Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda XRV Africa Twin

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Honda XRV Africa Twin

    Първоначално публикуван от asobgbg Преглед на мнение
    Здравейте,
    Обслужвайки охладителната уредба на Африката (RD07/94), реших да отворя и термостата и състояниетно му леко ме притесни. Леко е изгнил в около 1/4 по периферията на подвижната (затварящата клапа): по- долу ще приложа и снимка.
    Като цяло работи- сварих го с електронен термометър- отваря затваря в норми, но за мен това е доста важен възел и най- вероятно утре ще поръчам нов термостат от Wemoto.
    Все пак идеята ми е да получа и второ мнение
    Благодаря предварително!
    [ATTACH=CONFIG]511681[/ATTACH]
    Направи една хубава клизма с чиста вода и/или средство за почистване и зареди с хубав Long life антифриз. При желание може да си направиш клапанче на байпасния отвор на термостата, за да загрява по-бързо. Мен лично ме дразни бавното загряване на Африките.
    А конкретния термостат е най-добре да смениш. Този мотор е каран с вода.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • От: Honda XRV Africa Twin

      Моя също беше изгнил, нищо че беше с антифриз. Взех на старо от един Трансалп, същите са.
      Yamaha XT​M600E '98
      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

      Коментар


      • От: Honda XRV Africa Twin

        Абе, ако е бил с антифриз през цялото време, едва ли ще изглежда така. Аз го свалях по друг повод и беше като нов.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • От: Honda XRV Africa Twin

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Абе, ако е бил с антифриз през цялото време, едва ли ще изглежда така. Аз го свалях по друг повод и беше като нов.
          Ако е бил с един и същи антифриз през цялото време, нищо чудно.

          Коментар


          • От: Honda XRV Africa Twin

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ако е бил с един и същи антифриз през цялото време, нищо чудно.
            По-вероятно да е това . Ама то в Италия кое как е ...нали се сещате.Мисля , че ставаше и от Мицубиши колт, ама не знам дали няма да даде отражение(Някъде нагоре май беше дискутирано това). Аз се чудя защо никой не рискува и не слага термостат от кола. Моя като дойде почти нов го варих заедно с термостата на едно Клио и мисля , че отваряха и затваряха по едно и също време.

            Коментар


            • От: Honda XRV Africa Twin

              Благодаря на Всички за отговорите!
              Ще поръчам термостат- просто няма как да го върна в това състояние обратно. Реално мотора беше с антифриз и то в добро състояние, но най- вероятно преди това не е бил подържан както трябва. Ще потърся допълнително и някакъв продукт за промивки.... към момента се чудя дали евентулано може да има и някакви други проблеми по някои възли на обладителната уредба- като водната помпа например ?!?
              Друго неприятен факт беше още, че нямаше и грам течност в разширителния съд и горната част на радиатора- но пък източих към 1.7-1.8 литра антифриз. Ако не греша в менюъла го дават да събира 2 литра, което е липса на около 200- 300мл, но пък на предишните ми мотори почти не съм доливал антифриз, т.е. загубата не е нещо нормално или пък просто не е бил налят/обезвъдушен както трябва... Иначе за 80-те киломтра, които карах мотора- главно свързани с пререгистрация и пр. ми направи впечатление, че стрелката за температурата едвам отлепва, но подобно беше и състоянието на Трасалпа ми- май просто са доста преохладени мотори. Допълнително като го купувахме го оставихме да работи до вкючване на перката- нямаше проблеми.
              При всички положения поне в началото на следващия сезон, ще трябва да следя по- внимателно охладителтата уредба

              Коментар


              • От: Honda XRV Africa Twin

                Първоначално публикуван от asobgbg Преглед на мнение
                Друго неприятен факт беше още, че нямаше и грам течност в разширителния съд и горната част на радиатора- но пък източих към 1.7-1.8 литра антифриз. Ако не греша в менюъла го дават да събира 2 литра, което е липса на около 200- 300мл
                Ако е седял така известно време, не се чуди на ръждите. Антифризът пази от корозия само когато няма въздух. Когато има, е като водата, че и по-зле.

                И съвет от химик, макар и да нямам мотор - избягвай промиващите химикали. Смени му няколко води или детайлите един по един с маркуча и толкова.

                Коментар


                • От: Honda XRV Africa Twin

                  Не трябва да се притесняваш, нищо не може да му стане. Това, което е станало, вечс си го намерил. Водната помпа ако протече няма да смеси маслото с водата. Има дупчица там, където минава валчето и и при пробив на една от двете системи /маслена или водна/ оттам изтича всичко. При желание може да свалиш радиаторите и да ги продухаш с вода, но не ти препоръчвам, защото маркучите може да сълзят след това. Сега тъкмо са се наместили , не ги разбутвай. Аз лично на твое място бих откачил входящия маркуч към единия радиатор и този, който отива в помпата и бих свързал цялата система към чешмата, да поизмие акоима утаени ръжди и прочее.
                  Няма да се плашиш, африката е дърт допотопен мотор и трудно може да и стане нещо. Преохладени са, защото са направени да се ръчкат на горещи места, но няма ядове да си я караш и в студа.
                  Yamaha XT​M600E '98
                  Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                  Коментар


                  • От: Honda XRV Africa Twin

                    Здравейте,
                    поръчах нов термостат + уплътнителят за него. След като дойде ще напълня системата с антифриз и ще покарам около 1 месец така. След това ще смятам да източа антифриза и ще направя упражнението, за което пише Ченев- промивка с вода под налягане от чешмата + нов антифриз. Но това нещо живот и здраве ще се случи някъде през април- май.... след като подкарам мотора и успея да го закарам на вилата- в София нямам тази възможонст.
                    Продължавам с подмяна на спирачните маркучи (пристигнаха ми новите с метална оплетка), свещи, смяна на контакторите на бензиновата помпа, маншони на амортесьорите, преден пиньон и пр.
                    Към момента ми виси въпроса с релето за зареждането. Мойто работи, но е ремонтирано и държа да го сменя с ново. В Дианата във Варна нямат същото (с 5 кабела е, а мойто е с 4); в Хонда е много скъпо и може би ще го поръчам отkново от Wemoto... Да се сещате за други опции?

                    Коментар


                    • От: Honda XRV Africa Twin

                      Първоначално публикуван от asobgbg Преглед на мнение
                      и ще направя упражнението, за което пише Ченев- промивка с вода под налягане от чешмата + нов антифриз.
                      Внимавай с налягането, че да не си купиш и нов радиатор!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • От: Honda XRV Africa Twin

                        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                        Внимавай с налягането, че да не си купиш и нов радиатор!
                        Така поне ще рециклирам основно охладителната уредба
                        Вече сериозно- ще имам едно на ум!

                        Коментар


                        • От: Honda XRV Africa Twin

                          Не бой се, няма как да пробиеш радиатора с налягане от чешмата. Не е толкова кекав. А ако е, значи е за смяна. С налягане отвътре може, но отвън не, ламелите се мачкат много лесно.

                          Коментар


                          • От: Honda XRV Africa Twin

                            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                            Не бой се, няма как да пробиеш радиатора с налягане от чешмата. Не е толкова кекав. А ако е, значи е за смяна. С налягане отвътре може, но отвън не, ламелите се мачкат много лесно.
                            Зависи от чешмата. Във водопровода по традиция налягането е 5-8 бара, радиаторът би трябвало да работи максимум на 2 (определя ги капачката). Сигурно е преосигурен, ама с нищо не е виновен.

                            Коментар


                            • От: Honda XRV Africa Twin

                              Тази 40105 е различна като функция от оригиналната. Из чуждите форуми се оплакват от преливане на карбовете. В оригиналната налягането е в хистерезис - заради пружината докато в тази е постоянно. Дебита на оригиналната зависи от консумацията.

                              Коментар


                              • От: Honda XRV Africa Twin

                                Точно така. При затворени игли на карбовете, оригиналната помпа спира, докато разните "универсални" продължават да си чукат и като нищо могат да преодолеят иглите. Става от печка на ЗАЗ или Баркас, но си е извращение. Оригиналната се ремонтира лесно и трайно. Вакуумна от извънбордов двигател, също бива.
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X