Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До Копенхаген в началото на месец май

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До Копенхаген в началото на месец май

    Здравейте, колеги!

    Повече от две седмици се каня да пусна тема като все си казвах хайде нека прочета още малко, може отговора да го срещна или сам да узрее, но започнах да цикля на подробности, за които според мен само човек с опит може да даде полезен съвет, тъй като аз от всичко най-малко имам именно опит (начинаещ моторист)...

    Тази година, живот и здраве, имам намерение да се разходя с мотоциклета до Копехаген, като главната причина е, че искам на връщане (или на отиване) да покарам в Алпите. Там ще остана около седмица до 10 дни, според колкото работата го изисква. Към момента се очертава, че мога да отида два пъти – в началото или средата на месец май, и в средата или края на август. По всяка вероятност много от въпросите ми за второто пътуване ще отпаднат ако осъществя първото, което именно ме притеснява.

    За маршрутите мисля, че още е рано да правя планове, защото основният проблем е времето в периода на пътуването, което може драстично да обърка плановете ми. Въпреки това ми се струва някакси по-разумно (според прогнозата за времето) по-магистралните пътища да ги мина на отиване, защото макар и със 7 до 10 дни разлика, времето на връщане може да е по-топло, респективно малко по-подходящо за Алпите (поне за онези проходи, които към момента ще бъдат отворени). Наясно съм обаче, че в средата на май времето може да се смени в рамките на половин час...

    И така, какво съм проучил досега – започнах с метеорологична справка за температурните амплитуди за София, Инсбрук и Копенхаген – по спомен цифрите са както следва:
    София – средни минимални температури около 5*С, средни максимални около 15*С
    Инсбрук – като София
    Копенхаген – средни минимални около 2*С, средни максимални около 12*С.
    Справка за валежите също гледах, но там е различно – в тази долина вали, в другата е слънце, така че я игнорирам.

    Основните притеснения идват от липсата ми на опит, разбира се, и по-точно нямам реална представа екипировката с която разполагам, дали ще е достатъчна за подобно пътуване – имам предвид преди всичко студа. Няма да спя на палатка, поне не и май месец, мисля че ще потърся удобни спрямо избрания маршрут хотели с приемливи цени.

    Стигнахме до дрехите – екипът ми е кожен, туристическо-спортен - знам, че е по-малко популярен спрямо текстилните, но когато го избирах мислех повече за протриване при падане, да пази Господ, отколкото за удобството при дълъг преход. В интерес на истината не ми е бил неудобен докато карах миналата година с него – правил съм дневни преходи от по над 350 км и не съм усещал дискомфорт, за който да мисля че е причинен от екипа.

    Каската е full-face, надявам се да е тиха, не съм я карал още, купих я след като закрих сезона (преди това карах с отворена). Под нея имам от тези бонета с удължена яка от ветробранен плат, които могат да се напъхат под якето. Визьорът има pin-lock система, така че се надявам да не е трагично положението с конденза при влажно време.

    Термобельото - мисля, че е добро – тествах го на няколко пъти на снежен офроуд с джипа и съм повече от доволен.

    Ботушите са високи, туристически, с климат мембрана – докато карах есента с тях не помня някога да съм усещал студ, но така и не успях да карам в дъжд.

    Ръкавици – имам нормални летни, имам и зимни с мембрана – зимните не съм ги пробвал още (скоро ги купих), но ми се струват много неудобни за каране с дебелината си (седят ми почти като боксови ръкавици, въпреки че са моя номер)... Все пак като се случваше да карам есента на 3-4*С рано сутрин, единственото място, където усещах непоносим студ бяха ръцете. Ръкохватките нямат отопление, естествено.

    Раница за гръб и непромокаеми чанти за багаж (от тези цилиндричните) имам. Раницата има непромокаемо вградено покривало, съгласно рекламата, но не съм го поливал с вода засега.

    Екип за дъжд – имам цял екип за дъжд (като гащеризон), латексови ръкавици и гамаши за дъжд, но както писах така и не успях откакто имам мотора да карам в дъжд.

    Въпроси:

    Моля хората които продължително са карали при подобни температури да опитат да преценят какво повече от това, което вече имам, ще ми бъде полезно от гледна точка на запазване на телесната топлина. Ясно е, че като се вкочаня ще спирам да си почивам и да се стопля по пътя. Наясно съм и с това, че в рамките на един дневен преход от да кажем 600-700 км времето може да се смени няколко пъти.

    От гледна точка на техниката, най-много ме е страх от пукане на гума – гумите на мотора са безкамерни и ми се иска да бъда подготвен ако се случи да спукам гума, т.е. гумата да спадне без видима причина, щото ако съм минал през камък и съм изкривил борда на джантата е ясно, че на пътя няма да мога да направя много. Може би има добри комплекти за ремонтиране на място, или спрейове за впръскване през вентила, които са приемлив вариант.

    Как преценявате нивото на сигурността ако трябва моторът да бъде паркиран на паркинг на хотел - имали ли сте поводи при ваши екскурзии да се притеснявате за моторите? Досега не помня да съм виждал на снимките от пътешествията някой да си връзва мотора с верига.

    Моторът е чопър от големите (Yamaha) и честно казано не съм притеснен за техническото му състояние – преди да тръгна, по-точно като открия сезона ще му сменя маслата, филтрите, свещите и гумите, както и каквото нередно по него намеря.

    Ще се радвам да прочета всякакъв съвет по конкретните въпроси, и разбира се не само по тях. Какво трябва да взема, кое няма да ми трябва и т.н.

    Благодаря за търпението да го изчетете докрай!
    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

  • #2
    От: До Копенхаген в началото на месец май

    Според мен си напълно готов.
    През май наистина можеш да очакваш дъжд. Имаш екип, имаш дъждобран ... вземи си топли дрехи. Дъждобранът пази прекрасно и от студ и вятър.
    Вземи си комплект за лепене на безкамерни гуми. Фитили, шило, лепило, ножче и ампули сгъстен въздух или малък компресор.
    Винаги е добре да си заключваш мотора и да го оставяш на осветени/наблюдавани места. Кражбите обикновено са в големите градове през деня.
    Колкото по-малко багаж, толкова по-добре.
    Не тръгвай рано-рано за да се постопли асфалта и се моли за повече слънце
    Месец май може да бъде с прекрасно време.
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • #3
      От: До Копенхаген в началото на месец май

      Ами...само се моли да тръгнеш,(да не ти излезе нещо непредвидено имам в предвид)!Димо ти го е казал точно. Само за дъждобрана ........НЕ ВЗЕМАЙ ЦЯЛ. Имам такъв чисто нов на Ванучи. Обличах го веднъж ама за да го облечеш без да се изпотиш , намокриш и за да го нагласиш върху дрехите се искат уменията на човекът ластик. Според мен си вземи дъждобран от 2 части(яке и панталон) . ОБЛИЧА СЕ В ПЪТИ ПО- ЛЕСНО И ЗА НОРМАТИВ. За да не даваш много пари, а да си вземеш нещо качествено дето ще ти върши работа, отиди в някой специализиран магазин за работно облекло. Там продават дъждобрани от 2 части , а има и жълти и оранжеви със светлоотразители(като тия на работниците дето правят пътищата). В дъжд и лоша видимост е добре да си забележим, (нищо , че дизайнерски погледнато си грозен ..хехехе). Аз си взех светлоотразителен панталон за 12 лв. , сложих му долу на крачолите по един цип , за да се обува лесно през екипа и ботушите и съм си СУПЕР ДОВОЛЕН. А и излезе доста здрав- до сега съм го обувал десетина пъти и не е мръднал. Горницата на дъждобрана ми е на Спиди, някаква черна специална за мотори , но за да ми върши НАИСТИНА работа , трябваше да и разшия всички самозалепващи .За сега ми върши работа , но я чакам да се скъса и да си взема жълта пак от магазин за работни дрехи.

      Коментар


      • #4
        От: До Копенхаген в началото на месец май

        Благодаря за отговора, Димо!
        Можеш ли да ми препоръчаш конкретен комплект за лепене на безкамерни гуми, който е тестван и за който има положителни отзиви (без значение дали в български магазин или европейски сайт)?

        Нов въпрос - термо-коланите за кръст (kidney belt) имат ли място в екипа когато якето се закопчава за панталона? Карайки с кожата не съм усетил кръста да ми изстива, но при продължително каране това може да се случи въпреки термобельото (през тези пластмасови ципове минава немалко въздух)... Нямам все още такъв колан, но ако се наложи мнение, че е добре да нося, ще си купя.

        Мисля също резервни крушки за фара и мигачите да сложа в списъка (излишно е да го споменавам дори)...
        V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

        Коментар


        • #5
          От: До Копенхаген в началото на месец май

          Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
          Ами...само се моли да тръгнеш,(да не ти излезе нещо непредвидено имам в предвид)!Димо ти го е казал точно. Само за дъждобрана ........НЕ ВЗЕМАЙ ЦЯЛ. Имам такъв чисто нов на Ванучи. Обличах го веднъж ама за да го облечеш без да се изпотиш , намокриш и за да го нагласиш върху дрехите се искат уменията на човекът ластик. Според мен си вземи дъждобран от 2 части(яке и панталон) . ОБЛИЧА СЕ В ПЪТИ ПО- ЛЕСНО И ЗА НОРМАТИВ. За да не даваш много пари, а да си вземеш нещо качествено дето ще ти върши работа, отиди в някой специализиран магазин за работно облекло. Там продават дъждобрани от 2 части , а има и жълти и оранжеви със светлоотразители(като тия на работниците дето правят пътищата). В дъжд и лоша видимост е добре да си забележим, (нищо , че дизайнерски погледнато си грозен ..хехехе). Аз си взех светлоотразителен панталон за 12 лв. , сложих му долу на крачолите по един цип , за да се обува лесно през екипа и ботушите и съм си СУПЕР ДОВОЛЕН. А и излезе доста здрав- до сега съм го обувал десетина пъти и не е мръднал. Горницата на дъждобрана ми е на Спиди, някаква черна специална за мотори , но за да ми върши НАИСТИНА работа , трябваше да и разшия всички самозалепващи .За сега ми върши работа , но я чакам да се скъса и да си взема жълта пак от магазин за работни дрехи.
          Благодаря за препоръките!
          За добро или лошо дъждобрана вече съм го купил, изглежда така (мисля че ще го разпознаете):
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Rainsuit.jpg
Прегледи:1
Размер:13.6 КБ
ID:5561185
          Всъщност всичко изброено в първия пост вече го имам, но подозирам, че някои неща по съвет оттук може да ги купя отново ако преценя, че моите са твърде неподходящи.

          За дъждобрана - честно казано съм го обличал един път пробно и не ми беше лесно дори с нормални дрехи, но мисля че ще имам време да го пробвам на дъжд по нашите пътища преди да тръгна по Европа. Тогава ще преценя в бойна обстановка как стои въпроса.
          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

          Коментар


          • #6
            От: До Копенхаген в началото на месец май

            Като човек каращ редовно в дъжд (Англия), определено подкрепям целия дъждобран. Аз до сега съм карал с две части и водата винаги си намира пътя между двете. Вече съм твърдо решил да си взема цял.
            Относно спукването на гуми, аз напълних моите с нещо като http://www.slime.com/shop/tube-sealant/ но друга марка. Прилага се превантивно. Не е 100% сигурно, но поне забавя спадането на налягането при спукване. Питах гумаджиите, те казаха, че е ОК.

            Успех с пътуването. Ще се радвам да видя пътепис.
            Последно редактирано от grgeorgiev; 16-02-14, 00:48. Причина: допълване
            Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

            Коментар


            • #7
              От: До Копенхаген в началото на месец май

              Инсталирай си нагревателни ръкохватки. Аз го направих едва миналата година (бяха подарък) и се чудех защо не съм го направил по-рано...

              Вземи си такива пакетчета, за да ти нагряват краката. Слагаш ги ботушите и греят. Евтино и ефективно.

              http://www.heatpacksuk.co.uk/foot-warmers.php

              Ако ти е студено--спри и пий нещо горещо. Чай помага много.

              Можеш да сложиш вестник под якето. Или под панталона, ако ти е студено на колената. Не карай ако си вкочанясал, не си струва... Намери начин да се стоплиш.

              Коментар


              • #8
                От: До Копенхаген в началото на месец май

                Първоначално публикуван от grgeorgiev Преглед на мнение
                Като човек каращ редовно в дъжд (Англия), определено подкрепям целия дъждобран. Аз до сега съм карал с две части и водата винаги си намира пътя между двете. Вече съм твърдо решил да си взема цял.
                Относно спукването на гуми, аз напълних моите с нещо като http://www.slime.com/shop/tube-sealant/ но друга марка. Прилага се превантивно. Не е 100% сигурно, но поне забавя спадането на налягането при спукване. Питах гумаджиите, те казаха, че е ОК.

                Успех с пътуването. Ще се радвам да видя пътепис.
                Честно казано съм малко скептичен (без да мога да обясня защо) към превенция с помощта на такъв агент - някакси ми звучи по-разумно комплекта с фитилите... Доколкото виждам на линка, тази марсианска течност (щото е зелена ) е за камерни гуми (с вътрешна) и изрично пише в описанието "Slime for tube type tires is NOT recommended for use in tubeless tires", пък моите са безкамерни... Но ще се поинтересувам допълнително и за други варианти за превенция на безкамерни гуми. Благодаря за линка!

                Относно дъжда - ти предпазваш ли допълнително ръкавиците с втори чифт (примерно латексови отгоре) или не се е налагало, в Англия вали редовно доколкото знам? По принцип добрите ръкавици с мембрана би трябвало да са ОК, но при продължително каране в сериозен дъжд сигурно ще подгизнат и те...

                За пътепис ще мисля чак като се върна, тепърва има да се уточняват конкретни дати, маршрут и т.н.

                Първоначално публикуван от Purple Elephant Преглед на мнение
                Инсталирай си нагревателни ръкохватки. Аз го направих едва миналата година (бяха подарък) и се чудех защо не съм го направил по-рано...

                Вземи си такива пакетчета, за да ти нагряват краката. Слагаш ги ботушите и греят. Евтино и ефективно.

                http://www.heatpacksuk.co.uk/foot-warmers.php

                Ако ти е студено--спри и пий нещо горещо. Чай помага много.

                Можеш да сложиш вестник под якето. Или под панталона, ако ти е студено на колената. Не карай ако си вкочанясал, не си струва... Намери начин да се стоплиш.
                Тези "стелки" са добър вариант, аз знаех че има такива, но нямах обратна връзка - щом казваш че са добри, ще си купя за всеки случай.
                Инак си прав - не си струва човек да се мъчи и рискува живота си (и този на други), пътувайки вкочанен с неадекватни реакции!
                Специално за колената си струва да помисля за допълнителна изолация, защото след пръстите на ръцете това е второто място, откъдето идват сигнали за студ когато съм карал.
                Впрочем вчера открих мотосезона с един преход от 200 км (прогнозата беше за около 16-17 максимални градуса) и ръцете почнаха да страдат едва след като се скри слънцето - горе долу същите очаквания имам и за пътуването като температури, освен когато завали.

                Ел-ръкохватките - тук има известен проблем - кормилото на мотора ми е 32мм (тръбата), за разлика от по-тънките тръби на повечето мотори, и съм търсил ел-ръкохватки, но досега без успех (моделът се води Yamaha (Star) Roadliner в Щатите или XV1900A Midnight Star в останалия свят, в случай че някой иска да удари рамо).
                V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                Коментар


                • #9
                  От: До Копенхаген в началото на месец май

                  Може да се монтира само нагревателен елемент като: ТОЗИ
                  още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                  Коментар


                  • #10
                    От: До Копенхаген в началото на месец май

                    Първоначално публикуван от Purple Elephant Преглед на мнение
                    Инсталирай си нагревателни ръкохватки. Аз го направих едва миналата година (бяха подарък) и се чудех защо не съм го направил по-рано...

                    Вземи си такива пакетчета, за да ти нагряват краката. Слагаш ги ботушите и греят. Евтино и ефективно.
                    "Уормър". Продават се и в България на символични цени.

                    Успех с пътуванто!
                    Публикувайте отговор

                    Коментар


                    • #11
                      От: До Копенхаген в началото на месец май

                      Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                      Може да се монтира само нагревателен елемент като: ТОЗИ
                      Мислил съм за това, дефакто ако не намеря нещо готово за модела то няма друга алтернатива освен сам да го направя...

                      Първоначално публикуван от p-pleven Преглед на мнение
                      "Уормър". Продават се и в България на символични цени.

                      Успех с пътуванто!
                      Намерих ги в един известен онлай магазин за туристическа екипировка - благодаря!
                      V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                      Коментар


                      • #12
                        От: До Копенхаген в началото на месец май

                        Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                        Честно казано съм малко скептичен (без да мога да обясня защо) към превенция с помощта на такъв агент - някакси ми звучи по-разумно комплекта с фитилите... Доколкото виждам на линка, тази марсианска течност (щото е зелена ) е за камерни гуми (с вътрешна) и изрично пише в описанието "Slime for tube type tires is NOT recommended for use in tubeless tires", пък моите са безкамерни... Но ще се поинтересувам допълнително и за други варианти за превенция на безкамерни гуми. Благодаря за линка!

                        Относно дъжда - ти предпазваш ли допълнително ръкавиците с втори чифт (примерно латексови отгоре) или не се е налагало, в Англия вали редовно доколкото знам? По принцип добрите ръкавици с мембрана би трябвало да са ОК, но при продължително каране в сериозен дъжд сигурно ще подгизнат и те...
                        Прав си да си скептичен към превантивните субстанции. То и аз съм до известна степен все още скептичен. Аз го сложих заради положителните отзиви и защото "не пречи" - както каза гумаджията. Линка го пуснах само за пример. Има още няколко модела и за камерни, и за безкамерни гуми, но на другите не им помня имената.

                        Варианта с втори ръкавици не съм го пробвал. Аз си карам с едни относително евтини, които подгизват след 1 час каране в проливен дъжд. Когато бяха нови държаха до около 2 часа. Със сигурност на пазара има доста по-добри решения. Аз за сега търпя и карам с тези, но ще трябва да ги сменям. При последното ми голямо каране в дъжд (5 часа), ръцете ми бяха мокри до лактите и долните ми гащи бяха подгизнали. Това го разбрах чак като се прибрах, преди това бях зает да гледам как да не се пребия. Все пак беше през лятото и не особено студено.
                        По-горе прочетох, че мислиш да пътуваш с раница. Аз карам с раница до работа и обратно (15 мин.), но не мога да си представя да карам цял ден с раница на гърба. То зависи и колко е голяма раницата... Но все пак бива да помислиш дали ще ти е конфортно.
                        Дребна, но полезна вещ е спрея за чистене на визьора от полепнали мухи. То това може да е очевидно за повечето от вас, но аз азпочнах да карам мотор в Англия, а тук почти няма мухи. Като пътувах из европа бях изненадан от количеството мухи, които полепват.
                        Последно редактирано от grgeorgiev; 18-02-14, 18:47. Причина: правопис
                        Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                        Коментар


                        • #13
                          От: До Копенхаген в началото на месец май

                          Скептичен съм преди всичко защото вкарвайки такъв агент той остава там завинаги (образно), а не съм убеден, въпреки мнението на гумаджии и указанията на опаковката, че този агент е безвреден за самата гума... основно защото производителите на гуми не се занимават да тестват и валидират подобни афтърмаркет продукти (или аз поне не съм попадал на информация за това).
                          Т.е. производителят на спрея може да твърди всичко, но за мен има значение какво казва производителят на гумата, защото в тази категория тежки чопъри (329 кг без гориво) гумите са специфични размери и доколкото съм чел са специално адаптирани за такива машини. Съвсем отделно е цената на гумите - предната е около 350 лв, задната около 400 лв (по-ниски цени с доставка досега не съм намирал за препоръчаната от производителя модел гуми)
                          С една дума някакси искам да избегна да повредя (условно казано) гумите с идеята, че ще ги предпазя от рязко спадане при спукване, което може и да не се случи ако имам късмет (спукването). Но случи ли се, тогава разбира се трябва да съм подготвен...

                          В неделя, като открих сезона, карах с раница - 30 литрова, не тежеше кой знае колко - 5-6 кг може би, но докато карах почти 5 часа не усетих никакъв дискомфорт. Дори напротив - позволяваше ми да се облегна назад и опирайки в задната седалка ми добавяше още малко опора на тялото. Като добавя и т.нар. roll-bag зад мен, в комбинация с раницата мисля, че дори ще добавя комфорт заради стабилната опора за гърба ми.

                          Спрей за визьора е добра идея, мисля че и мокри кърпички с повече алкохол (не че човек може да си ги избира с колко алкохол да бъдат) ще бъдат добра алтернатива. Защото човек ако пръска със спрей така или иначе му трябва кърпичка да подсуши и избърше.

                          Прогнозата за тази събота е за дъжд, живот и здраве ще изляза да покарам и ако наистина вали да тествам всичко накуп - ботуши, дъждобран, ръкавици и т.н.
                          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                          Коментар


                          • #14
                            От: До Копенхаген в началото на месец май

                            За визьора нося препарат за чистене на стъкла с алкохол,ако си карал на 16-17 градуса и ти е било студено на ръцете сменяй ръкавиците,имам вече 3 чифта докъто улуча правилните за зимата,дори преди малко пуснах въпрос за поредните в друга тема ,на 12 януари минах през троян кърнаре и габрово шипка през ноща и се прибрах към два часа през ноща с поледица и отрицателни температури,на ръцете не ми е било студено откакто си взех истински ръкавици от луис или както се водеше !
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: До Копенхаген в началото на месец май

                              Студено започна да ми става чак като се скри слънцето, предполагам че е било около 10 градуса (това с летни кожени, без перфорации, но и без подплата). Инак зимни имам, уж истински (ако съдя по цената), но не ги бях взел защото като тръгнах не планирах да карам чак толкова дълго, пък то взе че ми се докара и укъснях.
                              Ще напишеш ли модела на тези, от които си доволен - ако не за мен, то за друг може да е полезна информацията?
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X