Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

    И най-новия е с бавни. Няма блокаж междинен по принцип, защото е с ЛСД при ръчните скорости и някаква подобна, но електронна система при автоматиците.

    Предните модели също имат. Бавните са при модификациите с ръчни скорости. При автоматиците май нямат изобщо.
    Последно редактирано от jimmy; 25-09-08, 12:09.

    Коментар


    • #32
      До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

      Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
      И най-новия е с бавни. Няма блокаж междинен по принцип, защото е с ЛСД при ръчните скорости и някаква подобна, но електронна система при автоматиците.

      Предните модели също имат. Бавните са при модификациите с ръчни скорости. При автоматиците май нямат изобщо.
      Аз автоматик съм си харесал. Ама като си помисля, то там където ще го използвам бавни няма да ми трябват! Единственно ме притеснява липсата на адекватен сервиз в България!
      יעבור
      «И това ще мине»

      Коментар


      • #33
        До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

        Първоначално публикуван от geolexbg Преглед на мнение
        Kinex, знаеш, че много мразя някой да прави опити да се подиграва, като, освен това, даже не е и оригинален. Иначе на оригиналните шеги съм фен - приветствувам винаги различното, нетипично мислене, щото е рядкост...
        Раздатката, доколкото знам, е електомеханическа многодискова, силно усъвършенствувана при този нов модел, така че няма големи разлики с електрохидравлическите. За някакво мнение относно цялостното представяне на модела вж. - http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=362008&regime=1
        Не знам какво мразиш, и ако трябва да съм искрен, изобщо не ми пука.

        От Нисан наистина са се постарали, но на мен ми е трудно да го нарека истинско 4х4. Единствено режимът 4х4 с блокиран междуосов диференциал го доближава до истинските. Всъщност Хелдекс не е истински диференциал от класически вид с планети и сателити, а един прост съединител които се управлява от електронна вилка. И за разлика от решението при Субару, където усилието е насочено в посока да се предотврати придаване на по-голям въртящ момент към единия мост, при Кашкай усилието е за придаване на въртящ момент към задния. Разликата е огромна, с превес на Субару.

        Режимът 4х4 с твърд блокаж, както казах е качество, обаче не виждам как може да се използва пълноценно при положение че ъглите на атака и свесовете са толкова малки. С твърд блокаж се кара на много ръбати места. На гладко с лошо сцепление, повече пречи от колкото помага.

        На гладко си трябва истински фултайм, или както е при Субару AWD.
        Вкарай един път Кашкая в яката кал (там където карам Кайена) и ще се убедиш че всички електронни системи започват да мигат умно и не могат да вземат решение. Причината е много елементарна - гривните на АBS-а се навъчкват с кал и датчиците не могат да разберат гумата върти ли се или е спряла. При това положение е много по-добре отказалата електроника да е помощна и да се грижи за равномерното придаване на въртящ момент към четирите колела, и в случай на отказ да останеш с 4х4 с четири свободно въртящи се колела, от колкото да е основна както е при Кашкай в режим ауто и при отказ да останеш на предно 4х2.

        Коментар


        • #34
          До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

          Първоначално публикуван от geolexbg Преглед на мнение
          . Що се отнася до "кашкавалчето", всеобщо известно е, че някои животински видове, надарени с малко разум (кучето), не могат да запомнят името си, ако в него няма буквата "р" - Шаро, Рекс и т.н. .
          Странно тогава едно време половината от граничарските кучета като се казваха БАЛКАН (+ още малко като Зоя, Ком, Макс ) как си запомняха имената ?
          Иначе във връзка с това че все пак форума се казва Офроуд а не "най-добрата кола" на dir.bg да речем, то нека който си хвали МПС-то пък ако ще и да е Сузуки Марути например, да го хвали от гледна точка на офроуда.

          Коментар


          • #35
            До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

            Здравейте
            Малко се оспами темата.
            Добавил съм линкове от саита autocar.co.uk. Знам че е кофти статиите да са на английски но колегите англичани са направили много задълбочен анализ на автомобилите които дискутираме, за да може Милен да направи правилния за него избор.

            Субару форестър дизел
            http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...0D-XSn/235109/

            Нисан кашкай
            http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...ta-2WD/224239/

            И моя фаворит в категорията "знам че не е между двата претендента за сърцето на Милен" но все пак.
            http://www.autocar.co.uk/CarReviews/...l-Extr/227753/

            Prado
            Мълчанието не доказва наличието на ум, но доказва липсата на глупост.

            Коментар


            • #36
              До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

              пред същата дилема съм...
              май отивам към субару,обаче.ако има хора ,пробвали и двете машини -
              моля дайте мнение.благодаря!
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #37
                До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                Първоначално публикуван от ivoodoo Преглед на мнение
                пред същата дилема съм...
                май отивам към субару,обаче.ако има хора ,пробвали и двете машини -
                моля дайте мнение.благодаря!
                След един бърз преглед на файла, имам един въпрос: Защо 17-ките на Кашкавала да са по-добри от 16-ките на Дърваря? На майка ми колата (Мерецедес Б200) вози ужасно със 17-ки, докато моята (Хюндай Соната ЕФ-А) с 14-ките возеше перфектно... А иначе подкрепям избора - Субаруту изглежда по-добре и е по-качествено... Чичо ми кара едни стар форестър тука и като говорих с него, каза че не е имал особени проблеми с него... Успех
                "That is not dead which can eternal lie,
                And with strange aeons even death may die."
                ~H. P. Lovecraft

                Коментар


                • #38
                  До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Вкарай един път Кашкая в яката кал (там където карам Кайена) и ще се убедиш че всички електронни системи започват да мигат умно и не могат да вземат решение. Причината е много елементарна - гривните на АBS-а се навъчкват с кал и датчиците не могат да разберат гумата върти ли се или е спряла. При това положение е много по-добре отказалата електроника да е помощна и да се грижи за равномерното придаване на въртящ момент към четирите колела, и в случай на отказ да останеш с 4х4 с четири свободно въртящи се колела, от колкото да е основна както е при Кашкай в режим ауто и при отказ да останеш на предно 4х2.
                  Всъщност, за да влезеш в "яката кал", трябва да си извън режима 4х4. За Кашкай правиш следното:
                  1. Минаваш в режим LOCK (блокаж на междинен диференциал);
                  2. Изключваш системата ESP - за да контролираш изцяло оборотите на двигателя.
                  3. Минаваш на ръчен режим на превключване на скоростите. И ... се ръгаш в яката кал (което, аз, разбира се, никога няма да направя).

                  За онези, които се колебаят, обяснявам върховния кеф от Кашкая при всеки етап от шофирането:
                  1. Сутрин отиваш към колата. Някъде в джобчето ти е радиопредавателя, чрез който Кашкай те разпознава. Хващаш дръжката на вратата, натискаш едно гумено копченце и Кашкая се отключва автоматично. Дотук не си направил каквото и да било излишно усилие.
                  2. Сега си мислите, че трябва да извадя някакво желязо и да го мушна на известното място. Нищо подобно. Докато другите всяка сутрин упражняват мантрата - "себеопипвам се", като фльорца от сериал след пулунощ, за да го намеря; "изваждам го" и го "мушкам", ти само завърташ едно копче и Кашкая, който вече те е разпознал при отключването, пали.
                  3. Влизаш в познатото задръстване. Всички около тебе, които се намират в ламаринените си ковчези и гледат в амбразурата отпред, се нервят и псуват. В това време ти любопитно гледаш нагоре. Там някъде правят салта есенните листа. Или пада дъжд и всяка капка се пръска по различен начин на стъкления ти покрив. Всички мислят, че си в трафика. Нищо подобно - ти си на театър. Седенето в задръстване се превръща в голямо развлечение.
                  4. Стигаш, където трябва. Излизаш, натискаш познатото ни вече гумено копченце и Кашкая се замозаключва. Тръгаваш ухилен и мяташ един поглед през рамо. Другите, излезли с кръвясяли очи от ламаринените ковчези, отново правят познатото "себеопипване", "изваждане" и "мушкане" ... което ще правят, докато обърнат резбата ... и в този миг ти разбираш, че си един век преди тях.
                  Е това е кефа от Кашкая, а форестърът си е ковчег с амбразура като всички останали.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                    И каква е разликата, от която и да е по-скъпичка лека кола?

                    П.П. Колега, с риск да те засегна, ще попитам, управлявал ли си някога какъвто и да е джип, няма значение в кой ценови клас...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                      Първоначално публикуван от geolexbg Преглед на мнение
                      ...
                      Другите, излезли с кръвясяли очи от ламаринените ковчези, отново правят познатото "себеопипване", "изваждане" и "мушкане" ... което ще правят, докато обърнат резбата ... и в този миг ти разбираш, че си един век преди тях.
                      Малее, аз от 78г. се "самоопипвам", "изваждам", и "мушкам" и още не са ми омекнали китките.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                        Първоначално публикуван от geolexbg Преглед на мнение
                        ....
                        Е това беше беше готино, жалко само, че вместо "Удоволствието от Кашкай", може да пише "Удоволствието от Пежо 308 или Мерцедес C320 или всяка кола среден клас след 2007".
                        Избягвам да взимам участие в теми, превръщащи се в караница, без обективни позиции. Квалификация "ковчег" обаче, е доста пресилена. Ако говорим за революция в СУВ дизайна - гласувам за Х6 .
                        Канкретно по сравнението между Кашкай и Форестър - бих избрал Субаруто, но с ръчни скорости (наличие на бавни и по-"честно" 4х4).

                        Коментар


                        • #42
                          До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                          И каква е разликата, от която и да е по-скъпичка лека кола?
                          Основната разлика е, че собственикът може да поглежда малко по-отвисоко на околните със самочувствието, че кара "джип". А това, както е известно, у някои хора създава усещането, че карданът им е станал по-голям.

                          Лошото е, че в някой хубав ден на светофара до него може да спре, примерно, някой Лендкрузер, от ония с големите двигатели и дългия списък екстри, които струват колкото 3 кашкайчета. И тогава SUMK* на "джипчето" може внезапно да откаже, което нерядко се отразява доста зле на шофьора ...


                          * SUMK = система за уголемяване на малки карданчета
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Основната разлика е, че собственикът може да поглежда малко по-отвисоко на околните със самочувствието, че кара "джип".
                            Всъщност и това не го може. Сядах в един такъв и усещането е странно. Къщичката е като на лека кола, с характерната стойка за седене като за лека кола. Напрактика в един мини или микрован, въпреки по-малките гуми, заради по-изправената стойка напрактика гледаш от по-високо.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                              Да де, ама Лендкруизера с дългия списък екстри ще гори 45 на сто като спре до мене, а моето карданче ще е бързо, повратливо и велико, без да съм изсипал чувал с пари за поддържане на падналото ми от времената на училището самочувствие.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Какво да избера:Новия Форестър или Нисан Кашкай

                                Първоначално публикуван от geolexbg Преглед на мнение
                                Да де, ама Лендкруизера с дългия списък екстри ще гори 45 на сто като спре до мене ...
                                Ако разходът на гориво те притеснява, значи просто не можеш да си го позволиш. А това не е добре за имиджа ...


                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                ... като на лека кола ...
                                Е те crossover-ите са си точно това - леки коли с претенции за имиджа на "джип".
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X