Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Далече ли е Иран?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Далече ли е Иран?

    За отношенията между велопътешествениците и мотопътешествениците

    milentv, отдавна ме тормози мисълта за отношенията между пътуващите колоездачи и мотористи. Повече от 50 (а може и повече) пъти ми се е случвало да се разминавам или да настигам пътешестващи колоездачи и на всички маам за поздрав. С огромно неудоволствие установих че почти никой (да кажем 98%) не отговарят на поздрава. Случвало ми се е и да спра при някой почиващ си велосипедист, подпитвам нещо, в края на краищата искам поне да се убедя, че е добре и че няма нужда от някакво съдействие и т.н. нормлните неща. За съжаление отново почти винаги срещам неадекватна реакция. Обръщат се на другата страна, нямат желание да си говорят с мен, игнорират ме Дори бях писал по въпроса в един от пътеписите.

    Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
    Точно тръгнаха англичаните и покрай нас мина велосипедист. Помахахме и на него, но той само ни изгледа и продължи. Няколко пъти срещахме колоездачи - пътешественици. Никой от тях не отвърна на поздрава ни. След толкова еднотипни модели поведение не може да не се замисля защо таят неприязън към мотористите. Странно! Нямам обяснение. Все пак сме колеги на пътя, имаме сходни гледни точки за света и ни брули един и същи дъжд. Въпреки горното, лично аз никога няма да се поколебая, да спра и да помогна на закъсал колоездач(дано никога не им се налага!). За тяхната гледна точка имат думата те.
    Все още нямам обяснение на този странен феномен. Канех се да питам някой колоездач, като ми попадне, но току се усетих, че ти си иделният човек, който може да осветли терзанията ми по тази тема. Нали си бивш вело-пътешественик, настоящ такъв в ниската кубатира и бъдещ в нормалната.

    Сподели моля те твоето виждане и мнение.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • #77
      От: Далече ли е Иран?

      Първо за нормалната кубатура да се заям . Ако допуснем че нормалността е най-близка до оцеляването и практичността, а играта е по-висша еволюционна практика (homo ludens и ала бала ), то нормална е ниската кубатура. Такива мотори се карат с милиони в развиващия се свят, както и в развития - най-вече по прагматични съображения. Големите кубатури са играчки за големите мъже от по-горната каста. Така че аз съм с нормален мотор, а ти с ненормален . Като порасна ще си взема голям мотор .
      Според мен това ще бъде тенденцията и сред мото-пътешествениците. Минаване към по-ниска кубатура. Максимално 600 - 650, едноцилиндрово ендуро. Просто "неразораните територии" в комбинация от желание за по-голям фън - свободата, която ти дават тези минус 50 до 100 кила ще се наложат. Останалата ти в плюс енергия (от блъскането с големия туч) ще може да я хвърлиш кеф ти в трошене на глава, кеф ти в опознаването на различието - за което си бил толкова път в крайна сметка. Но аз правя разлика между мото - пътешествие и мото - туризъм. Аз съм турист, и с колелото и с моторчето - за другото имам липси.

      Коментар


      • #78
        От: Далече ли е Иран?

        А за колоездачите. Защото са идиоти!
        Чел съм ти всичките пътеписи многократно, и съм мислил по конкретния въпрос още когато пусна пътеписа. Дори мислех да ти пиша по този въпрос. Ама ти ме превари. Но сега с допълнителните обяснения съм разколебан. Визирам :
        "Случвало ми се е и да спра при някой почиващ си велосипедист, подпитвам нещо, в края на краищата искам поне да се убедя, че е добре и че няма нужда от някакво съдействие и т.н. нормлните неща. За съжаление отново почти винаги срещам неадекватна реакция. Обръщат се на другата страна, нямат желание да си говорят с мен, игнорират ме"
        Ако е в движение, може да има адекватно обяснение - не те е видял, дори да гледа към теб - просто гледа през теб. Това се получава при умора, а умората се натрупва.. Дори да те е видял, може да няма време да отреагира. Просто той е в друг режим на работа, в друг поток, по-пестелив. Когато си на мотора си нащрек, нещата се случват бързо, особено когато си се заиграл, реагираш за частица от секундата... На колелото може да потънеш в свой си свят, и педалите сами да се въртят - махат ти, ти гледаш, но виждаш това, което е непосредствена опасност, другото не.
        За посочените от теб ситуации се сещам за три варианта, кой от кой по-спекулативен. Първият е "най-нормален".
        На запад от нас, в колоездачните и моторджийски среди често има открита вражда между двете съсловия, на тема "за кой са пътищата". От нашата малка и свита държавица (но с по-широки пътища от тези в Италия например) ни е трудно да си го представим. Просто там хората карат много и много хора карат. Само в една Франция, Италия има десетки хиляди колоездачи на ниво, спокойно да се пуснат (а може би и да спечелят?) наше републиканско. Тези хора могат да карат наистина бързо! В Апенините докато се разминем с някой колоездач по баира, и докато се снимаме на върха на прохода и те ни подминат и поздравят! По нанадолнището не мож ги стигнем . И то докато си бъбрят в групичка. Като птици са. Трудно ми е да допусна обаче, че тази вражда държи човек тръгнал да опознава света по този начин. Ти споменаваш за тенденция, а не за единичен случай.
        Вторият вариант е свързан с особеностите на човешката психика и е най-спекулативен. И двамата моторист -колоездач са войни връщащи се от бран, уж на едно поле са се били, обаче единият има самочувствието на по-голям герой. Той чувства, че е изнесъл битката, а изведнъж почестите се разпределят по равно. Ти си с мотора за две-три седмици - той за месеци, години.., това което за него е борба с часове, за теб е 20 минути газ на втора - трета. И прочие и прочие. И изведнъж ти го низпоставяш до своето ниво. Абе казано с две думи, той е с голямата ***ка .
        Вариант три е свързан с черезмерно неубедителният мустак, който беше пуснал по това време. Уплашил си ги хората .

        Ще ми се разбира се да можех да извадя един зашеметяващо логичен и убедителен отговор, но нямам такъв. ще ми се и Димо да се включи. Той бая колоездачи (колоездачки ? ) забра по път, а е с голям мотор. В моя случай е по-различно - всички ми се радват, щото съм малко смешен - висок съм 183 и моторчето стои неестествено измъчено под мен . На мен лично всички са ми махали и съм си правил моабет ( освен с едни поляци с bmw, те не ме поздравиха, но може да са ме помислили за местен идиот). Което ме връща към митовете,в които или с които живеем - ти си писал по темата за "лошия моторист". С големия мотор или подтискаш егото им или плашиш по-предубедените. Просто друго не ми хрумва. О да особено като сте група, допускам ако си сам да е различно? С онзи мустак и Владича за авер с това здраво, българско телосложение и пиратска физиономия, като им се усмихне и те си мислят, че ще ги яде. Ей да не се разсърди някой .

        Коментар


        • #79
          От: Далече ли е Иран?

          Искам да споделя за едни "колоездачи".
          Най-хубавия спомен ми е от трима невероятни образи - музиканти, тръгнали на път за Индия - а имаха да минават тепърва към хиляда километра през планините до Кападокия. Какви баири ги чакаха! Две момичета и едно момче, с колелета по 20 евро, вързали по една щайга отпред! Носеха си инструментите, свирят - събират някакви пари на улицата и продължават. И имаха цялото време на света. Отиваха да учат музика - от улични гуровци-музиканти някъде в Индия. И знаеха какво правят - едното момиче - французойка беше учило флейта две години в Индия, просто се връщаше при гурото, но по неин си начин. " Като свършим парите след няколко години, може да отскочим до Австралия да посъберем" Те се кефеха на всички.

          Коментар


          • #80
            От: Далече ли е Иран?

            Аз колоездачи, почти винаги поздравявам, когато съм с мотора. Може би, защото аз също съм колоездач. Имам три велосипеда (байк, бегач и товарно колело) и правя на година по около 2-3000 км с колело, като обикалям доста из окръга. Повечето поздравени от мен колоездачи отвръщат на поздрава. Разбира се има и такива съсредоточени в ездата си, които не реагират, когато ги поздравиш, но това ми се е случвало и на мен, когато карам колело. Много хора ми свиркат и махат и в някои случаи отвръщам на поздрава, но понякога съм съсредоточен в карането и само мятам един поглед към поздравяващият ме и отвръщам на поздрава му наум. Но това не означава, че мразя хората с мотори, или с коли, за това че тях ги движи двигател, а не собствените им мускули... Разбира се света е голям и хора има всякакви, не може да се правят обобщения и генерални заключения от различните случаи.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #81
              От: Далече ли е Иран?

              Напълно съм съгласен с ВладиЧ, затова доста го суках тоя отговор. В случая Ilarioncho говори за тенденция, и се опитвах хипотетично да си представя различни сценарии. Може да направим антропологично изследване, махаме - записваме. Ако не ни отговорят, спираме и питаме защо. Ако и това не помогне - шамари и така

              Коментар


              • #82
                От: Далече ли е Иран?

                Скоро имам пътуване за две седмици с другарката, и се чудя за някаква топкаса - да не и се мачкат тоалетите . Спрях се на два модела Kappa K-30N Мonolock - 96 лева и GIVI Top-Case E30 - 120 лева. Кой бихте ми препоръчали, клоня към Givi - заради по-добрата компактност, а и на картинка пластмасата стои по-добре. Но ако качеството е сходно не държа да давам повече пари. Просто нямам време да ходя да гледам на живо.В един от мотомагазините, където минах да питам, не знаеха какво е топ каса . Просто ме убиха.
                Държа най-вече на здравината, ще се кара и на хард места, мотора се и ще се изпуска . Приемам и други предложения ако цената е разумна.

                Коментар


                • #83
                  От: Далече ли е Иран?

                  И двете топ каси са с еднакъв обем, качеството им е напълно съпоставимо - все пак са фирми - сестри, Гиви-тата са малко по - накичени, а Капа-та - по - семпли, което прави последните предпочитани за мен, ама вкус приятел няма ... Другият вариант за качествена топ каса е испанския SHAD, но нямам наблюдения върху цените.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Далече ли е Иран?

                    Благодаря! Обема е еднакъв, а габаритите са 485 х 415 х 315 мм за Капа и 40 x 30 x 40 cm за Гиви. Не съм сигурен дали тия 48 см. са ширина или вървят назад. Чел съм, че Капа е по-ниския клас на Гиви, но ако това е за сметка на визия, а не на по-добри материали - респективно здравина,бих заложил на Капата. Аз също предпочитам по-семпли неща.
                    Някой карал ли е по-продължителен офроуд (разбити пътища) с топкаса? Това ме притеснява. А да и до колко е разумната товароносимост, защото с тези 2 кг. както са се застраховали в спецификацията съм до никъде? Ако се откъсне някъде, ще се чудя как да я влача.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Далече ли е Иран?

                      Проблема не е в топ-касата (ще го наричам куфар), а в закрепването на стойката му към мотора. Може да стои стабилно върху мотора, ако е добре и правилно закрепен, а може да подскача и да се тресе, като стари т---ци. Аз специално карам с 52 литров заден куфар на Гиви вече четири години, като много рядко го свалям, за разлика от страничните ми куфари, които са почти винаги свалени от мотора ми. Тях ги качвам само на големи пътешествия.
                      Карал съм много дълго време и друг мотор със заден 45 литров Гиви. Никакви проблеми не съм имал, но пак повтарям стойката му трябва да е добре фиксирана и укрепена към рамата на мотора.
                      Аз специално съм фен на Гиви и смятам, че са по-добри от Капа. Цените естествено са по-високи от тези на Капа. Не ме интересува кой е по-семпъл и кой по-украсен, смятам че Гиви е по-добро от Капа.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • #86
                        От: Далече ли е Иран?

                        При продължително оффроуд каране освен самото захващане на топ касата е много важно и укрепването на товара в самата топ каса. Иначе става салата, без дори да е нужен кой - знае какъв оффроуд.

                        А материала на изделията и при двете марки е еднакъв, а коя е по - добра всеки сам да си прецени

                        Коментар


                        • #87
                          От: Далече ли е Иран?

                          Забелязвам, че си избрал куфар със система за монтаж Monоlock. Обмислял ли си да си вземеш такъв със система Monokey?
                          Има разлика в цената, но тя е за сметка на качеството и обема. Основната разлика между двата стандарта е,
                          че Monolock са с по-малък обем и ниска товароносимост, докато Monokey са с по-голям обем и по-голяма товароносимост.

                          Доколкото съм чел, Monokey са с много по-висока надеждност. Всеки стандарт има свое собствено закрепване,
                          тоест скарата е различна за двата стандарта. Не знам дали големият куфар ще ти е компромис, но има Monokey около 40-42-44 литра
                          и не са чак толкова големи като габарити. Ако искаш да направиш проучване, напиши "Monokey vs Monolock" в Гугъл и чети, има изписано доста.

                          Лично за мен, Monolock куфарът е за града да си носиш каската вътре, но не бих си го купил за пътешествие от N хиляди километра...
                          И N стотин да са, пак не бих си го купил. И накрая въпросът опира и до това колко компактен искаш да е куфара и с колко пари би се разделил.
                          Човекът е човек, когато е на път...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Далече ли е Иран?

                            Успях да скъсам стойката Гиви Монокей на Тенерето. Никога не съм го карал с под 10 кг товар, често доста повече - 20-25.
                            Много километри офроуд е видял и още много ще види.
                            Последно към 150 км из Странджа с две леки падания. С куфара никога не съм имал проблеми, а стърчи доста и при падане задължително се опира на него. Хем е пластмаса, но жабарите са го направили здраво.
                            А стойката я скъсах при скок. Един готин чакълиран път, карам си с 80 и си скачам по дупките. Тук-таме има доста големи дупки със стръмни брегове, тенерето скача и лети. По-късно видях, че от едната страна стойката се е откъснала. Държеше се на другата достатъчно стабилно, но препочетох да го закача на страничната стойка на един приятел.
                            С една дума - вземай смело, ще издържи.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Далече ли е Иран?

                              Потвърждавам. Monokey-а е много здрав тип захващане. Претоварвам топ-касата (Гиви Максиа) постоянно с трилитрови бутилки вода, двуцевки бира и доволно количество иснтрументи Изпускал съм мотора прилично отгоре и, падал съм по черно и няма проблем
                              Yamaha XT​M600E '98
                              Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                              Коментар


                              • #90
                                От: Далече ли е Иран?

                                Сърдечно БЛАГОДАРЯ за отзивите и информацията. Просто не знаех, че има такава драстична разлика в качеството между Monokey i Monolock, аз гледах габаритите, сега се ограмотих и пообърках За съжаление пазара в Бг. е много свит, и не мога просто да отида, избера и купя. Моторът е с една трета по-малък като габарити, от "нормалните" - и сега ме вее вятърът, ако му кача един телевизор отзад... Разколебахте ме - опита ви е с Monokey, а нещо не ме радва идеята да вземам топкаса, само за една екскурзия. 3кг товароносимост - срещу 10 за Monokey. Не съм сигурен дали после ще ми върши работа за по-дългите, самостоятелни пътувания. Все още не мога да намеря моята конфигурация за багаж.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X