Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Далече ли е Иран?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Далече ли е Иран?

    След няколко месеца мисля да се разходя из Иран. Дълго време се чудех дали да пускам тема – от една страна моторът ми - 124cc Honda CG е много далеч от „ендуро” и още по-далеч от „тежък” и малко ми е неудобно, от друга чаках един пътепис за Иран, който все не идва J, и така. Нямам никакъв опит в пътуванията с мотор, а и в карането на такъв като цяло (миналата година взех книжка, а такава за кола нямам). В момента всичко около пътуването ми е мъгла, Иран се оказа много по-интересна дестинация отколкото допусках. Мащабите са такива, че неинформиран човек може да прекоси хиляди километри из страната и да я обяви за скучна, пустинно-равнинна и дори да не разбере за големите върхове, за зелените мъгливи планини, за езерата... та има от всичко, просто някои неща са в повече. Въпросите ми ще са от различно естество – маршрут, документи, екипировка и някои малки (просто е съвършенJ, хахахах) подобрения на мотора или „Пакистанеца” както му викам аз, които евентуално да направя . За начало съм се съсредоточил върху:
    1 – „Времепребиваване” – Средата на Април – до средата на Май – общо 4 седмици. Колко студено може да бъде (отново старата дилема зимен= топъл = тежък и обемен - летен чувал).
    2 – Приемам всякакви идеи за това, което „не трябва да се изпуска” това е и най – голямото ми затруднение. С няколко уговорки. Мисля да разпиша Каспийско море, Есфахан, Персеполис, Персийския залив. От Техеран ще бягам като дявол от тамян, както и от Истанбул. Моторът няма тяга за измъква от ситуации и трябва да се кара максимално превантивно. Ще бъде доста натоварен, много повече от миналата година – аз почнах да се вкарвам във форма и до пролетта ще съм поне 15 килограма по-тежък , вярно на мускули, но на мотора му е все едноJ, плюс едни допълнителни 10 литра вода и масло, бивачна екипировка – ще спя изключително навън. С една дума ще избягвам всички места с бесен азиатски трафик – до колкото е възможно. За сега се отказвам от идеята за връщане през Ирак и Сирия – много планиране трябва, визи = пари, а и честно казано малко ме е страх от Ирак, но има време да помисля.
    Ще помоля за предложения върху цялостния облик на маршрута в горепосочените рамки – минавам и през Дарданелите, стигам Иран,покрай Арарат, избягвам Техеран, ако мога да се върна и по алтернативен маршрут навръщане още по-добре. Грубо смятам да е в рамките на 10 000 километра. Като не искам да минавам покрай Средиземноморието – отделно че го минах предната година, а и нямам цялото време на света – там са много завоите и денивелациите.
    3 – Карнет де пасс – май ще ми трябва, цената от 500 лева, която съм чувал еднаква ли е за 1200 cc bmw и за мойта въшкa, която струва колкото един алуминиев куфар? Ако потроша мотора някъде из пустинята и ми дойде по-лесно да го оставя там и да се прибера на стоп, изгарям ли с парите?
    4 – Виза – лесно ли е, трябва ли покана?
    5 – Ще ползвам само хартиени карти, и това е нещо, което ще ми трябва задължително. Имам една стара карта, но само на западна Турция. Имам много неща да купувам и мисля да мина с разпечатки от нета. Ако може да ми предложите подходящ линк, торент..

    Има още много, но ме заболя главата, а и тежко на този който трябва да го чете цялото. На порции ще е по-добре. Осъзнавам енергията и времето, което ще загуби този, прочел горенаписаното и ще съм искрено благодарен за всеки един отговор по темата! Благодаря за търпението!

  • #2
    От: Далече ли е Иран?

    Ти си уникат , евала ... ! В Иран с мотор е ходил Любо Африката и Димо , за друг не се сещам , готиното е освен че с визата , май други проблеми няма - разстоянията и мащабите са други - това ти е ясно .Мисля че километрите ще са малко повече , за това което планираш , но бензина там е евтин , дано имаш и време . За карнета и на мен ще ми е интересно да разбера, защото ползвам стара техника, и го има варианта да се прибера по друг начин , дано има запознати . За тоя километраж най малкото масло ще сменяш , та помисли за процедурата ...

    Коментар


    • #3
      От: Далече ли е Иран?

      Каква процедура , ве Гоше...800 млл. му е маслото и не знам има ли маслен филтър. Поне на моите 125сс е така , а като гледам Хондата на човека е подобно изпълнение. Ама , ако успееш Милене да го направиш това ЕВАЛЛА....ама наистина. А карнета е международен гаранционен документ _TIR-карнета е за стока, Карнет дьо пасаж е за това , че няма да си оставиш МПС-то в държавата в която влизаш(демек да го продадеш) , а ще си излезеш с него. Ако не излезеш с него и не ти заверят карнета , че си напуснал, държавата(където се е случило това) , ще си поиска дължимите мита и данъци от гарантиращата организация , демек от титуляра на карнета-(за ТИР-карнета е АЕБТРИ, а за карнет дьо пасаж Бойко и Мони да кажат , защото те си вадиха такива). Това човека не го касае , но и за това му вземат тая гаранция, за да не му я върнат после, че все едно е злоупотребил. Това което знам е , че ако имаш такъв проблем , после ,мисля бяха 5г. не ти издават нов такъв карнет , защото те броят за нарушител.
      Последно редактирано от egerchev; 16-01-11, 18:14. Причина: допълнение

      Коментар


      • #4
        От: Далече ли е Иран?

        Далече е, но не чак толкова
        По-далеч е от Лондон, но по-близо от Кайро ...
        На влизане в Иран на километража ми пишеше 3434км (лесно се помни) от София. Но аз не се движех по права линия. По най-краткият път според мен и Мап Сорс е 2600 от София.
        По т.1:
        Периода е чудесен, но ти си сравнително бавен и според мен ще пътуваш поне седмица до границата на Иран и седмица в обратна посока.
        През април в Турция ще е хладно. Минава се през поне две по-високи планински вериги т.е. над 1500м.н.в. Ако имаш късмет ще е слънчево и студено. Със сигурност ще те вали дъжд, пък ако нямаш късмет - сняг В Иран ще стане приятно пролетно - да речем 20-30'С. Разгледай този сайт за времето: http://worldweather.wmo.int/ В случаят аз съм ЗА по-топъл чувал, но не много по-топъл.
        По т.3:
        Да, трябва карнет за мотор(не съм сигурен за 125сс!!!Трябва да се провери).
        Да, оставяш 500лв депозит.
        Да, няма да ти върнат депозита, ако се прибереш без мотор (освен може би ако не си завериш карнета на излизане от Иран - уж, че си с мотор. Но не вярвам да стане. Тук няма да ти гледат мотора, а печата "излязъл" в карнета.
        По т.4 - Виза:
        Може да опиташ без покана. Сигурният начин е с покана. И аз и Любо Африката ползвахме www.stantours.com . Пиши на Дейвид два реда, ще ти отговори в деня и може да разчиташ. Вероятно съществуват и други тур. фирми ...Поканата струва едни пари, визата-други (70USD).

        По т.5 мога да ти предложа моите две хартиени карти на английски и една на фарси В Иран табелите са на фарси и английски
        Примерно:
        سرعت روز۰۹ ، سرعت شب۰۷
        Day speed 90, Night speed 70


        Т.2 е най-трудна
        По нея ще пишем най много ...и я оставям за после. Факт е, че много хора мислят в тази посока. Аз самият - също. Много има какво да се пише.
        На първо време - олекоти мотора. Поне в мислите си.
        Изхвърли тези 10л. вода и 10л масло. В Иран има и вода и масло. За дълги ненаселени участъци ще си вземеш от там вода. Минарална 1.5л, няколко. Ако пък много държиш, вземи си празна туба - 5л за вода

        Ако на тази снимка си ти, няма какво да се оправдаваш с малко опит Достатъчен ти е

        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          От: Далече ли е Иран?

          е не нямам думи, ти ми скри шапката с идея.

          ЕВАЛА !!!

          Коментар


          • #6
            От: Далече ли е Иран?

            Благодаря на всички, за отзивите и за информацията!
            Не е кой знае какво като се замислиш. Ако си на колело имаш да въртиш педали, седалката е по-тясна, вятърът е по-голям фактор, травми и умора се трупат, горивото се яде! А с мотора седиш на меко и упражняваш дясната китка. С последното не си и спирал откак си станал на дванайсе(или десет, как беше?) години. Мързелива работа.
            Сега по въпроса.На снимката съм аз и обикновено не съм с толкова конска физиономия (фотографа е калпав, но не му го казвайте ), с момчетата се засякохме съвсем случайно. Пътувал съм с колело, на не много големи дистанции и имам някакъв, макар и не голям опит. С мотора е кажи речи никакъв, изпитвам необяснимо отвращение към техниката и дори завиването на болтче ми коства огромни психологически усилия. Луда работа. Ще е хубаво ако мога да се науча поне спукана гума да си сменям.Но и това не виждам как ще стане. За друго и не мисля, макар че тоя мотор е по-прост и от шевна машина. Преставяте си колко съм прост аз в такъв случай.
            Маслото - 1 литър, не го гори и се сменя на 2500 - 3000 километра. Масленият филтър е метален, с форма и големина на напръстник(метална решетка) и само се почиства, до сега не е имало от какво. Въздушният филтър е дунапрен, просто измиваш и слагаш пак(леко го омасляваш). Разхода може да скочи до 3 на 100, при втори човек, багаж и офроуд. Затова цената на бензина не ме плаши толкова. В Турция на едно място си похапна и масълце, но го вкарах по едни черни пътища, над 10 процента баир и големи денивелации,полусъединител и 40 градусова жега и така.
            Слушам, че на някои хора им прегряват моторите при определени условия, моят няма никакви датчици и май не прегрява, не знам и по какво се познава (не се смейте много)?
            Не знам какви дистанции ще се минават през пустините и планините без наличие на вода и бензин.
            Масло ще нося за доливане, цяла Азия кара моя мотор и в частност Иран, но грубо 1-2 литра масло, туба с бензин 5 литра например? Любо пише, че на два пъти без малко да остане на сухо, а е с 45 литров резервоар? Това е по спомен, може и да греша.
            Водата - мисля да съм с 3 литров кемъл бег на гърба, за да не спирам всеки път да пия вода, и отделно поне още толкова в дисагите. Ако забия някъде из пустинята или по планините и мотора реши да не върви повече, може да изживея неприятни моменти ако нямам достатъчно вода.В случай на падане също. Покрай планините и другите ми увлечения може би съм станал по-предпазлив от нормалното, но досега не ми се е налагало да съжалявам, за което. В Турция като пърпорех из равнините в жегата и бях останал с половин литър , за няколко часа бях изтръпнал да не спре да върви мотора докато стигна селище и купя вода. Край пътя имаше закъсали с камиони шофьори и размахваха празни бутилки от вода и никой не спираше. А и нямаше кой знае какъв трафик.Хубавото е, че мотора не спира да върви . Мен понеже не ме бива с ключа и отверката и му бая по път , приказвам му какво се очаква от него и досега е слушкал.
            12 килограма съм качил до сега, + 5-6 вода, + 1-2 масло, + 5 за бензин. Може да пробвам със по-малък заден пиньон, но не съм сигурен какво ще се случи, за това по-нататъка ще пиша.
            Всичко това с уговорката, че ще спя навън, с малки изключения – за пране и в Есфахан например, където ми се ще да остана няколко дни. Искам да се срещам и с други хора на път, така че ще се отбивам и по места където може да ги срещна - хостели, и други подобни средища на хора без работа. Като спиш главно навън и не си от големите мизерници дрехите стават повече, ако се пера веднъж седмично на хотел и успея да се изсуша – то това са поне 7 чифта бельо.
            Приемам всякакви предложения за редуциране на багажа, още повече, че доколкото се познавам от Иран ще примъкна поне 5 кила книги. Аз и из Турция размъквах в дисагите един огромен, тежък том на „Маснави” купен в Коня, но това е непоправимо.
            Мислех да пусна отделна тема, в която всеки да сподели опита си относно нужна и ненужна екипировка на път,с акцент на грешките които е допуснал, „преподготовката” и крайните изводи. Струва ми се, че ще е полезна, за всеки тръгнал на път, а ако не друго ще си начешем по зимно езиците.
            Димо ако не успея да намеря карти в нета, бих Ви помолил да ми ги дадете за ден-два, да ги сканирам в работата.
            Седмица натам, две седмици там, и наобратно - така го виждам за момента. Целта не е Иран сам по себе си, не мисля да препускам с идеята да препикавам територия на принципа бях тук и тук и тук. Ще живея на път, ще се отклонявам в страни и ей богу някъде ако ми хареса, може и да не помръдна от там. В този смисъл приемам идеи за красиви и екзотични пътища и точки и по пътя за Иран. Връщането допускам да е газ до дупка по 12-14 часа на ден (разбирайте 80 на правите – ха, мога и малко повече, но ме е страх от глоби).
            Щях да забравя, открих страхотен сайт http://www.easypersian.com/ за учене на фарси, та ако преборя мързела, ще гледам поне да мога да чета до тогава. Нямало латиница по всички табели?

            Коментар


            • #7
              От: Далече ли е Иран?

              Въздушно охлажданият двигател работи в друг по-висок температурен режим от водноохладеният. Освен това технологичните допуски и луфтове са му по-големи. Ако започне да загрява, няма веднага да блокира, а първо ще започне да работи по-глухо и ще загуби мощност. Когато спреш и го оставиш да изстине, после пак ще си бъде във върхова форма Палиш и заминаваш нататък.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #8
                От: Далече ли е Иран?

                Супер. Като гледам половината форум по това време ще сме там, така че ще си помагаме. Взимай виза пали мотора и не му мисли много. Мисли за местата, които искаш да видиш. От всичко, което прочетох излиза, че там си е доста културно за разходка. Има си всичко - храна, вода, а за мотор като твоя има ама наистина всичко- масла, гуми, и т.н. Ще ми бъде интересно да разгледам маршрута ти. Единствено ме притеснява, че с това моторче четири седмици може да не ти стигнат за разглеждане. По колко километра минаваш на ден с него ?

                Коментар


                • #9
                  От: Далече ли е Иран?

                  Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                  Супер. Като гледам половината форум по това време ще сме там, така че ще си помагаме. Взимай виза пали мотора и не му мисли много. Мисли за местата, които искаш да видиш. От всичко, което прочетох излиза, че там си е доста културно за разходка. Има си всичко - храна, вода, а за мотор като твоя има ама наистина всичко- масла, гуми, и т.н. Ще ми бъде интересно да разгледам маршрута ти. Единствено ме притеснява, че с това моторче четири седмици може да не ти стигнат за разглеждане. По колко километра минаваш на ден с него ?
                  Когато е много "крив" терена, като по Турското крайбрежие например около 300 километра, но аз много спирам да снимам,а и карам с глава към морето, за да разглеждам - не внимавам много в пътя. Средно за пътуването ми в Турция 330-350 на ден. Повече от 450-500 не ми се е налагало да минавам. Предполагам че в равнините и при хубав път, ще мога да минавам между 500 и 700 на ден, но ще е много каране. Проблем са и ветровете, там нямах много късмет имах насрещни ветрове по проходите, и тогава от 80-90 падах на 50, говоря за нанадолнище. И аз почнах да се чудя вече докъде ще я докарам, но има само един сигурен начин да разбера. Хубав ден!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Далече ли е Иран?

                    С този мотор няма да изненадаш никой в Турция или Иран. Просто ще се слееш с хилядите 125 cc моторетки, които карат там. Гаражите за ремонт, масло и резервни части във всяко населено място също изобилстват. Щом не обичаш да се занимаваш сам - вземи си пари.

                    Бензин:
                    Бензиностанциите по моя преценка са на всеки 150-200 км.по основната пътна мрежа, но се забелязват трудно. Често не са на самото платно, а в страни, понякога много в страни. Не светят с рекламни надписи и спокойно може да ги пропусне човек. Цената на бензина е 4000 ирански риала /70 стотинки за литър. Не е рядкост местните да ти предложат тяхната карта за зареждане, което променя цената на 1000 IRL/ 17 стотинки за литър.

                    Пътищата: основната и второстепенна пътна мрежа е с чудесен асфалт

                    Трафик: Между нас. места голям, предимно от товарни камиони (стари, дизелови) и малко коли. Преди населени места и вътре - голям, предимно от 125cc моторетки и коли.

                    Вода: Щом имаш 3л "верблюдны мешок", слагаш още две бутилки по1.5л отзад някъде и си готов.

                    В Иран можеш да спиш на чувал/палатка на всякъде, вкл. в централния парк на всеки град. Ще срещнеш много местни, които го практикуват. Щом искаш да срещнеш "безцелно шляещи се чужденци" , вземи си книжката IRAN на Lonely Planet или си препиши адреси на хостели в Иран от тукhttp://www.lonelyplanet.com/uk. В книжката има основни думи на фарси, карта на страната и на отделни градове, забележителности, календар с важните дати за Иран, а ...... и няма да срещнеш чужденец без нея в багажа си, освен ако не е от увеличаващата се група на "Пътуващите без Lonely Planet"

                    Аз спах на палатка, чувал, но и в тези два хостела, които препоръчвам:

                    В Есфахан/Esfahan - Amir Kabir Hostel - 18$, пералня 2$, общи баня и тоалетна
                    В Язд/Yazd - Silk Road Hostel -10$

                    Картите ще ги сканирам и кача в темата.
                    Пътищата през пустините са с асфалт. Сега, ако излезеш от пътя и тръгнеш "напряко" ... две седмици няма да ти стигнат за Иран. Всъщност за коя пустиня говорим?

                    По този маршрут минаваш през цяла Турция. Ако тръгнеш по интересни места в Турция, няма да ти стигне времето изобщо! Спокойно може да стигнеш от интересно място- на интересно място до другият и край за две седмици с бързане и да тръгнеш обратно пак по интересни места за още две седмици. Но без Иран!
                    ______2
                    Е = MZ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Далече ли е Иран?

                      Поздравления Милене и то заради това, че Иран е основната цел в пътешествието ти. Моето мнение е, че тази държава не трябва да се преминава транзит, поне не и когато си за пръв път там ( не че съм ходил де). Виж, аз не мога да съм ти полезен със съвети за техниката и пътя . Не пречи обаче да споделя някои идеи относно това какво е интересно (според мен разбира се ) да се види в Иран, а ти си избирай . И тъи като в твоя случай Техеран отпада, като за начало ето някои интересни, но донякаде и травиални обекти/дестинации (ако въобще е възможно да има нещо травиално в Иран ) :
                      От иранской столицы до Исфагана около 500 км, чуть более 30 мин. займет перелет на рейсе местной авиакомпании. Старинный Исфаган славится своими мечетями и медресе (религиозные учебные заведения), качающимися минаретами ("Манари джунбон") и восточными базарами. Туристов приводят в восторг и изумление цветные изразцы и внутреннее убранство мечетей. И, конечно же, самый роскошный отель в Иране - пятизвездочный Abbasi Hotel, настоящий музей. Номера здесь устланы персидскими коврами ручной работы, а мебель представляет собой настоящее произведение искусства.
                      Примерно в 900 км к югу от Тегерана находится Шираз, самый посещаемый среди иранских провинциальных городов. Сюда едут, главным образом, из-за Персеполиса - древнеперсидского города, возникшего в VI-V вв. до н. э. и бывшего столицей огромной империи Ахеменидов. Персеполис в Иране - то же самое, что Баальбек в Ливане, Пальмира в Сирии или Петра в Иордании. В Персеполисе сохранились остатки дворцового комплекса, культовых сооружений и многое другое. В Пасаргаде (недалеко от города) находится могила великого Кира, легендарного персидского правителя. А еще Шираз известен как столица литературы и культуры. Ведь именно здесь создавали свои произведения Хафиз, Саади и другие знаменитые восточные поэты. Мавзолеи Хафиза и Саади также входят в число наиболее посещаемых мест Ирана.
                      Другой не менее известный восточный мыслитель и врач - Авиценна - похоронен в Хамадане, бывшем когда-то столицей древней Мидии. И по сей день этот город украшают красивые архитектурные памятники.
                      В последнее время западноевропейцы зачастили и в Язд, город в 400 км к северо-востоку от Шираза. Интерес к нему объясняется не только уникальными мечетями, но и тем, что Язд - центр зороастризма - религии огнепоклонничества, которая существовала в Иране до мусульманства.
                      Из Язда туристы могут отправиться в Керман, мировую столицу ковров. Считается, что лучшие персидские ковры ручной работы делают именно здесь, и здесь же их выгоднее всего покупать.
                      А това е една туристическа карта, която може и да ти свърши някаква работа http://www.irantravelingcenter.com/i..._iran_maps.jpg
                      Последно редактирано от TRACARH; 17-01-11, 13:17.
                      BMW F 800 GS Cum sapiente loquens perpaucis utere verbis! - Когато говориш с умни хора, употребявай колкото се може по-малко думи!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Далече ли е Иран?

                        Сигурно знаеш, но да кажа - много части по двигателя на мотора ти са съвместими с GY6 - двигателя, който китайците слагат на всичките си скутери, мотори и атв-та. Това значи, че части за него има във всяко кътче на планетата. Но докато си с оригиналните Хонда части по мотора си, най-вероятно няма да ти се наложи да сменяш друго, освен гуми и масло. Имаш невероятно здрава моторетка, а това че е само 125 куб. не е особен недостатък, особено ако не бързаш за никъде. При достатъчно свободно време можеш да обиколиш света с нея. Поздрави и успех в пътуванията ти.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Далече ли е Иран?

                          А, ще може ли да пуснеш списък с необходимите неща (инструменти, части, къмпинг екипировка и т.н.) който мислиш да вземеш и да обсъдим тук във форума дали всичко е нужно, това с цел да помогнем да се намали теглото и размера на багажа. А след това да пуснеш някой фотос от миналта година :d , защото предполагам че на много хора ще бъде интересно, дори и без описание. Поздрави!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Далече ли е Иран?

                            TRACARH - Спасибо!
                            Ivan_J - Не знаех за съвместимостта с китайския двигател, благодаря за ценната информация и дано никога не ми дотрябва. В Турция попаднах на едни майстори - факири, те много им разбират на тия мотори и ми казаха горе-долу същото - метала на двигателя бил много качествен и единствената препоръка, която можело да ми дадат е да поглеждам на всеки 500 километра маслото, защото точно моя модел отвреме навреме си похапвал. Получих няколко предложения за покупка на мотора и то на цена, за която тук може само да се мечтае (2000 лири).
                            Доста четох и мислих какъв да бъде първия ми мотор - и винаги съм го мислел като за дълъг път. Много държах първия ми мотор да е лек и с малка кубатура - натоварен като на снимката по-горе, както съм го обрекрачил мога да го прихвана с една ръка за багажника и да го завъртя накъдето си поискам. За спане си избирам закътани местенца, без човешко присъствие, а ако има море - винаги на брега. Това е свързано с някакъв тип оффроад, и ако нямаш никакъв опит и си с натоварен мотор - то това е сигурно е най-лесната за каране и най-трудна за изпускане машина, а при изпускане нищо не се случва - толкова е лека, че няма щети.
                            Харесва ми, че се сливам с местните превозни средства,ако не бях с каска щях да минавам за местен , не съм белия завоевател на кон, а просто един от тях, и че при липсата на възможност за висока скорост се отпускаш - няма накъде да се бърза и започваш да се радваш на самия процес, виждаш повече неща. Е това си има своята цена, нулева ветрозащита,липса на тяга когато ти е най-нужна,чувствителност към най-минималната промяна на пътната настилка, контактното петно е сигурно 2-3 сантиметра и т.н.
                            Ако остана в БГ. през следващите години ще си взема голям мотор фаворит ми е Suzuki Dr 650 SE, но защо не и някоя Africa, Transalp, Freewind- каквото дойде за събото-неделните разходки с милата, а и за пътешествията с нея, че сега допускам не и е много удобно, ама какво да прави като ме обича .Тази моторетка бих я оставил за далечни дестинации, но допускам, че ако подкарам нещо голямо ще се разглезя.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Далече ли е Иран?

                              кrokstr - това е много хубаво предложение, а и ще е забавно.

                              Ще кача снимки - трябва да се разтърся из форума как става.
                              За инстументите - като го раззимя, ще събера необходимия набор от ключове, двете щангички, клещи ала бала, и ще премерим. Тежат гадините.
                              За частите -разчитам на надеждността на моторетката и на Аллах, който властва по онези земи - не мисля да нося нещо извън свещ и резервна вътрешна гума(за смяната и, ще трябва да помоля някой да ме научи). Ако имате идеи по въпроса, добре дошли!
                              За къмпинг оборудването - с уговорката, че съм прекарал поне 400 - 500 дни от живота си в спане "на открито" и че пътуването ще е БЮДЖЕТНО. Най-лесният начин да си лек е да пътуваш с кеш и кредитна карта. Пожелавам ви го!
                              Така че въпросът за мен освен до опит, опира и до финанси и индивидуални капризи. Палатката ми тежи 3 килограма, мога да ги редуцирам с един килограм , но това са 200 - 300 евро +. Мога да редуцирам килограм от спалния си чувал, но ако искам и да е топъл,цената може да се изравни с тази на цялото ми пътуване. Нося газово котлонче, с бутилки и тенджерка - това го определям в графа капризи. Но е малко относително, при големи физически и психически натоварвания (например когато карах колело), нищо не вдигаше повече тонуса и настроението от топла супичка в палатката вечер и кафенце, когато ти душа иска. Пороци. Понякога едно-две "излишни" килца, дават повече тяга за носене, отколкото ще спестиш при тяхната им липса. Тази част от предложението Ви, ми е най-интересна и най-трудна за редуциране.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X