Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Земеделските терзания на Кольо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Не се сещам на колко точно часа е, но е нещо малко над 8000. Като го сглобя и вляза в кабината ще по-точно. Щото сега тя е на 4 дървени подпори, опаянтени с дъски, и подпряна с разни железа за да не се катурне. И изпод нея извадих кутията заедно със задния мост назад. Силно рисково е да се влиза в нея сега.

    Каталожния номер на правилната зъбчатка е 3615664M91.

    Днес дадох корпуса на раздатката да ми изрежат на лазер и минат на шлайф от двете страни една метална подложка-дистанционер. Вчера разглобих единия луфтомер, и експериментирах с различни пластини. Оказа се, че трябва подложката да е дебела 2,7 мм. Ще я изрежат от 3 мм,и ще я докарат до2,7.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Тц. Почти нищо не добавя. Като отворя детайл сглобен с този силикон-почти не се вижда слой върху метала. Няма и стотна, какво остава за десета...

    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Коле , кой точно силикон ползваш ?

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ми сив на цвят е, почти бял. Сега не знам точната му разновидност, ако е важно-като си ида на село ще го видя.


  • Когато се търси точен размер - или силикон, или уплътнение в канал, което се сплесква.

    За силикона - Victor Reinz има почти навсякъде и е добър. И неутрален.

    ПП: Въпросното Dirko е на Elring и е практически същото във всяко отношение. Май е по-евтино, но вероятно защото въпросния Reinzosil е на пазара доста отдавна и се е доказал. Dirko-то въобще не го бях чувал, нито виждал.

    ППП: Dirko-то ако е черно, сиво или кафяво, е едно и също. От документацията не става ясно защо е оцветено различно. Малко е по-твърдо от Reinzosil-а и почти 2 пъти по-евтино. Има и силикон на ABRO - той пък 2 пъти по-евтин от Dirko-то. С Victor Reinz - а определено напоследък се оляха с цената, та определено ще пробвам Dirko-то поне.

    ПППП: ABRO-то не е неутрално във всичките си варианти. Значи поне за мен отпада - предизвиква корозия на всичко дето не е от алуминий. Има неутрален вариант "999", ама не го намирам тук.

    ППППП: ABRO 999 Grey е аналога. Има го срещу 8лв тубичката. Имат и интересен съдържащ мед силикон, и може би ще го опитам за съединения на кюнци.
    Последно редактирано от sparkybg; 14-08-22, 11:21.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Най-пластичен е черния на Permatex, ако се търси това му свойство. Межцу 2 и 3 пъти по-мек е от сивия Permatex и Dirкo-то и около 2 пъти от Reinzosil-а.

      А за неща, дето често се разглобяват, има Reinzoplast - не се къса като сивия, ами се отлепва изцяло от едната от двете повърхности. Това по техническо описание. Permatex-а ер на цена като Victor Reinz - не съм го ползвал, гледах техническото описание на черния и сивия им, защото от каквото съм ползвал на Permatex съм останал доволен и я смятам за читава марка. Но техен силикон не съм ползвал.

      Ще взема сив или черен ELRING за проба някой път (както писах, еднакви са, поне споре техническото им описание). Victor Reinz ползвам от 15 години вероятно, та му знам и кътните зъби и нямам никакви оплаквания, но близо 20лв за тубичка ми идва малко перверзно вече.

      Вчера купувах 75W140 масло по 110лв литъра, баси! Тия съвсем откачиха!

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ти не си наред... Аз взех някакво трансмисионно, по спецификация за крайните редуктори за по 10-12 лева. Има го във фактурата, ма сега не ми се рови.
      А за силикона не съм гледал цена, тя никак не ме интересува. Хвърлих петцифрена сума досега за този трактор, та дали силикона ще е 10 лева или 50-не ми е никакъв проблем. Това дирко конкретно е 12 лева тубичката. Обикновена малка тубичка, като паста за зъби.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      В ред или не - това е цената на MOPAR-ско масло. Обикновено сиупвам МОТУЛ, който обикновено е между 30 и 50лв, но всичките маслари, от които пазарувам в хор ми обявиха че нямало и няма и да има скоро.

  • Кольо, мислих че темата е нещо свързано със зърнопроизводство, а не с машини и не съм е гледал. Сега като е погледнах и се зачетох си спомням че такива луфтове са ми оставали от неправилно монтирани зегерки. Четири еднакви лагера с канал за зегерка, но са налични три и клиента реве "Лично го разглобих четири бяха" намирам сходна слагам -"прас" корпуса след много "мамата" и четене не три са нищо че има канал и в четвъртия лагер, Друга грешка - колелото не е еднакво от двете страни ( от едната влиза по-дълбоко и пак "МЯУ, трета грешка - зегерка с уши за зегерклещи, а оргинално е без ( ако не ме разбираш ще пусна снимка) Четвърта грешка която съм правил зегерка в грешен канал ...... (не е кафе)
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Спарки, говоря за разлика от 10 зъба. пишеш че си смятал за 38, а реално са 48. Може да е грешка при писането де, не ми се смята да проверявам.
      Ама все тая де, важното е, че грепката е вярна,ако има правилното колело би трябвало всичко да заспи на мястото си.
      Ама го няма...

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      208-(208*47/48 )/2 = 2,16мм Толкова ти е разликата на теория.
      Последно редактирано от sparkybg; 15-08-22, 13:01.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Аз пресметнах дължината на окръжността-208х3,14=653,12
      Деля на 48 и получавам размер на единия зъб по хордата 13,6 мм.
      Вадя тези 13,6 мм от обиколката и се получава 639,52. Толкова трябва да е колелото с 47 зъба. Малко по-малко де, ама за груби сметки-става.
      Деля на 3,14 и се получава диаметър 203,7. Или с 4,3 мм по-малко от 48 зъбовото. делено на две-2,15 мм разлика. Аз го измерих 2,7.
      За няколко десети няма да се караме ся...
      А и сметките са неточни, ама то и не ми трябва точност, аз просто за уверение, че другото колело е правилното. Понеже нали ми се виждаше, че само един зъб разлика няма да даде това намаляване на диаметъра...

  • Най-точният изходен параметър е оригиналното междуосово разстояние. По него всички търсени числа могат да се сметнат. Вкл. и модулите.
    Човек се учи докато е прост!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ами измерих го като 200 мм. Пак малко със сметки, че валовете са си по местата, и възможна грешка при измерванията.

    • Gadnyara
      Gadnyara коментира
      Редактиране на коментар
      Опитвам се да определя стандартен метричен модул 4.0, но сме доста далеч.
      Повече се връзва имперския PD6, което метрично звучи като модул m=4.23мм.
      Проверяваме междуосовото 4.23*(48+46)/2=198.97мм при колела 46/48. Грешка 1мм спрямо измерването.
      Втори вариант (оказа се с коректните зъбни колела): 4.23*(48+47)/2=201.083, пак грешка 1мм.

      След като сме определили модула вече е лесно - всеки допълнителен зъб вдига делителния диаметър с 1 модул или 4.23мм. Т.е. 48 спрямо 46 зъба има с 8.46мм по-голям диаметър по делителната ос. Съответно междуосовото се вдига с половината на тази разлика - 4.23мм.

      При 47 зъба важи същото. Разлика 48-47= 1 зъб. Изместено междуосово - половината от модула, 2.12мм.
      Последно редактирано от Gadnyara; 15-08-22, 21:18.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Не знам дали може да се говори за "правилна" и "неправилна" двойка. Корпуса си е един и същ и за двата варианта, значи междуцентровото не се изменя. Следователно-и двете двойки си работат по правилния начин. Сега-дали за американския пазар са по инчовите модули, а за тук по метричните-нямам представа.

  • Кольо читав чертеж на оригиналното колело може ли да се намери ?
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Май не. Това което знам е броя на зъбите и диаметъра. От там би трябвало да може да се сметне модула, но не съм в час с тази математика.
      Но все тая де, вече само си играем на теория, проблема ще го реша с подложката. Другата седмица трябва да сглобя този възел и ще си проличи.

      Днес говорих с онзи монтьор, по друг въпрос, и дума не каза за оригиналната зъбчатка. Явно ме е отсвирил, та ще се кара с тази.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X