От: Honda XRV Africa Twin
Регулиране на клапаните.Как става това е показано нагледно и обяснено ето тук http://www.xrv.org.uk/forums/how/340...onisation.html Най-общо казано двигателя има по два всмукателни и един изпускателен клапан на всеки цилиндър като за достъп до тях има пригодени капачета на главата на цилиндъра и по този начин не се налага да бъде сваляна цялата глава.Междината на Всмукателните трябва да е 0.15 +- 0.02мм а на изпускателните 0.20 +- 0.02мм,като междината се измерва с луфтомер.Операцията се извършва при студен двигател а действията по изпълнението и се оказаха по-елементарни отколкото се опасявах че ще са.След сваляне на резервоар и споменатите капачета се развиват страничните кръгли капачета от лявата страна на двигателя с инбусни ключета. Горното по малко капаче е за визуализация на ГМТ на предния цилиндър FT и ГМТ на задния цилиндър RT.Долното по-голямо капаче е за превъртане на маховика на двигателя,до достигане на въпросните FT и RT маркери,като тук трябва да отбележа две неща първото е да се търсят точно тези надписи защото има и само буква F и тя може да ни заблуди. Другия момент е че трябва да нагласим ГМТ за конкретния цилиндър но в такта на сгъстяване а това разбираме от наличието на минимален луфт между кобилиците и клапаните(усеща се при придърпване с пръсти) ако такъв луфт изобщо липсва значи сме в изпускателен такт и е нужно двигателя да се превърти на точно 360 градуса за да се доведе до такта на сгъстяване.Как протекоха нещата конкретно при мен: Имах опасения че след развиване на капачетата на главата на цилиндъра ще се наложи да се сменят някакви гарнитури но те са гумени опръстени и си бяха абсолютно наред.Проблемите ненадейно изникнаха там където не очаквах! А именно при развиване на страничните капачета и след пръскане с WD-та и други флакони с изпукване капачето за визуализация се разви,другото обаче за превъртане на двигателя не само не се разви а се разду и леглото за инбуса.Стана повече от ясно,че това нещо няма да се развие и почти се бях отказал от манипулацията,но добре че баща ми се намеси акуратно и даде акъл да ръчна мотора на 5-та и да въртя задното колело на ръка а той да гледа за белязките. Да ама то си нее работа,махнахме и свещите и пак мъчно да превърти и както е мъчно и изведнъж тръгне и превърти сумати и той докато каже чакай чакай и изтървем момента и айде наново.Бая напъване хвърлих да го въртя на скорост тоя мотор ама нагодихме ги с упоритост а и имаше защо. На задния цилиндър(който е много по лесен за достъп) междината бе извън нормите и бе голяма а на предния обратно междината бе пак извън нормите но бе малка. Трябва да си призная тук,че на задния цилиндър регулирахме и трите клапана а на предния само двата всмукателни защото изпускателния се пада на много гадно място и самото сваляне на капачето нямаше да е лесно пък камоли да се развива и затяга вътре и да се пъха вътре луфтомера! Средства за реализация-нека предположим,че ще се наложи закупуване на луфтомер,но не повече от 20 лева.
Регулиране на клапаните.Как става това е показано нагледно и обяснено ето тук http://www.xrv.org.uk/forums/how/340...onisation.html Най-общо казано двигателя има по два всмукателни и един изпускателен клапан на всеки цилиндър като за достъп до тях има пригодени капачета на главата на цилиндъра и по този начин не се налага да бъде сваляна цялата глава.Междината на Всмукателните трябва да е 0.15 +- 0.02мм а на изпускателните 0.20 +- 0.02мм,като междината се измерва с луфтомер.Операцията се извършва при студен двигател а действията по изпълнението и се оказаха по-елементарни отколкото се опасявах че ще са.След сваляне на резервоар и споменатите капачета се развиват страничните кръгли капачета от лявата страна на двигателя с инбусни ключета. Горното по малко капаче е за визуализация на ГМТ на предния цилиндър FT и ГМТ на задния цилиндър RT.Долното по-голямо капаче е за превъртане на маховика на двигателя,до достигане на въпросните FT и RT маркери,като тук трябва да отбележа две неща първото е да се търсят точно тези надписи защото има и само буква F и тя може да ни заблуди. Другия момент е че трябва да нагласим ГМТ за конкретния цилиндър но в такта на сгъстяване а това разбираме от наличието на минимален луфт между кобилиците и клапаните(усеща се при придърпване с пръсти) ако такъв луфт изобщо липсва значи сме в изпускателен такт и е нужно двигателя да се превърти на точно 360 градуса за да се доведе до такта на сгъстяване.Как протекоха нещата конкретно при мен: Имах опасения че след развиване на капачетата на главата на цилиндъра ще се наложи да се сменят някакви гарнитури но те са гумени опръстени и си бяха абсолютно наред.Проблемите ненадейно изникнаха там където не очаквах! А именно при развиване на страничните капачета и след пръскане с WD-та и други флакони с изпукване капачето за визуализация се разви,другото обаче за превъртане на двигателя не само не се разви а се разду и леглото за инбуса.Стана повече от ясно,че това нещо няма да се развие и почти се бях отказал от манипулацията,но добре че баща ми се намеси акуратно и даде акъл да ръчна мотора на 5-та и да въртя задното колело на ръка а той да гледа за белязките. Да ама то си нее работа,махнахме и свещите и пак мъчно да превърти и както е мъчно и изведнъж тръгне и превърти сумати и той докато каже чакай чакай и изтървем момента и айде наново.Бая напъване хвърлих да го въртя на скорост тоя мотор ама нагодихме ги с упоритост а и имаше защо. На задния цилиндър(който е много по лесен за достъп) междината бе извън нормите и бе голяма а на предния обратно междината бе пак извън нормите но бе малка. Трябва да си призная тук,че на задния цилиндър регулирахме и трите клапана а на предния само двата всмукателни защото изпускателния се пада на много гадно място и самото сваляне на капачето нямаше да е лесно пък камоли да се развива и затяга вътре и да се пъха вътре луфтомера! Средства за реализация-нека предположим,че ще се наложи закупуване на луфтомер,но не повече от 20 лева.
Коментар