Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проточен бойлер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Бърка се газов проточен бойлер и газово котле. Отоплението на газ е съвсееееем друга бира. Освен това, не е нужно непременно да има комин. Може да се пробие стена, както се пробива за кухненски аспиратор.
    Моят не е дори с пилотен пламък, така че разходът на газ се свежда само до отварянето на крана и приключва със затварянето му. Има си пиезо запалка. С една батерия 1,5 волта, ми караше поне 2 години. никакъв друг ток не му е необходим. Просто трябва да има газ и нормално налягане на водата.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      има модели на които им стига 0.1 бар

    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Да. Не му е нужно чутовно налягане. Просто има една мембрана, която пък задейства подаването на газ. И пиезозапалката.

    • TStanim
      TStanim коментира
      Редактиране на коментар
      До толкова ги различавам – примерно при мен е комбиниран газов проточен бойлер и за отопление или котле ако така е правилно да се казва. Сравнително малък е и е закачен за стената в кухнята. И няма комин. Със захранване ~220V и при спиране на тока се изключва.
      Не разбирам от газовите неща - те са монтирани от фирма работеща с централното газово снабдяване. Аз само използвам. И добре отоплява зимата два големи радиатора, третия е спрян. От него минава и тръбата за топлата вода т.е. двете му системи и се управляват отделно което е логично - лятото отоплението е спряно.

      Съседите имат само газов проточен бойлер (малко е по-малък на размери и ще се носи лесно) и също е включен в захранващата мрежа но те казваха че като няма ток продължава да работи (т.е. може би има някакво независимо захранване - батерия/акумулатор) т.е. такова нещо и даже по-просто вероятно ще търся за въпросното лозе. Там поне с налягането на водата няма проблеми.
      Последно редактирано от TStanim; 08-11-21, 22:41.

  • #47
    https://www.occ.bg/%D0%BF%D1%80%D0%B...B5%D1%80%D0%B8

    Те ги те.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Тези са за къмпинг, затова са скъпи

    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Бе и за некъмпинг са още по скъпи ))))

  • #48
    Имам нужда от съвет, не ми се отваря нова тема и ако не е пробелем бих искал да върна тази в първоначалната насока!

    Тоест какъв е правилният начин от ВиК страна да се върже проточен бойлер към съществуваща инсталация от ТЕЦ.
    Мен не ме интересува електрическата странам, дали има смисъл да се прави и какви жици ми трябват!

    Та моят кейс е:

    Точно този модеел бойлер е монтиран от около 1 година в апартамент и се ползва само за смесителя в кухненският бокс.
    Сложих го тогава защото имаха проблем с единият щтранг за топлата вода и в 90% от случаите мама миеше съдове със студена вода.
    За да дойде топла трябваше да се източват големи количества вода, което на практика не се случваше.

    Въпросният BOSCH го свързах към смесителя ПОСЛЕДОВАТЕЛНО от тръбата за ТОПЛА вода.

    Изрично пишеше в инструкцията да НЕ СЕ ПРАВИ така но понеже топла почти нямаше а и беше по-лесно просто го направих.

    Сега обаче твърдят, че проблема е отстранен и се очаква да има топла вода от ТЕЦ-а... По-често.
    За сега просто съм изключил бойлера от контакта.
    Вярно има вода но това е от 1-2 дни.

    Искам да го направя така, че хем бойлера да си остане, хем да не се налага да го вкючва електрически ръчно хем да е както трябва.
    Явно входа трябва да го прехвърля към студената вода.

    След това обаче как се прави?

    Клапани някакви?


    Месрси!
    Враг усраине

    Коментар


    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Трябваше ми проточен тип - достатъчно компактен, че да се монтира в шкафа под мивката.
      Доколкото помня когато купувах, тези за които споменаваш са големи.
      За мен вече няма никакво значение но може да споделиш конкретен линк ако е нещо различно.

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      33x20x9 см според сайта. Модела е Clage CEX9. 5г. го ползвам като авариен.

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Ихааа…
      А аз си мислех, че съм платил прекалено много пари за юнга!
      Благодаря.

  • #49
    Не съм ВиК, само съм страдал от такива.

    С магнет-вентили ще ти излезе златно, но с един NC и един NO вентил може с един ключ да сменяш конфигурацията ТЕЦ/Бойлер и да включваш бойлера.

    Иначе:


    Студена вода - тройник -
    - смесител
    - кранче - > вход на бойлер

    Топла вода -> кранче -> тройник
    - смесител
    - изход на бойлер.

    Отвраяш кранче 1 и затваряш к2 -> на Бойлер си.
    Затваряш к1 и отваряш к2 -> на тец си.

    Бонус: няма да ти отчита подгрятата на ток вода като подгрята от ТЕЦ-.а.
    Последно редактирано от bokomo; 18-01-22, 16:41.

    Коментар


    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Предпочитам да няма ръчни операции, даже е задължително.

      Като се замисля май е най-добре да си остане на топлата вода.
      Обаче на входа на бойлера някаква муфа с датчик за температура и някаква елементарна електроника дето да спира тока, ако дойде топла вода от ТЕЦ-а.

      Нещо такова търсим.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      А изстиването на щранговете, когато не се ползва вода броиш ли го в уравнението?

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Бойлера и до сега се оправя с това.
      Не мога и не искам да мисля за всичко.

  • #50
    Тези бойлери винаги си имат и термоограничител. Т.е. и така да го оставиш ще работи нагревателя докато дойде топлата вода от теца, после ще изключва. Важното е, че е термоограничител, а не терморегулатор и не може да се разчита на него за постоянна работа така. Той е биметална пластина с ограничен брой цикли on/off. Все пак отвори бойлера и виж дали е така и при този. После има варианти.

    Коментар


    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Според мен няма такава.

      В случаите, в които идваше топла вода все пак, както на Коледа например, когато всичкото маймуняк във входа точи вода се усещаше като много по-гореща вода от чучура от обичайното.

      Както казах до момент тези случаи бяха изключение.
      Ако станат обичайна ситуация предпочитам да не оставя бойлера така.

      Намерих в ръкава някакви китайщини.
      Може би ще стига до тях ако опрем до хоум афтоматизаця.
      Чудех де дали няма начин за нещо различно от доброто старо ТНТМ!

  • #51
    Esper коментира
    Днес, 17:44
    Предпочитам да няма ръчни операции, даже е задължително.

    Като се замисля май е най-добре да си остане на топлата вода.
    Обаче на входа на бойлера някаква муфа с датчик за температура и някаква елементарна електроника дето да спира тока, ако дойде топла вода от ТЕЦ-а.

    Нещо такова търсим.
    Това си го имаш вградено в бойлерчето. То няма да затопли водата над температурата, на което е настроено.

    Коментар


    • #52
      Точно в това предпочитам да вярвам.
      Най лесно е. Обаче защо тогава са забранили да се монтира на топлата вода?

      Май наистина е най- разумно да го отворя и да вида има ли някакви термични защити но различни от аварийни такива.

      Ако е изтекла гаранцията това усилие не е проблем.
      Враг усраине

      Коментар


      • #53
        Настина в rtfm-то му пише, че максималната температура на входа е 20 С. Може би има тънкост в управлението на нагревателя. Ще умра от смях, ако е само на пресостат.

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          как да е на пресостат? по-скоро механичен датчик за налягане...

      • #54
        Циркулационната помпа на топлата вода на блока е дала фира. Ако вземат да я сменят, няма да ти трябва бойлера.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Това трябваше да направя преди на купя бойлера.
          Онзи ден са оправили щетата - сменили са някакъв як шибърен кран в мазата, който е бил затворен.
          И след 20 години каква изненада - не е щял да се отвори.
          Никой не помни кога за последно е имало нормална топла вода там.
          Струвало им е 80лв...

          Искам да оставя бойлера все пак.
          Така и така вече е наличен и монтиран.
          Колкото и да се пених в началото мисля, че ще мина с електрическо решение все пак.
          И минимални интервенции по ВиК и малко китайщина, разбира се!

          Ще пиша каква простотия съм измислил като я направя!

      • #55
        Мисля да сложа проточен бойлер в апартамент, трифазен ток има пуснат. Споделете опит с марки и модели, гледам няма голям избор из магазините за техника. Има Бош 18, 21 и 24 кв. 18 трябва да върши работа, ако не 21 е 50 лева отгоре. Ще се ползва и за кухнята, тя е на гърба на банята.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #56
          Ето, ако си пропуснал поста ми:

          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          Както израснал с проточен бойлер и ползвал такъв поне 40г мога да кажа, че и 8kW стигат, като с 10kW зимата беше по-добре, защото бойлера беше в мазето, а аз съм на втори етаж, и зимата имаше +5 мин докато се затоплят тръбите които са в стените без изолация, естествено.
          Това с истински 8 и по-късно 10kW мейд бай баща ми, който беше даскал по силни токове, а не с китайски ватове.

          Преди '90-та беше произвел почти на всичките си приятели подобни, че бойлерите бяха дефицит, като тези които бяха монтирани в баните бяха по 6kW.
          Моят беше вързан на отделна фаза, само за него, с бушон 63А.

          В момента на пазара има доста читави оферти по 7÷8kW, в които съм се огледал носталгично, но трябва да си преправя инсталацията на етажа, което отлага мероприятието за по-натам.

          ... а иначе, имам и приятел който има некъв Сименс или Бош около 24kW само за топла вода, което намирам за извращение, дори и да иска всеки път да си сваля кожата.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #57
            Чел съм го, но отдавна. Има 18 кв с регулиране на по-ниска цена от 11 кв. Ключовото мисля ще е да има регулиране на температурата. Трябва някой да ме светне каква е разликата между различните марки и модели, които хич не са много на първо четене. Но поне 9-10 киловата си мисля че трябва да е. На по-мощен ако регулира температурата и не грее с цялата мощност, ако е на 2-3 секции.... Не знам. Газовоят ми комбиниран котел си регулира горелката според колко е зора, съответно има икономичен режим, когато не се налага "сичката газ".
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #58
              Ако не е много далече от душа и/или е с изолирани тръби, около 10kW е напълно достатъчен, освен че тока няма да става по-евтин.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #59
                Колко да е далече, да е 2-3 м. Той тока няма да става по-евтин ясно, ама газта ми я дигнаха 3 ПЪТИ, а тока с 2 стотинки за година. Защото има и опция газ за апартамента, но е много разправия и за сега не ми се занимава, с оглед на бумащината и игрите тука има-тука няма. Уточнявам, това не е където живея в момента. Има опции газ, трифазен ток и....други няма . Влече ме проточен ел.бойлер, стандартния заема повече място и за мене по-лошата технология за топлене на вода. Разлика в цените не е голяма.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #60
                  Аз съм със Стибелелтрон 21 kw от 10 г. и съм доволен, но това в къща. За проточния бойлер е много важно да се нагласи налягането и дебита, иначе няма да си доволен. В някои апартаменти, дори в повечето, няма достатъчно налягане и ще ти трябва бустер помпа. Дебита се настройва лесно с различни диаметри гумички в слушалката. Ако налягането при теб е 2-2,5 бара, няма да се получат нещата и няма да си доволен, и вината няма да е в бойлер.
                  П. С. Преди 2-3 г. купих втори бойлер за резервен на 3 месеца за 280 лв. от едни ентусиасти, които не бяха доволни и решиха да го разкарат. А бойлера нямаше вина, че те не могат да го настроят.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X