавици.

                  9. Навигация имам - Гармин с карта на Европа. В Сърбия, Хърватия, Словения, Австрия и Унгария ме е довеждал до всички нужни адреси. Трябва само да измисля как да го монтирам стабилно... с това 32мм кормило нито една стойка не ми става.
                  Но все пак мисля да си взема и хартиени карти. Когато пък се объркам, все ще намеря кого да питам и да се оправя. В общи линии изобщо не ме притеснява намирането на маршрута, отделно от това в повечето случаи аз предварително си го проучвам и си записвам на лист основните точки на смяна на посоките. А и една известна част от пътищата, по които ще мина, не са ми съвсем непознати.

                  10. Инструменти имам, не е да нямам. Моторът също има една малка чантичка с няколко гаечни ключа. Не мога обаче да предвидя какво би ми трябвало... а и резервни части като нямам, то повредите стават деликатни... За съжаление този мотор ми е първият и нямам никакви наблюдения (дори и най-общи) какво се чупи по моторите и какво трябва да носи човек... Готов съм обаче да изчета и най-дългите съвети на тази тема
                  V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                  Коментар


                  • #39
                    От: До Копенхаген в началото на месец май

                    Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                    ... За съжаление този мотор ми е първият и нямам никакви наблюдения (дори и най-общи) какво се чупи по моторите и какво трябва да носи човек... Готов съм обаче да изчета и най-дългите съвети на тази тема



                    Kато при колите....каквото и да предвиди човек и да си го носи ,все се чупи нещо друго... Мотора ти е нов и на твое място не бих се притеснявал ,че ще се наложи да го ремонтирам на път. Аз по навик си нося един тон инструмент за "основен ремонт на пътя" +свещи и до сега никога не са ми свършили работа..... Твоят до колкото видях е инжекцион, освен някой предпазител да вземеш резервен... Така или иначе няма как човек да помъкне резервни бензинови помпи,комутатори..бобини и т.н. Може би масло за доливане ,ако не си склонен да сипваш различно от това което е в мотора, макар че нямам никаква представа дали моторът ти изобщо го харчи много.


                    На твое място , все пак бих си взел някаква верига,колкото и Бай-Ганьовско да изглежда отстрани. Е за твоя може би ще трябва мотокар


                    Същественото започва от 3.00 минута.


                    Коментар


                    • #40
                      От: До Копенхаген в началото на месец май

                      Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                      Ще номерирам отделните теми за да са по-прегледни коментарите ми...

                      ...
                      Отзад напред:

                      10 - Имах предвид нещо за съвсем базови ремонти. Тел, свински опашки, скоч...
                      Например един мулти-тул (ледерман или по-евтините варианти) + комплекта, който си е с мотора.
                      Аз... Също нямам наблюдение защото да не чуе дявол на път мотор още не ме е оставял.
                      Освен един път заради липса на гориво

                      9 - Какъв е модела на GPS-а? Разходи се до мотобум примерно - има гледах доста решения за закрепване.
                      Също така ако нямаш конектор за външно захранване по мотора пак от там може да избереш нещо.
                      При всички положения ще се наложи да зареждаш нещо на път освен евентуално GPS-a!
                      Има портове които излизат на запалка, има такива, които излизат направо на 2 USB порта.

                      7 - По тази точка си готов, няма какво да го мислиш повече.

                      5 - Вариантите са наистина доста особено ако нямаш против тези, които се слагат на мястото на ръкохватките.
                      Мен обаче изобщо не ми харесва тая идея и предпочетох да запазя свободата да слагам каквито искам и подгрева да е в тръбата.

                      2 - http://www.woolcollection.com
                      Естествено ще ползваш каквото имаш вече.
                      Основното предимство на вълната е, че не се осмърдяваш, като си продължително време в нея.
                      Но и не са чак толкова скъпи - може да вземеш за проба. Със сигурност няма да съжаляваш
                      Чорапи няма но аз си купувам такива от магазините за планинарска екипировка.
                      От алпи последно купувах едни, които бяха доста тънки и на сносна цена.
                      От мерино разбира се.
                      Враг усраине

                      Коментар


                      • #41
                        От: До Копенхаген в началото на месец май

                        Личен съвет от опит:
                        Вържи си моторчето с една верига , ей така на теб да ти е спокойно.
                        Винаги може да мине някой шофьор на бус с падащ борд (като мен) , да спре бусчето до теб , най спокойно да си пусне борда , с колегата да хванат мотора под ръка , да вдигнат вързаната гума и да го хвърлят на борда. После вътре в камиона и дим да ги няма.
                        Без да бързаш по-малко от минута ти трябва за това цялото. Обикновенно никой не те пита какво правиш (моите мотори съм ги возил повече в камиончето отколко съм ги карал ). Товариш и довиждане.

                        Важно е да спираш така , че бусове да нямат достъп до теб (съвет от Димо) , всичко друго е колко време имат апашите.

                        Ако е скъп мотора забрави за подземните гаражи в западна Европа.
                        По добре на улицата, на оживена.

                        Моя стои 3та година пред нас , никой не го пипна.
                        Оставих го за един час до една пицария ... е опитаха се да го гепят .. ама явно са били тоталните бълъци, та не са успяли да счупят ключалката ...

                        Европа
                        Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                        Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                        Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                        Коментар


                        • #42
                          От: До Копенхаген в началото на месец май

                          Абе то за неговият мотор тия двамата бая ячки трабва да са че да се справят с пренасянето...
                          Повечко народ ще бъде необходим или верно мотокар
                          Аз имам с мотора заключалка за диска и изглежда доста надеждна но като се знам къв съм отнесен изобщо не смея да го ползвам заради себе си.
                          Веригата пък е доста обемна и тежи - поне тези, които съм виждал.
                          Разчитам повече на заключването на волана в комбинация с аларма.
                          Иначе моят също не е много лек но ако остане място по дисагите и чантите може да се прежаля да купя и аз една верига...
                          Враг усраине

                          Коментар


                          • #43
                            От: До Копенхаген в началото на месец май

                            А ве то , нали катинарът за диска има и една оранжева пластмасова връвка, като шнур за телефон, дето може да я закачиш за лоста на съединителя примерно, за да не забравиш , че си с катинар(ако няма продават се за без пари - 3-4 лв). Но май понякога мързелът идва в повече. Аз съдя по себе си .. и това го влача с мен, ама все си казвам, че съм в бяла държава( когато съм ) и не се краде. А то май не е съвсем така .

                            Коментар


                            • #44
                              От: До Копенхаген в началото на месец май

                              За сигурността:
                              В петък купих верига на ABUS (8 мм) - по-къса (за да не тежи прекалено), но с високо ниво на сигурност (то пък все едно това ниво има значение срещу клещите за арматура ). Имам и ключалка за спирачния диск. Ще се опитвам, когато е възможно, да спирам на неподходящи за крадене места - благодаря на всички ви за съветите! Когато съм в Копенхаген моторът ще е на сигурно място, нямам никакви опасения за кражба специално там. Много по-притеснен съм за нощувките за по една вечер в крайпътните хотели - ще трябва внимателно да подбера къде да нощувам при пътуването...
                              Моторът е почти 350 кг с горивото и наистина може да изненада потенциалните крадци...

                              За инструментите:
                              Имам намерение да взема със себе си някои елементарни инструменти - от опит с кола по Европа знам, че правилният инструмент е като лопатата в офроуда (хванеш ли я, излизаш... стига да не те мързи). Наистина е трудно да се предвиди кое би се счупило първо, но за тези моменти има телефони на приятели и кредитни карти...
                              Ако получа повреда, която все пак ми позволи да стигна до крайната цел, там моторът ще бъде ремонтиран без никакви компромиси - ще има и условия, ще има и време за чакане на резервни части ако се наложи.
                              Моторът е сравнително нов и не е на много километри (наближава 20 000 с моите 3700), т.е. втората инспекция, така че наистина някакси се чувствам понаивному спокоен...

                              За GPS-a
                              Тук малко суматоха се е получила - аз имам автомобилен, но той не е водоустойчив. Или ще купя нов мотоциклетен, или ще взема назаем за пътуването, заедно с хартиените карти. Като уточня какво ще взимам, ще помисля и над захранването. Ел-инсталацията мисля, че четох че има универсална клема за допълнителни консуматори, но трябва да проверя каква е (засега не ми е трябвала и не знам дори къде точно под седалката се намира).

                              За термобельото (към Esper)
                              Цените от сайта са приемливи, може би ще взема един комплект. Благодарности за линка!

                              За ел-ръкохватките:
                              Мисля, че почти всичко се каза за тях - топката остава у мен да премисля какво да избера спрямо цената и отзивите. Пак казвам, че 10 пъти предпочитам да имам подгряване, отколкото да карам със зимни ръкавици...
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар


                              • #45
                                От: До Копенхаген в началото на месец май

                                За GPS-a аз чакам да поличат в Геотрейд Zumo 390LM Plus и възнамерявам да купя един.
                                Ще споделя впечатления от него когато го взема.
                                Ако го взема, де. Ако ме разочарова нещо на място вероятно ще си карам с ветерана от гората 60CSX
                                Което може би е разумният вариант тъй като реално ми трябва за това пътуване - както казах не ползвам активно уред за навигация.
                                Ще видим като дойде.
                                Иначе ако не ти се дават пари може да опиташ с водоустойчиви калъфи за автомобилни. В мото-тряс имат такива.
                                Аз не съм фен на подобен вариант но хората казват, че вършел работа. Колко и как не е ясно...
                                Враг усраине

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X