След няколко месеца мисля да се разходя из Иран. Дълго време се чудех дали да пускам тема – от една страна моторът ми - 124cc Honda CG е много далеч от „ендуро” и още по-далеч от „тежък” и малко ми е неудобно, от друга чаках един пътепис за Иран, който все не идва J, и така. Нямам никакъв опит в пътуванията с мотор, а и в карането на такъв като цяло (миналата година взех книжка, а такава за кола нямам). В момента всичко около пътуването ми е мъгла, Иран се оказа много по-интересна дестинация отколкото допусках. Мащабите са такива, че неинформиран човек може да прекоси хиляди километри из страната и да я обяви за скучна, пустинно-равнинна и дори да не разбере за големите върхове, за зелените мъгливи планини, за езерата... та има от всичко, просто някои неща са в повече. Въпросите ми ще са от различно естество – маршрут, документи, екипировка и някои малки (просто е съвършенJ, хахахах) подобрения на мотора или „Пакистанеца” както му викам аз, които евентуално да направя . За начало съм се съсредоточил върху:
1 – „Времепребиваване” – Средата на Април – до средата на Май – общо 4 седмици. Колко студено може да бъде (отново старата дилема зимен= топъл = тежък и обемен - летен чувал).
2 – Приемам всякакви идеи за това, което „не трябва да се изпуска” това е и най – голямото ми затруднение. С няколко уговорки. Мисля да разпиша Каспийско море, Есфахан, Персеполис, Персийския залив. От Техеран ще бягам като дявол от тамян, както и от Истанбул. Моторът няма тяга за измъква от ситуации и трябва да се кара максимално превантивно. Ще бъде доста натоварен, много повече от миналата година – аз почнах да се вкарвам във форма и до пролетта ще съм поне 15 килограма по-тежък , вярно на мускули, но на мотора му е все едноJ, плюс едни допълнителни 10 литра вода и масло, бивачна екипировка – ще спя изключително навън. С една дума ще избягвам всички места с бесен азиатски трафик – до колкото е възможно. За сега се отказвам от идеята за връщане през Ирак и Сирия – много планиране трябва, визи = пари, а и честно казано малко ме е страх от Ирак, но има време да помисля.
Ще помоля за предложения върху цялостния облик на маршрута в горепосочените рамки – минавам и през Дарданелите, стигам Иран,покрай Арарат, избягвам Техеран, ако мога да се върна и по алтернативен маршрут навръщане още по-добре. Грубо смятам да е в рамките на 10 000 километра. Като не искам да минавам покрай Средиземноморието – отделно че го минах предната година, а и нямам цялото време на света – там са много завоите и денивелациите.
3 – Карнет де пасс – май ще ми трябва, цената от 500 лева, която съм чувал еднаква ли е за 1200 cc bmw и за мойта въшкa, която струва колкото един алуминиев куфар? Ако потроша мотора някъде из пустинята и ми дойде по-лесно да го оставя там и да се прибера на стоп, изгарям ли с парите?
4 – Виза – лесно ли е, трябва ли покана?
5 – Ще ползвам само хартиени карти, и това е нещо, което ще ми трябва задължително. Имам една стара карта, но само на западна Турция. Имам много неща да купувам и мисля да мина с разпечатки от нета. Ако може да ми предложите подходящ линк, торент..
Има още много, но ме заболя главата, а и тежко на този който трябва да го чете цялото. На порции ще е по-добре. Осъзнавам енергията и времето, което ще загуби този, прочел горенаписаното и ще съм искрено благодарен за всеки един отговор по темата! Благодаря за търпението!
1 – „Времепребиваване” – Средата на Април – до средата на Май – общо 4 седмици. Колко студено може да бъде (отново старата дилема зимен= топъл = тежък и обемен - летен чувал).
2 – Приемам всякакви идеи за това, което „не трябва да се изпуска” това е и най – голямото ми затруднение. С няколко уговорки. Мисля да разпиша Каспийско море, Есфахан, Персеполис, Персийския залив. От Техеран ще бягам като дявол от тамян, както и от Истанбул. Моторът няма тяга за измъква от ситуации и трябва да се кара максимално превантивно. Ще бъде доста натоварен, много повече от миналата година – аз почнах да се вкарвам във форма и до пролетта ще съм поне 15 килограма по-тежък , вярно на мускули, но на мотора му е все едноJ, плюс едни допълнителни 10 литра вода и масло, бивачна екипировка – ще спя изключително навън. С една дума ще избягвам всички места с бесен азиатски трафик – до колкото е възможно. За сега се отказвам от идеята за връщане през Ирак и Сирия – много планиране трябва, визи = пари, а и честно казано малко ме е страх от Ирак, но има време да помисля.
Ще помоля за предложения върху цялостния облик на маршрута в горепосочените рамки – минавам и през Дарданелите, стигам Иран,покрай Арарат, избягвам Техеран, ако мога да се върна и по алтернативен маршрут навръщане още по-добре. Грубо смятам да е в рамките на 10 000 километра. Като не искам да минавам покрай Средиземноморието – отделно че го минах предната година, а и нямам цялото време на света – там са много завоите и денивелациите.
3 – Карнет де пасс – май ще ми трябва, цената от 500 лева, която съм чувал еднаква ли е за 1200 cc bmw и за мойта въшкa, която струва колкото един алуминиев куфар? Ако потроша мотора някъде из пустинята и ми дойде по-лесно да го оставя там и да се прибера на стоп, изгарям ли с парите?
4 – Виза – лесно ли е, трябва ли покана?
5 – Ще ползвам само хартиени карти, и това е нещо, което ще ми трябва задължително. Имам една стара карта, но само на западна Турция. Имам много неща да купувам и мисля да мина с разпечатки от нета. Ако може да ми предложите подходящ линк, торент..
Има още много, но ме заболя главата, а и тежко на този който трябва да го чете цялото. На порции ще е по-добре. Осъзнавам енергията и времето, което ще загуби този, прочел горенаписаното и ще съм искрено благодарен за всеки един отговор по темата! Благодаря за търпението!
Коментар