Здравейте, колеги!
Повече от две седмици се каня да пусна тема като все си казвах хайде нека прочета още малко, може отговора да го срещна или сам да узрее, но започнах да цикля на подробности, за които според мен само човек с опит може да даде полезен съвет, тъй като аз от всичко най-малко имам именно опит (начинаещ моторист)...
Тази година, живот и здраве, имам намерение да се разходя с мотоциклета до Копехаген, като главната причина е, че искам на връщане (или на отиване) да покарам в Алпите. Там ще остана около седмица до 10 дни, според колкото работата го изисква. Към момента се очертава, че мога да отида два пъти – в началото или средата на месец май, и в средата или края на август. По всяка вероятност много от въпросите ми за второто пътуване ще отпаднат ако осъществя първото, което именно ме притеснява.
За маршрутите мисля, че още е рано да правя планове, защото основният проблем е времето в периода на пътуването, което може драстично да обърка плановете ми. Въпреки това ми се струва някакси по-разумно (според прогнозата за времето) по-магистралните пътища да ги мина на отиване, защото макар и със 7 до 10 дни разлика, времето на връщане може да е по-топло, респективно малко по-подходящо за Алпите (поне за онези проходи, които към момента ще бъдат отворени). Наясно съм обаче, че в средата на май времето може да се смени в рамките на половин час...
И така, какво съм проучил досега – започнах с метеорологична справка за температурните амплитуди за София, Инсбрук и Копенхаген – по спомен цифрите са както следва:
София – средни минимални температури около 5*С, средни максимални около 15*С
Инсбрук – като София
Копенхаген – средни минимални около 2*С, средни максимални около 12*С.
Справка за валежите също гледах, но там е различно – в тази долина вали, в другата е слънце, така че я игнорирам.
Основните притеснения идват от липсата ми на опит, разбира се, и по-точно нямам реална представа екипировката с която разполагам, дали ще е достатъчна за подобно пътуване – имам предвид преди всичко студа. Няма да спя на палатка, поне не и май месец, мисля че ще потърся удобни спрямо избрания маршрут хотели с приемливи цени.
Стигнахме до дрехите – екипът ми е кожен, туристическо-спортен - знам, че е по-малко популярен спрямо текстилните, но когато го избирах мислех повече за протриване при падане, да пази Господ, отколкото за удобството при дълъг преход. В интерес на истината не ми е бил неудобен докато карах миналата година с него – правил съм дневни преходи от по над 350 км и не съм усещал дискомфорт, за който да мисля че е причинен от екипа.
Каската е full-face, надявам се да е тиха, не съм я карал още, купих я след като закрих сезона (преди това карах с отворена). Под нея имам от тези бонета с удължена яка от ветробранен плат, които могат да се напъхат под якето. Визьорът има pin-lock система, така че се надявам да не е трагично положението с конденза при влажно време.
Термобельото - мисля, че е добро – тествах го на няколко пъти на снежен офроуд с джипа и съм повече от доволен.
Ботушите са високи, туристически, с климат мембрана – докато карах есента с тях не помня някога да съм усещал студ, но така и не успях да карам в дъжд.
Ръкавици – имам нормални летни, имам и зимни с мембрана – зимните не съм ги пробвал още (скоро ги купих), но ми се струват много неудобни за каране с дебелината си (седят ми почти като боксови ръкавици, въпреки че са моя номер)... Все пак като се случваше да карам есента на 3-4*С рано сутрин, единственото място, където усещах непоносим студ бяха ръцете. Ръкохватките нямат отопление, естествено.
Раница за гръб и непромокаеми чанти за багаж (от тези цилиндричните) имам. Раницата има непромокаемо вградено покривало, съгласно рекламата, но не съм го поливал с вода засега.
Екип за дъжд – имам цял екип за дъжд (като гащеризон), латексови ръкавици и гамаши за дъжд, но както писах така и не успях откакто имам мотора да карам в дъжд.
Въпроси:
Моля хората които продължително са карали при подобни температури да опитат да преценят какво повече от това, което вече имам, ще ми бъде полезно от гледна точка на запазване на телесната топлина. Ясно е, че като се вкочаня ще спирам да си почивам и да се стопля по пътя. Наясно съм и с това, че в рамките на един дневен преход от да кажем 600-700 км времето може да се смени няколко пъти.
От гледна точка на техниката, най-много ме е страх от пукане на гума – гумите на мотора са безкамерни и ми се иска да бъда подготвен ако се случи да спукам гума, т.е. гумата да спадне без видима причина, щото ако съм минал през камък и съм изкривил борда на джантата е ясно, че на пътя няма да мога да направя много. Може би има добри комплекти за ремонтиране на място, или спрейове за впръскване през вентила, които са приемлив вариант.
Как преценявате нивото на сигурността ако трябва моторът да бъде паркиран на паркинг на хотел - имали ли сте поводи при ваши екскурзии да се притеснявате за моторите? Досега не помня да съм виждал на снимките от пътешествията някой да си връзва мотора с верига.
Моторът е чопър от големите (Yamaha) и честно казано не съм притеснен за техническото му състояние – преди да тръгна, по-точно като открия сезона ще му сменя маслата, филтрите, свещите и гумите, както и каквото нередно по него намеря.
Ще се радвам да прочета всякакъв съвет по конкретните въпроси, и разбира се не само по тях. Какво трябва да взема, кое няма да ми трябва и т.н.
Благодаря за търпението да го изчетете докрай!
Повече от две седмици се каня да пусна тема като все си казвах хайде нека прочета още малко, може отговора да го срещна или сам да узрее, но започнах да цикля на подробности, за които според мен само човек с опит може да даде полезен съвет, тъй като аз от всичко най-малко имам именно опит (начинаещ моторист)...
Тази година, живот и здраве, имам намерение да се разходя с мотоциклета до Копехаген, като главната причина е, че искам на връщане (или на отиване) да покарам в Алпите. Там ще остана около седмица до 10 дни, според колкото работата го изисква. Към момента се очертава, че мога да отида два пъти – в началото или средата на месец май, и в средата или края на август. По всяка вероятност много от въпросите ми за второто пътуване ще отпаднат ако осъществя първото, което именно ме притеснява.
За маршрутите мисля, че още е рано да правя планове, защото основният проблем е времето в периода на пътуването, което може драстично да обърка плановете ми. Въпреки това ми се струва някакси по-разумно (според прогнозата за времето) по-магистралните пътища да ги мина на отиване, защото макар и със 7 до 10 дни разлика, времето на връщане може да е по-топло, респективно малко по-подходящо за Алпите (поне за онези проходи, които към момента ще бъдат отворени). Наясно съм обаче, че в средата на май времето може да се смени в рамките на половин час...
И така, какво съм проучил досега – започнах с метеорологична справка за температурните амплитуди за София, Инсбрук и Копенхаген – по спомен цифрите са както следва:
София – средни минимални температури около 5*С, средни максимални около 15*С
Инсбрук – като София
Копенхаген – средни минимални около 2*С, средни максимални около 12*С.
Справка за валежите също гледах, но там е различно – в тази долина вали, в другата е слънце, така че я игнорирам.
Основните притеснения идват от липсата ми на опит, разбира се, и по-точно нямам реална представа екипировката с която разполагам, дали ще е достатъчна за подобно пътуване – имам предвид преди всичко студа. Няма да спя на палатка, поне не и май месец, мисля че ще потърся удобни спрямо избрания маршрут хотели с приемливи цени.
Стигнахме до дрехите – екипът ми е кожен, туристическо-спортен - знам, че е по-малко популярен спрямо текстилните, но когато го избирах мислех повече за протриване при падане, да пази Господ, отколкото за удобството при дълъг преход. В интерес на истината не ми е бил неудобен докато карах миналата година с него – правил съм дневни преходи от по над 350 км и не съм усещал дискомфорт, за който да мисля че е причинен от екипа.
Каската е full-face, надявам се да е тиха, не съм я карал още, купих я след като закрих сезона (преди това карах с отворена). Под нея имам от тези бонета с удължена яка от ветробранен плат, които могат да се напъхат под якето. Визьорът има pin-lock система, така че се надявам да не е трагично положението с конденза при влажно време.
Термобельото - мисля, че е добро – тествах го на няколко пъти на снежен офроуд с джипа и съм повече от доволен.
Ботушите са високи, туристически, с климат мембрана – докато карах есента с тях не помня някога да съм усещал студ, но така и не успях да карам в дъжд.
Ръкавици – имам нормални летни, имам и зимни с мембрана – зимните не съм ги пробвал още (скоро ги купих), но ми се струват много неудобни за каране с дебелината си (седят ми почти като боксови ръкавици, въпреки че са моя номер)... Все пак като се случваше да карам есента на 3-4*С рано сутрин, единственото място, където усещах непоносим студ бяха ръцете. Ръкохватките нямат отопление, естествено.
Раница за гръб и непромокаеми чанти за багаж (от тези цилиндричните) имам. Раницата има непромокаемо вградено покривало, съгласно рекламата, но не съм го поливал с вода засега.
Екип за дъжд – имам цял екип за дъжд (като гащеризон), латексови ръкавици и гамаши за дъжд, но както писах така и не успях откакто имам мотора да карам в дъжд.
Въпроси:
Моля хората които продължително са карали при подобни температури да опитат да преценят какво повече от това, което вече имам, ще ми бъде полезно от гледна точка на запазване на телесната топлина. Ясно е, че като се вкочаня ще спирам да си почивам и да се стопля по пътя. Наясно съм и с това, че в рамките на един дневен преход от да кажем 600-700 км времето може да се смени няколко пъти.
От гледна точка на техниката, най-много ме е страх от пукане на гума – гумите на мотора са безкамерни и ми се иска да бъда подготвен ако се случи да спукам гума, т.е. гумата да спадне без видима причина, щото ако съм минал през камък и съм изкривил борда на джантата е ясно, че на пътя няма да мога да направя много. Може би има добри комплекти за ремонтиране на място, или спрейове за впръскване през вентила, които са приемлив вариант.
Как преценявате нивото на сигурността ако трябва моторът да бъде паркиран на паркинг на хотел - имали ли сте поводи при ваши екскурзии да се притеснявате за моторите? Досега не помня да съм виждал на снимките от пътешествията някой да си връзва мотора с верига.
Моторът е чопър от големите (Yamaha) и честно казано не съм притеснен за техническото му състояние – преди да тръгна, по-точно като открия сезона ще му сменя маслата, филтрите, свещите и гумите, както и каквото нередно по него намеря.
Ще се радвам да прочета всякакъв съвет по конкретните въпроси, и разбира се не само по тях. Какво трябва да взема, кое няма да ми трябва и т.н.
Благодаря за търпението да го изчетете докрай!
Коментар