Модела от 1200 кубика на ГС все още е малко скъп за отънелите ни джобове. Не всеки може да се бръкне с 15 000 лева за втора ръка на такъв модел. Но за 6000-7000 лева вече може да се намери много добър и запазен Р 1100 ГС под 100 000 км.
Моят е от 1998 год на 63 000 км (вече).
Илич е дал много добро и подробно описание в темата за модела Р 1150 ГС Адвенчър. Разликите са малки с Р 1100 ГС, а със стандартният Р 1150 ГС са още по-малки разликите. Ето някои от тях:
80 коня за 1100 ГС, срещу 85 коня за 1150 ГС.
97 нютон метра въртящ момент за 1100 ГС, срещу 98 НМ за 1150 ГС и двата при 5250 об/мин.
24 литра резервоар за 1100 ГС, срещу 22,1 литра за 1150 ГС.
243 кг тегло (зареден) за 1100 ГС, срещу 249 кг тегло (зареден) за 1150 ГС.
5 скорости за 1100 ГС, срещу 6 скорости за 1150 ГС.
201,6 км/час максимална скорост за 1100 ГС, срещу 193,1 км/час макс. скорост за 1150 ГС. За 1100 ГС максималната скорост е пробвана. Вдига я без проблеми, точно колкото са я дали.
Гуми, размери, спирачки, ход на окачването, 190 мм отпред и 200 мм отзад, височини на седалката 840-860 мм всичко е еднакво и при двата модела.
Всички модели на БМВ ГС стандартно са с централна стойка плюс пачият крак, което определено си е голямо удобство.
Както виждате има разлики, но много от тях не можете реално да усетите при каране.
Ще напиша впечатленията си от моя мотор Р 1100 ГС.
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...nniversary.htm
Преди карах Хонда Африка Туин 750 RD 07 пак производство 98 година. Ще сравнявам БМВ-то с нея. Да не ми се сърдят собствениците на Африки, но БМВ Р 1100 ГС е много по-добър мотоциклет от Хонда Африка Туин 750. По-мощен е, по-бърз, по-удобен за каране, с по-нисък център на тежеста. В завоите е по-стабилен и сигурен от Африката. Седалката му е широка и удобна, а не тясна и твърда, както на Африката. Кардана е абсолютно предимство според мен пред всякакви вериги, мазани със спрейове, ойлери и т.н. БМВ-то е с въздушно-маслено охладен двигател, спрямо водноохладеният на Африката, което според мен също е предимство. Липсва цяла една допълнителна система за охлаждане на двигателя.
Спирачките на БМВ-то са Брембо и са много по-добри от тези на Африката. В смисъл, че мотора спира безапелационно за много по-късо разстояние от Африката, въпреки че е по-тежък от нея. За 1100 ГС, АБС-системата на спирачките е опция, както и подгряването на ръкохватките. Специално моят е без АБС и подгрев на ръкохватките. Ако реша мога да си купя и да монтирам и двете системи. По мотора са предвидени места, бутони и индикатори за тях.
Предпазният щит за водача на БМВ Р 1100 ГС е малък и изнесен доста напред, почти на метър пред водача. В началото го гледах с недоверие и си мислех, че щита изобщо няма да ме пази от вятъра, но в последствие се оказа, че това "щитче" пази много добре и изобщо не завихря отзад.
Разхода на гориво на БМВ Р 1100 ГС е от 5,4 до 5,7 литра на 100 км при скорост от 110 до 130 км/час. Същият е и разхода на Африката! Тук сравнявам Африка със стандартен заден венец от 46 зъба. Моята гореше 5/100 при 110 км/час, но с 40 зъба заден венец!
По отношение на оборотите при 100 км/час БМВ е на 3200 об/мин, а стандартната Африка при 100 км/час е на 4600 об/мин.
Натоварен с три куфара с багаж и двама човека от горе при БМВ няма никаква разлика във вървенето, в сравнение от вървенето на мотора при сам човек без багаж... Африката при три куфара с багаж и двама човека отгоре и, определено доста се задъхваше във вървенето.
И накрая, Африката имаше вибрации от V-образният си двигател при всякакви режими и скорости. При БМВ вибрации няма, а на 1200 ГС даже са сложили и допълнителен успокоителен вал в двигателя та работи хептен като електромотор! Не че е имало нужда от това, според мен де...
БМВ ГС е мотора за дълги и далечни пътешествия! Измислен е да минава много големи разстояния максимално удобно, с много багаж с нисък разход на гориво, и да мине навсякъде без проблеми по черни и лоши пътища, където това се налага. Не става за хард офроуд, за дерета, гори и партизански пътеки. За такива места си има други специализирани модели мотоциклети.
Това са част от впечатленията ми. Дано да съм Би бил полезен.
Моят е от 1998 год на 63 000 км (вече).
Илич е дал много добро и подробно описание в темата за модела Р 1150 ГС Адвенчър. Разликите са малки с Р 1100 ГС, а със стандартният Р 1150 ГС са още по-малки разликите. Ето някои от тях:
80 коня за 1100 ГС, срещу 85 коня за 1150 ГС.
97 нютон метра въртящ момент за 1100 ГС, срещу 98 НМ за 1150 ГС и двата при 5250 об/мин.
24 литра резервоар за 1100 ГС, срещу 22,1 литра за 1150 ГС.
243 кг тегло (зареден) за 1100 ГС, срещу 249 кг тегло (зареден) за 1150 ГС.
5 скорости за 1100 ГС, срещу 6 скорости за 1150 ГС.
201,6 км/час максимална скорост за 1100 ГС, срещу 193,1 км/час макс. скорост за 1150 ГС. За 1100 ГС максималната скорост е пробвана. Вдига я без проблеми, точно колкото са я дали.
Гуми, размери, спирачки, ход на окачването, 190 мм отпред и 200 мм отзад, височини на седалката 840-860 мм всичко е еднакво и при двата модела.
Всички модели на БМВ ГС стандартно са с централна стойка плюс пачият крак, което определено си е голямо удобство.
Както виждате има разлики, но много от тях не можете реално да усетите при каране.
Ще напиша впечатленията си от моя мотор Р 1100 ГС.
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...nniversary.htm
Преди карах Хонда Африка Туин 750 RD 07 пак производство 98 година. Ще сравнявам БМВ-то с нея. Да не ми се сърдят собствениците на Африки, но БМВ Р 1100 ГС е много по-добър мотоциклет от Хонда Африка Туин 750. По-мощен е, по-бърз, по-удобен за каране, с по-нисък център на тежеста. В завоите е по-стабилен и сигурен от Африката. Седалката му е широка и удобна, а не тясна и твърда, както на Африката. Кардана е абсолютно предимство според мен пред всякакви вериги, мазани със спрейове, ойлери и т.н. БМВ-то е с въздушно-маслено охладен двигател, спрямо водноохладеният на Африката, което според мен също е предимство. Липсва цяла една допълнителна система за охлаждане на двигателя.
Спирачките на БМВ-то са Брембо и са много по-добри от тези на Африката. В смисъл, че мотора спира безапелационно за много по-късо разстояние от Африката, въпреки че е по-тежък от нея. За 1100 ГС, АБС-системата на спирачките е опция, както и подгряването на ръкохватките. Специално моят е без АБС и подгрев на ръкохватките. Ако реша мога да си купя и да монтирам и двете системи. По мотора са предвидени места, бутони и индикатори за тях.
Предпазният щит за водача на БМВ Р 1100 ГС е малък и изнесен доста напред, почти на метър пред водача. В началото го гледах с недоверие и си мислех, че щита изобщо няма да ме пази от вятъра, но в последствие се оказа, че това "щитче" пази много добре и изобщо не завихря отзад.
Разхода на гориво на БМВ Р 1100 ГС е от 5,4 до 5,7 литра на 100 км при скорост от 110 до 130 км/час. Същият е и разхода на Африката! Тук сравнявам Африка със стандартен заден венец от 46 зъба. Моята гореше 5/100 при 110 км/час, но с 40 зъба заден венец!
По отношение на оборотите при 100 км/час БМВ е на 3200 об/мин, а стандартната Африка при 100 км/час е на 4600 об/мин.
Натоварен с три куфара с багаж и двама човека от горе при БМВ няма никаква разлика във вървенето, в сравнение от вървенето на мотора при сам човек без багаж... Африката при три куфара с багаж и двама човека отгоре и, определено доста се задъхваше във вървенето.
И накрая, Африката имаше вибрации от V-образният си двигател при всякакви режими и скорости. При БМВ вибрации няма, а на 1200 ГС даже са сложили и допълнителен успокоителен вал в двигателя та работи хептен като електромотор! Не че е имало нужда от това, според мен де...
БМВ ГС е мотора за дълги и далечни пътешествия! Измислен е да минава много големи разстояния максимално удобно, с много багаж с нисък разход на гориво, и да мине навсякъде без проблеми по черни и лоши пътища, където това се налага. Не става за хард офроуд, за дерета, гори и партизански пътеки. За такива места си има други специализирани модели мотоциклети.
Това са част от впечатленията ми. Дано да съм Би бил полезен.
Коментар