Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

    Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
    To почти сички коли бият Голфовете по возия,ама айде да не разгневя някого...
    Все пак говорим за джипки,не за коли
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #77
      До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

      Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
      ... обаче си говорим за окачване и издръжливоста му на дупки, а не за здравина на купето. За пореден път твърдя, че видът на колата няма пряко отношение към степента на издръжливост на дупки. И твоят Мерцедес изглежда говори в тая посока. ...
      Нищо особено не говори мерцедесът. Поне според ежедневните ми наблюдения, има драстична разлика в начина, по който се кара с леки коли и с джипове. Там, където с джиповете се прелита с газ, хората с леките коли (и нормалните, и повдигнатите) лазят едва-едва, за да не потрошат нещо.

      Дали натоварванията върху окачването са едни и същи? Аз си мисля, че не са ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #78
        До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Нищо особено не говори мерцедесът. Поне според ежедневните ми наблюдения, има драстична разлика в начина, по който се кара с леки коли и с джипове. Там, където с джиповете се прелита с газ, хората с леките коли (и нормалните, и повдигнатите) лазят едва-едва, за да не потрошат нещо.

        Дали натоварванията върху окачването са едни и същи? Аз си мисля, че не са ...
        Тук съм съгласен напълно. Все пак не мисля, че може да бъде казано на коя от трите описани тук категории окачването е най-здраво. Има и от марката и от модела и от това къде се кара. Общо взето сякаш се налагат някои модели с осезаемо слабо окачване и някои с по-здравичко, но пак е субективно. И после да се прехвърлите да дадете акъл на въпроса ми в "Съвети и мнения преди покупка на Фрилендър", че няма да спя 2 дни ))
        http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


        http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
        http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

        Коментар


        • #79
          До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          .....Тежки железа - саморазрушават се. ....
          Вярно е...при по висока скорост, което от друга страна са се сетили и конструкторите. Не съм виждал амове на Нисан,Тойота или друг подобен джип да се подават в коша при мотора, но съм виждал доста коли с дупки в капаците от тях. Виждал съм криви носачи и макферсони и пр.
          Увеличаването на натоварването при тежките предници с увеличаването на скоростта е факт, но никой нормален не си купува Патрол за да кара с 200 по магистрала. Той не вдига толкова. От друга страна при ниска скораст това окачване е юнашки презапасено със здравина.

          За мен основна е предварителната преценка на нуждите и мераците на конкретния човек. Най здраво е подходящо избраното окачване.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • #80
            До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

            Накрая ще вземем да открием, че има различни типове окачвания за различни цели. Тая тема ме изумява от самото начало.
            Зима иде

            Коментар


            • #81
              До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

              Спора който водите е умрял по начало. Всички сте прави от определенена гледна точка, но само от нея. Не е много коректно да се сравнява здравината на окачването, при толкова различни размери гуми... Това което за един е дупка, за друг е просто грапава настилка. В другата посока пък има значение и колко килограма гума тежи на моста. Всъщност това дали ще се потроши по-бързо или по-бавно не зависи по отделно, нито от типа му, нито от вложените материали, нито от размера гуми, нито от теглото на машината, а от комбинацията от тях. По-добре разпределящо удърите окачване, но направено от-слаби материали, може да издържи по-малко от по-сомоунищожителен вид, но от по-качествени материали. Освено това между примерно 26 и 30 инча гума, има едни 10 см разлика в диаметъра, които не без значение. От друга страна между 30 и 35 инча пък има една разлика в теглото, която малко конструктури са предвидили.

              Та няма какво да се сравнява СР-В с Патрул. Независимото на СР-Вто разпределя по-добре удърите по дупки, но Патрула тежи около 2 тона, а всичко му е направено като за 3 тонен камьон...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #82
                До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                Поредната съпоставка, която излезе днес, а и съм я слушал тази версия доста за таксиметровите коли с години:
                - Колко е навъртял, ремонти имало ли е?
                - Е какви да има....на 400 е...!?
                - По окачването нещо!? Макферсон ли е, нали?
                - Е такова е, 2 пъти, билаетка, като заварих нещо си там и втори път тампони и нищо...ама тая не ми е първата...
                - Коя ти беше първата /малко ми се издуват бузите да прихна.../
                - 700 км
                - по окачването?
                - Смених някви части там, че по сервизна книжка бях минал лимита няколко пъти! Двигателя нищо...

                такситата двигатели няма да правят много много, особено по Elantrata...само мога да искам дълъг живот на моето CRV 1.0 gen и тва е, скоро ще се гледа предница...

                Коментар


                • #83
                  До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                  Досега само четях темата,но от скоро мога да направя собствени изводи,та за това рекох да споделя.
                  От близо 2 години имам РАВ4 втора генерация,а от две седмици ЛК 73.Първия път когато се пуснах из града с ЛКто и минах през един гумен спящ полицаи така,както го правя с РАВа,т.е без да намалявам,си прехапах езика от твърдия удар който последва.При преминаването на изрязан за кърпене асфалт-същото положение-спирам и леко на първа и полусъединител.При вкарването в двора у нас РАВа доста по леко преодолява бурдюра и т.н.
                  Та относно темата,не знам кое окачване е по издръжливо,но ако карам ЛК-то из града както РАВа, със сигурност ще му се напукат стъклата!!!
                  Моля не ми скачайте с джиповете,защото и двете ТОЙОТИ са мои и съм абсолютно безпристрастен.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #84
                    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                    Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                    Досега само четях темата,но от скоро мога да направя собствени изводи,та за това рекох да споделя.
                    От близо 2 години имам РАВ4 втора генерация,а от две седмици ЛК 73.Първия път когато се пуснах из града с ЛКто и минах през един гумен спящ полицаи така,както го правя с РАВа,т.е без да намалявам,си прехапах езика от твърдия удар който последва.При преминаването на изрязан за кърпене асфалт-същото положение-спирам и леко на първа и полусъединител.При вкарването в двора у нас РАВа доста по леко преодолява бурдюра и т.н.
                    Та относно темата,не знам кое окачване е по издръжливо,но ако карам ЛК-то из града както РАВа, със сигурност ще му се напукат стъклата!!!
                    Моля не ми скачайте с джиповете,защото и двете ТОЙОТИ са мои и съм абсолютно безпристрастен.
                    Возията няма нищо общо с издържливостта. Не търси позитиви от цял мост при движение или поведение по асфалта. Няма такива.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #85
                      До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                      Не може да няма!!!!При тия силни удари,които се получават при преминаване през дупки с 73ката ,представям си на какви натоварвания е подложено окачването,па макар и било то просто и здраво.Между другото 73ката е с пружини,не мога да си представя за тези с ресьорите как е.
                      Мнението ми се отнася за връзката м/у возията и издръжливостта,сега видях,че моге да се тълкува двусмислено.
                      Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 25-04-10, 21:47.
                      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                      Враца

                      Коментар


                      • #86
                        До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                        Не може да няма!!!!
                        Щом казваш...

                        Само си представи, каква маса има под пружините на 73-ката, и каква на RAV-ката. Возията пряко зависи от това.

                        После си представи какво става, когато с целия мост минаваш през легнал полицай на скорост, и по-точно в каква посока се измества моста спрямо посоката на движение, първо предния, а после и задния, и в каква посока се изместват колелата на независимото окачване, пак спрямо посоката на движение. Дай си сметка и каква маса се измества. А сега си дай сметка, бидейки с цял мост, какво вършат панхардите (напречните щанги), и в още каква посока се изместват мостовете спрямо джипката при ход нагоре-надолу.

                        След като си си представил всичко това, сега си представи какво става с целия мост, когато само едната гума мине през дупка - това е по-сложно, но не невъзможно.

                        ...и след всичко това ще престанеш да се учудваш от возията на 73-ката. Още повече, съвсем не е сигурно че поведението на ресорите би било по-лошо отколкото на пружините. Или по-точно би било по-зле в някои случаи и по-добре в други (предвид липсата на напречни щанги, например)

                        А и самия факт че никой не би тръгнал на експедиция на майната си RAV, но със 73-ка - всякак, особено ако е heavy duty, на ресори, например HZJ73, трябва да ти говори достатъчно. А на RAV-ката и трябва само един по-стърчащ и достатъчно здрав камък на нужното място, например мижавите долни щангички на задното окачване (които в 3-та генерация или ги няма, или поне не се виждат да стърчат толкова, колкото на 1-ва и 2-ра), и си до там.

                        Сравняваш кон с кокошка. Двете возила нямат нищо общо нито като клас, нито като надеждност, нито като ремонторпигодност, нито като предназначение.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #87
                          До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                          Не може да няма!!!!При тия силни удари,които се получават при преминаване през дупки с 73ката ,представям си на какви натоварвания е подложено окачването,па макар и било то просто и здраво.Между другото 73ката е с пружини,не мога да си представя за тези с ресьорите как е.
                          Мнението ми се отнася за връзката м/у возията и издръжливостта,сега видях,че моге да се тълкува двусмислено.
                          На натоварване са подложени тампоните,щото няма кой да смени смачканите отдавна пружини,та ако ще и с оригинални.
                          Пък тогава да видим от къде как ще минава.
                          ТЛК 80 4,2ТД-95г

                          Коментар


                          • #88
                            До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                            Първоначално публикуван от Красимир Начев Преглед на мнение
                            На натоварване са подложени тампоните,щото няма кой да смени смачканите отдавна пружини,та ако ще и с оригинални. ...
                            Ако пък и тампоните липсват ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #89
                              До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              Ако пък и тампоните липсват ...
                              Хич не се и съмнявам,щом има толкова силни удари
                              ТЛК 80 4,2ТД-95г

                              Коментар


                              • #90
                                До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                                Знаех си че така ще скочите,но пак ви казвам и двете коли са мои и ссъм обективен.Някой видя ли някъде да казвам ,че 73ката не става за извън пътя,или че РАВа е по годен за това?Просто темата е съвсем друга и аз давам мнение по нея от собствени наблюдения с тези два автомобила.
                                А колкото до тампоните на 73ката мога да ви успокоя,че има такива,доста полежах под нея преди и след да я купя,но да ме пази господ от джип,който на 5 сантиметров легнал полицай ще удари на тампони! Просто всеки автомобил си има предназначение и аз твърдя,чеРАВа по става за града и за пътищата от ЛК73 и подозирам,че няма да се разбие по лесно.
                                Това е от мен,а вие си превъзнасяйте джиповете колкото искате,но не ми казвайте, че моя е строшен!!!!!
                                П.С Не се сетихте да кажете, че са ми препомпани гумите,та затова ви казвам-1.8 предни и 2.2 задни точно по книга.
                                Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 26-04-10, 07:21.
                                Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                                Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                                Враца

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X